Staré auto opravit nebo prodat?
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Staré auto opravit nebo prodat?
Minuly tyden mi umrel automat v aute. Mel najeto 256tkm a auto je z roku 2005. Paradoxne zbytek auta je uplne ok a tak se ptam, jelikoz vas tu taky urcite je par se starsima autama, ma cenu to opravovat nebo uz si auto koupit novejsi? Otazka asi na prvni pohled jasna, ale mel jsem ho od roku 2009 a to uz si k nemu chte nechte vybudujete citovou vazbu
Od hodne lidi jsem slysel, ze dobry auta se delaly prave do roku 2005, jak co se treba kvality laku tyce, tak i motoru bez turba a dalsich veci, co se casem muzou posr...
Tak nevim, neresil jste nekdo podobnou Sophiinu volbu?
Mexicane, tys to mel jisty vid, tobe to jeste jezdilo, kdyz jsi prodaval ve 400+
Od hodne lidi jsem slysel, ze dobry auta se delaly prave do roku 2005, jak co se treba kvality laku tyce, tak i motoru bez turba a dalsich veci, co se casem muzou posr...
Tak nevim, neresil jste nekdo podobnou Sophiinu volbu?
Mexicane, tys to mel jisty vid, tobe to jeste jezdilo, kdyz jsi prodaval ve 400+
- Reklama
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Ahoj,
podle mě bude hodně záviset na tom, co je to za auto, jakou má dneska prodejní hodnotu funkční (tj. za kolik bys pořídil podobné) a hlavně - cenu opravy, případně jestli to vůbec někdo bude chtít rozumně opravit...
Mám tvé dilema násobené 4x
1) Volvo XC90 atomoférický osmiválec, obsah 4.4l, rv. 2005, najeto cca 415tkm - padlé na automat. To auto po roční odstávce chytí na drc a to má starý benzín! Zvuk V8 je pořád zábavný a je to kočár. Bohužel oprava převodovky je cca 80-90 tisíc a plechy mají dost šrámů Sice se to moc neprodává, ale když se objeví, tak je to od 150-300 tisíc Kč...
2) Volvo XC90 turbo pětiválec, obsah 2.5l, rv. 2003, najeto cca 360tkm - nedostatek oleje v motoru znamená, že z motoru se ozývají divné zvuky... . Motoricky se to vůbec nedá srovnat s tou V8, ale pořád je to luxusní kočár s křesly uvnitř, je celkem zachovalé a když jsem našel inzerát na motor za 25 tisíc, tak jsem nesehnal mechanika, co by ho chtěl prohodit (nabízel jsem 25 na ruku - cena prý dobrá, ale prostě se mu to dělat nechce a ostatní neměli zájem vůbec). Funkční se dá koupit tak za 100-150t...
3) Hyundai ix55 turbo šestiválec, obsah 3.0., rv. 2009, najeto zatím 492tkm - už má nějaké neduhy v diagnostice, přestalo jít 4x4, nějaký ten šrám na plechách a celkově začíná být "spotřebované" (např. sedačky mají podstatně horší "kůži", než skutečná kůže ve Volvu). Mimojiné i z těchto důvodů nevím, zda do něj ještě sypat, nebo to poslat někomu na dojíždění, nebo do vrakárny, nebo to zkusit dojet do mrtva V inzerci se objevují běžně kolem 150t...
4) Hyundai Tucson turbo čtyřválec, obsah 2.0, rv. 2007, najeto zatím 305tkm - to je vlastně v pohodě, nemá to nic zásadního, nějaký ten šrám sice má, ale jinak OK. Problém je, že ho držím jako druhé auto (jezdím sám, takže občas musím auta prostřídat), takže chudák zbytečně stojí a přitom chce nějakou kačku (pojistka, STK atp.).
No a tahle sbírka mi tu zabírá místo a hlavně - zamiloval jsem se do Dodge Durango 5.7 HEMI Takže vlastně čekám, až se objeví vhodná nabídka a budu mít páté auto Takže vlastně taky nevím co s tím, ke každému autu mám (jak správně píšeš) vztah, každého je mi líto se zbavit, zároveň nejde nebo se mi nechce ho opravit, nebo ta oprava nedává v porovnání s adekvátní náhradou cenový smysl...
Tak ti držím palce, abys správně zvolil
podle mě bude hodně záviset na tom, co je to za auto, jakou má dneska prodejní hodnotu funkční (tj. za kolik bys pořídil podobné) a hlavně - cenu opravy, případně jestli to vůbec někdo bude chtít rozumně opravit...
Mám tvé dilema násobené 4x
1) Volvo XC90 atomoférický osmiválec, obsah 4.4l, rv. 2005, najeto cca 415tkm - padlé na automat. To auto po roční odstávce chytí na drc a to má starý benzín! Zvuk V8 je pořád zábavný a je to kočár. Bohužel oprava převodovky je cca 80-90 tisíc a plechy mají dost šrámů Sice se to moc neprodává, ale když se objeví, tak je to od 150-300 tisíc Kč...
2) Volvo XC90 turbo pětiválec, obsah 2.5l, rv. 2003, najeto cca 360tkm - nedostatek oleje v motoru znamená, že z motoru se ozývají divné zvuky... . Motoricky se to vůbec nedá srovnat s tou V8, ale pořád je to luxusní kočár s křesly uvnitř, je celkem zachovalé a když jsem našel inzerát na motor za 25 tisíc, tak jsem nesehnal mechanika, co by ho chtěl prohodit (nabízel jsem 25 na ruku - cena prý dobrá, ale prostě se mu to dělat nechce a ostatní neměli zájem vůbec). Funkční se dá koupit tak za 100-150t...
3) Hyundai ix55 turbo šestiválec, obsah 3.0., rv. 2009, najeto zatím 492tkm - už má nějaké neduhy v diagnostice, přestalo jít 4x4, nějaký ten šrám na plechách a celkově začíná být "spotřebované" (např. sedačky mají podstatně horší "kůži", než skutečná kůže ve Volvu). Mimojiné i z těchto důvodů nevím, zda do něj ještě sypat, nebo to poslat někomu na dojíždění, nebo do vrakárny, nebo to zkusit dojet do mrtva V inzerci se objevují běžně kolem 150t...
4) Hyundai Tucson turbo čtyřválec, obsah 2.0, rv. 2007, najeto zatím 305tkm - to je vlastně v pohodě, nemá to nic zásadního, nějaký ten šrám sice má, ale jinak OK. Problém je, že ho držím jako druhé auto (jezdím sám, takže občas musím auta prostřídat), takže chudák zbytečně stojí a přitom chce nějakou kačku (pojistka, STK atp.).
No a tahle sbírka mi tu zabírá místo a hlavně - zamiloval jsem se do Dodge Durango 5.7 HEMI Takže vlastně čekám, až se objeví vhodná nabídka a budu mít páté auto Takže vlastně taky nevím co s tím, ke každému autu mám (jak správně píšeš) vztah, každého je mi líto se zbavit, zároveň nejde nebo se mi nechce ho opravit, nebo ta oprava nedává v porovnání s adekvátní náhradou cenový smysl...
Tak ti držím palce, abys správně zvolil
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Tak to je vetsi dilema
Moje je "jak novy", garazovany, udrzovany vic nez by melo, co se servisu tyce, takze pokud bych ten automat rozumne opravil snad to jeste par let bude jezdit dal. Je to 1.8 atmosfera, takze starej dobrej motor.
Moje je "jak novy", garazovany, udrzovany vic nez by melo, co se servisu tyce, takze pokud bych ten automat rozumne opravil snad to jeste par let bude jezdit dal. Je to 1.8 atmosfera, takze starej dobrej motor.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
hoki: Vidím, že máš nad čím přemýšlet Krásná sbírka
milosh: Zkus se podívat na převodovky v Polsku, možná by to za výměnu stálo.
milosh: Zkus se podívat na převodovky v Polsku, možná by to za výměnu stálo.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Hlasování tak jak je nastavené je nesmysl, proto se zdržuji. Sám vidíš, že je zde mnoho otázek pro a proti, záleží na mnoha věcech a hlavně jak to cítíš ty sám.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Osobne sa uz v 20 rocnom aute na daily uzivanie necitim dobre. A ako vikendovku by som si nechal nieco co ma chsrakter.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
No vidis, ja ted mam pujceny o mnoho novejsi P206 a radsi bych jel ve svem starsim, resp. novejsi holota ti nenabidne tolik co auto starsi ale vybavene, pravda, 20 a 15 let asi srovnavat nejde.
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Záleží na více věcech, napr kolik s tim ročně najedes, jak daleko jezdíš? Pak jestli by misto toho bylo nove nebo ojeté podobne/daleko mladší?
A taky jestli tu hledas důvody proč to opravit nebo proč se toho zbavit?
Pokud k tomu mas vztah, tak oprav a jezdi dal, nakolik to bylo ekonomické poznáš stejne až časem.
A taky jestli tu hledas důvody proč to opravit nebo proč se toho zbavit?
Pokud k tomu mas vztah, tak oprav a jezdi dal, nakolik to bylo ekonomické poznáš stejne až časem.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Cena opravy je kolik?
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Oprava minimalne 20, spis 30. Pomalu se smiruju s tim, ze to cenu asi nema.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20283
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
Nové za tu cenu nekoupíš a když by Astra ještě chvíli jezdila... rozhodnout si to ale musíš sám.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
20-30 tis Kč je běžná roční ztráta na cene něčeho novějšího. Takze ekonomicky, pokud opravis za 25 a vydrzi to bez jiných nepredlozenych oprav 2 roky, tak se to zaplatilo.
Aktuálně: Hyundai i30 2014 new weekend 1,6 MPI
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Dříve: Renault megane II sedan 1,6
Felicia 1,3
š105
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
No ještě přidám jeden názor z okolí, který jsem slyšel vždy, když jsem něco řešil na své "flotile" Taky k zamyšlení: "jasně, že je blbé, že do toho zase musíš nasypat. Ale na druhou stranu víš, kde všude už jsi nasypal a jak ses k tomu choval. Tohodle se zbavíš, koupíš jinou ojetinu, o které nebudeš vědět nic a zase budeš možná sypat".
Takže když víš, že atmo motor má méně možností se podělat, že máš za sebou provozní výměny tlumičů/brzdy/atp., tak je určitá šance, že se vysypeš do převodovky a pak zase budeš mít klid... Nebo koupíš jinou ojetinu a ta si řekne o tlumiče, pak brzdy, pak čidlo támhle a tuhle a tisíce jen lítají Fakt je to na houby. V jedné chvilce deprese jsem dokonce propočítával operák s tím, že mě prostě už nebaví řešit ty auta (kupovat diagnostiku, studovat YT návody, servisní manuály a celkově stát "automechanikem amatérem"). Zkrátka budu jezdit 2 roky, když se něco podělá, tak to někomu dám do ruky "na, starej se", za 2 roky jim to vrátím a třeba zkusím něco jiného (třeba hybrid atp.). Ale nějak jsem si z nabídky nevybral, takže jsem odsouzený opět koupit ojetinu a sypat, sypat, sypat
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Re: Staré auto opravit nebo prodat?
naprosto souhlasím, 30 není žádná cenovka... U Volva se tím otevírali dveře do servisu
Tady je další aspekt - pošleš 30 a máš vyřešeno (zbytek jsi psal, že je OK), nemusíš ztrácet dny přemýšlením a hledáním náhrady...
Hyundai ix55 3.0 176kW (typ: EN, varianta: F7D14, verze: A61AZ1), 12/2009
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007
Hyundai Tucson 2.0 103kW CRDi VGT Dynamic 4x4, 11/2007