Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5111
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

Žádná ženská mi do toho dnes nekecala, podmínky u nás na Moravě byly dnes ideální, tak jsem se pohodově svezl v rámci limitů +/- 5- 10km/hod.
Sice nemáme v autech mód ECO [-o< , takže nám to neplachtí :lol: , ale já jsem šťastný, že tam není =D> =D>
20240429_105618.jpg
20240429_105618.jpg (47.57 KiB) Zobrazeno 1201 x
20240429_204142.jpg
20240429_204142.jpg (26.41 KiB) Zobrazeno 1201 x
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,67 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 47100 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8037
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

tie pristroje su teda =D>
no a spotreba, to je uz aj na zaradenie do https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... e&start=30 :D
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9058
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

Kamaráde už si prepadol ECOlógii ? :wink: :mrgreen:
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5111
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od petzl62 »

Kdepak, jen byly opravdu příhodné podmínky.
Nic mě nehonilo, letní gumy, nový olej a vzduchový filtr, jel jsem sám, v kufru ráno(dopoledne) prázdno, zpět večer už plný kufr pracovních věcí atd.
Jinak dlouhodobou máš vedle té lišty s okamžitou spotřebou. :wink:
Jinak indikace spotřeb je 0,5l/100km pod reálnou spotřebou, ale to se u XCeeda všeobecně ví #-o
ECO magor v tomhle směru ze mne fakt nebude :-# :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,67 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 47100 km
palivo: EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9058
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

Tak ešte niečo vo svete funguje. :wink:
Dlhodobo 6,2 je slušné. =D> Mne tam svieti 7,0.Netuším koľko skresluje.Komu by sa to chcelo zisťovať? 8-[
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Fry
*
Příspěvky: 99
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

tiež sa dlhodobo držím na 6,2l/100km podľa PP, kazí mi to diaľnica 140/150km/hod
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
LKA
Příspěvky: 5
Registrován: 07 lis 2022, 14:26

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od LKA »

okresky, normal mod, max 100km/h
Přílohy
lka-fastback-spotreba.jpg
lka-fastback-spotreba.jpg (147.39 KiB) Zobrazeno 743 x
Fastback N-Line Plus FL1 2022, 1.5 T-GDi MH, Polar white
mat.frola3@gmail.com
Příspěvky: 1
Registrován: 31 črc 2024, 21:08

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od mat.frola3@gmail.com »

Ahojte, možno mi budete niekto vedieť poradiť. Pri zaradení prevodovky do polohy D mi pri rozbehu auto jemne cuká. Keď je chladnejšie je cukanie intenzívnejšie a aj keď som si dal skontrolovať prevodovku, tak je vo výbornom stave. Hneď po rozbehe už radí bez menších problémov a o nej ani neviem. Väčšinou len rozbeh a pri kolônach keď sa hýbem bez pridávania plynu. Skúšal som viac automatických prevodoviek a podobný prípad som ešte nepocítil.
Ďakujem za radu :)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2177
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Prirodzená vlastnosť DSG prevodovky so suchými spojkami... takéto chovanie podľa mňa dosť závisí od šťastia/smoly na daný kus prevodovky... keďže to má vždy nejaké tolerancie na spojkách a ich ovládaní, tak niekomu trhá a niekomu nie....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Pozoris
**
Příspěvky: 100
Registrován: 03 srp 2018, 19:28
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Pozoris »

pecka411 píše: 01 bře 2024, 08:19 Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.


20240301_074850.jpg
9.8. jsem absolvoval 1. garančku, kde jsem s technikem řešil nevypínání S&S a plachtění. Po komplexní kontrole onoho systému je prý 48v v pohodě, bez nějaké závady, hlášky na diagnostice atd. Klasická 12v je dle diagramu taky v dobré kondici. Vážně u této varianty motoru má být klasická olověná baterie. Po konfrontaci oohledně 4 zapnutí plachtění za posledního čtvrt roku mi řekl ať jezdím a pokud to nezačne, že mám auto dovést =D> .. (auto neplachtí půl roku a určitě z ničeho nic nezačně) Načež jsem se tedy ptal na výmenu archaické baterie za novější technologii v podobě AGM, tak to jde, ale měla by být dodržena stejná kapacita. Takže uvidíme a zřejmě nechám vyměnit.
Hyundai i30 1.5 T-GDi 117kW 2k23 Style Premium Sunset Red
Hyundai i30 Liftback 1.0 T-GDi 88kW 2k18 (Silver, Symbol +)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2177
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Obyčajná aku je tam zrejme z dôvodu, že aku nie je cyklovaná (ako v prípade isg) počas nabíjania keďže je 12V sieť napájaná cez DC/DC menič... a výmena za AGM pomôcť nemusí a môže byť aj kontraproduktívna. AGM baterka potrebuje totiž inú charakteristiku nabíjania s čím môže mať ten menič problém...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8037
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mexican »

v tom pripade by davalo logiku dat tam lithiovku ako startovaci akumulator, ta ma prakticky rovnaku krivku ako olovo
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
dibarbora
*****
Příspěvky: 2177
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Skôr by som napísal, že do toho nevŕtať... 12V aku príčinou nebude...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 77
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od pecka411 »

Úplný prapůvod problému možná bude jinde, ale řeší se to právě výměnou baterky - viz diskuze zde pár měsíců zpět. Mně přestávalo plachtit po roce a úplně přestalo pár měsíců na to. V rámci druhé roční prohlídky jsem dostal 12V novou, zase ne-agm. Od té doby (5 měsíců) v pohodě, uvidíme po zimě, jestli na tom celkově něco (sw) poladili, nebo to začne blbnout zase.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Fry
*
Příspěvky: 99
Registrován: 20 srp 2023, 09:34

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Fry »

Pre funkciu plachtenia je predsa najdôležitejšia asi 48V batéria a jej stav/kapacita nie?

12V sa používa na prvý štart a trebárs na chod elektroniky v aute ale keď auto plachtí tak vypína motor, čiže riadenie, posilňovač bŕzd, znovu naštartovanie motora je riešené cez 48V nie?

Môj názor, že ak niekto TRVALE jazdí len ECO tak 48V nemá dostatočnú úroveň nabitia a auto proste neplachtí. Pojazdite trochu toho SPORT-u nech pri každom zložení nohy z plynu pekne regeneruje do baterky a potom skúšajte plachtiť.
i30 Hatchback PLAY 1.5 T-GDI 7DCT
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“