Nova generacia/facelift i30

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Odjinud »

Prostě skvělej vynález... :twisted:
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Reklama
 

Odjinud
***
Příspěvky: 976
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Odjinud »

Tak jsem zrovna narazil na článek na toto téma, který mj. zmiňuje, jak to má která automobilka pořešené:

https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-ch ... startovani?
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
zdenda40
*
Příspěvky: 32
Registrován: 06 srp 2021, 15:29

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od zdenda40 »

i30 1.5 DPi kombi Smart
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od willy50 »

By mě zajímalo jestli udávaný výkon je včetně mildhybridní pomoci. Teorii o tomhle neovládám, ale myslím si, že ano, potom je samotný motor ještě slabší!?!
Kdysi jsem uvažoval o koupi Suzuki s MH a tam to, mám dojem, pomáhalo jen v nižších otáčkách.
Každopádně, ten propad výkonnostních parametrů je dost hrozivý.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Garaj říkal že inteligentní man. převodovku opustili? To by podle mne bylo dobře.
Uživatelský avatar
Vysous
***
Příspěvky: 517
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Vysous »

I podle ceníku to tak vypadá
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Uživatelský avatar
pecka411
*
Příspěvky: 78
Registrován: 02 dub 2022, 15:43

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od pecka411 »

willy50 píše: 18 črc 2024, 12:08 By mě zajímalo jestli udávaný výkon je včetně mildhybridní pomoci. Teorii o tomhle neovládám, ale myslím si, že ano, potom je samotný motor ještě slabší!?!
Kdysi jsem uvažoval o koupi Suzuki s MH a tam to, mám dojem, pomáhalo jen v nižších otáčkách.
Každopádně, ten propad výkonnostních parametrů je dost hrozivý.

Jestli jsem to dobře pochopil, tak Garaj říkal že inteligentní man. převodovku opustili? To by podle mne bylo dobře.
jak sám píšeš u příkladu Suzuki, na udávaný výkon to vliv mít vůbec nemusí. Jde o maximum v jedněch určitých optimálních otáčkách. Vliv by to mělo mít právě na průběh točivého momentu, kdy pomůže v nižších otáčkách. Něco takového se mi ukazuje i při jízdě, od určitě rychlosti MH přestává pomáhat. V ECO velmi brzy, ve SPORTu později.

Druhá věc je, že třeba zrychlení 0-100 má stejné i30 MHEV a KIA ceed se stejným motorem a výkonem bez hybridu. Je pravděpodobné, že motor naladili trochu jinak a výpomoc MH použili vyloženě na snížení (papírové) spotřeby/emisí.
i30 Kombi 1,5 T-GDI iMT N LINE PREMIUM Sunset Red (2022)
ex Hyundai i30 II kombi FL 1.6 MPI Weekend Ash Blue (2015)
Uživatelský avatar
mozecek
***
Příspěvky: 561
Registrován: 02 bře 2023, 10:47
Bydliště: Olomouc

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od mozecek »

tady je srovnani parametru spotreby a emisi z katalogu stareho a facelift combi

a je to masakr - nejen ze krouhli vykon, ale zuzil se rozsah udavane spotreby a svete div se emise jsou jeste horsi nez byly :roll: ](*,) .. vetsina udaju vychazi tak ze stary model mohl jezdit usporneji a ekologicteji, tedy bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil
combi-spotreba-emise.png
combi-spotreba-emise.png (279.71 KiB) Zobrazeno 903 x
i30 kombi family smart 1.5 DPI 2023 engine red
ex. VW Golf V 1.6 MPI 75kW trendline, Škoda Superb II 2.0 TDI 103kW DSG ambition, Škoda Felicia 1.3 MPI 50kW
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od willy50 »

".....bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil..…."
'B' je správně!
MiroslavJanec
*
Příspěvky: 24
Registrován: 16 črc 2024, 20:27

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od MiroslavJanec »

Ale zaujmave je, ze u 1.5 PDi ostalo zrychlenie aj max rychlost.

BTW: ma niekto prakticke skusenosti s aktivaciou FCA a FVW pripadne ISLW ?
Napr pri predbiehani ked je nejake uato v dialke v prostismere, ci ho ten system nahodou nezdetekuje a namiesto tohoi aby som dokoncil predbiehaci manever, tak mna este pribrzdi a nestihnem sa zaradit ?

Celkom mam strach z tychto "inteligentnych" asistetnov zalozenych na jednej celnek kamere a jednom radare ulozenom v Znaku na kapote, ktorych vyvoj je este v plienkach.

Predsa len to nie je nejaky system z Tesly, kde uz v podstate funguje sko FULL autonomne riadenie.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1802
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od Maras »

Na tabulku jsem koukal už dříve a je plná nesmyslů a absurdit,vubec jí nevěřte, to zase někdo pěkně posr...! Stačí se kouknout na německé stránky hyundai.de a tam je to lepší, ale taky tam mají v některých údajích bordel. Hlavně tedy vůbec nesedí zrychlení nového DPi,samozřejmě nový model má horší parametry než starý. Jo a musím to doplnit, na německých stránkách nemají motor DPi a le i30 je nabízena od litrového turba a tam jdou vidět rozdíly oproti našim stránkám. Motor DPi má smysl zkontrolovat na stránkách slovenských.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 812
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od i30mpact »

willy50 píše: 19 črc 2024, 17:42 ".....bud nastala zmena v metodice WLTP nebo se svet uplne zblaznil..…."
'B' je správně!
Ani jedno, měly přijít přísnější emisní normy, které nakonec nepřišly, jenže auto už se na ně snažili připravit.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od willy50 »

Trvám na tom, když to bereme ze širšího pohledu, tak se svět zbláznil.
Ale to jen názor na okraj.

Mám dotaz: je pamatováno na nějaké nouzové nabití 48V baterie?
Pokud se vybije a elektronika ji odpojí, co pak?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/

Ještě jeden postřeh, spíše dotaz: v ceníku není cena pro litrový motor s MH. Dodává se vůbec?
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od dibarbora »

Myslíš niečo takéto 8) … sú to tri na seba nadväzujúce videá o problémoch s MHEV audi…

odporúčam pozrieť celé

https://youtu.be/6S5M8wFAMo8?si=oEP0s3kzQ0rN2BhX

https://youtu.be/iX7nEum7q6o?si=EfXKGzvoiUnKl3ur

https://youtu.be/fNGLw6RI7Pg?si=5woQFGMqHG5PqyFR
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od willy50 »

Poctivě jsem shlédl všechna tři videa.
a) chlapci se do toho neměli nikdy pouštět, ale to je jejich boj
b) že se MH nikdy zakaznikovi nezaplatí to asi všichni ví
c) úspora paliva, potažmo CO2, je natolik malá, že se určitě nedorovná s produkcí CO2 při výrobě komponent, jejich likvidaci a příp. opravách
d) a proč tento příspěvek vůbec píšu - jsem dost otřesen doslova "amatérským" způsobem jakým je MH v tomto případě naroubován do auta. Kromě předpokládané nespolehlivosti, je zákazník vlastně rukojmí automobilky a ta si může libovolně diktovat ceny náhradních dílů a servisních zásahů!

Jak píšu výše - svět se zbláznil!!
dibarbora
*****
Příspěvky: 2247
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Nova generacia/facelift i30

Příspěvek od dibarbora »

Ak máš pocit, že priemerný autorizovaný servis má lepšie know how a vybavenie na takéto problémy, tak si na omyle…. takže ak aj v záruke, tak oprava = nekonečný príbeh… pričom by som sa desil, ako by sa vysporiadal autorizák s diagnostikou a opravou poškodenej kabeláže, čo bola hlavná príčina problému .


Teraz k pointe (neriešme do čoho sa chlapci mali a nemali púšťať-keby do toho nešli, tak auto možno ani dnes nejazdí)… vo videu si mal odpoveď na otázku, ktorú si položil… ako je myslené na vybitú 48V baterku pod kritickú medzu…. = nijako… výrobca predpokladá výmenu celku ako takého. Alebo si snáď myslíš, že servis :hyu: bude disponovať špeciálnou nabíjačkou na Li-niečo baterky a bude schopný nejakým špecial programátorom upraviť záznam v pamäťi, že aku je už OK?

Ber to tak, že takýto problém najskôr nastane po záruke…. keď už auto väčšinou servisuje “fero” v garáži…
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Pokec“