Ahoj,30.10.2024 jsem navštívil firmu MetTraide,Na Veselí 45 v Praze 4,která se zabývá čištěním DPF filtrů v tlakové komoře.Mám Hyundai Tucson JM první generace,2.0Crdi,4WG,103 kw,diesel,najeto 171001km.Auto jsem přivezl sem z důvodu prevence,jezdilo normálně, akorát mělo po regeneraci víc zanešené koncovky výfuku od spálených sází a doporučená prohlídka filtru je po 150000km,tak jsem to risknul a udělal jsem dobře.Po demontáži a napojení filtru na tlakovou hadici ukazovalo míru zaplnění cca 155 mBar,což je již na stupnici červené pole.Po vyčištění graf ukazoval 15 mBar.Po namontovaní zpět na auto mi dali fotografii sundaného filtru,graf a záruku na 100000km,nebo 3 roky.Po napojení na diagnostiku chtěli spustit nucenou regeneraci,ale 2x ji prerušilo.Mechanik mi nenašel žádné chybové kódy,EGR ukazoval 99% a hodnota se nehýbala ,tlakový rozdíl ukazoval furt 0 a nehýbal se,zase žádné chybové kódy.Nevím co si mam myslet,mechanik mi řekl,že to může být tím že diagnostika Bosch to moc s azijati-auty neumí a doporučil přehrát soft a vyměnit EGR a váhu vzduchu.Zatím jsem nic neměnil, jezdím s tím,že začnu řešit až se rozsvítí kontrolka a vyhodí chybové kódy.Je však divné,že napříč doporučení mechanika auto jede skvěle.Po vyčištění se
motor ztišil,problémy se startováním 0,a spotřeba padla ze cca 7,5 v létě na 6,9 na podzim.Tak nevím.Podotýkam,že dle odborného článku z netu nejde u každého typu,resp modelu spustit statická regenerace DPF,může být můj případ jejího přerušení v servisu.,nebo 2 varianta auto zvedne otáčky,zvedne se teplota na teplotním čidlu na 600°C ale obsah sází po vyčištění filtru v tlakové komoře je 0,tak co má auto spálit? Proto to přerušení? Nevím,ale určitě nebudu hned měnit 1/2 auta na doporučení.Počkám na chybové kódy,jestli vůbec nějaké vyskočí.Najeto +1000 km a nic.
Za můj rozsáhlý příběh se předem omlouvám,snad to někomu pomůže a snad nikomu neuškodí.
Vyčištění DPF filtru
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Vyčištění DPF filtru
Pokud auto jezdí a neztrácí výkon,neměl by tam být problém.
Co se týče autodiagnostik ,občas kecaj,chyba softwaru nebo přetížené spojeni,nebo rušení spojení a potom nelze zadavat přikazy na zkoušení akčnich členu.Doporučil bych ti odpojit autobaterii , kladny pol a minusovy pol ,připojit na 10 až 15 sekund k sobě ,všechny jednotky se vybijou od zbytkoveho proudu,tim se jednotky vybijou a hlavně komunikační sitě jednotek ,až to provedeš ,připojiš kladny pol na baterii a potom minusovy pol,potom,počkej 30 sekund než se načtou,potom nastartuj a nech motor běžet na volnoběch asi minutu,nelekej se že bude svitit abs esr nebo něco podobnyho je to normalni,možna airbag,pak to vypni zapalovani,nasedni připoutej se nastartuj a jed na malou projiždku,aby se ti načetla abs a ostatni komponenty,palubka by měl zhasnout a nic nesvitit,krome světel ,pokud bude vše ok,tak do toho už nešahej,system bude nastaven,možna auto pojede ze začatku huř než normalně ,ale po zkušební jizdě se to usadi! Pokud jsi vše udělal co jsem psal ,je Dpf připraveno k akci! V Ecu bude nastaven prioritni přikaz automaticky zahajena regenerace,bez nuceni přes diagnostiku!! Ecu ma vnitřni sledovani Dpf systemu,kontroluje stav všech komponentu souvisejicím s procesem zahajeni,pokud neselže test nějakeho komponentu,regenerace se zahaji sama!!! Jinak bez diagnostiky to nelze analyzovat,v čem je problem,muže byt potom problem, v živých datech,ale to je už jine hledani problemu!! A co potom s euro 5 nebo euro 6 taky sranda
Ps Fakt nechapu ,proč neudělali nějaky standard,pro praci s dpf-kem jednotny spusob,u některych aut udělaš zkoušku na mistě prace na 30 minut a u jinych aut se stim zlobiš sledovanim rychlosti na notasu a je to dlouhy
Co se týče autodiagnostik ,občas kecaj,chyba softwaru nebo přetížené spojeni,nebo rušení spojení a potom nelze zadavat přikazy na zkoušení akčnich členu.Doporučil bych ti odpojit autobaterii , kladny pol a minusovy pol ,připojit na 10 až 15 sekund k sobě ,všechny jednotky se vybijou od zbytkoveho proudu,tim se jednotky vybijou a hlavně komunikační sitě jednotek ,až to provedeš ,připojiš kladny pol na baterii a potom minusovy pol,potom,počkej 30 sekund než se načtou,potom nastartuj a nech motor běžet na volnoběch asi minutu,nelekej se že bude svitit abs esr nebo něco podobnyho je to normalni,možna airbag,pak to vypni zapalovani,nasedni připoutej se nastartuj a jed na malou projiždku,aby se ti načetla abs a ostatni komponenty,palubka by měl zhasnout a nic nesvitit,krome světel ,pokud bude vše ok,tak do toho už nešahej,system bude nastaven,možna auto pojede ze začatku huř než normalně ,ale po zkušební jizdě se to usadi! Pokud jsi vše udělal co jsem psal ,je Dpf připraveno k akci! V Ecu bude nastaven prioritni přikaz automaticky zahajena regenerace,bez nuceni přes diagnostiku!! Ecu ma vnitřni sledovani Dpf systemu,kontroluje stav všech komponentu souvisejicím s procesem zahajeni,pokud neselže test nějakeho komponentu,regenerace se zahaji sama!!! Jinak bez diagnostiky to nelze analyzovat,v čem je problem,muže byt potom problem, v živých datech,ale to je už jine hledani problemu!! A co potom s euro 5 nebo euro 6 taky sranda
Ps Fakt nechapu ,proč neudělali nějaky standard,pro praci s dpf-kem jednotny spusob,u některych aut udělaš zkoušku na mistě prace na 30 minut a u jinych aut se stim zlobiš sledovanim rychlosti na notasu a je to dlouhy
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Re: Vyčištění DPF filtru
Alespoň u koncernu se taky se musí nahrát do ECU, že byl vyměněn DPF a že tam není popel. Jednotka pak jede od znova.
Re: Vyčištění DPF filtru
Dpf se resetuje !!! Podobny hodnoty by to mělo ukazovat na diagnostice:Hodnoty vzorových tlaků v DPF (paušální hodnoty):
1. Prázdný filtr nebo zaplněný do ca 15 %
– zapnuté zapalování: 0 – 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar) off set je reset dpf
– volnoběh (teplý, AGR otevřen): 0 – 10 mbar (někdy tlak měřený jen před DPF, někdy diferenciální)
Ještě jsem si vzpoměl na test připravenosti emisich,kdy tento přikaz je nadřazeny nad Dpf nebo Fap ,tento test musí byt vpořadku,
Pokud ano na diagnostice musi byt vidět Dpf regenerace připravena,potom se teprve spusti sama,dalši věc je ,že test připravenosti se děla při každem startu motoru nebo take až po třetim v cyklu,říkám bejva s tím sranda Možna jen zbytešně šílíš
U novějšich modelu aut to počíta motohodiny
1. Prázdný filtr nebo zaplněný do ca 15 %
– zapnuté zapalování: 0 – 3 mbar (do příštího offsetu, pak 0 mbar) off set je reset dpf
– volnoběh (teplý, AGR otevřen): 0 – 10 mbar (někdy tlak měřený jen před DPF, někdy diferenciální)
Ještě jsem si vzpoměl na test připravenosti emisich,kdy tento přikaz je nadřazeny nad Dpf nebo Fap ,tento test musí byt vpořadku,
Pokud ano na diagnostice musi byt vidět Dpf regenerace připravena,potom se teprve spusti sama,dalši věc je ,že test připravenosti se děla při každem startu motoru nebo take až po třetim v cyklu,říkám bejva s tím sranda Možna jen zbytešně šílíš
U novějšich modelu aut to počíta motohodiny
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)