Po částečném zahřátí poškubává

Moderátor: Moderátoři

Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Dobrý den,
potřeboval bych nasměrovat. Hyundai i40 1.7crdi 100kw, 2011, 204 000. Čas od času se stane že motor poškubává. Za studena jde dobře, ale když se téměř zahřeje tak začne zlobit volnoběh, škube a občas jakoby zakopne, vibruje. Při lehkém plynu za jízdy má tendenci jakoby chvilku netáhnout, pocitově vynechává, když na to šlápnu, tak se sice se zpožděním ale normálně rozjede. Při dobrždění do zastavení, s vyšláplou spojkou nebo bez kvaltu, drží volnoběh až zbytečně vysoko (cca 1100) a u toho pocukavá a když nakonec zastavím a motor by měl přejít na normální volnoběh, tak ten přechod se děje opět se zaškubanim. Pak si volnoběh sedne tam kde by asi měl být ale pořád to sebou sem tam cukne a jde to slyšitelně nepravidelně. Zajímavé je že jakmile se prohřeje pořádně tak jede zase normálně. Třeba dneska ráno, nejdřív dobrý, po cca 12 km tahle cukatura, po cca třech km už zase dobrý. Cestou z práce odpoledne přišlo cukání o něco dřív, dva km to jelo jak pumpa na... A pak zase dobrý a najel jsem ještě 30 km bez jakýchkoliv problému. Očividně na to má vliv teplota motoru (okolí?). Někdy se mi ho povede z toho cukání vytáhnout několika razantníma prošlápnutíma plynu, nebo třeba prudší akcelerací, někdy ale ne. Místy zvlášť při lehkém plynu mi přijde jakoby si sám "přidával". Tankuju jen prémiová paliva, ale nezdá se že by se něco měnilo když zkouším různá. EGR nový, po výměně skoro beze změny, 3 000 km zpět repasované vstřiky za studena cukal jak blázen, nešlo plynule jet), chvilku se to zdálo ok (za studena to pořád nedělá nic, jede dobře), ale postupně se to dostalo tam kde je to teď. Diag čistá.
Prosím někdo nějaké tipy po čem jít? Nesetkali jste se s tímto už někde?
Předem díky za jakékoliv tipy
Reklama
 

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2272
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Mě se to jeví asi tak,že tam máš několik problému,minimalně dva :!: Problem v přistupu vzduchu opožděna reakce na plyn,bud ma turbo zasekle lopatky ,ztuhle ovladani od turba ,nebo zpuchřelou membránu v ovladacim ventilu od turba :!: Nebo zpuchřele hadičky od potlaku male dirky mikropory po ohřati motoru se ty mikrodirky roztahnou kvuly teplotě,diagnostika nic psat nemusí tohle se prověřuje vakuuvou pumpičkou :!:
Plati za předpokladu,že turbo je ovladane podtlakem :!: Pokud maš elektronikou ovladané tak pouze plati ovladaní lopatek problem v nich nebo v samotnem nastavovači! Tam bejva problem vylamanych vnitřností protože jsou plastove! Druhá věc čidlo teploty vody nestoupa hodnota odporu linearně ,to znamena,že auto sice ohráté je podle palubniho budiku,ale Ecu ma jinou teplotu vody! Pak dlouhe padani klapky,bud problem v ni nebo to přisava falešny vzduch,klapka je zavřena a pořad drží vyšši otačky najednou padne ,těsněni saní ,špinava klapka nebo problem z podtlakem a to jsem zase vratil k hadičkam :!: :!:
Pak muže byt problem z vahou vzduchu většinou Maf senzor muže byt v haji,nebo Map senzor snimač tlaku vystup v sani,ecu musi vědět kolik vstupuje vzduchu do motoru a Map senzor kontroluje tlak v sani,kde ten poměr vzduchu musi souhlasit ,kdy jednotka očekava nějaky vystupni tlak objem kvuly davkovani vstřiku ,přida nebo ubere množstvi paliva,pro dokonale spalovani,tady bejva také škubaní motoru a velka kouřivost :!: Pak to taky muže dělat těsnost hadic od turba bejva dost často,ty se prohmatavaji,guma zpuchří,za studena to to drží a při ohřati hadice roztahne a do motoru vstupuje menší monžstvi vzduchu:!:
Každej si mysli,že padne kod v Ecu a že je to hned v hajzlu [-X [-X Nejdřiv to chce prověřit a potom postupovat :!:
Jinak je to pouze zaklad co to muže dělat,jsou podobne symtomy,i na jinych komponentech,ale to by Ecu už vypisovala chyby a auto by padalo do nouzaku :!: Tyhle zavady znam i u jinech značek ,pravda je ,že se to hleda blbě :!: ](*,)
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Moc díky za reakci. Vyčerpávající množství informací. Kdybych chtěl být systematický a ideálně jít od nejlevnější k nejdražší příčině problému, kde začít?
Jediné co mě jen trochu nejde do hlavy, že se auto umí chovat absolutně spořádaně jak za studena tak i za tepla a jen někdy (obvykle okolo přechodu mezi těmito stavy) vyvádí tyhle hlouposti. Když má svůj den tak jede nádherně, na plyn reaguje, plynule zrychluje, neškube, volnoběh nezakopává a pak jak když se mu něco znelíbí tak toto.
Mimochodem klapka byla venku a čištěná a nikdy jsem si nevšiml že by byť jen trochu zakouřilo. Jediné čeho jsem si všiml že do turba vede od někud zhora hadička, asi ovládání podtlaku, viz obrázek, a ta teda už není úplně v kondici. Mohla by se tahle na tom všem podílet? Blbý že se mi nedaří jí nikde sehnat. Ale zase si říkám, že kdyby měla být po smrti tak přece zlobí pořád...
IMG-20241001-WA0000.jpg
IMG-20241001-WA0000.jpg (137.32 KiB) Zobrazeno 523 x
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2272
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Jak jsem psal výše ,to je systematicky :D Od nejlevnějšího až dál! Jen jsem přestal by lo by toho vice :) :)
Zeptam se jinak popiš mi kdy to začlo blbnout a co jste s tim dělali ,udělam si obrázek o tom!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2272
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Trošku jsem sbíral info z jakej komponentu se motor sklada 1,7 crdi,už je mi to jasny,škrticí klapku jste měli venku?? Díval jsi se dovnitř kolik je uvnitř sazí??? :o Pokud ne sundat klapku vyfotit,ukazat,vypada to ,že ten problem bude v saní,jsou tam vířivé klapky :!: Budou zarostle nebo se to tam bude točit jako větrník :D :D Proto takovy cavyky :D
Takže sundat sani ,co jsem psal vyše to plati ,symptomy jsou skoro stejné :!:
To je další level tveho problemu!
Jedna se o to,že v hlave maš dvě diry na saci ventily ,na každej válec,na volnoběh je jeden sací kanal pruchozí ,ten druhy kanal se připojuje po sešlapnuti plynu klapky jsou ovladany servomotorem na sani,ty se oteviraji současne s turbo regulací,protože navyšuje prutok vzduchu,po uvolněni zase se uzavřou,přibyvajicima kilometrama se sani plni sazema a klapky špatně reagujou na turbo regulaci ,tzv. váznou, bud se otevřou pozde nebo vubec nebo samotna lopatka se protači,neni plynuly přisun vzduchu,,diagnostika to hlasit nebude,ale na diagnostice v živých datech lze analyzovat kolik vzduchu tam jde realně a kolik tam ma jit ,pokud tyhle hodnoty nejsou si podobne a je tam rozdil,tak klapky nefunguji :!: U jinech značek se tomu říka zůženy pruchod vzduchu,to jsou klapky ,existuje na to dtc kod ,hyundai to asi neumi :? Detekovat
Ps Já jsem si původně myslel,že by to mohli bejt klapky,ale nevěděl jsem ,že tam jsou,I 40 jsem ještě neopravoval,dělam jiny značky :!: Hyundaie tu mam jedno H1 2,5 crdi ale ta jezdi bez problemu,jsem měnil jen hadičku od turba byla praskla,ani nevim jak vypada saní :lol: :lol:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Sání bylo dole, čištěné, ale nebylo nějak ekl, klapky vevnitř chodí hezky volně, to samé škrtící klapka, čištěná, ale podle mechanika to nepotřebovala.. předtím jak jsem psal se dávaly repasované vstřiky a pak se ještě měnil zaseklej EGR.
Dnes jsem měl možnost testovat, takže...
35 km žádný problém, pak jsem to na chvíli vypnul a nějaký pochůzky, cca 20 minut, pak opět start a dalších 25 km se nic nedělo, pak jsem zacítil jakoby spaliny a začlo to zase na povely plynu reagovat houpavě (zvlášť v nízkých otáčkách, ikdyž ne nějak brutálně, umí to být i horší), volnoběh se lehce třásl a přechod ze zvýšeného volnoběhu při dojezdu do volnoběhu při úplném zastavení opět se zaškubánim, plus jsem si všiml že když se tohle děje, tak se ekonoměru (okamžitá spotřeba) na budících nechce ukazovat nula ani když se brzdí motorem (když to jede cajk tak to nulu ukáže, teď se tam pořád držela jedna malá čárka nad nic).Zastavil jsem, nechal jsem to chvilku drkat na místě, pohledem zkontrolovatl motor jestli tam nebude něco vidět, nebylo, chvilka čekání a počase se to samo srovnalo. Auto jsem vypnul, koupil si u benzínky svačinu, start, odjezd a dalších 25 km se nedělo vůbec nic špatnýho.

Mě skoro přijde jak když se mi pouští regenerace dpfka. Jak se pozná že dpf regeneruje? Je normální aby regenerovalo takhle často? Může ta regenerace dělat takovej bordel?
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20240
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Axel.Foley »

Regeneraci DPF poznáš, když se zařazeným kvaltem dáš nohu z plynu a ukazatel okamžité spotřeby nespadne do nuly. Poznáš to i na meziplynech - jsou jakoby "vláčnější".

Psal jsi, že vstřiky byly venku a také že občas cítíš spaliny. Vyměnil mechanik všechny těsnění a měděné podložky na vstřikách? Používáš pořád stejnou naftu?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 258
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Beri »

V závěru sis na to odpověděl sám. Ano, probíhá Ti regenerace DPF. Už z prvního příspěvku jsem měl takový pocit a tou nenulovou okamžitou spotřebou při brždění motorem jsi mi to potvrdil. Jde o to, že regenerace probíhá, když teplota vody stoupne nad 71°C, pak ji nic nebrání v tom, aby se spustila. Dřív se nespustí. Pokud jezdíš krátké vzdálenosti, tak se ti regenerace řádně neukončí a při další jízdě se znova spustí. Mám velice přesně vypozorováno, že regenerace trvá 15 min a je jedno jestli se courám po městě nebo jedu po dálnici. Přes OBD2 a Torque pravidelně sleduji ono vypalování.
Nejhorší situace je taková, když se na semaforech zrovna spustí regenerace a padne zelená a já sešlápnu plyn, to ihned poznám na chování motoru, má se snahu jakoby "dusit", ale pak všechno běží v pohodě a mírné kolísání na volnoběh je při tomto režimu taky normální. Další poznání je při vypínání motoru, pokud probíhá regenerace, tak vypnutí motoru je velice klidný bez doprovázejícího zavibrování. Pokud regenerace neběží, tak při vypnutí se motor částečně (lehce) zachvěje/zavibruje při dobíhání. Někdo to třeba nezaregistruje, ale tohle mám již taky dlouhodobě vypozorované a potvrzení teplotou DPF přes zmíněnou diagnostiku.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Axel.Foley píše: 04 říj 2024, 12:34 Regeneraci DPF poznáš, když se zařazeným kvaltem dáš nohu z plynu a ukazatel okamžité spotřeby nespadne do nuly. Poznáš to i na meziplynech - jsou jakoby "vláčnější".

Psal jsi, že vstřiky byly venku a také že občas cítíš spaliny. Vyměnil mechanik všechny těsnění a měděné podložky na vstřikách? Používáš pořád stejnou naftu?
Jj, vše vyměněné, dodával jsem je k tomu sám a důrazně prosil ať tam nenechá nic starýho. Jsem povahou perfekcionalista, aspoň co se týče aut, až tak že tím všechny seru 😁
Ty spaliny je cítit jenom chvíli před tím než to začne dělat tyhle srandy. Nikdy jindy ne. Naftu střídám dva druhy, buď Mol tu jejich prémiovou, nebo OMV ten maxxmotion diesel (nebo jak tomu teď nadávají). Občas pro zpestření vervu od teď už ORLENu, nikdy tam nepřišlo nic "obyčejného", aspoň za mě teda ne, čili za poslední cca 2 roky co tu vránu mám. Nepozorval jsem rozdíl. Jediný co vím že to nemá rádo kombinaci mol prémiová nafta a letní Vif, to pak na volnoběh "duní".
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Beri píše: 04 říj 2024, 12:45 V závěru sis na to odpověděl sám. Ano, probíhá Ti regenerace DPF. Už z prvního příspěvku jsem měl takový pocit a tou nenulovou okamžitou spotřebou při brždění motorem jsi mi to potvrdil. Jde o to, že regenerace probíhá, když teplota vody stoupne nad 71°C, pak ji nic nebrání v tom, aby se spustila. Dřív se nespustí. Pokud jezdíš krátké vzdálenosti, tak se ti regenerace řádně neukončí a při další jízdě se znova spustí. Mám velice přesně vypozorováno, že regenerace trvá 15 min a je jedno jestli se courám po městě nebo jedu po dálnici. Přes OBD2 a Torque pravidelně sleduji ono vypalování.
Nejhorší situace je taková, když se na semaforech zrovna spustí regenerace a padne zelená a já sešlápnu plyn, to ihned poznám na chování motoru, má se snahu jakoby "dusit", ale pak všechno běží v pohodě a mírné kolísání na volnoběh je při tomto režimu taky normální. Další poznání je při vypínání motoru, pokud probíhá regenerace, tak vypnutí motoru je velice klidný bez doprovázejícího zavibrování. Pokud regenerace neběží, tak při vypnutí se motor částečně (lehce) zachvěje/zavibruje při dobíhání. Někdo to třeba nezaregistruje, ale tohle mám již taky dlouhodobě vypozorované a potvrzení teplotou DPF přes zmíněnou diagnostiku.
Když nad tím přemýšlím, tak se tyhle projevy vrací tak co cca 14 dní. Naposledy to začalo zase zlobit tak pět dní zpět (během té doby jsem uskutečnil jenom 3 jízdy, dvě kratší do 30 km a dneska jednu delší , cca 70 km, ale s dvěma přestávkáma), před tím byl 14 dní klid a jelo to normálně. Měsíčně dávám tak 1 000 km, čili na regeneraci by to i nárok mělo 🤔
Mám teda příště zkusit, když zaznamenám tyhle projevy prostě pokračovat v jízdě dokud to nepřestane a ekonoměr bude při brzdění motorem zase ukazovat nulu? (Sranda bude když to nepřestane 😁) Nebo jde ukončení regenerace poznat ještě nějak?
Ten Torque PRO umí říct že se regeneruje? Tu aplikaci mám, ale nějak jsem si nevšiml že by tam bylo něco o dpfku. Kde kdyžtak hledat prosím?
Jo a byl jsem se zkusmo mrknout na koncovku výfuku kvůli sazím a reálně by se z toho dalo jíst, test bílým kapesníčkem skončil opět jenom bílým kapesníčkem.
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2272
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Ondrej.Valek píše: 04 říj 2024, 11:37 Sání bylo dole, čištěné, ale nebylo nějak ekl, klapky vevnitř chodí hezky volně, to samé škrtící klapka, čištěná, ale podle mechanika to nepotřebovala.. předtím jak jsem psal se dávaly repasované vstřiky a pak se ještě měnil zaseklej EGR.
Dnes jsem měl možnost testovat, takže...
35 km žádný problém, pak jsem to na chvíli vypnul a nějaký pochůzky, cca 20 minut, pak opět start a dalších 25 km se nic nedělo, pak jsem zacítil jakoby spaliny a začlo to zase na povely plynu reagovat houpavě (zvlášť v nízkých otáčkách, ikdyž ne nějak brutálně, umí to být i horší), volnoběh se lehce třásl a přechod ze zvýšeného volnoběhu při dojezdu do volnoběhu při úplném zastavení opět se zaškubánim, plus jsem si všiml že když se tohle děje, tak se ekonoměru (okamžitá spotřeba) na budících nechce ukazovat nula ani když se brzdí motorem (když to jede cajk tak to nulu ukáže, teď se tam pořád držela jedna malá čárka nad nic).Zastavil jsem, nechal jsem to chvilku drkat na místě, pohledem zkontrolovatl motor jestli tam nebude něco vidět, nebylo, chvilka čekání a počase se to samo srovnalo. Auto jsem vypnul, koupil si u benzínky svačinu, start, odjezd a dalších 25 km se nedělo vůbec nic špatnýho.

Mě skoro přijde jak když se mi pouští regenerace dpfka. Jak se pozná že dpf regeneruje? Je normální aby regenerovalo takhle často? Může ta regenerace dělat takovej bordel?
A jaj [-o< [-o< takže ,takže Dpf to dělá,to je další kolo problému,no ,psal jsi vyměna vstřiku vyměna ,Egr ventilu,takže regenerace se nespouštěla,Dpf při každym startu se snaží zapálit saze a regeneraci nedokončí,takže za mě už nic neřeš :!: Až to znovu uděla prostě jed až to povoli,tak si vynuluj denni počitač kilometru na palubce ,další regenerace by měla se spouštět 300 km-ů,pokud zapne už dříve zapiš,si přikolika kilometrech a pak znovu aby to měl čim porovnat,pokud to uděla později,pruchodnost se zlepšila,pokud ne tak Dpf ven a nechat vyčistit,jinak oněj přijdeš uplně :!: Jinak Bery to popsal moc hezky =D>
Regenerace probíha ani o tom nevíš ,tyhle divočarny to je nepoužitelný :!: Z pohledu automechanika :roll:
Zaklad jste udělali,jak jsem psal od nejlevnější ho až po nejdražší :D Sem psal je stim hrozna sranda a kort když se to sejde najednou všechno dohromady ](*,) ](*,) Pořad podobny symptomy poruch,to je pořad dokola :roll: :roll:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Tak teorie o regeneraci dpf se zdá se nepotvrdila. Dneska ráno cesta do práce, dokud studený tak v pohodě, pak jak se to trochu ohřálo, tak zase na lehký plyn reaguje pocukávánim, volnoběh se třese a zakopává, když tomu dám plnej tak sice neškube ale rozjíždí se vlažnějšc. Stačilo ujet dva km, párkrát to protočit při stání na červenou a světě div se najednou zase všechno dobrý a chová se jako malej spořádanej diesel 🙄
Projevy regenerace dpf jsem u toho bohužel žádné nepozoroval.
Má to očividně něco společnýho s teplotou motoru, zatím se to objevuje za poměrně vždy stejných podmínek. Jak kdyby ECU měla špatný info jak je to ohřátý a buď něco spustila co neměla nebo naopak se nepustilo něco co mělo, nebo nevyhnula něco co už se mělo vyhnout...
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Fakt to dělá jenom ve velice úzkém časovém úseku, před nic, po tom nic... Neměl by prosím někdo tip na nějaký servis v Praze, kde by to dokázali diagnostikovat, nemyslím jenom napíchnout na diag ale jako fakt diagnóza? Nevím kam dál a mě schopnosti už dávno nestačí ... Chvíli po zahřátí začne při lehkém plynu pocukávat, při volnoběhu zakopávat a při přechodu ze zvýšeného volnoběhu do volnoběhu (při dojezdu) kuckat. Stačí chvíli pokračovat v jízdě a samo se to srovná. Někdy je to doprovázené i ekonoměrem který nedá nulovou spotřebu ani při brzdění motorem (ale to se ukázalo že asi není úplně pravidlo). Začalo to po výměně vstřiků (repas - před výměnou za studena nejel, škubal jak blázen, diagnisticky padlo podezření na vstřiky), po výměně to občas jakoby přidávalo, ale jen sporadicky a při ustálené jízdě, pak to samo odeznělo a pak pocase chyba EGR, ten následně vyměněn. Chvíli to vypadalo že je vše v pořádku ale pak to začalo dělat to co popisuju. Čistilo se sání, kontroloval ten nastavovací bazmek vevnitř, čistila se klapka, hledala se netěsnost, vše bez výsledku. Auto nehulí, koncovka výfuku čistá, když zrovna neprasí tak jede krásně. Jo a jeden poznatek ( nevím jestli to něčemu pomůže) teplota vody na budících nikdy neukáže půlku, vždy se drží čárku před. Ale to takhle bylo od doby co jsem to koupil...
Uživatelský avatar
Vysous
**
Příspěvky: 494
Registrován: 16 lis 2021, 14:27

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Vysous »

Teplota na budících neukazuje půlku i v jiných autech, například v mojí i30.
i30 kombi MY2022 1.0 T-GDI, Engine Red, Family Smart (od 16.3.2022)
Focus Mk.2 kombi MY2007 1.8, Rudá metalíza!, Ghia (16.3.2016 - 16.3.2022)
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 23
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Myslel jsem si to, jak jsem říkal že takhle je to tam už odjakživa, ale tak raději to zmínit, co kdyby to nějakou rolí hrálo :-k
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“