Po částečném zahřátí poškubává

Moderátor: Moderátoři

ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Ahoj,no co na to říct :-k ,jinak to,že teplota vody na budiku ukazuje dejme tomu pulka 90 stupnu,je pouze informativni ho charakteru :!: Jde o to ,že v Ecu muže byt jina teplota motoru :!: Rozdil i klidně 15,20 stupnu,to ,přes diagnostiku,najdeš live data a fyzicky změřiš teploměrem na vodu a porovnáš s diagnostikou,další věc,je ,že tam mužou bejt dvě čidla ,jedno pro Ecu a druhy pro budik. U nafty jsem se s tim,jestě nesetkal aby to tak zlobilo,ale začínám si myslet,že na tom asi něco bude. Znam,to z malejch benzinovej motoru,ty sou na čidlo teploty docela haklivy :o Kdysi jsem řešil Chevrolet Spark 1.0 nebo tak něco takovyho a auto se chovalo ,tak,že po prvnim rannim startu chytlo normalně na všechny valce a volnoběch držel 1100,po asi 3 minutach,pomalu klesal na 1000,pak jsem se s tim rozjel a začal poškubávat neměl sílu,až při vysokejch otáčkach jenom tam,pak když se ohřál tak auto drželo volnoběh na 800 a bez škubaní,jen nemelo tu silu,takovy líny to bylo :roll: Tak mě napadlo odpojit čidlo na vodu a motor sic nejdrive zaškubal ,ale na plyn reagoval doost ostře :lol: :lol: :lol: ,Takže jsem hned objednal novy čidlo vyměnil a dobry,reakce plynu bez škubancu :D Po zkušebni jizdě auto ožilo škubani zmizelo,ale podle poslechu za jizdy se mi furt zdalo ,že se motor dusí,tak jsem šel potom,zjitil jsem,že ten mrzák má klapky v sání,ktery neotvíraly,protože na saní je ovladací podtlakovy ventil,který byl opravovan,tak že jej někdo přilepil lepidlem a to lepidlo zalepilo dírky na podtlak :lol: :lol: :lol: Já ho potkat tak skončí na vozíku [-o< [-o< Jinak auto frčí pak,že 1.0 nemá sílu :D :D
Ps Zkus odpojit čidlo na vodu hned rano a jed bez něj :o Jedinej rozdil bude v tom,že ti to bude dyl zhavit,pak ,diagnostika a logovat a sledovat snimače,co kde se děje, a pak už jen na osciloskop,existujou aparaty na fingovani závad,kdy se co zboura,někdy se auta sledujou,jako v nemocnici :) ,z mích zkušenosti to bejvá,vždycky kravina ](*,) ](*,) ,ale než to objevíš,ono taky radit na dálku co s tím je :roll:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Reklama
 

Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Co jsem koukal, tak čidlo na teplotu vody je tu jenom jedno, na termostatu. Ještě si teda mrška měří teplotu paliva a samozřejmě výfukových plynů, blbý je že ani jedno tohle čidlo moje "diagnostika v mobilu" nečte. Zkusím se připojit aspoň k tomu vody a schválně co reálně ukazuje oproti budíku.
Na test případně odpojit bez běžícího motoru? Nebo co by se stalo kdybych to odpojil za chodu?
Jó a když bych to čidlo měnil (nestojí moc), tak asi teda na studeným autě se zavřeným termostatem, ale vyteče mi při tom nemrzka, nebo tím jak je to na termostatu tak by nemusela?
Moc díky všem za příspěvky
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Tak další měření dnes na live datech, ráno cestou do práce to neudělalo, asi mu byla zima, cca 28 km. Cestu z práce jsem schválně natáhl, ale nebylo to potřeba. Začalo to ani ne po 10 minutách jízdy. Jakmile se teplota vody podle diagnostiky houpla přes 72. Když se to dělo tak letěla nahoru teplota za katalyzátorem a pak se držela cca okolo 650 (když se to neděje tak je tam do 300, spíš míň), přestal se hýbat senzor na něco čemu diagnostika říká přikázána funkce EGR, normálně ukazuje od nuly do cca 30% a litá podle toho jak šlapu na plyn, když brzdí motorem je tam nula, když plynuju tak různě poskakuje. Teď stále čistá nula. A tlak paliva v systému na volnoběh byl cca 25 000 kPa (když to jede dobře, tak je volnoběh tlak cca 30 000 kPa). Teplota vody se tak nějak držela kolem 90. Teplota nasávaného vzduchu reálné hodnoty. Po cca 10 - 12 minutách se přestal třást, přikázána funkce EGR zase začala ukazovat, tlak paliva na volnoběh zpět na 30 000 a teplota za katem postupně padla zpět na cca 250 stupňů. Ujel jsem ještě nějaký kus a pak zastávka na benzínce, po opětovném startu, cca 29 km nic, druhá zastávka, pak zase start začlo to znova zlobit, úplně stejně jako před tím, lautr stejný hodnoty, po 12 minutách zase klid. Jestliže jsem mezi tím prvním a druhým dohromady ujel 35 km tak je to moc
Tak a co teď, něco s dpfkem? Je zasraný jak jetel a je asi nasnadě ho nechat vyčistit?
Nezůstává mi třeba viset chladič EGR a EGR nechladí a proto to odstavení a ty teploty?
Ale co ten tlak paliva, ten je takhle normální?
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Hugo11
**
Příspěvky: 254
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Hugo11 »

Zvyseni teploty vyf. plynu by opravdu ukazovalo na regeneraci dpf. Neni v tech live datech videt i cas/km od posledni regenerace pro potvrzeni, jestli opravdu tou dobou probiha? U EGRu jedna ze strategii je, ze se pri regeneraci DPF zavre EGR kvuli narustu teploty spalin, ale tento konretni motor/rizeni neznam. Regenerace po 30km samozrejme neni normalni, takze nejdriv by bylo dobre potvrdit,
a) ze se problematicke chovani deje opravdu ve spojitosti s regeneraci DPF
b) ze regenerace opravdu probiha mimoradne casto (zminovanych cca 35km)
No a pokud se to potvrdi zamerit se na tuto problematiku (cidla kolem dpf, dpf samotne, mozna extremni kourivost atp. )
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Prohrabal jsem před chvílí data a ano je to tam, před 8 km poslední regenerace, čili ano zdá se že negeneruje. Dpf differential pressure teď mimochodem ukazuje na volnoběh něco mezi 2 a 8 hpa, věděl by někdo říct jestli je to normální, moc, málo?
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Beri »

Ahoj,
chová se to přesně tak, jak jsem Ti psal do SZ, tj. probíhá regenerace DPF, ale ten interval je opravdu zvláštní. Co mě ještě napadlo, zkusil bych vyměnit čidlo diferenciálního tlaku před a za DPF. Je to takové hranaté čidlo do kterého vedou dvě hadičky a nachází se v blízkosti DPF. Nebo může být některá z hadiček děravá. Tohle čidlo právě měří rozdíl tlaku a podle toho zjistí jestli je DPF už plný a díky tomu spustí regeneraci. Může být vadné a řídící jednotce dává povel, aby spustila regeneraci. Nic jiného mě už nenapadá.
Další možnost je, že už je tak zanesený filtr, který už nejde pořádně vypálit, že se právě snaží stále dokola regenerovat.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Omlouvám se ale žádnou SZ nevidím :shock: Každopádně díky za reakci.
Teď mi to ukazuje 38 km od poslední regenerace, tak schválně kdy se pustí další. Ten tlak co to teď diferenciální tlak, co teď ukazuje ( volnoběh cca 2-8 mbar) je to normální hodnota, nebo je to ustřelený?
Dá se naplněnost filtru vyčíst ještě z nějakých dalších čidel, které by ta mrcha měla?
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Uživatelský avatar
Beri
**
Příspěvky: 260
Registrován: 26 led 2014, 09:30

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Beri »

On se ptal někdo jiný a já myslel, že jsi to ty ](*,) Každopádně jsem Ti to přeposlal, může se to hodit.

Ze začátku jsem se snažil vypátrat jaké hodnoty diferenciálního tlaku jsou ty správné a jaké už spouští danou regeneraci, ale ničeho jsem se nedoměřil. Pokaždé to bylo něco jiného a hlavně ten tlak strašně lítá v závislosti na sešlápnutém plynu, takže ŘJ to musí vyhodnocovat nějakou střední hodnotou, která když po nějakou dobu přeleze danou mez, tak spustí regeneraci.
O jiných čidel nevím. Mám diagnostiku od Hicomu a tam nic takového není.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Děkuju. Tak jako tak teď mám potvrzení že to regenerovalo a vím přesně kdy, čili schválně kdy se pustí zase. Když to opět bude nějaká nesmyslně krátká doba, tak holt nějaký dpf servis a ať to dpfko ozkouší oni, třeba je fakt plný, nebo jen nějaký čidlo chybně poňouká ECU k regeneraci.
Ještě teda řeším jestli se dá nějak poznat že ta regenerace skutečně doběhla úspěšně a ne že jí něco zastavilo... Na tohle tam žádný explicitní flag zdá se není.
Teorie je taková že to nedokončuje a proto se to snaží pořád dokola regeneraci...
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Tak zase, 51 km od poslední... Našel jsem přes diagnostiku ještě pokožku soot level, což dle všeho ukazuje míru zaplnění v gramech. Naskakuje to tam děsně rychle. Za 25 km to vylezlo z 11 na 20 a pak se pustila regenerace. Za deset minut to padlo na 2 a regeneraci se ukončila.
Nějaké tipy co by mi mohlo takhle rychle zasírat dpf prosím?
Samozřejmě že je tu pořád alternativa že je v háji jenom nějaký čidlo co hlásí hovadiny, protože differential pressure na volnoběh nepřesáhl 9, což jsem pochopil ještě není tolik.
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Hugo11
**
Příspěvky: 254
Registrován: 09 srp 2022, 21:36

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Hugo11 »

Pres internet je to takto samozrejme vesteni z kristalove koule, ale na zacatku se myslim pise, ze problem se objevil casove po namontovani repasovanych vstriku. Repas casto byva pochybny, takze tyto i kdyz "nove", muzou byt vadne, nebo jen nektery. A problem tam samozrejme nemusi byt jen jeden - i kolem DPF nemusi byt vse OK.
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

V pondělí jsem objednaný do dpf servisu, slibovali diagnostiku celého auta před a po případném čištění dpf. Prý aby mohli plnit záruku 100 000 km tak mi to musí celé proklepnout, čili stav turba, žhavicích svíček, vstřiků, tlakových čidel, teplotních čidel atd, tak schválně jestli na něco, a kdyžtak i na co, přijdou.
Když jsem říkal že mám problém že to regeneruje co 50 km tak se netvářili jakože to automaticky znamená problém někde před, ale že je docela normální že když už je dpf přicpaný, ale ještě to není na vyhození chyby, tak si s tím auto už samo neporadí, regeneruje pořád dokola a je potřeba mu pomoct.
Dám sem určitě vědět.
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
Ondrej.Valek
*
Příspěvky: 42
Registrován: 03 říj 2024, 16:08

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od Ondrej.Valek »

Hugo11 píše: 11 říj 2024, 09:15 Pres internet je to takto samozrejme vesteni z kristalove koule, ale na zacatku se myslim pise, ze problem se objevil casove po namontovani repasovanych vstriku. Repas casto byva pochybny, takze tyto i kdyz "nove", muzou byt vadne, nebo jen nektery. A problem tam samozrejme nemusi byt jen jeden - i kolem DPF nemusi byt vse OK.
Jako ano pozorovatelný je to až od výměny vstřiků, jenže ty předešlý dělaly děsnej bordel obecně, čili těžko říct jestli se to tam v tom prostě neschovalo ](*,)
Vstřiky jsou po repasované v červenci, pak vzápětí odešel EGR, asi měsíc byl klid, pak tohle, měsíc klid a zase tohle a teď už se to děje skoro pořád
Hyundai i40 1.7 crdi, 100 kW, premium, manuál - Korejská vrána
john works
Příspěvky: 1
Registrován: 11 říj 2024, 11:53

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od john works »

Mám pocit, že mohou být problémy i s krokovým motorkem; stalo se mi to u několika aut – po mírném zahřátí škubal, držel vysoké otáčky na volnoběh atd. 😊
ivan
Moderátor
Příspěvky: 2284
Registrován: 08 srp 2005, 00:10
Bydliště: Domažlicko

Re: Po částečném zahřátí poškubává

Příspěvek od ivan »

Ondrej.Valek píše: 10 říj 2024, 07:10 Omlouvám se ale žádnou SZ nevidím :shock: Každopádně díky za reakci.
Teď mi to ukazuje 38 km od poslední regenerace, tak schválně kdy se pustí další. Ten tlak co to teď diferenciální tlak, co teď ukazuje ( volnoběh cca 2-8 mbar) je to normální hodnota, nebo je to ustřelený?
Dá se naplněnost filtru vyčíst ještě z nějakých dalších čidel, které by ta mrcha měla?
https://www.youtube.com/watch?v=DCn8aDQcAuQ
Tady maš video jak to vyčíst diferenční tlak ,hodnoty jsou velke na volnoběh.to svědčí,že je problém s dpf-kem :!:
Objem nespaleneho popilku umi jen lepší diagnostiky,tam je na to vzrorec,kdy Ecu jej vypočítava ,z najetí kilometru,spotřeby paliva,počet regenerací,vyjde gramaž popílku,je to jen orientačni hodnota :!: Fyzicky to nelze prověřit :!: Jedině vyklepal a dal na vahu :D :D Jak nefunguje vstřikovaní vstřiky ,egr ,vaha vzduchu,sani mezi sebou dpf se za plnuje moc rychle,prostě jednoduše řečeno motor špatně spaluje naftu nedokonale hoří dehtuje ](*,) ](*,) ,takže nechat znovu vše proveřit,ještě jednou a lepe,já si na tohle davam fakt majzla,opravy jsou moc nakladne :? :?
Pak dej vědět jak si dopadl,držím palce :wink:
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Odpovědět

Zpět na „i40 Motor a převodovka“