cuknutí po přeřazení na vyšší převodový stupeň

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

cuknutí po přeřazení na vyšší převodový stupeň

Příspěvek od adoand »

Zdravím,

teď jsem koupil nový hyundai i30 III kombi, 1.5, 81 kW, benzín, r.v.2024. Přesedl jsem na něho z KIA.
Akorát mě trochu zaskočilo a nevím, kde je chyba. Když zmáčknu spojku, přeřadím na vyšší stupeň, rychle pustím spojku s tím, že na plynu už mám nějaké otáčky navíc, tak to auto jakoby cuklo, zpomalilo a až pak se chytne a jede rychlost dalšího stupně. Jak kdyby to rychlé puštění spojky značně zpomalilo na okamžik výkon motoru, ale na kia to běžně fungovalo, a rychle jsem se tak rozjel i řadil. Dělám něco špatně, nebo to má hyundai jinak a musím řadit jinak, nebo se to auto musí ještě zajet, jak je nové a pak to bude OK? Díky za rady a pomoc.
Reklama
 

adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

Re: cuknutí po přeřazení na vyšší převodový stupeň

Příspěvek od adoand »

Zeptam se jinak, v jakych otackach radite aby autu behem razeni neklesol vykon a necuklo ale aby plynulo zrychlovalo? Dik.
willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: cuknutí po přeřazení na vyšší převodový stupeň

Příspěvek od willy50 »

Pokud jedu na pohodu, stačí řadit 2500 až 3000ot - auto zrychluje plynule, ale samozřejmě žádná raketa.
Pokud je třeba větší zrychlení, pak točím 4000, ale i více.
Práce s pedály není nutno jako při nějaké RZ, stačí tak nějak "fotrovsky".
Je třeba se s autem sžít :mrgreen:
Nevím ovšem, zda není jinak naladěna ŘJ tohoto ročníku, já mám 21(možná vyrobeno 20).
A taky zda není nějaký rozdíl HB/kombi.
adoand
Příspěvky: 8
Registrován: 25 říj 2024, 19:59

Re: cuknutí po přeřazení na vyšší převodový stupeň

Příspěvek od adoand »

No ja jezdim jenom atmosferami proto me to zaskocilo. Posledne jsem mel Kia Stonic 1.2 DPI r.v.2023, ktery by mel byt linejsi...on samozrejme i linejsi byl ale kdyz jsem radil s nohou na poloplynu tak krasne bez zaseknuti preradil a pooomalu pridaval. Ale u Stonicu jsem si vsiml, ze elektronika troxhu ridila otacky, kdyz jsem stal na neutralu tak cca 850 rpm, kdyz jsem zaradil 1cku s nohou na spojce a drzel spojku tak si samo dalo treba 1100rpm. Mozna i kvuli tomu ze tam byl slaby motor aby to necukalo. U hyundaie to automaticky nedela. Jak rikam hned jak pri razeni poustim spojku tak jakoby zpomalilo a pak sw chytne a taha hezky. Tak nevim jestli slabe mackam plyn pri razeni nebo je chyba v autu nebo proste vlastnost auta. Jinak 1.5 vs 1.2 je docela raketa :-P pred stonicem jsem mel kiu ceed 1.4 CVVT a taky necukala. Ale presedlavam po 8 letech z kia na hyundai tak mozna je to i zvykem nevim
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“