maco píše:kdyz to tu tak ctu, je skutecne dobre mit lehce prehustene pneu nez to udava vyrobce?...je to jen kvuli trosku lepsi spotrebe? neohrozi to treba jizdni vlastnosti (brzdna draha, prilnavost, atak)?
No tak to nevím ale já jsem toho názoru že kor v čr na D1 je2,2 max. Byl jsem před 14 dny v Itálii a nafoukáno na 2,5 a super.Ale potřebuji radu Včera jsem byl v servise s mou I30cw kvůli tomu že se mi navšech pneu. začaly více sjíždět vnitřky kor je to na předku. Bylo to na geometrii ale nic. Přijímací technik říkal že za 1 on by si na takovéto auto nikdy nenechal dát rozměr pneu 185-65/15 za 2 hankook docela shit za 3 že to údajně mohou dělat rychleji projeté zatáčky a že on by to foukal i na 2,5 já mu na to řekl že po čr to dělat nebudu.Prosím poradte je to nerovnoměrné sjíždění gum možné.
pls.odpovězte na mou otázku.jestli jsem ze nechal udelat blba nebo ne.už při koupi auta se mi tento rozměr pneu nelíbyl
maco píše:kdyz to tu tak ctu, je skutecne dobre mit lehce prehustene pneu nez to udava vyrobce?...je to jen kvuli trosku lepsi spotrebe? neohrozi to treba jizdni vlastnosti (brzdna draha, prilnavost, atak)?
No tak to nevím ale já jsem toho názoru že kor v čr na D1 je2,2 max. Byl jsem před 14 dny v Itálii a nafoukáno na 2,5 a super.Ale potřebuji radu Včera jsem byl v servise s mou I30cw kvůli tomu že se mi navšech pneu. začaly více sjíždět vnitřky kor je to na předku. Bylo to na geometrii ale nic. Přijímací technik říkal že za 1 on by si na takovéto auto nikdy nenechal dát rozměr pneu 185-65/15 za 2 hankook docela shit za 3 že to údajně mohou dělat rychleji projeté zatáčky a že on by to foukal i na 2,5 já mu na to řekl že po čr to dělat nebudu.Prosím poradte je to nerovnoměrné sjíždění gum možné.
pls.odpovězte na mou otázku.jestli jsem ze nechal udelat blba nebo ne.už při koupi auta se mi tento rozměr pneu nelíbyl
Ten problém nebude asi v tom,zda se pneumatika LÍBÍ či NELÍBÍ,ale asi opravdu o tlaku v pneu.Asi výrobce aut zbytečně neudává předepsaný tlak pneumatik.Nenavrhují to diletanti.Myslím si,že vše je propočítáno v poměru k účinnosti brzd,váhy vozu,přilnavosti atd.Je přece všeobecně známé,že při brždění mají přehuštěné pneumatiky zhoršený účinek, stejně tak jako dochází k většímu opotřebení z důvodu nerovnoměrného opotřebení dezénu.Také negativně ovlivňuje tlumiče nárazů a jízdní komfort.Jedinou výhodu to má,že se snad sníží trochu spotřeba.Ale ekonomiku si musí každý spočítat sám.Je tu proti sobě o něco menší spotřeba ale větší opotřebení pneumatik.Pokud chcete,aby se tlak v závislosti na teplotě nezvyšoval,nafoukněte je inertním plynem (dusíkem).Také stojí za úvahu při tomto druhu opotřebení,zda se nejezdí systémem brzda - plyn.Jelikož máme ABS,tak kolo brzdí stylem otočení - zabrždění - otočení......
Jan w: zatial som nikdy nepocul, ze by sa pneu nerovnomerne "sjizdeli" kvoli tomu, ako su pneu nahustene. Daj si spravit geometriu este raz najlepsie niekde inde, podla mna Ti pomozu.
a taky jake mate ty svoje merice tlaku,nerikejte mi ze je mate ocejchovane,dnes vetsina servisu znackovych a serioznich pouziva digitalni pravidelne cejchovane a ty co prodavaj v mototechne tak maj az 0.5atm uchylku jak do plusu tak minusu,jestli mate moznost tak si overte svuj meric s digi a uvidite rozdil.pak je tu dalsi vliv momentalni okolni teplota,staci jak jedno kolo bude ve stinu a na druhe prazit slunce, tak mate hned rozdil az 0.4atm.to uz nemluvim otom, kdyz nekdo jede a pak teprv husti
moje praxe ACCENT 1 tydne kontrola tlaku,hustim pr 250 z 240
kdyz dalkovku pr 250 z 250
v zimni pneu vsechny 230
jinak sto lidi sto nazoru,kazdy ma jine skusenosti.ty moje se zatim vzdy osvedcily a jsem spokojen
Teď o víkendu jsem se taky lekl, že mi ušly všechny kola. Tak jsem zagooglil a bylo to jasné. Pokles o 10 stC znamená pokles cca 10kPa a docela to sedí s praxí. Místo 250 tam najednou bylo něco malinko přes 230. Na 250 foukáno při cca 25stC.
U naší i30 cw crdi, 2015, je předepsaný tlak pro pneumatiky r15 195/65 2,5bar, pro r16, r17 i r18 je ve všech případech předepsaný tlak 2,2. Nejde mi to do hlavy (ten tlak pro r15) , nevíte někdo proč to tak může být?
ja by som dal osobne menej. 2.2 (kvoli trakcii a pohodliu)
u NX4 mame 2,5 predpis, davam 2.3 a aj to mi prijde niekedy moc
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023 2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023