Ta moje Vitara vlastně není plnohodnotný hybrid, je to mild hybrid s ISG (integrated starter generator), startér současně pomáhá (přes drážkový řemen) přímo motoru při rozjezdu a akceleraci z nižších rychlostí a vyhlazuje turbodíry (10 kw/300 ot/min, 50 Nm při 500 ot/min), hlavním účelem má být snížení emisí (jak jinak).Při jízdě bez plynu dobíjí malou lithiovou baterku pod sedadlem spolujezdce (0.38 kWh, 48V), řidící jednotka reguluje stav na bití mezi 40-80% (snaží se spíš o těch 40), prodejci prý mají nařízeno u skladovek jednou za měsíc nastartovat na min. 30 minut aby nedošlo k poškození baterky.Pokud prý jednotka detekuje nízkou kapacitu, tak jednoduše přestane pomáhat

. První start je vždy přes 12V klasický olověný akumulátor (dva startéry?), každý další restart pomocí SS je již z lionky...tak mi alespoň bylo vysvětleno prodejcem.Dobíjí se při jízdě bez plynu rekuperací, která je dost silná a nelze ji regulovat, ale po nějaké praxi už krásně dojíždím do křižovatek a prospívá to i filtru pevných částic.
Záruka na baterku je 5 let nebo 100 tkm, je prý projektována na životnost vozu...( v Německu je znám případ kdy baterka odešla u IGNISU po 200 tkm
a musela být vyměněna. Aktuální cena baterky je prý 74000 kč (doufám, že bude klesat

.
Vitara se aktuálně prodává i jako tzv. "Strong Hybrid", tedy vlasntě full hybrid s atmo 1.5 litru a velkou baterkou pod kufrem (to jsme tedy řekli NE).
Po 2000 km absolutně bez problémů (prodejce: nestudujte to, jezděte

. Pokud Tě zajímají nějaké další zkušenosti, tak se ptej ...