Otačky motora
Moderátoři: Martun, Moderátoři
-
- **
- Příspěvky: 278
- Registrován: 27 čer 2007, 14:10
- Bydliště: Bratislava
Otačky motora
By ma zaujímalo ako vysoko sa dá vytočiť motor CDRI, lebo na obrázku som videl červene polo až okolo 5500 otáčok, alebo pokiaľ sa dá vytočiť motor pokiaľ nezasiahne obmedzovač. Ešte ma zaujíma na koľko sa toči motor pri rýchlostiach 90km/h a 130km/h. Za odpovede ďakujem
P.S neviete keď si objednám accent s motorom CRDi, je možné si v príplatkovej výbave objednať construct ?
P.S neviete keď si objednám accent s motorom CRDi, je možné si v príplatkovej výbave objednať construct ?
- Reklama
Construct si mozes doobjednat - namontuju Ti ho v servise (u predajcu)
otacky - 90 km/hod = cca 2000
130 km/hod = cca 3000
otacky - 90 km/hod = cca 2000
130 km/hod = cca 3000
Tucson 1.6 GDI smart (2020)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
Renault Clio IV grandtour 0.9 Tce (2015)
ex - Hyundai Accent 2007,1.5 CRDi, Ebony Black
ex - Skoda Octavia I - 1.6 elegance
ex - Skoda Felicia
ex - Ford escort, Skoda 120, Trabant :-)
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
nema vyznam tocit dieslovy motor do max otacok.
podstatne co potrebujes vediet je fakt kedy mas najvyssiu hodnotu krutiaceho momentu a vykonu.
ked si pozries stanky hyundai.sk zistis ze pre CRDI motor su hodnoty maximalneho krutiaceho momentu v otackach od 1900 do 2750 a hodnota maximalneho vykonu je pri 4000 otackach
v praxi to znamena asi tolko ze pokial chces aby ti auto tahalo vzdy s plnym zatahom je lepsie drzat ho max do 4000 otacok.
uvediem maly priklad:
zaradis jednotku, pridavas na volnobehu na 1900-2000 a startujes.... prichadza velmi rychlo 4000 otacok, preradujes dvojku, dostavas zatah odspodu kedze si na urovni cca 2500-3000 otacok pridavas plyn ... znova max zatah kedze mas max krutiaci, radis trojku a ides znovu do 4000, znovu davas plny plyn (kedze turbodiesel si to ziada) a ides znovu na plny krutiaci moment.... tocis na 4000 znovu dalsi stupen atd...
dufam ze som to popisal dostatocne dobre. podstatne v tejto ukazke je to ze tvoje otacky su stale v intervale max krutiaceho momentu (co je podstatna vyhoda dieslov)
vyhoda (pre niektorych nevyhoda - nekonecna story benzin vs diesel) je ze nemusis mat auto v otackach ako pri benzine aby si mal krutiaci moment. pri benzine je vrchol krutiaceho momentu pri autach bez turba v presne stanovenych otackach. pri turbodiesloch je to v rozsahu otacok tak ako aj napriklad v benzinovych motoroch s turbom.
prakticka rada:
neoplati sa ti tocit turbodiesel do 4000+ pri zrychlovani a predbiehani pretoze v pripade accenta po 2750 RPM ti ide dole krutiaci moment a nad 4000 RPM je krutiaci moment zanedbatelny v porovnani s tym aky by si mal keby si preradil pri povedzme 3500 otackach.
takze .... rada od diesel fandu....
» preraduj pri 3500 pokial jazdis normalne ale chces svizne zrychlovat
» preraduj pri 4000 pokial chces zamachrovat
» preraduj pri 4500 pokial si nevazis diesel a nevies ako funguje
pokial mas cit a vies narabat s plynovym pedalom, urcite po case zistis kedy tvoj "smoking friend" ide uz dychavicne a len "kucka".
a neboj sa davat kludne aj plny plyn ... neveril by si ako to turbu pomoze. samozrejme vsetko s rezervou. ja pouzivam plny plyn na accente iba ked potrebujem naozaj razne zrychlenie, na octavii TDI som ho mal stale
a este jedna rada pre majitelov CRDI accentov. kazdy sa cuduje ked mu to poviem a potom je velmi milo prekvapeny aka je to super vec.
skuste si zaradit dvojku, rozbehnite sa na taku rychlost 20 kmh aby ste mali otacky tak nad 1000 RPM a pustite nohu z plynu. nechajte zaradenu dvojku a otacky klesnu az na uroven volnobehu, a stale nedavajte nohu na plyn. co sa deje? no auto ide samo a motor nezhasne . da sa to urobit aj na jednotke a ciastocne aj na trojke. kedze ma motor vysoky krutiaci moment a diesel je sam o sebe silny na druhom prevodovom stupni bez toho aby ste stlacali plyn viete ist aj na vacsi kopcek. ja to pouzivam napriklad na posuvanie sa v BA zapchach alebo pri jazde v kolone. je to podla mna jedna z najlepsich vlastnosti diesloveho motora.
podstatne co potrebujes vediet je fakt kedy mas najvyssiu hodnotu krutiaceho momentu a vykonu.
ked si pozries stanky hyundai.sk zistis ze pre CRDI motor su hodnoty maximalneho krutiaceho momentu v otackach od 1900 do 2750 a hodnota maximalneho vykonu je pri 4000 otackach
v praxi to znamena asi tolko ze pokial chces aby ti auto tahalo vzdy s plnym zatahom je lepsie drzat ho max do 4000 otacok.
uvediem maly priklad:
zaradis jednotku, pridavas na volnobehu na 1900-2000 a startujes.... prichadza velmi rychlo 4000 otacok, preradujes dvojku, dostavas zatah odspodu kedze si na urovni cca 2500-3000 otacok pridavas plyn ... znova max zatah kedze mas max krutiaci, radis trojku a ides znovu do 4000, znovu davas plny plyn (kedze turbodiesel si to ziada) a ides znovu na plny krutiaci moment.... tocis na 4000 znovu dalsi stupen atd...
dufam ze som to popisal dostatocne dobre. podstatne v tejto ukazke je to ze tvoje otacky su stale v intervale max krutiaceho momentu (co je podstatna vyhoda dieslov)
vyhoda (pre niektorych nevyhoda - nekonecna story benzin vs diesel) je ze nemusis mat auto v otackach ako pri benzine aby si mal krutiaci moment. pri benzine je vrchol krutiaceho momentu pri autach bez turba v presne stanovenych otackach. pri turbodiesloch je to v rozsahu otacok tak ako aj napriklad v benzinovych motoroch s turbom.
prakticka rada:
neoplati sa ti tocit turbodiesel do 4000+ pri zrychlovani a predbiehani pretoze v pripade accenta po 2750 RPM ti ide dole krutiaci moment a nad 4000 RPM je krutiaci moment zanedbatelny v porovnani s tym aky by si mal keby si preradil pri povedzme 3500 otackach.
takze .... rada od diesel fandu....
» preraduj pri 3500 pokial jazdis normalne ale chces svizne zrychlovat
» preraduj pri 4000 pokial chces zamachrovat
» preraduj pri 4500 pokial si nevazis diesel a nevies ako funguje
pokial mas cit a vies narabat s plynovym pedalom, urcite po case zistis kedy tvoj "smoking friend" ide uz dychavicne a len "kucka".
a neboj sa davat kludne aj plny plyn ... neveril by si ako to turbu pomoze. samozrejme vsetko s rezervou. ja pouzivam plny plyn na accente iba ked potrebujem naozaj razne zrychlenie, na octavii TDI som ho mal stale
a este jedna rada pre majitelov CRDI accentov. kazdy sa cuduje ked mu to poviem a potom je velmi milo prekvapeny aka je to super vec.
skuste si zaradit dvojku, rozbehnite sa na taku rychlost 20 kmh aby ste mali otacky tak nad 1000 RPM a pustite nohu z plynu. nechajte zaradenu dvojku a otacky klesnu az na uroven volnobehu, a stale nedavajte nohu na plyn. co sa deje? no auto ide samo a motor nezhasne . da sa to urobit aj na jednotke a ciastocne aj na trojke. kedze ma motor vysoky krutiaci moment a diesel je sam o sebe silny na druhom prevodovom stupni bez toho aby ste stlacali plyn viete ist aj na vacsi kopcek. ja to pouzivam napriklad na posuvanie sa v BA zapchach alebo pri jazde v kolone. je to podla mna jedna z najlepsich vlastnosti diesloveho motora.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
-
- **
- Příspěvky: 278
- Registrován: 27 čer 2007, 14:10
- Bydliště: Bratislava
Ďakujem za obsiahlu odpovedz, už dlhšiu dobu rozmýšľam o kupé hyundai accent 1,5CRDi VGT vo výbave ELEGANCE. Kúpu by som chcel zrealizovať budúci rok okolo mája. Vlastním accent ale ten je už dosť starý (9/1997), do cela som bol spokojný až na dáke blbosti. By ma zaujímalo aké budú ceny nového hyundai i30. Do tohto modelu budu montovať tie iste motory ako na montujú do KIA cee´d. Som počul že 1,6 CRDi je vynikajúci motor. Je to následník terajšieho motora ktorý je montovaný do akcentu.
...ja len dodam, ze jazdim "normalnejsie" a radim medzi 2500-3000 - t.j. nepotrebujem "extra" zrychlovat. V podstate jazdim usporneMikro píše:takze .... rada od diesel fandu....
» preraduj pri 3500 pokial jazdis normalne ale chces svizne zrychlovat
» preraduj pri 4000 pokial chces zamachrovat
» preraduj pri 4500 pokial si nevazis diesel a nevies ako funguje
S tymto nemozem nic ine len suhlasit a okrem toho sila motora uz zabranila "zdochnutiu" pri pohynani (co sa mi obcas na slabsich benzinoch stavalo)Mikro píše:
skuste si zaradit dvojku, rozbehnite sa na taku rychlost 20 kmh aby ste mali otacky tak nad 1000 RPM a pustite nohu z plynu. nechajte zaradenu dvojku a otacky klesnu az na uroven volnobehu, a stale nedavajte nohu na plyn. co sa deje? no auto ide samo a motor nezhasne . da sa to urobit aj na jednotke a ciastocne aj na trojke. kedze ma motor vysoky krutiaci moment a diesel je sam o sebe silny na druhom prevodovom stupni bez toho aby ste stlacali plyn viete ist aj na vacsi kopcek. ja to pouzivam napriklad na posuvanie sa v BA zapchach alebo pri jazde v kolone. je to podla mna jedna z najlepsich vlastnosti diesloveho motora.
To Mikro: dik za rady, hodia sa. Mali by sme spachat nejake stretko aj na SK pode aby sme mohli pokecat...
To super.soso: vsetko na "ci" ti doda predajca na objednavku - "ci construckt", "ci defend lock", "ci ine..."
Accent 1.5 CRDi, 2007, True Blue
Mam na vas jednu otazku . Na akom prevodovom stupni jazdite po meste?
Ako tu citam , tak pri prevodovom stupni 3 mam okolo 3000 otacok daleko nad 60 a 2 stupni jazdit sa mi zda pritiahnute za vlasy. Stale som sa snazil drzat otacky okolo 2200 -2500 pri jazde v meste ale vidim , ze to asi nie je spravne. Poradite mi ?
Ako tu citam , tak pri prevodovom stupni 3 mam okolo 3000 otacok daleko nad 60 a 2 stupni jazdit sa mi zda pritiahnute za vlasy. Stale som sa snazil drzat otacky okolo 2200 -2500 pri jazde v meste ale vidim , ze to asi nie je spravne. Poradite mi ?
Hyundai Accent 1.5 CRDi Elegance, Wine Red
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
ja jazdim po meste na 1500 otackach ked idem "lezerne"
ked chcem ist dynamicky tak otacky drzim nad 1900 kvoli krutiacemu
ked chcem ist dynamicky tak otacky drzim nad 1900 kvoli krutiacemu
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Motor je plne použiteľný od 1500rpm, čiže na mestskú 60tku 3. prevod. stupeň na ležérny presun úplne stačí a motor sa pritom netrápi, krútiak ma okolo 200 takže úplná pohoda. Pod 1500 ale cítim že to pre "engine" nieje to pravé ...Sohaj píše:Mam na vas jednu otazku . Na akom prevodovom stupni jazdite po meste?
mx5/swiftsport/santafe/accent
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
tak takAndy4 píše:Motor je plne použiteľný od 1500rpm, čiže na mestskú 60tku 3. prevod. stupeň na ležérny presun úplne stačí a motor sa pritom netrápi, krútiak ma okolo 200 takže úplná pohoda. Pod 1500 ale cítim že to pre "engine" nieje to pravé ...Sohaj píše:Mam na vas jednu otazku . Na akom prevodovom stupni jazdite po meste?
pravda pravda
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
-
- **
- Příspěvky: 278
- Registrován: 27 čer 2007, 14:10
- Bydliště: Bratislava
Mikro píše:
skuste si zaradit dvojku, rozbehnite sa na taku rychlost 20 kmh aby ste mali otacky tak nad 1000 RPM a pustite nohu z plynu. nechajte zaradenu dvojku a otacky klesnu az na uroven volnobehu, a stale nedavajte nohu na plyn. co sa deje? no auto ide samo a motor nezhasne
Mikro : tato Tvoja rada je fantasticka , vlastne vsetky. Na zahradku mam asi kilometrovy usek cesty necesty. Stale som trapil spojku a nevedel som sa nastavit. Po Tvojej rade mam nohy vylozene a s malickom krutim volantom. Fantazia. Dnes som sa zase dostal do kolony s kombajnami , tak tato dvojka bola presne to co som potreboval , ziaden stres , len pohoda a pekny pohlad na krajinu.
Dakujem. Az zavitas do nasich koncin mas u mna piv kolko Ti vojde do nadrze.
Hyundai Accent 1.5 CRDi Elegance, Wine Red
- Mikro
- ***
- Příspěvky: 534
- Registrován: 26 lis 2006, 10:23
- Bydliště: Bratislava (SK)
- Kontaktovat uživatele:
Sohaj píše:Mikro píše:
skuste si zaradit dvojku, rozbehnite sa na taku rychlost 20 kmh aby ste mali otacky tak nad 1000 RPM a pustite nohu z plynu. nechajte zaradenu dvojku a otacky klesnu az na uroven volnobehu, a stale nedavajte nohu na plyn. co sa deje? no auto ide samo a motor nezhasne
Mikro : tato Tvoja rada je fantasticka , vlastne vsetky. Na zahradku mam asi kilometrovy usek cesty necesty. Stale som trapil spojku a nevedel som sa nastavit. Po Tvojej rade mam nohy vylozene a s malickom krutim volantom. Fantazia. Dnes som sa zase dostal do kolony s kombajnami , tak tato dvojka bola presne to co som potreboval , ziaden stres , len pohoda a pekny pohlad na krajinu.
Dakujem. Az zavitas do nasich koncin mas u mna piv kolko Ti vojde do nadrze.
to ma tesi. rad pomaham. pozvanie na pivo beriem, uvidim ale kedy sa mi podari zastavit. momentalne mam v BA dost velky frmol ako sukromne tak aj pracovne. mozno by bolo dobre urobit nejaky zraz na slovensku.
inak prikladam este jednu radu.
pokial mate CRDI motor novej generacie (napriklad novy accent) davajte si pozor kde tankujete naftu.
nechcem robit teraz reklamu cerpackam ale co som pocul skusenosti inych tak najlepsie je tankovat na JET alebo SHELL (staci ten diesel EXTRA). zevraj je tento novy CRDI motor velmi nachylny na kvalitu nafty.
skuste pripojit vlastne skusenosti.
Hyundai i30cw 1.6 CRDi Automat 2014 Style, Creamy White
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black
Predchádzajúce:
Hyundai Accent 1.5 CRDi 2007 Elegance, Ebony Black + black plastic foils
Hyundai SantaFe CRDi 2.0 VGT 4x4 2005, Black