cena myslim rikal 2000kčKMBlendi píše:Jo to je jasný to mají i PC k felicii ale ten náhon je hnaný převodovkou a v každém typu vozidla je jiný poměr rychlosti otáčení..nejde o čidlo jde o otáčky...např. L92 má 31/36 a L99 32/36 je tam rozdíl a je to stejný výrobce..co teprv u jiných značek..!!
Jo a nevíš co to stojí??
Palubní počítač
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
Scoupe 1.5 65Kw rv.93
- Reklama
to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....Vita píše:No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...Łarkin píše:dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.Vita píše:By me docela zajimalo z ceho ten polskej vesti ten dojezd a zbyvajici palivo ...
Protoze jinak to neni mozny ....
Scoupe 1.5 65Kw rv.93
v navode je popsane jak to presne funguje, jinak pal pc byl testovan na Daewoo Matiz a Honda Civic a fungoval bez problemuŁarkin píše:to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....Vita píše:No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...Łarkin píše: dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.
Protoze jinak to neni mozny ....
Scoupe 1.5 65Kw rv.93
No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...Łarkin píše:to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....Vita píše:No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...Łarkin píše: dojez a zbyvajici palivo se urcuje tak, ze nejdrive to musis nakalibrovat(musis natankovat plnou a vyjezdit a mas to) Ja osobne Kel nemam, ma to kamarad, takze info mam o nej.
Protoze jinak to neni mozny ....
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
ok mas pravdu v tom bude nejaky figl,se ho zeptam jak bude online na icq pak to sem hned hodim!Vita píše:No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...Łarkin píše:to funguje tak ze vyjezdis az shasne motor a potom naplnis az doplna,tak to chapu ja, a delal to jenom jendou a funguje to ukazuje to presne tak nevim no.....Vita píše: No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
Scoupe 1.5 65Kw rv.93
JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...Łarkin píše:takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presneVita píše:Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym ....
dik za info ...
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Wau vždy do plné,tak to není pro mne,protože já tankuji tak kolem 30 litrů a to mi stačí! Jinak 60-tka nádržVita píše:JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...Łarkin píše:takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presneVita píše:Jo jo ... me by to docela zajimalo ...
kdyby se napojovalo cidlo v nadrzi, tak to je o necem jinym ....
dik za info ...
Ps.Doufám,že Víťo ,že na Moravě už to budeš mít namontované,kurňa to budeš frajer.
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
No to ja taky doufam, ze uz to budu mit namontovane ...ivan píše:Wau vždy do plné,tak to není pro mne,protože já tankuji tak kolem 30 litrů a to mi stačí! Jinak 60-tka nádržVita píše:JJ, tak to uz jde ... Tankovani pokazdy do plne ...Łarkin píše: takze uz vim jak to funguje! Musim vzdy natankovat plnou a zmacknou ze sem natankoval pnou na tom pal pc,kdyz nedam plnou tak to neukazuje presne
dik za info ...
Ps.Doufám,že Víťo ,že na Moravě už to budeš mít namontované,kurňa to budeš frajer.
Ale neboj, ten saskec s tou nadrzi to delat nebude ...
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Zdravím učenou společnost. Jsem několik let na výsost spokojeným majitelem toho jednoduššího KELu (LED verze). Používal jsem jej v Matizu a nyní v Civicu. Pokusím se odpovědět na vaše dotazy. Larkin už to se o to pokusil, ale možná je tam pár nepřesností.
Jelikož jediné dva vstupy palubáku jsou signál ze vstřiku a VSS či hallova čidla v tachometru, tak dojezd a zbývající palivo jinak řešit nelze. Čidlo hladiny v nádrži by bylo řešením, nicméně spoléhat se jen na něj je dost nepřesné. Asi jako rafika budíku paliva. Prostě velmi hrubý odhad. Já radši po natankování stisknu 1 tlačítko (stejně např. nuluju trip) a jedu .
Pokud potřebujete cokoli dopřesnit, ptejte se. Pokud nebudu odpovídat, tak mi Larkin dá echo po icq a já se tu zjevím.
Zná objem nádrže (editovatelné). Předpokládá se, že se tankuje vždy do plné. Pak stačí v okamžiku tankování předat tuto informaci palubáku. Pokud do plné netankujete, tak je možné zadat množství paliva v nádrži po tankování, ale to je krkolomné. Já tankuji do plna vždy (nevidím důvod to nečinit), takže mi to příjde komfortní. Je samozřejmě možné tuto fičuru ignorovat, pak palubák dojezd a zbytek měřit nebude. Zkušenost mi říká, že je měření extrémně přesné a při opakovaném tankování u stejného stojanu je vypočtená absolutní spotřeba v odchylce cca +/- 0,2l (na 45litrovou nádrž).By me docela zajimalo z ceho ten polskej vesti ten dojezd a zbyvajici palivo ...
Velmi prosté. Pro obě vstupní veličiny má palubák kalibrační / učící se režim. Prinicip je ten, že v kalibračním režimu palubák jen načítá počet impulsů příp. kumulativně měří jejich délku. Na konci kalibrace se daný údaj kvantifikuje. V případě kalibrace rychlostního čidla zadáním počtu ujetých km v kalibračním režimu, v případě kalibrace vstřiku zadáním množství paliva, které vstřikem proteklo (zjistí se např. způsobem od plné do plné). Jelikož je palubák připojen na jeden vstřik, tak se výpočet interně zjednodušuje, jako by všechno palivo proteklo jedním vstřikem. Na fčnost to vliv nemá a přesnost přístroje jsem přiblížil výše.píše by mě zajímalo když je to na všechny motory kde berou hodnoty vstřiku když každý motor mám jinačí vstřikovací ventily !!!, a to samé jako náhon na tachometr je u každého typu vozidla jiný !!!!
LED verze cca 2k, LCD verze cca 3k.Jo a nevíš co to stojí??
Viz. výše. Není třeba zadat kolik se tankovalo, ale že je plná. Pokud se tak nečiní, viz výše...No super .. ale tady to funguje jen do te doby, nez vyjedes tu nadrz ... a nebo tam musis pokazdy zadat kolik jsi natankoval ...
Protoze jinak to neni mozny ....
Stále nepochopeno. Nevadí. Pro výpočet dojezdu není nutno znát kolik bylo dotankováno, ale jaké je celkové množství v nádrži v okamžiku, kdy jsem dotankoval. A to je při tankování do plna konstatní. Vyjíždění nádrže do sucha není nutné. Je již jasné proč?No ano ... To je v poradku ... ale jak uz jsem psal ... to sedi jen u te jedne nadrze ... musis mu rict, kolik jsi mu nalil benzinu ... no a kdyz cast vyjedes a natankujes, tak on zase nevi, kolik tam je ... takze by jsi mu to tam musel pokazdy zadat ... a nebo kazdou nadrz vyjizdet do sucha a to me pripada divny ...
Jelikož jediné dva vstupy palubáku jsou signál ze vstřiku a VSS či hallova čidla v tachometru, tak dojezd a zbývající palivo jinak řešit nelze. Čidlo hladiny v nádrži by bylo řešením, nicméně spoléhat se jen na něj je dost nepřesné. Asi jako rafika budíku paliva. Prostě velmi hrubý odhad. Já radši po natankování stisknu 1 tlačítko (stejně např. nuluju trip) a jedu .
Pokud potřebujete cokoli dopřesnit, ptejte se. Pokud nebudu odpovídat, tak mi Larkin dá echo po icq a já se tu zjevím.
-
- *
- Příspěvky: 24
- Registrován: 13 dub 2005, 13:19
- Bydliště: Ostrava Výškovice
- Kontaktovat uživatele:
Projížděl jsem to jen velmi rychle, ale rozumím správně, že průtok vstřiků se tam neměří, ale vypočítává na základě jejich nominálních hodnot?Yurii píše:No kazdopadne bych radsi zvolil KMBlendiho reseni.
Stejně tak pro fčnost VSS je nutno znát a natvrdo do zařízení zadrátovat převodový poměr VSS?
Nelíbí se Vám řešení dojezdu. Má KMBlendiho řešení vstup ze senzoru v nádrži?
KEL není nejlepší tripcomputer světa, ale své kvality a hlavně užitnou hodnotu má. Pro zajímavost - v Polsku teď frčí palubáky založené na barevných displayích ze Siemens telefonů. Krom std. fcí týkajících se fuel economy mají dále čidla teploty (in / out / intake) apod.
Ale ruku na srdce, tohle je všecko je furt na půl cesty. Jediná pořádná věc je totální datalogger schopen zobrazit jakoukoli měřitelnou veličinu (ať už z ECU, tak např GPS, g-meteru, apod.), jejich kombinace a hlavně vše zaznamenat a přehrát, příp. synchronizovat s onboard videem. S tím si trošku hraju, viz.: http://www.youtube.com/watch?v=9nm360gFvxA