Lantra a štelování ventilů

Moderátoři: Farrael, Lhoty, Moderátoři

Odpovědět
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Lantra a štelování ventilů

Příspěvek od tomikajerry »

Ahoj, včera mi na Lantře r.v.96 začel nejpravděpodobněji klepat ventil. Ale v "technické údaje vozidla" je psáno že vůle ventilů na sací i výfuk má "automatické vymezování". Tak co mi to tam klepe? Když nejdou ventily vyštelovat? Nebo jdou :?:
Kdo mi poradí?
Za každou radu moc děkuji.
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
Reklama
 

Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1022
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felotron »

Zkontroluj si stav oleje. Jinak by to mohl problem s tim hydrostelem (nejaky bordelvtom atd)

Ale nejdriv se podivej kolik mas toho oleje - musi byt mezi min a max!
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

sou tam hydrostely. nic se nesteluje. a ze ti klepe...z jakyho mista presne skus to zjistit a napis. a kolik mas najeto?
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od tomikajerry »

oleje je tam dost, spíše to vypadá na ten ventil (jako by klepal pouze 1 ventil) dělá to malu za sebou a ze zvyšujícími otáčkami se intervali zrychlují.
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od tomikajerry »

najeto skoro 140 000Km, doveženy z Německa - takže si myslím že je stočenej tach.
Jak se opravuje ten hydrostel? Co to vudec je?
Co s tím tedy mám udělat?
Ještě se zaptám na co se používá tento šroubeček? (viz foto)-je na hlavě motoru nad krytem na výfuk s nápisem HOT.
Jestli bude mít někdo zájem tak mu to klepání motoru nahraju na digifoťák a pošlu třeba na MAIL. Obrázek
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
Uživatelský avatar
kopir
Moderátor
Příspěvky: 207
Registrován: 22 črc 2006, 16:40
Bydliště: Senica-SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kopir »

Tak na toto som sa i ja kedysi pýtal a odpoveď neviem do dnešného dňa.
Obrázek
Chrysler pt cruiser 2,0 16V
Hyundai Lantra combi 1,6 16V GLS G4CR/84kw-predané
Hyundai Lantra 1,5 GLSi -predané
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

hydro se da koupit stoji cca 600.- .ale musej dolu rozvody ja mel ten samej problem (mam) dal sem do motoru neco kolem 10 000.- a zbytecne :twisted: v mym pripade je opotrebeny ulozeni ve kterym lita hydro. prolistuj si temata je to tu nekde rozepsany i v sekci Coupe , Tyburon. kazdopadne motoru to nevadi ale klepe no... a co tam mas za olej?
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od tomikajerry »

teď jsem přijel, byl jsem na návštěvě (cca 10 km). Jak jsem odjížděl tak jsem nastartoval a byl klid. Auto stálo hodně z kopce na vjezdu. 6eby to bylo tím?
Liju tam 10W40
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
Uživatelský avatar
Vita
******
Příspěvky: 2520
Registrován: 30 lis 2005, 08:20
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vita »

A nebo zkus pri pristi vymene oleje nalit Mineral ... 15w40 je trochu hustsi, mohlo by se to spravit.
Coupe 2.0 r.v. 2005 GK - 105.1/6000
Lantra 1.6 r.v. 1992 16V G4CR DOHC 84/6200
Uživatelský avatar
Selshig
****
Příspěvky: 1254
Registrován: 21 bře 2007, 10:55
Bydliště: Ostrava-Poruba
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Selshig »

no Vita ma trošku pravdu taky mi na accentu klepalo pořad něco kamarad řikal to jsou ventily, předtím tam byl 10W40 ted tam mam mineral a klepani ne zcela přestalo ale už je to mnohem lepši...děla to jen občas a to jen tak 20sekund než se to ustali...jinak tedkom zvuk motoru při plynu je trošku jak turbína u letadla ma to takovy zvlaštní zvuk možna že mam fobii ale zní mi to tak :lol:
Accent 1,4i MPI DOHC 16V 71,3kW
EBONY BLACK, tinted front windows 25% rear 95%
koupeno 10/2010
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od tomikajerry »

Moc vám děkuji kluci ušatí !!!! :wink: :lol: :lol:
Ještě by to chtělo zjistit co je to za ten šroubeček...pořád mi to vrtá hlavou.
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
Uživatelský avatar
Topek2
**
Příspěvky: 150
Registrován: 15 bře 2006, 20:18
Bydliště: Most

Příspěvek od Topek2 »

drž si olej na horní rysce furt,taky jsem byl z toho vyvalenej :wink:
čepuju teď minerál na do plnejch a je to OK :twisted: BEAST
jo a se šroubkem si nedělej hlavu,já našel i spoustu zásuvek prázdnejch a ...furtojede!
LANTRA 1.8-beast in korea 25*5*10 + --odpočívej v pokoji
tomikajerry
*
Příspěvky: 14
Registrován: 12 srp 2007, 11:13
Bydliště: Boskovicko

Příspěvek od tomikajerry »

Ještě se zetám, kde najdu ten hydrostel? A jak vypadá? Foto by bylo nejlepší. Zase to zlobí a nezlobí. To klepání mi fakt vadí....je to jak disel. Přemýšlím že ten olej vyměním hned, ale chtěl bych se nejprve ne ten hydrostel podívat. Jde nějak lehce demontovat? Co vůbec má za práci v motoře? To tlačí olej? :shock:
děkuji
Lantra kombi 1.6 DOHC 16V, 84kW, G4GR r.v.:96
Uživatelský avatar
Felotron
****
Příspěvky: 1022
Registrován: 16 lis 2006, 16:05
Bydliště: KM
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Felotron »

To skvele zarizeni se nachazi hned u ventilu - jak se k nim dostat? Nevim presne - ale mam pocit, ze musi jit hlava dolu. Podle tlaku oleje to vymezuje vuli mezi vackovym hridelem a ventilem. Kdyz se to zku*vi, musi se to vymenit.
i30 PDe fastback 1.5 DCT
ELANTRA XD 1.6 2006

dříve:
Tucson TLe 1.6 Crdi 2019
Santa Fe DM 2.2AT 2015
i30CW GDH 2016 1.6 Crdi
i30 FD 2.0i 2011
Accent LC
Felicia 1.3
Uživatelský avatar
vlastaFR
***
Příspěvky: 919
Registrován: 18 lis 2006, 17:05
Bydliště: okres frýdlant

Příspěvek od vlastaFR »

nic nedelej pokad nejsi mechanik. musej dolu rozvody a jestly pises ze to obcas dela vic nekdy min (cvakani) tak stim uz nic neudelas jedine vymenit hlavu. pac mas vybehany ulozeni hydra. ti rikam mam to sami sem jak diesel!!! ale novej motor nebo hlavu zatim shanet nebudu je to dost penez. Proste budes cvakat
Lantra J2 1.8, 1996 125HP
Suzuki DR 650 SE, 1996 44HP
Iveco Daily 3.0HPT 2008 180HP
Honda civic 1.8Vti 1999 169HP - supr vozitko :)
Odpovědět

Zpět na „Lantra - Motory“