vrzání od přední nápravy
Moderátoři: vipe, Moderátoři
vrzání od přední nápravy
Zdravíčko pánové. Sháním radu. Vlastním Getz 1,4, stáří 1 rok 4 měsíce, najeto 15tis. km. zhruba po roce provozu a 10tis. km se začalo projevovat vrzání nejprve od pravé strany přední nápravy a během pár dnů i od levé strany přední nápravy. Projevuje se to zejména když dojde při jízdě k většímu propružení tzn. přejezd zpomalovacích pruhů, velké dolíky - hupy..né díry, auto se musí pořádně zhoupnout aby to zavrzalo. Specialita je polní cesta k mé chatě, tam vržu jak stará almara. Máte někdo zkušenost s podobnou závadou nebo nápad co by to mohlo způsobovat?
Jinak auto bylo od první garančky asi třikrát v servisu, v záruce byl vyměněn vlnovec výfuku, prasklá manžeta u pravého předního kola, opravené jsou zrezlé zadní sedačky . Bohužel uspokojivou odpověď na otázku co nebo proč něco vepředu stále povrzává jsem dosud nedostal.
Další věc která moje vozítko trápí je že prakticky od koupě táhne doleva...nebo spíše abych jel rovně musím volant držet mírně doprava. Mám za sebou tři měření geometrie v různých servisech, ani jedna nepomohla, všude mi řekli že ty hodnoty nebyly žádné extrémní, ale ta závada přetrvává.Pokud dám volant do roviny, auto ujede během cca. třiceti metrů doleva mimo pruh. Co byste mi poradili?
A poslední věc se kterou si nevím rady je, když při studeném motoru sešlápnete plynový pedál a pustíte ho tak při klesání otáček slyšíte chraplavěklapavý zvuk z motoru nebo stačí při jízdě brzdit motorem když je studený a něco tam chčí. Jak se motor zahřeje tak už se to neprojevuje. Tohoto jsem si všiml až po výměně oleje při první garančce do té doby jsem si jistý, že jsem nic takového nepozoroval. V servisu mi tvrdili nejprve že nic neslyší, to je taková nejčastější výmluva, jinde mi tvrdili že je to běžný jev, že trvá určitou dobu než se všechny součásti promažou, že to může cvakat, klepat, cinkat prostě být hlučnější...tak nevím, mám jim věřit a nechat to být? Mě je právě divné že před tou první výměnou oleje jsem nic podobného neslyšel, proto si to s tím spojuju a říkám si jestli při tom něco nevojebali.
Díky za každý Váš názor nebo radu.
Jinak auto bylo od první garančky asi třikrát v servisu, v záruce byl vyměněn vlnovec výfuku, prasklá manžeta u pravého předního kola, opravené jsou zrezlé zadní sedačky . Bohužel uspokojivou odpověď na otázku co nebo proč něco vepředu stále povrzává jsem dosud nedostal.
Další věc která moje vozítko trápí je že prakticky od koupě táhne doleva...nebo spíše abych jel rovně musím volant držet mírně doprava. Mám za sebou tři měření geometrie v různých servisech, ani jedna nepomohla, všude mi řekli že ty hodnoty nebyly žádné extrémní, ale ta závada přetrvává.Pokud dám volant do roviny, auto ujede během cca. třiceti metrů doleva mimo pruh. Co byste mi poradili?
A poslední věc se kterou si nevím rady je, když při studeném motoru sešlápnete plynový pedál a pustíte ho tak při klesání otáček slyšíte chraplavěklapavý zvuk z motoru nebo stačí při jízdě brzdit motorem když je studený a něco tam chčí. Jak se motor zahřeje tak už se to neprojevuje. Tohoto jsem si všiml až po výměně oleje při první garančce do té doby jsem si jistý, že jsem nic takového nepozoroval. V servisu mi tvrdili nejprve že nic neslyší, to je taková nejčastější výmluva, jinde mi tvrdili že je to běžný jev, že trvá určitou dobu než se všechny součásti promažou, že to může cvakat, klepat, cinkat prostě být hlučnější...tak nevím, mám jim věřit a nechat to být? Mě je právě divné že před tou první výměnou oleje jsem nic podobného neslyšel, proto si to s tím spojuju a říkám si jestli při tom něco nevojebali.
Díky za každý Váš názor nebo radu.
- Reklama
K tomu klapani: Ja bych teda studenymu motoru moc plyn neproslapaval. Ale asi to fakt muzou byt malo promazany vacky a ventily. Pokud maji malo oleje, byvaji dost hlucny....
Jinak uz jsem Getzanka parkrat prohoupnul a ani nevrzne
Jinak uz jsem Getzanka parkrat prohoupnul a ani nevrzne
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
-
- **
- Příspěvky: 191
- Registrován: 18 dub 2005, 20:42
- Bydliště: Košice /Slovensko/
- Kontaktovat uživatele:
.... k tomu klepaniu /chrčaniu/ za studena, to môže byť to čo píše Xmira ..."ten umí vždy dobře" poradiť
Čo sa týka vrzgania typujem to na: stabilizačné tyčky,gumové uloženie predných tlmičov, resp. skôr silenblok uloženia motora - prevodovky /môj prípad/. Prejav tvojho vrzgania sa mi zdá identický ako bol u mňa.
Snáď vyššie popísané riešenie odstráni aj tvoje ťahanie do strany, vplyvom nesprávnej polohy motora, ale to je len moja úvaha.
Držím palce !
Čo sa týka vrzgania typujem to na: stabilizačné tyčky,gumové uloženie predných tlmičov, resp. skôr silenblok uloženia motora - prevodovky /môj prípad/. Prejav tvojho vrzgania sa mi zdá identický ako bol u mňa.
Snáď vyššie popísané riešenie odstráni aj tvoje ťahanie do strany, vplyvom nesprávnej polohy motora, ale to je len moja úvaha.
Držím palce !
Hyundai Getz 1.1 5dv /VS celadon blue/
kdepak, pneumatiky to nebudou...mám letní sadu Al+KUMHO a zimní plech+KLEBER..táhnutí doleva se projevuje při obojím obutí.
K XMIRA: motor rozhodně neprošlapávám, nejsem úplnej barbar:-), to cosi mezi poklapáváním a chrčením je slyšet při běžní jízdě, přeba při řazení, po sešlápnutí spojky když klesají otáčky tak tam něco chrčí.
K Juraj: díky za rady, o těch stabilizačních tyčkách mi říkal známej, radil mi je jen prostříknout olejem, že prý to u něj na octávce pomohlo. No u mě to bylo jen tak -50% a jen na krátkou dobu. Je zajímavé že když je mokro tak většinou nic nevrže. Někdy mi přijde že to je i tak jak se zrovna milé autíčko vyspinká.
K XMIRA: motor rozhodně neprošlapávám, nejsem úplnej barbar:-), to cosi mezi poklapáváním a chrčením je slyšet při běžní jízdě, přeba při řazení, po sešlápnutí spojky když klesají otáčky tak tam něco chrčí.
K Juraj: díky za rady, o těch stabilizačních tyčkách mi říkal známej, radil mi je jen prostříknout olejem, že prý to u něj na octávce pomohlo. No u mě to bylo jen tak -50% a jen na krátkou dobu. Je zajímavé že když je mokro tak většinou nic nevrže. Někdy mi přijde že to je i tak jak se zrovna milé autíčko vyspinká.
Vrzání náprav mě trápí taky, hlavně při přejezdu retardéru. Reklamoval jsem to při druhé garančce, řekli mi, že problém je v nějaké gumě u tlumičů. Prý byla uvolněná. Promazali, nasadili a vesele vržu dál . Musím však dodat, že to vrzání slyším pouze při větším zhoupnutí, při přejezdu malých nerovností je klid. Zatím ... Pak ještě vržu u pravé zadní nápravy, když vystupuju z auta. Ovšem jenom při vystupování po jízdě. Když si před jízdou sednu do auta a vzápětí vystoupím, je klid .
Nevím jestli to souvisí,ale můj Getzík vrže také.
Projevuje se to hlavně na horších silnicích. Vrzání a drnčení je slyšet jakoby z kufru. Už jsem měl z kufru vytaženo snad úpně všechno krom rezervy a stále drnčí a drnčí.
Nevíte v čem by mohl být problém ?
Projevuje se to hlavně na horších silnicích. Vrzání a drnčení je slyšet jakoby z kufru. Už jsem měl z kufru vytaženo snad úpně všechno krom rezervy a stále drnčí a drnčí.
Nevíte v čem by mohl být problém ?
IX 20 1,6 Tricolor club polar white 8/2019-
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
I 30 kombi 1,6 GDi platinum silver 6/2016-8/2019
IX 20 1,4 Classic Ice Blue 4/2011-6/2016
GETZ 1,4 Champion Sky blue 6/2006-4/2011
F Fiesta 1,0 5/1995-6/2006
vrzání SPZ vzadu
já pod ní vrazil kostku molitanu,snad tam ještě je...a taky je ticho. Spíš co kdo máte za zkušenosti značky přišroubovat aby nám je nekradli nebo jsme je neztratili....může to bejt vbrzku drahé,ji najednou nemít....
Getz UG 1341
Zdar chlapi, vrzání od zadní nápravy se tu už řešilo. Mě to opravili až napodruhé a to tak, že kompletně rozebrali silenblok na zadní nápravě, promazali a od té doby mám svatý pokoj. Dělalo mi to přesně když jsem jel klidně i pomalu po nějaký polní cestě nebo hupech. Vrzalo to šíleně.
Nový Hyundai Getz Dynamic 1.1 5dv 11/2005
ČAU
Taky jsem řešil vrzání od přední nápravy. Měkl jsem podezření na silenbloky od předního stabilizátor. V záruce to třikrát kontroloval servis a vždy OK. Až jsem se nasr.... takk jsem řekl, že si to zaplatím tak to servis vyměnil a bylo to OK. Poznal jsem to tak, že někdo ti na místě bude propérovávat auto (mělo by to vrzat) a ty si budeš držet přední stabilizátor v místě silenbloku. Když se to bude híbat tak to silněji přidrž a když to přestane mělo by to bít ono - sada stojí cca 180 Kč.
Tánutí na stranu - mělo by to bít jen špatně seřízení. Problém je že geometrie
je OK, ale při ni ti nastavil někdo volant zešika. Postup když ti budou dělat geometrii nastav si volant sám. (Když sedneš do auta dej si prsty na rameno volantu z horní stany a zkous si nahmatat sloupek řízení. Slopupek řízení má jiný tavr jak zadní čast volantu. Schodek je cca 1 cm. Na geometriji to dělají tak že dají hranu na hranu a pak ti to hodí 2 cm na věnci volantu a abys jer rovně musíš ho držet zešika.
Snad ti to pomůže
Taky jsem řešil vrzání od přední nápravy. Měkl jsem podezření na silenbloky od předního stabilizátor. V záruce to třikrát kontroloval servis a vždy OK. Až jsem se nasr.... takk jsem řekl, že si to zaplatím tak to servis vyměnil a bylo to OK. Poznal jsem to tak, že někdo ti na místě bude propérovávat auto (mělo by to vrzat) a ty si budeš držet přední stabilizátor v místě silenbloku. Když se to bude híbat tak to silněji přidrž a když to přestane mělo by to bít ono - sada stojí cca 180 Kč.
Tánutí na stranu - mělo by to bít jen špatně seřízení. Problém je že geometrie
je OK, ale při ni ti nastavil někdo volant zešika. Postup když ti budou dělat geometrii nastav si volant sám. (Když sedneš do auta dej si prsty na rameno volantu z horní stany a zkous si nahmatat sloupek řízení. Slopupek řízení má jiný tavr jak zadní čast volantu. Schodek je cca 1 cm. Na geometriji to dělají tak že dají hranu na hranu a pak ti to hodí 2 cm na věnci volantu a abys jer rovně musíš ho držet zešika.
Snad ti to pomůže