GETZ diesel
Moderátoři: vipe, Moderátoři
- Reklama
Ja jsem s chrochtackem jezdil cca 4 dny, spotreba 4 litry me nadchla, jelo to i 160 a na 3 valec to bylo slusny, je to Common Rail, coz svedci o tom, ze ten motor neco vydrzi...za sebe doporucuju.Mimochodem, tichy to zrovna neni:/ ve srovnani treba s Fabii 1.4 TDI (taky 3valec) je Getz hlucnejsi.Kdo chce jezdit skoro zadarmo a obzvlast ve meste, tak doporucuju, jinak spis tu 1.3.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
No vlažné ohlasy. Ono těžko říct. Ona vlažnost ohlasů možná tkví v tom, že Hyundai je v těchto vodách nováčkem, pokud tedy vím nejstarší dieslové motory H montoval do H100 a Galloperu což je poněkud jiná kategorie než Getz ... Časem se teprve ukáže jaké H umí diesly ... kupříkladu Sonata vlajková loď značky (XG nyni nepočítám) na diesel teprve čeká i když jej značka již avizuje ...
Petře, jestli je ta tvoje možnost nákupu opravdu fin. dobrá, tak neváhej. Nemnohé zkušenosti s G diesel plynou z pořizovací ceny auta. Já osobně prostě nemůžu mít benzínové auto od doby, kdy jsem čuchl k naftě. Je to zcela indiv. záležitost, ale mě to prostě apsolutně vyhovuje a to naftu kupuju normálně u pumpy- u dobrých pump. Takže nějaké extra finanční výhody žádné. Co vým o motorech používaných v H (co jsem slyšel). V Elantrách 4válec je prý konstrukce MB a ty 3válce je totéž, akorát o jeden vál kratší+ vynažovací hřídel. Moderní vsřikování ala čerpadlo triska -PD -Comonn rail nebo jak se to píše. Já bych neváhal, ale rozvaž sám. Každopádně jsem neslyšel o nějaké poruchovosti těchto mototů. Informace mám od mechnika s Hyu. se kterým dám občas řeč -co to či ono. Není to chlap který chválí svoje peří, ale bere to jak to je. Takže GOOO diesel.
Taky jsem uvažoval o dieselu, protože druhé auto mám Vectru 2.2DTi. Ale odradilo mě to, že se jedná o 3-válec; vždy problém s vyvažováním - z toho pramení vyšší hlučnost motoru bez ohledu na to, jestli je to diesel nebo benzín (viz VW/Škoda 1.2HovnoToPojede).
A pak i výše zmíněná skutečnost, že Hyundai nemá valné zkušenosti s diesely, natož pak s maoobjemovými. To, že nejsou žádné negativní zkušenosti kromě hluku je jasné - ten motor existuje asi 2 roky a to většinou závady nenastávají, projeví se až později.
Jinak pokud nejezdíš alespoň 15tis km ročně, asi se diesel nevyplatí. Jistě, ušetříš za PHM i teď, kdy je nafta stejně drahá jako benzín, protože ta spotřeba je o 25% nižší. Ale zase ty peníze vrazíš jinam (olej, filtry, opravy naft. motoru jsou neskutečně drahé) a pořizovací cena je významně vyšší. Takže ve výsledku to vyjde dráž - vím, o čem mluvím, a to jezdím s Vectrou 20tis. ročně. Nehledě na to, že benzín je živější, auto o 100kg lehčí...
A pak i výše zmíněná skutečnost, že Hyundai nemá valné zkušenosti s diesely, natož pak s maoobjemovými. To, že nejsou žádné negativní zkušenosti kromě hluku je jasné - ten motor existuje asi 2 roky a to většinou závady nenastávají, projeví se až později.
Jinak pokud nejezdíš alespoň 15tis km ročně, asi se diesel nevyplatí. Jistě, ušetříš za PHM i teď, kdy je nafta stejně drahá jako benzín, protože ta spotřeba je o 25% nižší. Ale zase ty peníze vrazíš jinam (olej, filtry, opravy naft. motoru jsou neskutečně drahé) a pořizovací cena je významně vyšší. Takže ve výsledku to vyjde dráž - vím, o čem mluvím, a to jezdím s Vectrou 20tis. ročně. Nehledě na to, že benzín je živější, auto o 100kg lehčí...
Benji
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Hyundai Getz 1,3GLS/60kW 2003 - WO
Opel Vectra 2.0DTi/98kW HB 1999 - L147
Škoda Octavia II Elegance 2.0TDi/103kW
Jasne nafta je nafta spotreba 5 - 5,5 pruznej motor, dobrej kroutak (da se rozjet i na volnobeh a bez plynu). Ted mne uslapete ale jede to i 180 . Je to hlucnejsi motor hlavne za studena ale po ohrati se to zlepsi. Pri klidne jizde a lehke noze se da ujet i 850 km na jednu nadrz a to rezerva teprve problikava - 50/50 mesto a dalnice.
GETZ ELEGANCE 1,5 CRDi
Pred dvema dny jsem mel moznost se vozit v Getziku Crdi...a uprime me to nadchlo......znam htp Fabku a ta je hrozna...tohle me maximalne prekvapilo.Kdo zna tak musi uznat ze ta fabie je takova no proste mi to pripomina starou Jawu 350.....nez ji roztocis tak si uvaris kafe v prekapavaci a nez z tech otacek spadne tak to kafe vychladne a da se vypit..je to takovy tezkopadny........U toho Getzika neni ten jeden chybejici valec tolik znat...........Jede to proste jako svine .....samozrejme ze oproti Fabii to ma turbo a vetsi kroutak to ano,ale neni tolik znat ta nevyvazenost toho trivalce a to je Dieselovej....
Jo to jsem se taky nekde dohledal a melo by mit promenou geometrii lopatek turba a melo by to mit cca. 110 koniku......to budou Okináři koukat az se okolo nich prozene splasenej Getz s timhle motorem......to bude trochu narez.......Cemar píše:Do nového Getze (po faceliftu) mají dávat diesel 1,5 čtyřválec - dávaj ho už do Matrixe - a co jsem četl hodnocení, je výrazně lepší než zmiňovaný tříválec
Moc zase nechval,Já v práci dělám většinou dieselové motory a vím coMiguel píše:Jo to jsem se taky nekde dohledal a melo by mit promenou geometrii lopatek turba a melo by to mit cca. 110 koniku......to budou Okináři koukat az se okolo nich prozene splasenej Getz s timhle motorem......to bude trochu narez.......Cemar píše:Do nového Getze (po faceliftu) mají dávat diesel 1,5 čtyřválec - dávaj ho už do Matrixe - a co jsem četl hodnocení, je výrazně lepší než zmiňovaný tříválec
dokáží a jak se chovají za každé situace atd.!!
Ale zrovna turbodmychadlo s proměnou geometrií lopatek,tak to je docela
pro motor zkáza než kdyby tam bylo turbo starší konstrukce!!
Zrovna Wolksvagen a jeho sestry Seat a Škoda dávají turbo s proměnnou
geometrií lopatek a každou chvíly někdo přijede s vychrochtaným ložiskem anebo upadlou lopatkou a je to zatraceně drahý na opravu!!
Vždycky nějaká hlava něco vymyslí a pak máš takový starosti!!
Jako turba typu KKK K14 nebo GARETT T2,tak ty se docela povedly a vydrží dost dlouho a při pravidelné výměně oleje ,tak vydrží dost dlouho!!
Další věc,každý si myslí,že když to má turbo,tak cihlu na plyn a hurá!!
Jenže to turbo je tam kvůli síle a to znamená,na bezpečné předjíždění a hlavně do větších kopců!!!Naftový motor není benzínový motor!!!
Kdo chce jezdit dost rychle,tak je v hodnější benzín!!!
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
getz diesel
... já mám Getz diesel rok, mám najeto 75 tisíc kilometrů bez jediné závady. Spotřeba v normě, maximálně 7 litrů při hodně razantní jízdě po dálnici, jinak pod 5l. Je to určitě jeden z nejlepších dieslů ne našem trhu, co se týče poměru cena/výkon. a táhne jako ďábel , mohu jen doporučit
Re: GETZ diesel
Zdravím mám naftu 15 crdi a nemužu si ji vynachválit jezdím za 5.5l na 100km.Ted jsem přidal chip z 82ps na 113ps je to takovej malej dabel.. :lol: