4WD / 4x4 TUCSON
Moderátor: Moderátoři
zkušenaosti s pohonem 4x4
zjistil jsem, že zapnuté TCS je úplně k ničemu. V zimě je potřeba ho vypnout, jinak na se na kluzkém povrchu auto chová dost nevypočítavě a lehce se dá chytnout smyk. TCS už ze svého principu totiž jednak snižuje výkon a jednak je potom větší prodleva v záběru zadních kol, protože zadní kola zabírají tehdy když proklouzne přední náhon. Fakt je to potřeba vypnout, radili mně to i v Hyundaii. Nechávám to jenom v létě, jinak v zimě trvale vypínám. Též se mně osvědčilo během jízdy když zjistím že to víc klouže a nebo že pojedu někde kde je trochu víc sněhu, tak hned mačkám tlačítko 4WD a auto se chová totálně jinak. Testoval jsem to u nás na vysočině minulý rok, když napadlo 50cm čerstvého prašanu a byl jsem jediný kdo přijel do práce...
- Reklama
Re: zkušenaosti s pohonem 4x4
Přeně souhlasím.O víkendu jsem byl na horách a autíčko se zapnutým 4x4 jelo jak tank.
Hyundai Santa Fe CRDi 2.0 VGTr.v.2005-2008,Hyundai Santa Fe Elegance 2,2 r.v.2008-2013-Subaru xv 2013-
Mna takisto pohon 4x4 u TUC. velmi milo prekvapil.
Skusal som to na zamrznutej luke do strmeho kopca a slo v poho (samozrejme s pemanentnym 4x4).
Potom som zastal na strmej zasnezenej ceste a prudko zosliapol plyn, reagoval vyborne, znizil otacky, chytil trakciu a pomaly sa rozbehol bez problemov.
A najlepsi test bol pre overenie ESP - dolu miernym kopcom na sirsej ceste, zaradena 2, plyn naplno a v tom som zacal trhat volantom zo strany na stranu. Po 2 vyboceniach auto chytilo stopu a vyrazilo. Kamarat vedla sa skoro pos.. .), ale bola to dobra skusenost. Bez ESP nas viac tocilo a auto nevyslo tak v pohode zo smyku.
Skusal som to na zamrznutej luke do strmeho kopca a slo v poho (samozrejme s pemanentnym 4x4).
Potom som zastal na strmej zasnezenej ceste a prudko zosliapol plyn, reagoval vyborne, znizil otacky, chytil trakciu a pomaly sa rozbehol bez problemov.
A najlepsi test bol pre overenie ESP - dolu miernym kopcom na sirsej ceste, zaradena 2, plyn naplno a v tom som zacal trhat volantom zo strany na stranu. Po 2 vyboceniach auto chytilo stopu a vyrazilo. Kamarat vedla sa skoro pos.. .), ale bola to dobra skusenost. Bez ESP nas viac tocilo a auto nevyslo tak v pohode zo smyku.
- bernard.kratochvil
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09 lis 2005, 11:52
- Bydliště: Vsetín
Jasne ze zapne, 4x4 nema nic s TCS, ak vypnes ESP tak sa vypne aj TCS a v takom pripade ak preklzne predny nahon automaticky zapne zadok, alebo ako pisu hore je mozno lepsie v niektorych pripadok jazdit s vypnutym ESP teda aj TCS ale zapinat pri rozjazde natvrdo 4x4, funguje to paradne ak xes sportovu jazdu, pretoze inak by ti TCS znizilo otacky a hladalo trakciu-zaber.
Ak xes vyskusat TCS, zastav na strmom kopci, zapni ESP tlacidlo, zarad 1, spojka, potom plyn podlaha a tak drz, system automaticky snizi otacky kym nezaberu kolesa a potom pekne rozbehne pricom ty stale drzis zosliapnuty plyn na podlahe. Odporuccam poskusat kombinacie vypnutych a zapnutych EPS a 4x4, vtedy najlepsie clovek pochopi ako sa to chova a co to robi a co moze ocakavat v kritickej situacii!
Ak xes vyskusat TCS, zastav na strmom kopci, zapni ESP tlacidlo, zarad 1, spojka, potom plyn podlaha a tak drz, system automaticky snizi otacky kym nezaberu kolesa a potom pekne rozbehne pricom ty stale drzis zosliapnuty plyn na podlahe. Odporuccam poskusat kombinacie vypnutych a zapnutych EPS a 4x4, vtedy najlepsie clovek pochopi ako sa to chova a co to robi a co moze ocakavat v kritickej situacii!
- bernard.kratochvil
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09 lis 2005, 11:52
- Bydliště: Vsetín
Testoval jsem to na sněhu, co napadl na Moravě ted 31.12. a bylo ho dost, těžko jsem odhadoval kde je cesta, a jelo to jak tank. Bylo tak 45-60 cm, pravda je že nebyl tak těžký sníh. Potom v kopci, kde nebyly auta ani vidět pod vrstvou sněhu. Při představě, že bych to měl jed Focusem, tak se mi tmělo před očima. Jelo to všude, jenom při otáčení takřka na místě a zapnutém 4x4 to trochu smrdělo, jinak vše ok, jo ještě bydlím na poměrně velkém kopci, vyjel jsem jenom já a RAV4, jinak nikdo. Když jsem vyjížděl z garáže bylo tam 80 cm nahrnutého sněhu od radlice, vcelku bez problému jsem se dostal na cestu přes tu obrovskou hromadu. Takže já tomu od teď říkám TANK, Mějte se BEN
BEN,,,,Tucson 2,0i 16V DOHC CVVT duben 2005,, LPG sekvenční listopad 2007
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Člověče,80cm sněhu mám pomalu nad střechu kupátka.To já nepřejíždím,ale podhrabávám. To je jeden z důvodů,proč dávám na zimu značky do depozita. Užívej zimních radovánek.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- bernard.kratochvil
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09 lis 2005, 11:52
- Bydliště: Vsetín
- bernard.kratochvil
- *
- Příspěvky: 77
- Registrován: 09 lis 2005, 11:52
- Bydliště: Vsetín
Ve sněhu je to opravdu tank. )))) I když i s tankem se podařilo zapadnout. To byla, ale chyba někde mezi volantem a sedátkem ))) Člověk si prostě nedal říct a i tam kde rozum říkal ne, jsem to chtěl zkusit. Nevyšlo. Problém byl, že sníh, který byl prašanem se po dvou hodinách kdy šla teplota do plusu stal poněkud těžším . TAkže pokud je to prašan klidně i 60 cm. Bacha když to stěžkne pak už i 40 cm je problém. Já mám taky jen tlačítko TCS, rok výroby 2004.
TCS vs ESP
No Tucson r.v. 2004 má pouze TCS a od roku 2005 je montováno do některých výbav i ESP. Pokud je v autě jen TCS, funguje pouze na pření nápravu a v tom je ta svízel, kterou jsem popisoval. U ESP je to trochu jinak, to funguje na všechna kola a je to dobré hlavně do zatáček (otestoval jsem ho v Audi TT quattro v zatáčkách na suchém asfaltu - i při značně vysokých rychlostech se auto neutrhne, ale poskakuje a zatáčí)
Tucson 2l, benzin