Potíže s elektrikou

Moderátoři: vipe, Moderátoři

Odpovědět
jerry
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 bře 2007, 14:55

Potíže s elektrikou

Příspěvek od jerry »

Stává se mi že po nastartování (za studena) mi pravidelně bliká elektrika(rádio,pdsvícení..) a na baterce naměřím cca 11,3V, nebo hned od začátku je těch 11..V v systému, A to trvá cca 8 minut pak se rádio i podsvícení rozjasní a na baterce je normálních 14.4V a pak to celý den neudělá až zase ráno za studena. Potíž je v tom, že mě to celkově kleklo už 2x: Totiž že jsem někam přijel a pak už jsem nenastartoval.Celá palubka mi třeba začala blikat jako diskoška, a startér se točil naprazdno.A musel sem se nechat roztáhnout.Baterka je dobrá, pro jistotu jsem ji vyměnil, s tou druhou je pokleslé napětí hned od začátku, a zase po cca 8 minutách se to rozjasná na svých 14.4V ale zatím mi to nekleklo.Ale je to vopruz, bojím se s tím někam jezdit.Nedej bože aby mi to v Německu kleklo, to bych si moh hodit mašli.
Reklama
 

Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Příspěvek od ryba »

a neni teda v haji dobijeni? Altik, kabel nekde vakl a tak
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
jerry
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 bře 2007, 14:55

Příspěvek od jerry »

Bohužel není, dva dny jsme vše proměřovali na přístrojích, a dobíjí to, ale alternátor to nějak neutáhne, protože tam tečou nějak nesmyslně velký proudy(i 80 ampérů). Pouze jsme zjistili, že údajně je tam nějaké topné tělísko ve ventilaci, které se zapíná když je motor stunený.Řídí ho buhví co.
Totiž závada přestane jakmile se začne motor ohřívat(cca 5-8 minut). Když mám zapnutý v té době ventilátor, tak tam někde někam tečou ty šílený proudy, a altík nestíhá a v síti je oněch 11.3V.Jakmule ventilátor vypnu vše se upraví do OK stavu.Když ho nevypnu tak když se motor oteplí, někda v šachtě něco cvakne a je to OK.A pak mito už celý den neudělá, ikdyž motor znovu vychladne.
jaara
**
Příspěvky: 107
Registrován: 25 črc 2007, 15:03

Příspěvek od jaara »

jerry píše:Bohužel není, dva dny jsme vše proměřovali na přístrojích, a dobíjí to, ale alternátor to nějak neutáhne, protože tam tečou nějak nesmyslně velký proudy(i 80 ampérů). Pouze jsme zjistili, že údajně je tam nějaké topné tělísko ve ventilaci, které se zapíná když je motor stunený.Řídí ho buhví co.
Totiž závada přestane jakmile se začne motor ohřívat(cca 5-8 minut). Když mám zapnutý v té době ventilátor, tak tam někde někam tečou ty šílený proudy, a altík nestíhá a v síti je oněch 11.3V.Jakmule ventilátor vypnu vše se upraví do OK stavu.Když ho nevypnu tak když se motor oteplí, někda v šachtě něco cvakne a je to OK.A pak mito už celý den neudělá, ikdyž motor znovu vychladne.
Getze neznám, ale elektrická topná tělesa se normálně dávají jenom do dieselů, protože naftový motor se pomaleji zahřívá, tak aby to rychleji topilo. To je nafťák? Jinak 80 A není nějak moc, na topné těleso takový normální výkon (asi 1000 W). Do dieselů se proto dávají silnější alternátory, normálně mívají jmenovitý proud víc jak 100A, jaký je alternátor v tom autě? Jestli nedá 80A při nějakých normálních otáčkách motoru (víc jak 1500), tak bude pravděpodobně vadný. Takže asi zkusit vyměnit alternátor, nebo odpojit to topné těleso (auto bude později topit).
jerry
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 bře 2007, 14:55

Příspěvek od jerry »

V podstatě jsme se švárou dospěli ke stejným závěrům jako jaara.Altík se zdá v richtiku. Pokud se nezapnou ty tělíska, tak i na volnoběh(cca 1000/min) to dobíjí na obvyklých 14.4V.Jak se ale zapnou tak to neutáhne ani když se přidá plyn, pak se to zvýší nepatrně cca o půl voltu.
A jestliže je tam altík nějakých 100A tak není divu.
Divné ještě je ,že se to chová jinak s jinou baterkou.S mojí 60Ah to pravidelně po cca 3 vteřinách bliká(dobíjí normálně a zase nedobíjí) a s jinou 50Ah to nedobíjí hned od začátku a po ohřátí zase ano...

A ještě, kde asi se nacházejí ta tělíska?
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od vipe »

jerry co máš vůbec za auto, nikde tady neni ani řádek v čem jezdíš, dej si to do podpisu :wink:
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
jaara
**
Příspěvky: 107
Registrován: 25 črc 2007, 15:03

Příspěvek od jaara »

jerry píše:V podstatě jsme se švárou dospěli ke stejným závěrům jako jaara.Altík se zdá v richtiku. Pokud se nezapnou ty tělíska, tak i na volnoběh(cca 1000/min) to dobíjí na obvyklých 14.4V.Jak se ale zapnou tak to neutáhne ani když se přidá plyn, pak se to zvýší nepatrně cca o půl voltu.
A jestliže je tam altík nějakých 100A tak není divu.
Divné ještě je ,že se to chová jinak s jinou baterkou.S mojí 60Ah to pravidelně po cca 3 vteřinách bliká(dobíjí normálně a zase nedobíjí) a s jinou 50Ah to nedobíjí hned od začátku a po ohřátí zase ano...

A ještě, kde asi se nacházejí ta tělíska?
No nevím, jestli ten alternátor neutáhne topné těleso, tak elektrika asi úplně v pořádku nebude (nemusí to být jenom vadný alternátor, stačí někde přechodový odpor v kontaktu nebo kabelu a už to při zatížení nefunguje).

Kde je topné tělěso nevím, ale mělo by být jištěno přes nějakou pojistku, tak tu bych zkusil vytáhnout.
jerry
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 bře 2007, 14:55

Příspěvek od jerry »

Je to 3 válec nafta 1.5
jerry
*
Příspěvky: 21
Registrován: 02 bře 2007, 14:55

Příspěvek od jerry »

Tak se zdá, že nakonec způsobovala potíže baterka.Přesto, že jsme dělaki původně test ve zkratu, který ukázal ,že je v pořádku, tak včera ráno jsem normálně nastartovat,zajel do garáže, pak jsme se snažili najít a demontovat pojistku na ty topná tělíska(mimochodem tu vymyslela nějaká těžká korejská bedna).Po jejím odstranění už jsem nenastartoval, a další test baterky ve zkratu ukázal ,že je v čudu(při 400A je na ní napětí asi 7V)
Tak odstanění pojistky a nová baterka závadu doufám odstraní!
Odpovědět

Zpět na „GETZ“