uz jste nekdy videli coupe s BUBNAMA vzadu??
Moderátoři: black_sheep, Tringi, Moderátoři
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
hujere, tady neni co resit, borek mel nakej slabsi den, neni duvod pro to, aby na buben nesel namontovat krouzek pro ABS, resp nebyl jeho soucasti.. kazdopadne, co si myslis o puvodnim tematu, coupe a bubny vzadu? to bude nakej bastl co?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Reklama
No tvrdit,že bubnová brzda nemůže mít Abs je prostě blbost a to doslova Je to dáno o tom,že prostě nejste auomechanici jako trebá já ,kterej nějaký ty vědomosti má ,že???
Takže začnem od toho nejlehčího brzdového systému,hovoříme pouze o kapalinovvých brzdách,toť pro info
Škodu Favorit jistě znáte,její brzdový systém má dva okruhy (jedná se o dvouokruhový systém)přední kola bržděná jedním okruhem levé a pravé kolo brzdí současně spolu,druhý okruh brzdí zadní bubny kdy mezi brzdovým hlavním válcem je umístěn zatěžovací (ten zatěžovací ventil,jinak zátěžák má několik podob)Konkrétně škoda Favorit jej má umístěn hned u vývodu zadních brzd na hlavním brzdovém válci,jinak může být umístěn na zadní nápravě vypadá jako kostka nebo je umístěn přímo v brzdovém válečku.
Takže už tady máme hned tři různé brzdové systémy ,ale systém pořád zůstává stejný a to je pořád dvouokruhový systém jen se lyší svými komponenty,jinak místo bubnů jsou samozřejmě i kotouče na zadní nápravě!
Jinak tento dvouokruhový systém je ve většině případech ve všech autech stejný!
Abs s bubnem: ŠKODA Oktavia ,přední náprava kotouče s brzdovými třmeny a zadní náprava bubny s brzdovými čelistmy.
Přední L kolo čidlo, přední P kolo čidlo, hlavní brzdový válec(dvouokruhový),samotná jednotka ABS a zadní P kolo čidlo a zadní L kolo čidlo.
A teď o tázečka kde jsou u místěná ta jednotlivá čidla.
Na přední nápravě je to řešeno tak,že samotné čidlo je umístěno přes otvor v šenkru(v tělese ložiska,to je ta věc ve které je umístěno ložisko a krzněj vložen homokynetický kloub,kteý je ztažen to velkou středovou matkou)Druhý konec čidla vykukuje právě k tomu kloubu a na tom kloubu je již tu několikrát zmiňovaný zubatý kroužek Odtud čidlo snímá pohyb předního kola,teda předních kol.
U zadních kol je to řešené jiným způsobem ve většině případech zadní náprava je to řešená tak,že zhruba v každé je umístěn náboj kola s ložiskem a na něm je zubatý kroužek viz obrázek
Samotné čidlo je umístěné na protilehlé straně ve štítu a teď nastává to Vaše na těhlech ložiskách mou být jak bubny tak i kotouče Tohle je to tajemství jak může mít i bubnová brzda Abs
Buben může mít také svůj vlastní kroužek,ale ten je umístěn na svém těle na povrchu,mám dojem,že zrovna nákladní auta to mají tak řešená,ale už se od toho pomalu upouští a dávají se kotouče s plouvoucími třmeny ,které jsou 4ř pístové a nebývalé velkých rozměrů
Ještě jsem chtěl říct,že místo zátěžáku tam je ABS,jinak se pořád jedná o dvouokruhový brzdový systém,jen mezi to jste zjednodušeně řečeno vložily ABS
Jestli chcete vědět více o brzdách ,tak už psát nebudu ,protože bych Vás unudil k smrti Tak zatím
Takže začnem od toho nejlehčího brzdového systému,hovoříme pouze o kapalinovvých brzdách,toť pro info
Škodu Favorit jistě znáte,její brzdový systém má dva okruhy (jedná se o dvouokruhový systém)přední kola bržděná jedním okruhem levé a pravé kolo brzdí současně spolu,druhý okruh brzdí zadní bubny kdy mezi brzdovým hlavním válcem je umístěn zatěžovací (ten zatěžovací ventil,jinak zátěžák má několik podob)Konkrétně škoda Favorit jej má umístěn hned u vývodu zadních brzd na hlavním brzdovém válci,jinak může být umístěn na zadní nápravě vypadá jako kostka nebo je umístěn přímo v brzdovém válečku.
Takže už tady máme hned tři různé brzdové systémy ,ale systém pořád zůstává stejný a to je pořád dvouokruhový systém jen se lyší svými komponenty,jinak místo bubnů jsou samozřejmě i kotouče na zadní nápravě!
Jinak tento dvouokruhový systém je ve většině případech ve všech autech stejný!
Abs s bubnem: ŠKODA Oktavia ,přední náprava kotouče s brzdovými třmeny a zadní náprava bubny s brzdovými čelistmy.
Přední L kolo čidlo, přední P kolo čidlo, hlavní brzdový válec(dvouokruhový),samotná jednotka ABS a zadní P kolo čidlo a zadní L kolo čidlo.
A teď o tázečka kde jsou u místěná ta jednotlivá čidla.
Na přední nápravě je to řešeno tak,že samotné čidlo je umístěno přes otvor v šenkru(v tělese ložiska,to je ta věc ve které je umístěno ložisko a krzněj vložen homokynetický kloub,kteý je ztažen to velkou středovou matkou)Druhý konec čidla vykukuje právě k tomu kloubu a na tom kloubu je již tu několikrát zmiňovaný zubatý kroužek Odtud čidlo snímá pohyb předního kola,teda předních kol.
U zadních kol je to řešené jiným způsobem ve většině případech zadní náprava je to řešená tak,že zhruba v každé je umístěn náboj kola s ložiskem a na něm je zubatý kroužek viz obrázek
Samotné čidlo je umístěné na protilehlé straně ve štítu a teď nastává to Vaše na těhlech ložiskách mou být jak bubny tak i kotouče Tohle je to tajemství jak může mít i bubnová brzda Abs
Buben může mít také svůj vlastní kroužek,ale ten je umístěn na svém těle na povrchu,mám dojem,že zrovna nákladní auta to mají tak řešená,ale už se od toho pomalu upouští a dávají se kotouče s plouvoucími třmeny ,které jsou 4ř pístové a nebývalé velkých rozměrů
Ještě jsem chtěl říct,že místo zátěžáku tam je ABS,jinak se pořád jedná o dvouokruhový brzdový systém,jen mezi to jste zjednodušeně řečeno vložily ABS
Jestli chcete vědět více o brzdách ,tak už psát nebudu ,protože bych Vás unudil k smrti Tak zatím
Hyundai Sonata Y3 2.0L Dohc 16V G4CP-DM již miulostí(prodaná)
Je to mozne,venku i tady slo obednat coupe s jakoukoliv vybavou,ale cekaci doba katastrofalni cca 3/4 roku.Sam sem byl svedkem kdy nase zakaznice si obednala na prani 1,6 s automatem do coupe 98.Jinak to coupatko ma napriklad i socky sedacky!black_sheep píše:hujere, tady neni co resit, borek mel nakej slabsi den, neni duvod pro to, aby na buben nesel namontovat krouzek pro ABS, resp nebyl jeho soucasti.. kazdopadne, co si myslis o puvodnim tematu, coupe a bubny vzadu? to bude nakej bastl co?
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
jj, kdyz ted mrknes po net (tipcars, cars.cz, sauto...) tak se vsude roztrh pytel s dovozenejma z itosky, samy ty socka vybavy... desnyy to samy mobile.de v nemecku... kde se to bere? pritom v itosce stojej hafo...Hujer píše:Je to mozne,venku i tady slo obednat coupe s jakoukoliv vybavou,ale cekaci doba katastrofalni cca 3/4 roku.Sam sem byl svedkem kdy nase zakaznice si obednala na prani 1,6 s automatem do coupe 98.Jinak to coupatko ma napriklad i socky sedacky!black_sheep píše:hujere, tady neni co resit, borek mel nakej slabsi den, neni duvod pro to, aby na buben nesel namontovat krouzek pro ABS, resp nebyl jeho soucasti.. kazdopadne, co si myslis o puvodnim tematu, coupe a bubny vzadu? to bude nakej bastl co?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Borek
- ******
- Příspěvky: 4506
- Registrován: 25 črc 2005, 01:25
- Bydliště: Orlické hory
- Kontaktovat uživatele:
Vidím a pod tíhou důkazů uznávám,že jsem byl zaslepen teorií asi už překonanou(a že jsem si informace o nemožnosti montáže na bubny nevymyslel,dokazuje i můj odkaz http://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda-už jste mě chvíli nahlodali,potom jsem našel v "moudré"encyklopedii podporu,ale vaše důkazy mluví opačně ).
Tímto se hluboce omlouvám panu Hujerovi a kdyby byl tak laskav a přijal moji omluvu. Jak vidím,dnes je opravdu už možné vše.
Tímto se hluboce omlouvám panu Hujerovi a kdyby byl tak laskav a přijal moji omluvu. Jak vidím,dnes je opravdu už možné vše.
Hyundai Genesis Coupe (2.generace) 3,8V6 GDI - 260kW Raptor
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
Hyundai Tiburon GK(2.generace)-2,0l,samba red
Hyundai Veloster-1,6 GDI,zelená žabička
Kia Rio-1,6l CVVT stříbrný sršeň,v plné náloži
- maxik
- **
- Příspěvky: 138
- Registrován: 02 led 2007, 19:40
- Bydliště: Břehy u Přelouče
- Kontaktovat uživatele:
ještě jednou jaký že pasuju kotouče na scoupo? kotouče tam možná nacpeš ale kam přiděláš třmeny????????? to bys musel na origo nápravu přivařit nějaký držáky nabo tam prdnout jinou nápravu a to už je docela alchymie
Project Scoupe RS 1993 -minulost
Scoupe GT 1992 - vrak - minulost
Fiat 600D 1966 - minulost
BMW M3 EVO E36 1998,cosmosschwartz metalic, HARMAN KARDON sound ,321PS - minulost
SUZUKI RM Z 4502007
Scoupe GT 1992 - vrak - minulost
Fiat 600D 1966 - minulost
BMW M3 EVO E36 1998,cosmosschwartz metalic, HARMAN KARDON sound ,321PS - minulost
SUZUKI RM Z 4502007
nebyl jsem tu chvíli a podiskutovaný dvě strany, klobouk dolů před váma. Jako poslední zmínku o ABS + bubny přidám holý jednoduchý fakt, že kdyby bylo ABS jen na předku na kotoučích, tak k čemu by to bylo, když předek bys nějak ukočíroval, ale zadek by tě už driftem zdravil při výhledu do bočního okýnka
Mít ABS jen na předku by bylo ještě nebezpečnější, než ho nemít vůbec.
Mít ABS jen na předku by bylo ještě nebezpečnější, než ho nemít vůbec.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Vpoho.Borek píše:Vidím a pod tíhou důkazů uznávám,že jsem byl zaslepen teorií asi už překonanou(a že jsem si informace o nemožnosti montáže na bubny nevymyslel,dokazuje i můj odkaz http://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda-už jste mě chvíli nahlodali,potom jsem našel v "moudré"encyklopedii podporu,ale vaše důkazy mluví opačně ).
Tímto se hluboce omlouvám panu Hujerovi a kdyby byl tak laskav a přijal moji omluvu. Jak vidím,dnes je opravdu už možné vše.
Accent 1.5 GT
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
Lantra 1.8 GT 94 , Lantra 1,6 GLS na dily
Trajet 2.0 CVVT 2005 momentálně na JIPce po manželčině zásahu. :-(
Trajet 2.0 CVVT 2006 plyn
Sonata 2.0 2002
H-100 Vodácký šmajchlkabinet s lůžkovou úpravou! :-)
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Huste , takze kontrolovat i zadni kola pri koupi jo? Na tohle coupe jsem se chtel jed podivat. Tak nic no. Jinak dobre blacku, ze mas dobre oci , malem jsem koupil to, co jsem nechtel. Cus
Autodíly mám od Autojazz.cz
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
cau majklis, odkud jsi? ja ted shanim kamosovi coupe a je to fakt problem.. sam kdyz jsem shanel to svoje, tak jsem fakt prezil i to ze je to rok 1996 a tudiz driv shnije.. za stejny prachy se dali sehnat 1998 klido, ale ten stav... to jsem fakt brecel a vymyslel jsem krizovej plan co koupit za autak.. a kdybych fakt koupil naky facko nebo neco tak s nim jezdim doted, pac na web koukam furt na auta a naky fakt pekny coupe... nic..Mich@l píše:Huste , takze kontrolovat i zadni kola pri koupi jo? Na tohle coupe jsem se chtel jed podivat. Tak nic no. Jinak dobre blacku, ze mas dobre oci , malem jsem koupil to, co jsem nechtel. Cus
ja ti vidim u znamejch, maj coupe jako prvni majitele, vzdycky uz rikaj ze ho prodaj, ze je stary a nakonec nez daj inzerat tak zase najezdi furu kilometru v pohode, ze se rozhodnou si ho jeste nechat.. a prodaj ho, az uz bude mit fakt nakej vaznej problem, vidim to tak.. a tak to bude v hodne pripadech, tak to bylo i se scoupatkama..
na jaro porad cekam na nabidku coupe se 40 000 a serviskou, po prvni majitelce.. ale je to velmi nejisty a cena? to se taky nevi, tusim ze z velmi vyhodny si to rozmysli na nakou astronomickou. pokud by to vsak klaplo prodaval bych to svoje coupecko
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Čau chlape. Ja jsem z ostravy. Jinak hledám hledám.... ale nenacházím... Na tipcars vůbec nic není.. a když už jo, tak za to chtějí pěkný pytlík:). Jinak jsem se díval i do němec, tam taky něco málo stálo za reč, ale abych se nevyjeb.l tak jak posledně s accentem. Pro mě tam je daleko:(. Ty bys toho svého krasavce střelil?? Ja plánuju koupi tak březen/duben, jestli se dříve nezblazním nebo nekoupím něco na delší leasing.. plním pokladničku:D. Jinak jsem pořád do toho vozítka zblázněný. Doufám, že nekoupím nějakou rakev na čtyřech kolech.
Autodíly mám od Autojazz.cz
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
mno jak rikam kdyby bylo to cerveny tak bych to svoje samozrejme prodaval.. ale to jeste neni jiste, pokud by tamto nevyslo nebo nebylo za tak bajecnou cenu tak do toho nepujdu svoje si necham a za nic ho nevymenim
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Lukino
- Moderátor
- Příspěvky: 457
- Registrován: 30 bře 2006, 10:23
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No já jen dodám, že v soukromí, ale hlavně v obchodě jsem hodněkrát nalítnul, právě proto, že jsem vycházel z řekněme diplomaticky neaktuálních informací. V tomhle je malér internetu, informace třeba neaktuální nebo nepravdivé může vkládat kdokoli navíc nesetříděné. Myslím, že právě wikipedie je toho živým důkazem. Brzdám zdar, LukinoBorek píše:Vidím a pod tíhou důkazů uznávám,že jsem byl zaslepen teorií asi už překonanou(a že jsem si informace o nemožnosti montáže na bubny nevymyslel,dokazuje i můj odkaz http://cs.wikipedia.org/wiki/Bubnov%C3%A1_brzda-už jste mě chvíli nahlodali,potom jsem našel v "moudré"encyklopedii podporu,ale vaše důkazy mluví opačně ).
Tímto se hluboce omlouvám panu Hujerovi a kdyby byl tak laskav a přijal moji omluvu. Jak vidím,dnes je opravdu už možné vše.
Sonata 2.0 16V, 1993
Accent 1.3 12V, 1996
Accent 1.3 12V, 1996