Ještě než vyřeším automatické rozsvěcování světel, mám(e) další problém. Dnes ráno byl Atos mrtvý, ani kontrolka neblikla. Všechny dveře zavřené, kufr také, osvětlení interiéru vypnuté, auto zamčené v garáži (kde nezmrzne). Je fakt že auto jezdí kratší jízdy a 35 Ah mi přijde málo, ale předevčírem to údajně startovalo bez problémů.
Baterku jsem dal nabít, její kondici uvidím až zítra, nicméně jsem měřil proud naprázdno (s jinou baterií) a ukazuje to cca 220 mA, což mi přijde hodně. Není tam prakticky žádná výbava, ani autorádio, pouze centrál. Kolik mA by to mělo brát maximálně?
Vybitá baterka - samovybíjení?
Moderátor: Moderátoři
- Reklama
Re: Vybitá baterka - samovybíjení?
220mA je brutálně hodně. 35Ah baterii tento proud vybije za necelý týden. Máš tam něco "rozbitý". Kdysi jsem měl problém s Felicií, která se mi po 1,5 měsíční hospitalizaci taky vybila. Tenkrát jsem ji měřil a vyšlo, že s rádiem se vybije za cca oněch 1,5 měsíce, čož je asi v pořádku.
220 mA neni totez, co 220 mAh. 2,64W, cili mala zarovka nebo central naprazdno. To rele na denni sviceni o kterym pises jsi jeste nemenil doufam? V tom pripade se da predpokladat ze jde jen o unavenou baterku. Hele meril jsi ten tzv proud naprazdno s tou jinou baterkou tutove se zavrenyma dverma, vytazenym klickem a tak? Jak je to auto stary? Myslim, ze jde jen o tu baterku holt ma dost, v zime nic neobvyklyho, jeden den jede, druhej najednou znicehoznic nic.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Z dobré baterie je samovolné vybíjení 30mA za den. Pokud maš víc, bude někde něco špatně. Může to dělat i altík,odejítá regulace. Kámoš měl to samé na Peugeot 206 a musel si to předělat na zapalování od klíčku,a to tak, že až při zaplém začala fungovat,ale potom vše ok. Nová reg. by byla hodně drahá.
To auto je starý přesně rok. Denní svícení jsem ještě neřešil. Zkoušel jsem všechny možný stavy, odemčeno/zamčeno, se všema dveřma poctivě bouchnul, ale pořád cca 220 mA. Centrál pouze na klíček, vnitřní osvětlení trvale vypnuto, rádio žádné, výbava základní. Jsem z toho jelen.ryba píše:220 mA neni totez, co 220 mAh. 2,64W, cili mala zarovka nebo central naprazdno. To rele na denni sviceni o kterym pises jsi jeste nemenil doufam? V tom pripade se da predpokladat ze jde jen o unavenou baterku. Hele meril jsi ten tzv proud naprazdno s tou jinou baterkou tutove se zavrenyma dverma, vytazenym klickem a tak? Jak je to auto stary? Myslim, ze jde jen o tu baterku holt ma dost, v zime nic neobvyklyho, jeden den jede, druhej najednou znicehoznic nic.
Baterku jsem nabil, tak uvidíme jak to půjde dál. Auto dle mého dobíjí, resp. když běží motor je na baterce asi 14,7 V, se zapnutýma světlama asi 14,5 V. Je fakt, že děda jezdí hodně krátký trasy, ale většinou 1x týdně jede cca 2x30 km, což by dle mého mělo na dobití stačit. Felicie jezdila v tomto režimu 8 let bez problémů. Auto je garážovaný, teplota neklesne pod 5 st.C
Trošku mě zaráží kapacita baterie jen 35 Ah, přijde mi to málo. Holt to odpovídá ceně vozu...
Kapacita baterky odpovídá typu auta. Zkus ještě odpojit alternátor jestli nemáš proraženou diodu a znovu to přeměř. I s tou vadnou diodou to dobíjí ale taky vybíjí.
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Zkusím to změřit jak říkáš, až se k tomu dostanu a pokud to půjde snadno odpojit. I když se mi v tom nechce moc hrabat, když je to ještě v záruce.vipe píše:Kapacita baterky odpovídá typu auta. Zkus ještě odpojit alternátor jestli nemáš proraženou diodu a znovu to přeměř. I s tou vadnou diodou to dobíjí ale taky vybíjí.
Spíš ho zkusím poslat do servisu, ale jak je znám tak mi řeknou že to je normální a že to musí víc a častěji jezdit aby se to nabíjelo a podobný kecy...
Jinak zatím děkuji všem zúčastněným za rady...každopádně napíšu jak to dopadlo.
Re: Vybitá baterka - samovybíjení?
Ahoj,
mám Atos Prime z r. 2001. Udělal jsem tuto zkušenost:
Když jsem ho nechal stát na zahradě nebo v garáži, a klíček nebyl v poloze "zamčený volant",
za pár dnů bylo po baterce. Když je na ulici, volant zamčený (auto taky, že), klíček v kapse - je to dobré.
Dál jsem po tom nepátral - co že všechno je zapnuté v 1. poloze klíčku.
Na moji baterce je nálepka "Geprüft 2004" - takže je minimálně 8 let stará. Čímpak mě asi překvapí letos v zimě?
mám Atos Prime z r. 2001. Udělal jsem tuto zkušenost:
Když jsem ho nechal stát na zahradě nebo v garáži, a klíček nebyl v poloze "zamčený volant",
za pár dnů bylo po baterce. Když je na ulici, volant zamčený (auto taky, že), klíček v kapse - je to dobré.
Dál jsem po tom nepátral - co že všechno je zapnuté v 1. poloze klíčku.
Na moji baterce je nálepka "Geprüft 2004" - takže je minimálně 8 let stará. Čímpak mě asi překvapí letos v zimě?
Atos Prime 1.0, 43kW, r.v. 2001, 160.000 km, mládí prožil v Rakousku. Asi GLS (servo + klima)
Ford Focus 1,6 tdci 81 kW, r.v. 2007, 60.000 km, dětství prožil v Německu. Česky neumí.
P.S. Atose miluju, líp se do něj leze!
Ford Focus 1,6 tdci 81 kW, r.v. 2007, 60.000 km, dětství prožil v Německu. Česky neumí.
P.S. Atose miluju, líp se do něj leze!