moje prve afto Hyundai Scoupe 1,5 12V Turbo

1991 - 1995

Moderátoři: Tringi, Piskotkiller, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
TINO-Scoupe
**
Příspěvky: 134
Registrován: 14 led 2008, 20:20

moje prve afto Hyundai Scoupe 1,5 12V Turbo

Příspěvek od TINO-Scoupe »

v sobotu som si kupil svoje prve auto... doteraz som jazdil na pozicanej 105L od deda... nasiel som inzerat na scoupe a je moje. čaká ma ešte veľa roboty... akurat som sa pustil do výmeny celej spojky lebo je uplne znicená. Som to rozobral a hrôza... vypadnute pruziny z lamely polamane lisaty na pritlacaku.
Chcem vymenit aj olej aky tam ma ist na turbo... neviem aky je teraz...
dam asi shell 10w-40...
aky mam dat olej do prevodovky?
ma niekto skusenost s intercoolerom?
kolko stoji cca pop off ventil (blow off)?
predomnov to mal chalan z blavy a ten mu dal zabrat tak sa mu musim teraz trochu povenovat:))) tiez budem potrebovat rezervu dojazdove koliesko lebo on tam mal norm. disk a ta vanicka v kufri je dost mala...
taktiez hrdza na zadnych lemoch...

tiez ste zacinali a viete ze ozaj dobra rada je na nezaplatenie, tak radte
Hyundai Scoupe 1,5 12V turbo 85kw/116Hp
Just start working on IT.
Reklama
 

Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Před výměnou oleje tě jen chci upozornit že motor může být hodně vylítaný a komprese držet takřka jen na karbonech takže když tam naleješ takový olej co píšeš tak to sice pěkně vyčistíš ale zátoveň ty karbony rozpustíš takže ti to může začít pěkně blbnout a ztratit výkon. Vzhedem k tomu že to je turbáč a v turbu dosahuje teplota i nad 1000°C tak každopádně olej s vyšší tepelnou odolností a řidší konzistencí kůli turbu. A každopádně když to budeš měnit tak sundej přívody oleje do turba a pořádně to vyčisti ať má turbo dobrý přívod oleje. Já osobně mám 10W 60 ale u mě je to ještě o něčem jiném.
Jinak irigo olejový filtr stojí 175,- a jestli budeš dávat nové zapalovací kabeli tak určitě také origo už se tu moc lidí včetně mě spálilo a když vemeš nárůst spotřeby při špatném spalování tak se ti to i vrátí finančně.
IC tam určitě dej když v tom budeš je to na motoru hodně znát.
BOV ventil je moc hezká věc ale jestli počítáš s pořádným tak zapomeň na pístkové a cenou 1500-2000 když chceš aby to fungovalo jak má a hlavně drželo tlak což je velikým problémem levných ventilů. Když budeš chtít pořádný tak sekvenční membránový. Na mě čeká
Supersekvenční SSQ BOV od firmy HKS. To už je pecka která se ani neseřizuje což že další problém u levných které seřizuješ takřka po každé jízdě i někteří tady můžou vyprávět jaké to je sraní žádné takové jako odfuk od 3000ot či tak ty pořádné pískají kdykoli je přetlak a to je správně. Ty pořádné jen připojíš a jezdíš.
Jediný olej do převodovky ti neporadím to musí jiní :)
Jinak gratuluju ke koupy hodně kilometrů bez poruchy a vítej v klubu
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
TINO-Scoupe
**
Příspěvky: 134
Registrován: 14 led 2008, 20:20

Příspěvek od TINO-Scoupe »

ďakujem za radu aky olej odporúčaš? ešte mam problem s netesnosťou medzi zvodmi a turbom potrebujem to tesnenie kde ho zohnať? taktiež netesnosť medzi zvodmi a hlavou(urvane 2 krajné sroby a fuci to tade), musim tam narvať nove styfty... kolko môže stať repas turba?
Hyundai Scoupe 1,5 12V turbo 85kw/116Hp
Just start working on IT.
Uživatelský avatar
mirpie
******
Příspěvky: 4138
Registrován: 29 zář 2007, 21:41
Bydliště: Brno, Nové Město na Moravě

Příspěvek od mirpie »

člověče tak koukám, žes koupil auto v hodně bídným stavu, podobnýho vraka (coupé) jsem koupil i já :lol: . Ale tak lepší, než aby skončili ve šrotu, takhle to aspoň bude jezdit. Jezdí toho čím dál míň... Hodně štěstí a finančních prostředků při renovaci.
Opel Omega 2.2 16V Caravan, 2001 Elegance
ex: Hyundai Coupe 2.0, 1997
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Repar turba se rozlišuje do tří karegorií prví je jen výměna ložisek a uložení cca 6000 druhá kategorie v sobě zahrnuje výměnu zásadních částí jako vrtule zde se vcena pohybuje kolem 12000 (bývá nejčastější) a třetí je kompletní výměna všech částí turba tam se to pohybuje kolem 18000 jsou to orientační ceny a odvíjí se i od turba a stavu co je třeba a pořád to vychází lépe než nové ale kdyby jsi se rozhodl pro nové že by to tvé vycházelo do té posledné kategorie tak hlavně nenalétni na levné kopie Garrettu rychle by jsi to oplakal kdyžtak není problém sehnat slušnou T25 kolem 7tis která by měla při repasi zapadat ještě do první kategorie ale na tu to bude chtít mít dobrý motor origo má myslím skupáč T18 já mám zrepasovanou T28R za těch 12tis. Olej bych doporučil když budeš chtít pořádný 10W 40 bych bral jako základ i když bude spousta jiných názorů že to je zbytečné a jestli se budeš pouště do repase turba tak 10W 50 ať to vydrží co nejdéle a hlavně co je chybou u spousty lidí co si pořídí turbo tak nechat pokaždé schadnout motor než ho chcípneš nebo pořídit turbo timer když si to nechceš hlídat prodloužíš tím životnost turba. S těmi tešněními si zkus sehnat druhovýrobu a porovnat s cenou origa na některých věcech se nevyplatí šetřit
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
TINO-Scoupe
**
Příspěvky: 134
Registrován: 14 led 2008, 20:20

Příspěvek od TINO-Scoupe »

nema niekto nejaky stary volant? potrebujem si vyrobit adapter na krajsi volant...
Hyundai Scoupe 1,5 12V turbo 85kw/116Hp
Just start working on IT.
Uživatelský avatar
Yurii
Moderátor
Příspěvky: 3430
Registrován: 08 říj 2006, 09:41
Bydliště: Taková prdel jménem Praha kdesi ve střední Evropě :-D
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Yurii »

Co já vim tak skupáč má T15 ale jako alternativa se dá prej použít bez větších úprav jakákoli T2X akorat si musíš trochu předělat svody a vejfuk.
"Scoupe is the first production application for Garrett Automotive Products' new model T15 turbocharger. The turbo unit includes water-cooled bearings and housings and an integral wastegate."
Scoupe, Scoupe, Scoupe, Forester, Scoupe, Scoupe, E39, A4, Fabie, Forester, Scoupe!!!
(/-/) můžeme se potkat v HCCZ.cz ;)
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Yurii píše:Co já vim tak skupáč má T15 ale jako alternativa se dá prej použít bez větších úprav jakákoli T2X akorat si musíš trochu předělat svody a vejfuk.
"Scoupe is the first production application for Garrett Automotive Products' new model T15 turbocharger. The turbo unit includes water-cooled bearings and housings and an integral wastegate."
Tak jsem mu ještě přidal :lol:
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
MartasZ
*****
Příspěvky: 2154
Registrován: 14 pro 2005, 11:47
Bydliště: Mladá Boleslav
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od MartasZ »

Hele.. fakt teplota v turbu dosahuje i tisíc stupňů? Z čeho to je dělaný simtě?
Hyundai Coupe 2.0 16v 1997
102kW G4GF
dB Drag Racing 136,2dB :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Když budeš brát teplotu tání jen železa tak je za hranicí 1500°C v závislosti na množstní uhlíku a samozřejmě legováním (zušlechťováním) ocely se mění její vlastnosti jak pevnostní tak i odolnosti vůči vlivům jako je např. teplota proto se pak dělají i turba s keramickými lopatkami která mají ještě větší odolnost ale je to potom o dokonalém hlídání schladnutí turba před vypnutím motoru kůli popraskání jak tělěsa turba tak lopatek vrtule. Jen v katalizátoru se udává teplota okolo 800°C a běžná teplota spalování je kolem 900-950°C a někdo jí má i zvíšenou já mám 1050°C proto mám i kované písty. a v turbu teploha ještě narustá některá točí i 200 000otáček za minutu a to pěkně přidává už k teplotě spalin co prochází přez turbo. Někde jsem k tomu našel pěkný článěk když to najdu tak to sem dám. pro představu když mám zahrátý motor olej na 80°C a tám mu čočku tak přibližně za 10vteřin mám teplotu přez devadesát což je rychlí nástup když uvážíš ještě chladič oleje.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
TINO-Scoupe
**
Příspěvky: 134
Registrován: 14 led 2008, 20:20

Příspěvek od TINO-Scoupe »

ako odskušam turbo či je dobre? mam zhodeme vsetky hadice, trubky s olejom a v piatok ide dole cele turbo, ako by som zistil či je ok?
Hyundai Scoupe 1,5 12V turbo 85kw/116Hp
Just start working on IT.
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

při nastartovaném motoru je to snadné jestli se ti kouří z výfuku když pustíš plyn protože kouření při plynu je zase záležitostí kroužků. když to máš vyndané tak změř vůle na vrtuli a to jak podélnou tak stranovou (radiální a axiální). Vůle je 0,5mm nahoru/dolu ale do stran je 0,013 - 0,097mm podle manualu (EM-30)
jinak kdyby jsi ho rozebral tak se podívej na hřídelky na kterých jsou uložena ložiska zda nejdou vydřené.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

Poruchy turbodmychadla
Obrázek Opotřebované radiální ložisko:

nedostatek oleje

nečistoty v oleji

zpoždění zásobování olejem rad. ložisek způsobené ucpáním olejových rozvodů

Obrázek Obrázek Opotřebení radiálních ložisek a těsnících kroužků při používání méně hodnotného oleje a nedodržení doporučených intervalů pro výměnu oleje vzniká ze strany turbiny karbonizace, která má za následek nadměrné opotřebení a případné zadření dílů TD
Obrázek
Poškození dmychadlového kola TD nasátím mechanických nečistot, např. provozem TD bez předřazeného filtru
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Uživatelský avatar
TINO-Scoupe
**
Příspěvky: 134
Registrován: 14 led 2008, 20:20

Příspěvek od TINO-Scoupe »

čize vymontujem celé turbo von, cele ho umyjem v nafte (lebo je spinave) a rozoberem ho a skontrolujem vôlu na vrtuli, trubky co idu k turbu vycistim, vypustim vsetek olej z motora vykrutim filter, necham cez noc vsetko stiect, na druhy den poskladam, nalejem novy olej a brnk.. čim zmerám voľu?
Hyundai Scoupe 1,5 12V turbo 85kw/116Hp
Just start working on IT.
Uživatelský avatar
Vladislav Bureš
*****
Příspěvky: 1569
Registrován: 29 led 2007, 07:36
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vladislav Bureš »

když už to budeš mít rozebrané tak to pořádně vyčisti prodávají se i nějaké chemikálie na to, nebo i takoví speciální jakoby olej co tam dáš místo klasického oleje najedeš na tom určité množstní km co k tomu uvádí pak to vyleješ a dáš tam potom vlastní olej. Ale když už to rozebíráš tak bych spíš rozebral motor na součástky a pořádne vyčistil a rovnou to celé přetěsnil a vyměnil gufera. Jenže to už by jsi mohl rovnou dělat GO. Vůle turba měříš třeba posuvkou ale ve své podstatě do boků by jsi neměl cítit žádný pohyb a podélně malý pak je to v pořádku. Také se velice často vyskytují na skříních turba prasklinky, ale většinou nijak nevadí provozu.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Odpovědět

Zpět na „S-COUPE“