HID sady
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Reklama
Asi si tady proti sobě poštvu dost lidí, ale je to ve většině případů je to prasárna na protijedoucí a navíc nelegální.
Předevčírem jsem potka 4 HIDaře. Vectra B oslňoval jak prase, Legacy - celkem O.K. - měl čočky. Nějakou 15 let starou dodávku - oslňovala jak prase, 20 let starýho favorita!!!! Oslňoval jak prase.
Včera dva. A to Fabku a Golfa 4. Oba dva prasárna. Minulý týden mi nějaký hovado v Alfě 156 svítilo do xichtu přes spětný zrcátko v koloně asi 10 minut Taky jsem jí měl. Když jsem zjistil, že to oslňuje, tak jsem to dal pryč.
Takže můj názor je: všichni HIDaři v celý republice vyližte si xxxxx.
Doufám , že policajti udělají co nejdříve nějakou plošnou akci a co nejvíce jich pochytají. V poslední době to je ta nejarogantnější sviňárna, se kterou se setkávám. Někoho takového potkám téměř každý den.
a argument, ně mě nikdo nebliká, moc neberu. Často to nestihne nebo za takovým HIDařem jedou další auta a nechce je zbytečně oslnit.
Navíc je to za 5-10 tisíc pokuty, 5 bodů a půl roku papíry v čistírně.
Tak tohle všechno uvaž, než do toho půjdeš.
Tak, teď mne kamenujte, jak je to super a nikomu to nevadí.
Předevčírem jsem potka 4 HIDaře. Vectra B oslňoval jak prase, Legacy - celkem O.K. - měl čočky. Nějakou 15 let starou dodávku - oslňovala jak prase, 20 let starýho favorita!!!! Oslňoval jak prase.
Včera dva. A to Fabku a Golfa 4. Oba dva prasárna. Minulý týden mi nějaký hovado v Alfě 156 svítilo do xichtu přes spětný zrcátko v koloně asi 10 minut Taky jsem jí měl. Když jsem zjistil, že to oslňuje, tak jsem to dal pryč.
Takže můj názor je: všichni HIDaři v celý republice vyližte si xxxxx.
Doufám , že policajti udělají co nejdříve nějakou plošnou akci a co nejvíce jich pochytají. V poslední době to je ta nejarogantnější sviňárna, se kterou se setkávám. Někoho takového potkám téměř každý den.
a argument, ně mě nikdo nebliká, moc neberu. Často to nestihne nebo za takovým HIDařem jedou další auta a nechce je zbytečně oslnit.
Navíc je to za 5-10 tisíc pokuty, 5 bodů a půl roku papíry v čistírně.
Tak tohle všechno uvaž, než do toho půjdeš.
Tak, teď mne kamenujte, jak je to super a nikomu to nevadí.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel se musím jen přidat oslnění je veliký problém který nechápu že se neřeší ale to nemluvím jen o dodaných dodatečně do aut ale obecně protože i auta s originálními xenony osňují není to problém jen dokupovaných sad ale tohoto osvětlení vůbec naopak si myslím že hodávaná sada se dá lépe uspůsobyt proti osnění než origo z fabriky protože směr udává parabola která je zachovaná jediný problém který je jak u origa tak u takových to sad je svícení přímé kterému se zabránilo u klasických halogenů zatmavením předné části žárovky. a dokud se toto nezavede i u xenonu tak to lepší nebude sice irigo xenon má čočku která by měla všetelný tok usměrnit ale osnění je zrovna takové jako u HID sad takže dokud se nezmění úprava světelného toku jako u halogenů tak budou osňovat všichni a ještě jeden rozdíl origa oproti HID je že origo je slabší ale na druhou stranu když si to budu kupovat HID tak si koupím lepší.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
ještě abych nezapoměl mám za to že použití HID sad není zakázáno jen omezeno a to některými pravidly které musí být dodrženy jako nutnost ostřikovačů světel tak jsem to slyšel a když se nad tím zamyslím tak si nevybavím auto s origo xenonem a bez ostřikovače
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Mexican
- *******
- Příspěvky: 8137
- Registrován: 05 srp 2007, 14:39
- Bydliště: Střelice (JmK)
- Kontaktovat uživatele:
Re: HID sady
do tvojho accenta je to skoda penazi, radsej si ku kvalitne ziarovky (night breaker, cool blue alebo nieco podobne) a zvysok (teda asi 4000 kc mas na benzin).. celkom nerozumiem ludom, co chcu mat za kazdu cenu xenony.. a to viem o com hovorim, lebo asi 75% najazdim za tmy... zas tie xenony nie su zazrak, viac unavuj prasata s HID alebo rozstelovanymi svetlami co idu oprotiMichal.M píše:co rikate na HID sady?uvazuji o koupi a chtel bych si nechat treba i poradit a slyset vase nazory jestli to ma cenu investovat do toho...jestli se to vyplati nebo ne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
1. Auto musí mít automatickou regulaci naklopení světlometu
2. musí mít ostřikovače
3. Parabola je specifická pro xenon. výbojku
4. Musí být homologace pro celý světlomet. To, že na VN trafu nebo výbojce je E v kroužku, nic neznamená.
Žádná HID sada kdy je v ní poue sada výbojek a zapalovací modul/VN trafo prodávaná na našem trhu nemá homologaci. Jediné homologované sety jsou např ty od Helly, kde je kompletní světlomet, ostřikovače a regulace. Jen taková sada je legální. Ta ale stojí okolo 40 000.
Je tedy na každém, jestli mu za to stojí riziko průseru při kontrole, případně spoluvina na dopravní nehodě, kdy druhý účastník prohlásí, že byl oslněn a následné zpětné vymáhání pojistky od pojišťovny.
2. musí mít ostřikovače
3. Parabola je specifická pro xenon. výbojku
4. Musí být homologace pro celý světlomet. To, že na VN trafu nebo výbojce je E v kroužku, nic neznamená.
Žádná HID sada kdy je v ní poue sada výbojek a zapalovací modul/VN trafo prodávaná na našem trhu nemá homologaci. Jediné homologované sety jsou např ty od Helly, kde je kompletní světlomet, ostřikovače a regulace. Jen taková sada je legální. Ta ale stojí okolo 40 000.
Je tedy na každém, jestli mu za to stojí riziko průseru při kontrole, případně spoluvina na dopravní nehodě, kdy druhý účastník prohlásí, že byl oslněn a následné zpětné vymáhání pojistky od pojišťovny.
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
[quote="jandaxx"]
3. Parabola je specifická pro xenon. výbojku
quote]
ono se prodává světlomet s parabolou pro xenon? xenony mají originálně čočky ne?
3. Parabola je specifická pro xenon. výbojku
quote]
ono se prodává světlomet s parabolou pro xenon? xenony mají originálně čočky ne?
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
- Rasty
- *****
- Příspěvky: 2268
- Registrován: 19 srp 2005, 18:47
- Bydliště: Jaroměř
- Kontaktovat uživatele:
Je to puze o nastavení. Jinak já je mám a dostal jsem pokutu 500kč. Ale bavil jsem se s člověkem na STK a ten mi řekl že je tam mít můžu. Takže až mi Policajti příště něco budou namítat tak je pošlu do pr...e. Světla mi tam nastavili aby při max zvednutí neoslňovali. Na krabici je atest a i když si myslím že je to pouze obrázek mám tu krabici vozit sebou. Toť slova technika STK. Bylo mi to řečeno od 2 nezávislích techniků Nejsem proti těm co to mají pokud je mají dobře nastavemé a v určitějch vozech. Třeba 12ka,favorit, felcka a jím podobná odsuzuju
† Renault 19 1.8 16V r.v. 94
† Hyundai Lantra J2 2.0 16V r.v. 98 180koníků
† Audi 80 B4 Quattro 2.0 r.v. 92
* Hyundai coupe GK 2.0 r.v. 03
* Honda Civic EG 1.5 16V V-Tec r.v 94
- Vladislav Bureš
- *****
- Příspěvky: 1569
- Registrován: 29 led 2007, 07:36
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Tak to jo jsem zase o něco chytřejší díky takže říkáš raději pořádné žárovky nebo přestavba světlometu se vším tím co jsi psal aby to bylo v pořádku když vynechám homologaci. Moc hezké ale vzhledem k tomu že budu přestavovat svetlomety kompletně a větčina lidí mé auto ani nezná natož jaká má mít světla tak po zjištění opravdu všech náležitostí a zbytku to tam asi stejně dám je fakt že ne všechno by se mělo na autech měnit zase taková sranda to není když potkám auto v protisměru s xenony a nedívám se vysloveně jinam na silnici tak to potom moc dobré není jako přestavby na xenon ano ale podle nějakých náležitostí ať nejsme po pár letech slepý za to to zase nestojí.
Scoupe LS
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
Scoupe GT
Nissan 200SX S13 1992
Nissan 200SX S13 1989
E36 318TDS T
Scoupe GT
E36 325Ci
E36 325Ci
AUDI A6
BMW E39 530d T
Audi S4 2,7 BiTurbo quattro
Ford Fiesta 1,4 TDCI 2005
jandaxx: a proc sis puvodne do Elantry xenony montoval, kdyz je to nelegalni a HIDk\ Te oslnuji?
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
1. To že to bude oslňovat ostatní jsem opravdu netušil. Já kupoval HID sadu v té době, kdy to nebylo tolik rozšířené a nějak mne to nenapadlo. Argumentoval jsem tehdy stejně jako většina ostatních. Že když budou světla seřízena a čistá, bude to v pohodě atd. Také já jsem si to myslel.To že Elantra s xenony oslňuje, víš sám moc dobře. Když jsem zjistil svůj omyl, tak jsem to vyndal.
2. Samozřejmě jsem věděl, že to je nelegální. Jenomže tenkrát nebyl bodový systém a drakonické tresty. Tenkrát za to hrozilo maximálně 1000 kč pokuty.
3. Policajti v té době o tom nic moc nevěděli. Prošel jsem několik silničních kontrol. Jedna byla hodně nepříjemná a bylo to o fous. Byl jsem zastaven právě kvůli xenonům. Policajti si furt prohlíželi parabolu, měniče atd. A asi dvakrát se radili po vysílačce. Nakonec jsem to uhrál právě na homologační E v kroužku na měniči. Bylo na nich ale vidět, že se jim to nepozdává. Neměl jsem z té kontroly moc dobrý pocit. Bylo mi jasné, že přituhuje. Dneska jsou podle mne o hodně chytřejší/poučenější a může to při kontrole dopadnout blbě. Stačí když narazíš na informovaného policajta a jsi v řiti.
Jak už jsem několikrát psal, nemám nic proti dodělaným xenonům, které svítí přiměřeně. Zrovna to Subaru Legacy bylo v pohodě.
Vadí mi hovádka kterým to svítí tak, že člověk si připadá jak po ránu když otevřeš oči a koukneš do ostrýho sluníčka. A to je většina těchhle přestaveb.
4. Vzhledem k dnešnímu právnímu stavu, je to věc, která lidi kteří jezdí každý den, ohrožuje téměř existenčně. Zastaví Tě, zjistí že tam máš nelegální xenony. Půjdeš do správního řízení, dostaneš mastnou pokutu - to by mě tak nepálilo, 5 bodů - to bych taky nějak unesl a půl roku papíry do čistírny - a to je pro mne skoro katastrofa. Za to riziko mi to nestojí. Jenomže většina z nich to ani netuší. Nechají si nakecat různé nesmysly od prodejců, kterým jde jen o zisk. A když na to třeba dojedou, bude pozdě.
5. Myslím si, že dříve nebo později policajti opravdu udělají akci xenony a pak budou řidičáky jenom létat. Asi není problém, aby byl u každé kontroly technik z STK a pak to fakt neuhraješ.
Tohle je můj soukromý názor. Jestli u něj shledáte nějaké nepřesnosti nebo omyly, tak mě klidně opravte. Klidně uznám svojí chybu.
2. Samozřejmě jsem věděl, že to je nelegální. Jenomže tenkrát nebyl bodový systém a drakonické tresty. Tenkrát za to hrozilo maximálně 1000 kč pokuty.
3. Policajti v té době o tom nic moc nevěděli. Prošel jsem několik silničních kontrol. Jedna byla hodně nepříjemná a bylo to o fous. Byl jsem zastaven právě kvůli xenonům. Policajti si furt prohlíželi parabolu, měniče atd. A asi dvakrát se radili po vysílačce. Nakonec jsem to uhrál právě na homologační E v kroužku na měniči. Bylo na nich ale vidět, že se jim to nepozdává. Neměl jsem z té kontroly moc dobrý pocit. Bylo mi jasné, že přituhuje. Dneska jsou podle mne o hodně chytřejší/poučenější a může to při kontrole dopadnout blbě. Stačí když narazíš na informovaného policajta a jsi v řiti.
Jak už jsem několikrát psal, nemám nic proti dodělaným xenonům, které svítí přiměřeně. Zrovna to Subaru Legacy bylo v pohodě.
Vadí mi hovádka kterým to svítí tak, že člověk si připadá jak po ránu když otevřeš oči a koukneš do ostrýho sluníčka. A to je většina těchhle přestaveb.
4. Vzhledem k dnešnímu právnímu stavu, je to věc, která lidi kteří jezdí každý den, ohrožuje téměř existenčně. Zastaví Tě, zjistí že tam máš nelegální xenony. Půjdeš do správního řízení, dostaneš mastnou pokutu - to by mě tak nepálilo, 5 bodů - to bych taky nějak unesl a půl roku papíry do čistírny - a to je pro mne skoro katastrofa. Za to riziko mi to nestojí. Jenomže většina z nich to ani netuší. Nechají si nakecat různé nesmysly od prodejců, kterým jde jen o zisk. A když na to třeba dojedou, bude pozdě.
5. Myslím si, že dříve nebo později policajti opravdu udělají akci xenony a pak budou řidičáky jenom létat. Asi není problém, aby byl u každé kontroly technik z STK a pak to fakt neuhraješ.
Tohle je můj soukromý názor. Jestli u něj shledáte nějaké nepřesnosti nebo omyly, tak mě klidně opravte. Klidně uznám svojí chybu.
Rasty píše:Je to puze o nastavení. Jinak já je mám a dostal jsem pokutu 500kč. Ale bavil jsem se s člověkem na STK a ten mi řekl že je tam mít můžu. Takže až mi Policajti příště něco budou namítat tak je pošlu do pr...e. Světla mi tam nastavili aby při max zvednutí neoslňovali. Na krabici je atest a i když si myslím že je to pouze obrázek mám tu krabici vozit sebou. Toť slova technika STK. Bylo mi to řečeno od 2 nezávislích techniků Nejsem proti těm co to mají pokud je mají dobře nastavemé a v určitějch vozech. Třeba 12ka,favorit, felcka a jím podobná odsuzuju
Tak ti technici samozřejmě nemají pravdu. Ale to mne nepřekvapuje. Když vidím ty vraky co jezdí na silnici. Taky jsem prošel technickou s xenony.
1. Nemáš dynamickou regulaci
2. Nemáš ostřikovače.
3. Homologace na krabici je naprd. Ta se vztahuje pouze na elektrickou bezpečnost výrobku. Nic neříká o umístění v konkrétním autě. Na elektronech o osmnácti palcích taky můžeš mít homologaci, ale když je dáš na favorita, tak Ti vezmou i rodný list. Musíš mít homologované xenony ve svých světlometech. Homologace se vždy váže ke konkrétnímu výrobku na konkrétním autě.
4. Argument o pokutě a výši není relevantní. Je to na uvážení a znalostech policajta a jeho ochota papírovat, dělat zápis, nebo jen vysolit pokutu.
5. Coupé pokud vím, má čočky. Tam nemusí být problém. Čočka to světlo dokáže podstatně lépe tvarovat a oříznout, než klasická parabola. Taky jsem potkal Coupé s xenony a nijak mi to nevadilo.
6. Nejvíce oslňují dovražděné xenony do normální paraboly. To světlo nevychází z jednoho místa, kde je vlákno, ale z podstatně větší plochy té baňky, kde je výboj. Proto se všelijak rozplizne a oslňuje. Řekl bych, že to je tak 90% normálních parabol. Moje Ela byla zářným příkladem. Fakt mi nevadí dodělané xenony. Vadí mi prasárny, které bodají do očí jak vidličky. Navíc si vezmi, že xenon má trojnásobně vyšší svítivost, takže i když je to dobře seřízený, tak ta intenzita světla je taková, že to u klasický paraboly, která na to není uzpůsobená, prostě vadí.
Když tě chytnou, tak vyndáš výbojky, dáš tam zpátky klasické žárovky a nemůžou ti nic. Vozidlo je opět technicky způsobilé, závada odstraněna na místě. To stejné jsou folie na předních oknech, pokud je na místě strhneš, nemůžeš za ně dostat pokutu. Nebo nesvítící zadní světlo, pokud na místě opravíš (výměnou žárovky, nesedícím kontaktem), opět nemůžou nic.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Tohle nevím přesně, nebudu se tedy hádat. Myslím si, že když Tě s tím chytnou tak tě do správního řízení poslat můžou. Skutkovou podstatu přestupku jsi spáchal - jízda s nebezpečnou závadou. To je stejný, jako když Tě chytnou s jednou sjetou gumou a Ty tam dáš rezervu. Stejně jsi spáchal přestupek s povahou nebezpečný. A určitě je přitěžující, že ta závada nemohla vzniknout za jízdy, jako třeba rozbitý sklo od kamenu. I kdybys měl pravdu - asi by to skončilo u soudu a ten výklad může být různý, tak to neřeší za
a) jak budeš ty výbojky za žárovky měnit třeba ve dvě ráno kdy není nic vidět. Ale to je mi celkem jedno. Když to neotravuje ostatní, ať tam každý má co chce.
b) tenhle argument neřeší to nejhorší. Většinou je to prasárna, která je nebezpečná a bezohledná vůči ostatním. Dneska, když jsem jel z práce, potkal jsem Tucsona s xenonama. Ještě si k tomu přisvěcoval mlhovkama. Světelná rampa jak u výslechu. Ale hlavně že on viděl i mravence.
a) jak budeš ty výbojky za žárovky měnit třeba ve dvě ráno kdy není nic vidět. Ale to je mi celkem jedno. Když to neotravuje ostatní, ať tam každý má co chce.
b) tenhle argument neřeší to nejhorší. Většinou je to prasárna, která je nebezpečná a bezohledná vůči ostatním. Dneska, když jsem jel z práce, potkal jsem Tucsona s xenonama. Ještě si k tomu přisvěcoval mlhovkama. Světelná rampa jak u výslechu. Ale hlavně že on viděl i mravence.