LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj 69 Pavle !
Nechci Tebe ani nikoho jiného opíjet rohlíkem ! Toto fórum mi je dobrým zdrojem rad a zkušeností a tak sem občas napíši i já. Třeba to bude někoho také zajímat. Nejsem profík a mohu se mýlit. Jsem jen povoláním leteckého mechanika trochu poblíž.
O měření komprese jsem psal ve svých minulých příspěvcích. I o výrobě měřáku, který se jinak dá i koupit. Jen bych k tomu dodal, že info "Pepeho", který dělá ventilové vůle větší, než jsou předepsané asi řeší moji otázku - proč mám při prvním měření nižší tlak a při druhém, vzápětí po "vydýchání" válce vyšší. Ventily jsou po prohřevu na plyn natolik ohřáté a roztažené, že maličko nedosedají do sedel a proto nedosáhnu možného tlaku. Po opětovném protočení motorem - "vydýchání" se ochladí a již zcela dosedají do sedel.
Prolistuj následující stránky tohoto fóra :
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... d&start=90
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=150
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=165
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... &start=180 Zdraví Honza
Reklama
 

Uživatelský avatar
Zbyněk Hanáček
**
Příspěvky: 283
Registrován: 11 úno 2011, 17:41
Bydliště: Džungľa

Re: LPG

Příspěvek od Zbyněk Hanáček »

69pavel: sbranq vyhulil nebo vypil dobrý matroš. :lol: Vidím datum registrace a počet příspěvků a neschopnost dopsat příspěvek do konce :-k
三菱・コルト 1.3 Po čertech povedený ďáblík pro moji Micku
현대 라비타 čadikolo s 1.6 a LPG od BRC ( teď )
Ibiza 1.4. Motor BXW. Nejhorší auto
Lantra Kombi 1.6 84kW (2005-2015)
Opel kadet Kombi 1.6 (1999-2009)
Škoda 100 (1994-1999)
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: LPG

Příspěvek od 69pavel »

a ze jsi mel fabii na lpg jsi jako chtel rict co??,zacal jsi o korejskych vozech a nejak ta pointa s fabii mi usla,seznam nas...
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
sbranq
*
Příspěvky: 15
Registrován: 18 říj 2015, 17:15

Re: LPG

Příspěvek od sbranq »

Zdravím páni, pokial nemáte v hlave valcov TVRDÉ sedlá ventilov, tak LPG ani nedávajte [-X . Kórejci a japonci dávaju do motorov mäkké sedlá a tie sa podpalujú, nepomôže ani primazávanie. Mal som fabiu na LPG (podpálené sedlo ventilu) :oops:
Naposledy upravil(a) sbranq dne 14 pro 2015, 11:03, celkem upraveno 1 x.
Hyundai i30 1,6 mpi
Škoda Fabia II
Škoda Fabia I
Daewoo Matiz
Chrysler 180
Fiat 126p
Škoda 105L
Škoda 100MB
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Na to se da normalne zeptat bez citace. Stejne jako ted pisu tobe.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: LPG

Příspěvek od 69pavel »

Pavliku sry ale musel jsem,jinak to neslo,mne fakt zajima jak tu kompres Honzza zmeril....
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

Ach jo, zase citace posledniho postu.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: LPG

Příspěvek od 69pavel »

Honzza píše:Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.

a kdyz sis tak krasne zmeril kompresi tak nam jeste povez jakym postupem... tim spravnym jak se kompres ma merit nebo si proste tam supnul merak,zatocil motorem a sup vysledek je na svete.... to by mne fakt zajimalo ten tvuj postup,a dej si pozor co pises nebot mne rohlikem neopijes
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

Ahoj !
Pokud byla správná informace, kterou jsem četl, tak na BRC jde nastavit přívstřik 20% nebo nula. Nic jiného. Já jsem měl ze začátku nulu i když servis Hyundai tvrdil, že mám nastavený přívstřik alikvótní výkonu. A ventily se zaklepávaly. Až na mou urgenci, že mi to benzin vůbec nežere, mi nastavili 20%. Měřil jsem povelové napětí na jednom vstřikovači při jízdě na plyn. Skutečně odpovídalo 1/5 napětí při jízdě na benzin. Při tom jsem se snažil dodržet stejnou rychlost a stejnou trať, tedy stejné podmínky pro motor. Ten 20% přívstřik byl 20% od volnoběhu až po vysoké otáčky a napětí přivedené na vstřikovač se zvyšovalo plynule s rostoucími otáčkami, takže i spotřeba benzinu plynule rostla.
Z mé zkušenosti, (60 000km na Lpg a motor 1,6) , soudím , že motor 1,4 (je méně poškozován) a poskakování nebo jízda do 90km/hod. tomu motoru nedá příliš "zabrat". Jen čtyřbodové přimazávání bych rozhodně doporučoval (a provozovat ho s předepsanou spotřebou oleje). Až, když se to "taví" po dálnici, byť i klidnou, ustálenou rychlostí, nepřevyšující předepsanou, dochází k zaklepávání ventilů. Zatím nemám najeto dost kilometrů se správně nastaveným přimazáváním (protože i to mi ve značkovém servisu Hyundai nastavili na poloviční), abych mohl bezpečně říci, že to zcela zabrání zaklepávání ventilů.
Tebe od zaklepávání asi ochránilo jen to poskakování. Ale tu ventilovou vůli bych stejně změřil - abys pak nebyl udiven.
Já jsem byl také stále spokojen a jen preventivně před dovolenou v Alpách, jsem změřil kompresi - a seděl jsem na zadku. Místo 12ti barů běhala od 7mi do 10ti. Tak hodně spokojených kilometrů , Honza.
lockay
*
Příspěvky: 56
Registrován: 28 říj 2011, 11:25
Bydliště: Brno ( Olomouc )

Re: LPG

Příspěvek od lockay »

Pridam svou trosku do mlyna.
Origo prestavba BRC, najeto na LPG 57kkm, bez primazavani, pristrik nastaven puvodni od 2012, vychazi to z dlouhodobe spotreby cca 0.6 / 100 ( jezdim denne 5km do prace, 5km zpatky a podobny priskoky se studenym motorem takze realne je pristrik polovicni ? )

Radsi to zaklepu ( tuk tuk tuk ) ale o LPG nevim, vse bez problemu funguje jak ma.
i30 III 1.5 DPi, Engine Red, Family Comfort
i30 1.4 CVVT, Glowing Red, Trikolor Plus, LPG
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: LPG

Příspěvek od Hardcam »

To nema bejt v duchu setreni, ale dokud vim o prestavbach BRC, ktery daly vic nez ta tvoje, nelze rict, ze jsou spatny. Na foru je celkem prirozeny, ze je vetsi koncentrace vzorku nepovedenych - tedy tech, co se potrebuji o problemu poradit. Co se privstriku tyce, pro tenhle typ motoru je vic nez prihodny i za cenu mensi uspory, ale porad je podstata naplnena = uspora je.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: LPG

Příspěvek od severtom »

Hardcam.... no jestli je mých 90 tisíc na plyn "málo najeto", tak to jsi svou hláškou setřel spíš toho "mmv", který najel půlku a trousí tu moudra :)
Tak nějak je tu víc uživatelů, kteří si naběhli s origo přestavbou, při každé garančce změna nastavení, přívstřik takový, že zmizela fin. úspora atd.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Gule, co to znamená odejít do věčných lovišť u motoru? :D Myslím důvod výměny? Trošku se rozepiš ať to není jako tvnova :-) . Blok motoru a celej spodek to je asi finančně v servisu neopravitelný, ale ventily a hlava to se dá za pár kaček renovovat? Je na vině opravdu prokazatelně LPG ? Škodofce ze podpalují ventily i na benzín..... Tápu proto se ptám. Díky nehledej v tom žádnou kulišárnu jen prosím víc technických informací. Je to hodně zajímavé jako v Ta-Bu. :D :D :D Tvoje rozhodnutí demontovat LPG je takové sebepoškozující, proč? I kdyby bylo na vině LPG máš dál záruku 5 let bez omezení ne? Piš, piš.
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
Gagy
*
Příspěvky: 29
Registrován: 09 črc 2011, 10:24
Bydliště: Valašské Meziříčí
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG

Příspěvek od Gagy »

Kolik tě stála demontáž LPG?LPG jsi tam měl z vyroby nebo montováno později?Když ti měnili motor měl jsi ještě LPG v záruce?
i30cw 1,6 93kW TRIKOLOR EXCLUSIVE,glowing red,najeto 56 500km,spotřeba 6,5 l/100km BA (27.6.2012 montáž LPG)spotřeba LPG 8l/100km
Uživatelský avatar
gul
*
Příspěvky: 25
Registrován: 25 črc 2011, 20:08

Re: LPG

Příspěvek od gul »

Tak po 40.000tis s LPG (necelé dva roky) výměna motoru a katalyzátoru. Na vlastní náklady jsem si nechal LPG demontovat.. Celkově jsem v mínusu asi 8.000,-. Lituji všechny, kteří mají LPG v i30 1.6, myslím, že je to jen otázka času, kdy motor odejde do věčných lovišť, takže jsem rád a mám štěstí, že mě to zastihlo ještě v záruce. i30 s LPG v bazaru je jen časovaná bomba a prakticky neprodejné.

Ještě přidávám seznam oprav na mém vozidle:

- výměna ošoupané řadící páky (nová se prakticky ihned ošoupala znovu, už jsem nereklamoval)
- oprava rachotící převodovky
- další reklamace převodovky neuznána (jde prý o projev)
- výměna elektrického zrcátka
- výměna rozvodového řetězu (klepání z motoru)
- výměna těsnění pod hlavou (únik kapaliny)
- výměna motoru a katalyzátoru (vliv LPG)
- výměna LZ dveří (koroze rámu) + všechny ostatní dveře oprava koroze rámu
- oprava hadice (únik chladídí kapaliny)
- škubání v brzdovém pedálu (nic nezjištěno, po čase to samo odeznělo)
- rez pátých dveří na třech místech (čeká mě oprava při příští servisce)

Dál bych ještě zmínil pro zvířata velmi chutné odhlučnění motoru, které mám totálně prokousané a často praskající žárovky.

Abych byl upřímný, tak znám dva lidi, kteří mají i30 také (jeden benzín a druhý diesel) a oba bez větších problémů.

Nicméně mé příští auto rozhodně nebude Hyundai.
Hyundai i30 CW 1.6 CVVT
ex: Honda Civic 3D 1.3 55kW, r.v.93
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“