LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: LPG

Příspěvek od krtek86 »

A ještě jedna otázka. Všichni ,luví o roční kontrole LPG. Je zákonem povinná, nebo je to jen omýlané téma?
Reklama
 

Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

Svíčky na LPG nechávám běžné, tzn. ne speciály na LPG. Neosvědčily se mi akorát Championy od Hyundai servisu. NGK bez problému. Odtrh nechávám jak je. Momentálně mám v motoru BRISK QR15LC-1 code 1709 řada Super. I po 20.000km bezvadné.
Co se týče filtrů, jak kapalné tak plynné fáze, oba se dají lehce měnit a kontrolovat. U toho kapalného po povolení šroubů to trochu zasyčí, jak se odpaří LPG v prostoru filtru. Je to proto lepší dělat při otevřených garážových dveřích. Ten kapalný filtr bývá špinavý, doporučuji kontrolovat a měnit častěji, plynný je pořád čistý :D . Dají se koupit v každém servisu LPG nebo podle typu reduktoru na netu.
http://autodily.lkauto.cz/filtry-lpg/fi ... g?sort=sku
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
krtek86
*
Příspěvky: 38
Registrován: 25 dub 2012, 19:40
Bydliště: jižní Čechy

Re: LPG

Příspěvek od krtek86 »

Opět svíčky. Pročítal jsem celé fórum, ale nikde jsem nenašel druh svíček pro LPG. Někdo tvrdí, že stačí origo svíčky a sklepne jen vzdálenost elektrod (o cca 2 mm), ale NGK, BRISK, Bosch... vyrábí přímo svíčky pro LPG. Co tedy patří do našich motorů? Stačí optavdu origo svíčky s menší vzdáleností elektrod? Jak často se mají měnit? (nové dali v servisu před 20 000 km)
Může si člověk překontrolovat sám palivový filtr u plynu, nebo je to komplikované? Necháváte ho měnit vždy u roční kontroly? Mám i30cw, 1,6 CVVT, LPG od Hyundai bez přímazu, ročně najedu cca 25000, takže servis dělám každý rok, poprvé však sám...

Omloucám se, ale nechci zakládat zas nové vlákno, ale je někde kniha v CZ, kde jsou popsané opravy a návody k i30CW? Našel jsem na fóru jen verzi v azbuce...
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Zdravim,

minuly tyden sem absolvoval 4. garancni prohlidku, rovnou se u toho sfoukla technicka a servisni prohlidka LPG. Mel sem z toho docela obavy, tenhle rok sem dal autu co proto, hlavne hodne dalnicniho provozu v Nemecku. Asi nejvetsi pecka byla trasa Berlin - Norimberk - Brechtesgaden :D

Tak sem si porucil nechat zmerit kompresi ve valcich a cekal co bude ... a dobry :D/ Na dvou valcich bylo namereno 12, na jendom 11 a na jednom 10,5, pry odchylka mereni. Zadne problemy s ventilovou vuli. Servis (tento rok Autopalace Butovice) se tvaril ze auto je v nejlepsim poradku.

Poslednich cca 4000-5000km do toho leju VAP Saver a mam uplne vypnuty privstrik benzinu. Spotreba toho mazadla je zanedbatelna v porovnani s dalsimi naklady, uz sem to dvakrat steloval, neni to zadna velka veda.

Ted sem za LPGcko vdecny, denne dojizdim sice jen Berlin - Postupim, ale ono to dela skoro 90km tam i zpatky. Takhle projedu asi 100€ za mesic a dostavam se na naklady mesicni tramvajenky pro vsechny pasma.

Do konce roku bude 52-55000 na tachometru, mame jeste v planu vylet k severnimu mori, parkrat do Prahy ... Tak treba budu mit stesti a jeste jeden rok to ta Hyundai da, pristi podzim konci zaruka a jestli to ten motor vydrzi, tak stejne bude muset auto jit na prodej.
Uživatelský avatar
rudolf.tomka
**
Příspěvky: 344
Registrován: 19 čer 2011, 18:12
Bydliště: Zborov -Slovensko

Re: LPG

Příspěvek od rudolf.tomka »

KIA SOUL 1,6 CVVT tomato red
mixomix
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 bře 2013, 07:49
Bydliště: Říčany

Re: LPG

Příspěvek od mixomix »

Nevíte někdo jak zjistit co to bylo za pumpy, které naprošly posledním čoi testem?
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

mixomix

Prvých 60.000 km na LPG som jazdil diaľnice okolo 100ky, posledných 5000 km diaľnice 125 - 140, a dosť často krátke úseky max. rýchlosťou, možno aj preto mám spotrebu oleja 0,3 l na 2000 km :)

Honzza

Najazadených mám 100.000 km, z toho 65.000 km na LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Honzza
*
Příspěvky: 41
Registrován: 05 úno 2013, 16:02

Re: LPG

Příspěvek od Honzza »

No, nevím přesně kolik barů komprese má vydupat tvůj motor a jak byla komprese měřená, ale atmosférické motory mívají kompresi kolem 12ti barů. Při 65 000km nájezdu by pořád měla být tak vysoká. Moje i30, i po seřízených ventilech má také 10,5 , což se mi zdá být málo a podezřívám LPG, že dal "zahulit" i těsnosti pístů a kroužků ve válci ! Maitenens říká, že tlak pod 10 barů je na opravu.
Zdraví Honza.
mixomix
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 bře 2013, 07:49
Bydliště: Říčany

Re: LPG

Příspěvek od mixomix »

caruser píše:Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
A jak často jezdíš po dálnici - a kolik točíš na ni točíš otáček? :) jestli jezdíš předevší okresky v nižších otáčkách, tak by to dávalo větší logiku.
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
mixomix
*
Příspěvky: 20
Registrován: 03 bře 2013, 07:49
Bydliště: Říčany

Re: LPG

Příspěvek od mixomix »

caruser píše:Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
A jak často jezdíš po dálnici - a kolik točíš na ni točíš otáček? :) jestli jezdíš předevší okresky v nižších otáčkách, tak by to dávalo větší logiku.
i30cw 1.6CVVT 92kW 2011 ... dálnice 8.5L ... kombinovaná 7.7L
2013 - LPG PRINS (+ValveCare)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

Nepatrí to síce do tejto diskusie, ale najviac o LPG sa píše v tejto téme. Mám namontovaný systém BRC Sequent v i20ke 1,25 Kappa. Po najazdení 65.000 km som nechal zmerať kompresiu valcov, všetky dosahujú rovnakú hodnotu 10,5. Prívstrek nemám nastavený, využívam VAP Saver. Po prečítaní rôznych príspevkov týkajúcich sa prestavieb nových :hyu: na LPG som čakal, že motor po celkových 100.000 km bude KO, ale našťastie tomu tak nie je. Celkovo som so systémom spokojný, najnižšiu spotrebu som mal na okreskách 5,5 l LPG, najvyššiu pri dialničnej 120 - 160 8,5 l LPG.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
karlitos
*
Příspěvky: 22
Registrován: 06 úno 2014, 00:25

Re: LPG

Příspěvek od karlitos »

Ale no tak ... nedeste me :evil:

Ja jsem si pro sebe rekl, ze dalsi auto bude nejaka ojetina kde si budu moct delat udrzbu castecne sam a vybrat si servis dle vlastniho uvazeni.

Takhle me stve ze se vydalo spousta penez za novy vuz kvuli reklamnim "5-ti letem zaruky bez najetych kilometru" a akorat abych s tim porad jezdil do autorizovanych servisu a plnil jim kasicku.

Uvidim nejdriv jak se ted bude auto chovat po tom (ne)autorizovanem zasahu s vypnutm privstriku. Pokud by mi to pipalo co 50km, tak bych to byl asi nuceny resit. Stejnak mym v planu zajet do Butovic, protoze mi zacinaji reznout dvere od kufru. Jsou tam dva male rezaver flicky pod lakem, bez viditelneho poskozeni povrchu.
Pokud to neuznaji jako opravu v zaruce bude me velmi zajimat jak se k tomu postavi DAS. Mam pocit ze platim hodne penez za ruzne "alibi-sluzby" (DAS, zaruka na novy vuz) a moc by me zajimala jejich uplatitelnost v praxi.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

...čím víc ucpanej, tím menší spotřeba, to dá rozum :mrgreen:
... uff ještě že jsem za routrem :D/ tak to má soused smůlu, tomu neprodaj už ani :hyu: televizi :mrgreen:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: LPG

Příspěvek od airwaves »

karlitos : Ja se v tom LPG systemu tezko budu hrabat, nemam k tomu zkusenosti a jeste by mi pak hodili na krk, ze jsem porusil podminky zaruky.

Tak to samozřejmě záleží na Tobě jak moc se chceš autem bavit a co zvládneš a co ne. Nebo jaké na to doma máš podmínky. Doporučuji ale, po zkušenostech se servisy se základní úkony údržby naučit. Co se týče záruky, tak o tu jsi právě již přišel. Tento hyundai klub předává totiž všechny naše IP adresy na centrálu do Nošovic. A tam maj specialisty a Ti už si tvůj příspěvek přiřadili ke konkrétnímu vozidlu. Takže až přijedeš do servisu třeba reklamovat stahování okna máš smůlu! Jsi prostě šťoural! A s takovými si dělnická třída poradí! Všechno souvisí s filtrem LPG ! Neměnit, čekat na prohlídku a jezdit třeba s ucpaným! Zásadně neměnit! :D :D :D
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: LPG

Příspěvek od mmv »

nn z5 se to nepřepne, je to v modelu stejné, jako když ti dojde plyn vůbec, prostě poklesne nastavenej tlak a pak se to automaticky přepíná do benzínu s tím, že ti to pípáním dává najevo že se to přeplo, ty to akorát potvrdíš jedním zmáčknutím že to jako bereš na vědomí, že jedeš na BA, to přepnutí se mi taky občas stane, třeba když vjedu na dálnici a potřebuju razantně zrychlit na trojku, tak se to taky občas přepne, jestli se to neděje co 100 Km tak bych to neřešil ;-)

no, neptun harfa jsou smluvním partnerem AGC (plus) tak tam by asi technici měli zapracovat na informovanosti jejich montážníků #-o

ten spořilov bych vynechal, už se nejspíš nedostanou do svodek z centrály :hyu: oni už nejsou smluvním partnerem hjůndaje a tak se na to může :hyu: koukat stejně jako na ten neptun titiž jako neautorizovanej zásah, takže jestli AP, tak jenom Butovice, popřípadě Hyundai centrum Praha, tam mi nastavili dle požadavku co jsem si řekl, na druhou stranu se místní plynový guru moc "nesral" s taháním drátků od kontrolky a jak mu to tam přišlo, tak to tam nabastlil, ještě podotýkám, že si naúčtovali drátek jako materiál 2 x cca 1,5 metr obyčejný vodič CYA 0,75 za 84 Kč s DPH což je cca 1000% rabatu a 10 stahovacích pásků 100mm za 64,-Kč, proč prostě o 150,- nezdražili ten JLM přikapávač to mi fakt hlava nebere :-( takhle tu jsme obě strany za blbce :-(

... koukám, že stopky by měli k tomudle výrobku (JLM) dávat jako povinnou výbavu :-( dnes změřeno a kape si to 20 kapek :-( :-k :-k (volnoběh na zahřátým autě)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“