Odskakování a hluk zadní nápravy.

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Odpovědět
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

"Dávám bolševikovi rok, maximálně dva."

ale je to na dobrý cestě :D/
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Reklama
 

JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od JirN »

rosi píše: pro zajímavost - předváděčka, kterou jsme měli pár dní půjčenou, neskákala ! ( ale nezměřil jsem tlak v kolech....)
Nechci Ti brat mozne iluze, ale pokud by tam byl tlak o tolik mensi, aby neuskakovala zadni naprava, bys to citil v kazde zatacce jako plavani. Navic mam dojem (po vymene zimnich pneu mi namisto 2,4 dali necele 2 atm), ze na podhustenych pneu mnohem vice citim pod zadkem najezd prednou napravou na kazdou nerovnost.
Minule jsem jel nejaky ten kilometr hned za jinou ix20, ne an nejlepsim povrchu (stara D1 to ale nebyla) a nejak jsem si nevsiml, ze by odskakoval jeji zadek (ani nasi).
Asi je fakt pravda, ze se mohli zmenit v prubehu casu tlumice (nebo neco jineho?). Nase auto uz asi ma nove, neuskakuje - a to jej pouzivame uz 2,5 roku, 45000 km, dve dovolene v Alpach, par delsich cesti po dalnici a OK, ale na D1 (na neopravenych starych usecich) jsme nejeli 150 ale 110, max. 120, to je pravda.
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

foukáme tuším 2,2 (dle tabulky)... a 1,9 celý auto zas tolik nerozladí, ale je znát že "výběhem" to moc nejede
já dát 2,4 tak ... :-k ani to sem radši psát nebudu :D/ a to vozím neustále v kufru "pytel cementu" a někdy i skoro dva
Vlado D píše:Ďakujem ti Rosi za reakciu a pridám môj názor.

1. Nie je pravda, že každé ix20 skáče na nerovnostiach. Je to otázka použitých tlmičov. Mimochodom, ktosi tu vyslovil dôvodné podozrenie, že od r. 2013 zmenil výrobca tlmiče za iné a tieto už uvedené nedostatky nemajú.

2. Súhlasím, že 8500 km nie je veľa, ale ak by išlo o konštrukčnú závadu, tak tá by sa prejavila aj skôr.

3. Slniečko mi tak skoro lak nevypáli, lebo auto parkujem v garáži :wink:

4. Báchorky o tom, ako niekto išiel za ix20 a pozoroval nefunkčnosť zadných tlmičov beriem s rezervou. Ostatne keby to aj bola pravda, tak to neznamená nič iné, ako že dotyčný voz mal vadné tlmiče.

5. Pokiaľ si nechal premerať účinnosť tlmičov v autorizovanom servise, tak možno očakávať, že výsledky prispôsobili cieľu, ktorým je ušetriť na bezplatnej výmene tlmičov v rámci záruky. Ja som zažil, že mi merali kompresné tlaky na Škodovke (za úplatu) a tvrdili, že sú v rámci normy. Samozrejme nemali žiadny záznam o výsledkoch. Potom som išiel do iného servisu, kde robil kamarát a ten mi nameral a ukázal na zázname, že v 3 valcoch je nevyhovujúca (nízka) kompresia.

6. Podľa mojich vedomostí tlmiče fungujú ako inverzná pumpička na bicykle. T.j. keď sa stláčajú, nekladú prakticky žiadny odpor (otvorené ventily prepustia kvapalinu) a v opačnom smere sa ventily uzatvoria a tlmič brzdí pohyb rozťahujúcej sa pružiny. Takže ak máš vyleštené dosedacie misky, tak by s tým nemali mať tlmiče nič spoločného (skôr slabé pružiny?). Ak sa mýlim, oprav ma.

7. Pokiaľ ti to nie je zaťažko, skús sa pozrieť aké máš farebné označenie tvojich tlmičov (bodka na dolnej časti).

Ospravedlňujem sa, že tak vehementne diskutujem na túto tému, ale pokiaľ ma niekto logickými argumentmi nepresvedčí, v čom urobili soudruzi z SRN chybu, tak sa budem brániť výrokom, že sa im zadná náprava fakt nepovedla. Lebo je to tvrdenie jednej podmnožiny majiteľov ix20 proti ktorému stojí tvrdenie druhej podmnožiny majiteľov. A v tej druhej podmnožine sú určite aj takí, ktorí majú najazdené podstatne viac kilometrov ako ja.
Vlado:
ještě jsem se tě chtěl zeptat, když už sme henty "kolegové" ... na zaučenou si taky chodil ke kartářce Irmě ??? kolik ty bereš za dálkovou servisní diagnostiku ?? já abych nebyl moc levnej :-k :-k ještě prosím bych rád věděl, od takový kapacity... jak jsou na tom moje tlumiče ???
... a co pan Daněk , chrápe ?? von prý pan Kolben taky chrápal :cry:
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

mmv prosím neurážaj ma, ja by som sa k obskurným vedám typu veštenie nikdy neznížil.

Dovolím si podotknúť, že na rozdiel od teba nepredpovedám budúcnosť, ale na základe mojich 40 ročných skúseností a najazdených 700 kkm viem, že ak mi odídu tlmiče, alebo sa uvoľní ich uchytenie, tak odskakuje zadná náprava. Ak máš ešte nejaké iné vysvetlenie, čo spôsobuje odskakovanie, rád sa nechám poučiť.

A mimochodom, ak som dobre pochopil, máš na aute namontované Frantove bumerangy. Ako je potom možné, že ti s týmto skvelým vynálezom ti stále odskakuje zadná náprava? A ako je možné, že mne a mnohým ďalším, ktorí nemáme to šťastie a jazdíme s vážnou konštrukčnou chybou, zadná náprava neodskakuje? To by ma fakt zaujímalo.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

[-X já si nezačal [-X
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

Za ten trocha drsný žartík s manometrom som sa hneď ospravedlnil. A nerobí mi problém sa ospravedlniť znova, lebo s odstupom času si uvedomujem, že ja som to síce nemyslel zle, ale keďže ma nepoznáš, tak si to mohol nesprávne interpretovať. Takže ešte raz - mea culpa.

Ale na druhej strane by ma naozaj zaujímalo, či máš namontované tie Frantove udělátka a aj s nimi ti odskakuje zadná náprava? To je technická otázka, nie rýpanec.

V rámci fair play ťa dopredu upozorňujem, že čokoľvek napíšeš môže byť použité proti tebe :roll: :lol:

Peknú nedeľu!
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
JirN
**
Příspěvky: 213
Registrován: 07 led 2013, 14:51

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od JirN »

V nedeli jsem byl (jako spolujezdec v ix20) v Praze. Cestou tam (z OV, tj. skoro celou dalnici D1) jsem zkousel sledovat praci zadni napravy mnoha aut, co jsme je predjizdeli (nebo naopak). Teda nevim, ale abych videl, ze po vjeti do nerovnosti vyskoci kolo "nadvakrat", to bych nebyl schopny vnimat... Je pravda, ze na te horsi casti D1 je tech nerovnosti tolik, ze je jedna na druhe.
Jinak ix20 to zvladla docela dobre. "Odskocila" trosku asi dvakrat, ale ne na normalnich pricnych nerovnostech, ale v zatacce pri spoji nosne konstrukce, kde na jedne strane byla jeste delsi ponekud hlubsi dira a chvilku trvalo, kym se tam kolo dostalo na "pevnou zem". Jo, dobre bylo citit ty pricni nerovnosti na "stare" casti, bylo obcas nutne zpomalit, ale pokud by se dalo rict "skakani" (ale to by bylo hooodne prehnane), tak by se muselo rict spise nadskakovani, smer nahoru-dolu, do boku jen ty popsane dve stejne situace plus samozrejme obcasne podelne koleje.
Kdyz srovnam usek OV-Brno v ix20 ve dvou a s prazdnym kufrem a v OIII kombi a OII kombi ve ctyrech a s plne nalozenym kufrem, tak v jedne Oktavce se taky obcas spomalovalo na nerovnostech bo je bylo hodne citit. V druhe se dalo jet beznou rychlosti, ale citit to taky bylo. Minimalne kvuli prazdnemu kufru, minimalni obsazenosti vozidla a kufru a kratsimu zadnimu presahu bylo nejmene prijemne cestovat v ix20, ale v pohode se to dalo.
spid05
*
Příspěvky: 27
Registrován: 02 dub 2015, 09:21
Bydliště: Rychvald

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od spid05 »

Včera sem se vrátil z Italie. najeto cca 2800km. Hluk zadní nápravy velký hlavně D1. a pak místních rozbitých cestách. jinak se to dalo snést. Odskakováni zadní nápravy hlavně D1. příčné spáry. a v Italii místní cesty rozbité krajnice a prohlubně v asvaltu. Spotřeba cesta tam 75%dalnice 25%okrsky Zpět 95%dalnice 5% okrsky pruměrná 6,1 . Rychlost do 120 kmh. Spokojenost .
ix20 1.4 CVVT Trikolor 3/2015
Maxxx
*
Příspěvky: 15
Registrován: 12 kvě 2015, 22:29

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Maxxx »

můžete mi teda tady říci kdo a jak tento "problém" řešil? řešil ho někdo v této nebo blízké době přímo s :hyu: ? mě se tento "problém" neprojevuje při normální jízdě (auto na LPG) samozřejmě pokud projedu nečekanou nerovnost rychleji než bych jel kdybych jí čekal zadní náprava mi řekne "tos po-ral" ale to beru že je to správně a dělá to každé auto této kategorie. Mě tedy tento "problém" netrápí, mě trápí že mě netrápí! došel někdo tady tak daleko že mu vyměnili zadní tlumiče za modifikované? nastala změna?
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

ještě jednou...
, je zvláštní, že to moje schnilá felpickup co má najeto 320k km nedělá, ani berlingo, ani fab II, ani nový přírůstek vw caddy combi ( !!! vzádu náprava vzor žebřiňák !!!)
... jo mě měnili dokonce všechny 4 tlumiče, přední z dýzlu, tam se na cca 5k km to bouchání uklidnilo, teď už to bohužel z prava bouchá jako předtím, levá strana je subjektivne stále OK, po výměně zadních tlumičů žádná změna (co se zadku týče)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

mmv,

5.6. som ti položil otázku, či ti zadná náprava odskakuje aj s Frantovými bumerangmi? Napriek urgencii som tvoju odpoveď nedostal. Dočkám sa jej?
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
mmv
*****
Příspěvky: 1703
Registrován: 06 kvě 2012, 22:50
Bydliště: skoro Praha

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od mmv »

a já sem ti tuším napsal, že je tam momentálně nemám, že cosi ohledně tlumičů řeším se servisem (proto je tam nemám) k tvému bludu ohledně tvrzení , že je jedno kde na páce umístím úchyt (třeba pro její tlumení tlumičem) ti opakuju, že v teoretické rovině to možná jedno je, ale v praxi to je složitě dosažitelné, v prvé řadě je třeba počítat s technickou prodlevou tlumení tlumiče , než ten začne řádně fungovat musí ventilkem protéci určité (minimální) množství kapaliny dejme tomu jeden milimetr (možná víc, možná méně) to znamená, bude li se tento úchyt realizovat pro jednoduché uvažování v polovině, tak na konci bude tato "vůle" znamenat dvojnásobek, dále je třeba počítat, že i silentbloky tlumiče budou generovat ve svém uložení určitou vůli (která se ještě časem zvětší) v neposlední řadě je nutno přičíst i torzní tuhost konstrukce která se kroutí (je to přece torzní příčka) to znamená, ve výsledku kolo v jeho ose nebude o tyto vůle tlumeno a tím pádem se funkce tlumení zhorší, samozřejmě lze toto eliminovat buď posunutím tohoto bodu do osy hmoty produkující tento kmit, nebo použitím vysoce kvalitních dílů (nepochybně mnohonásobně dražších)
ještě bych dodal otázku i tobě, protože třeba ZULYK mi na mou otázku, ve kterých autech je takto řešeno tlumení nedokázal relevantně odpovědět, cosi se tu psalo o bugynách že mají tlumiče "nakřivo" ale ne mimo osu kola
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

Milý mmv,

v svojom príspevku si väčšinou citoval Frantove hypotézy, ku ktorým som sa už vyjadril v predchádzajúcich príspevkoch.

Tebou zmieňované cca 1 mm pretečené množstvo kvapaliny tlmičom, je (rovnako ako jeho necelý dvojnásobok) smiešny zlomok z celkového zdvihu tlmiča (10 - 15 - viac? cm). Ak to ale aj myslíš vážne, tak prečo si kladieš tak nízke ciele a posúvaš tlmič iba do osi produkujúcej tento kmit? Pozn. Pozdravuj autora tejto myšlienky Frantu a opýtaj sa ho pls., či už pochopil rozdiel medzi jedno a dvojramennou pákou?

Pozri si obrázok zadnej nápravy Roomstera, ktorý som ti "onehdá" poslal. Z Frantovho/tvojho uhla pohľadu je takéto uchytenie tlmiča úplne najlepšie riešenie. A ak ti to nerobí problém, skús mi prosím odpovedať na tieto 2 otázky:

1. Prečo takéto super uchytenie nepoužíva väčšina automobiliek?
2. Prečo Roomster odskakuje rovnako, ako iné typy s pevnou zadnou nápravou?

Napísal si, že momentálne nepoužívaš Frantove bumerangy, lebo čosi ohľadne tlmičov riešiš so servisom. Takže si ich predpokladám istý čas používal a vtedy si určite nemal problém s odskakovaním. V takom prípade ale nechápem, prečo si od 18.6.2012 zverejnil iba na tomto vlákne spolu 154 príspevkov, kde zväčša kritizuješ odskakovanie?!

A čo ešte horšie chápem je fakt, prečo sa nezbavíš takéhoto hrozného vozidla a nekúpiš si ďalšiu ojazdenú Felíciu/Berlingo, ktoré podľa tvojich opakovaných vyjadrení sú v tomto smere ďaleko lepšie? A nemusíš strácať hodiny vzácneho času sťažovaním sa na neduhy ix20?

Je tu čosi zvláštne v tvojom vystupovaní, čo ako technik neviem posúdiť. Lebo ja keby som si kúpil auto s ktorým som tak výrazne nespokojný, vynadám sám sebe za to aký "křáp" som si kúpil, predám ho a obstarám si iné približovadlo. Alebo na ňom jazdím ďalej a občas sa nakopem do zadnej časti tela, aby som sám seba potrestal za taký hlúpy krok. To považujem za chlapský postoj. Ale strácať čas bedákaním a vypisovaním stoviek príspevkov o tom, na akej haraburde jazdím? Tomu fakt nerozumiem.

Dúfam, že si po doriešení tlmičovej kauzy s autoservisom namontuješ bumerangy naspäť, čím sa tvoj problém s odskakovaním určite odstráni (teda pokiaľ si náhodou nevezmeš k srdcu moje slová o predaji šrotu ix20). A potom si namiesto tvojich neustálych sťažností budeme môcť prečítať príspevky, kde si podobne ako Franta and his magic band zo SM, budeš pochvaľovať, ako po úprave tvoje ix20 skvele drží stopu v hrboľatých zákrutách. Lebo nesporne pozitívne myslenie je lepšie, ako negatívne. :lol:

Želám tebe aj ostatným pekný a veselý letný deň.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Uživatelský avatar
Vlado D
**
Příspěvky: 119
Registrován: 30 kvě 2014, 15:53
Bydliště: Bratislava

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Vlado D »

Maxxx píše:můžete mi teda tady říci kdo a jak tento "problém" řešil? řešil ho někdo v této nebo blízké době přímo s :hyu: ? mě se tento "problém" neprojevuje při normální jízdě (auto na LPG) samozřejmě pokud projedu nečekanou nerovnost rychleji než bych jel kdybych jí čekal zadní náprava mi řekne "tos po-ral" ale to beru že je to správně a dělá to každé auto této kategorie. Mě tedy tento "problém" netrápí, mě trápí že mě netrápí! došel někdo tady tak daleko že mu vyměnili zadní tlumiče za modifikované? nastala změna?

Ja problémy s odskakovaním nemám * , takže som tlmiče meniť nepotreboval. Ale spomínam si, ako ktosi na tomto vlákne napísal, že po montáži Frantových bumerangov bolo perovanie o dosť tvrdšie a cítil každý kamienok, cez ktorý prešiel (čo sa napokon dalo očakávať, lebo rozloženie síl na jednoramennej páke nepustí). Takže bumerangy demontoval a jazdí opäť bez "drncania".

(*) Pozn. Tým som chcel povedať, že odskakovanie nepovažujem v porovnaní s inými vozidlami s tuhou zadnou nápravou na nadštandardné. Dokonca si dovolím tvrdiť, že vzhľadom na výšku vozidla drží v zákrutách ix20 stopu veľmi dobre. A viem o čom hovorím, jazdil som roky na motorke, takže mám "citlivý zadok".
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Uživatelský avatar
Dalin
***
Příspěvky: 770
Registrován: 05 bře 2009, 21:09
Bydliště: Klatovy

Re: Odskakování a hluk zadní nápravy.

Příspěvek od Dalin »

V ix20 je podvozek nastaven tak aby odpovídal zaměření auta, tzn. malé rodinné auto.
Ix 20 mi hodně připomíná jízdně Accenta, tzn. při klidné jízdě pohodlí, nerovnosti filtruje celkem OK. Jakmile se začne tlačit na pilu, tak to ten podvozek nezvládá ale na to jsou jiná auta, kdo chce závodit, tak si ix20 nekoupí.
Hodně záleží na zvolených tlumičích, ty origo nejsou žádná hitparáda.
Hyundai i30 1,6crdi style ice blue 06/2012-prodáno
Hyundai Accent 1,5crdi 2007-prodáno
Opel Astra 1.7TD Isuzu-prodáno
Odpovědět

Zpět na „ix20“