Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

Na ľudí v bielych plášťoch by som nespoliehal absolútne, sú aj takí s hrubým zväzkom kľúčov v ruke a injekciou vo vrecku :mrgreen:.
V tejto debate ide už sekundárne o niečo iné (aspoň pre mňa). Primárny problém sme už dúfam vyriešili - čistý koncentrát zamrzne skôr ako zriedený - hlava mi to celkom neberie, ale budem tomu veriť, nechcem sa stretnúť s vyššie spomínanými bielymi plášťami. Je teda ľahké namiešať si potrebnú zmes ak budeš meniť komplet celú chladiacu kvapalinu. Čo však doliať, ak potrebuješ? Vodu či koncentrát?
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Reklama
 

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

Nie je zase voda ako voda, uz som sa stretol aj s nazormi ze je treba do chladiacej sustavy davat destilovanu vodu, iny tvrdia ze ta ist nemoze ze tam treba obycajnu z vodovodu a su aj experti ktori tam leju dazdovu vodu. Na to aby si clovek doplnil kvapalinu do chladica musi mat asi titul z chemickeho inzinierstva :roll:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8133
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Mexican »

ach.. znova by som sa spolahol na to co pise vyrobca chladiacej kvapaliny. Obycajnu vodu by som tam urcite nelial (max v pripade absolutnej nudze). Vsade, kde sa leje voda ide vzdy
destilovana


ak dolievat, tak proste doliat destilku. Ak ratame ze v systeme je cca 4,5 litra chladiacej zmesi, tak ak tam nalejeme pol litra destilky, tak to problemovy bod posunie o par stupnov nadol. To ze hladina u noveho auta klesne je bezna vec (vzduch v systeme) a dolieva sa to proste normalne destilkou (vacsinou staci 2-4 deci)

ziadne raketove inzinierstvo to fakt nie je
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

auto mi uz taha na 6 rok a do chladiacej nadrzky som este nedolieval nic. Ale uvazujem nad tym ze ju tento rok vymenim za novu.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8133
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od Mexican »

u CRDi v Accente treba menit kazde 2 roky, u benzinovych pisu raz za 45 000km. Pocitam ze u i30 to bude obdobne
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
bembek
**
Příspěvky: 138
Registrován: 13 črc 2010, 22:23

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od bembek »

pietro32i píše:Tak už som z toho načisto zmagorený...
Podľa mojej logiky, aj podľa foto, ktoré pridal majlo mi vychádza, že čím dám viac vody, tým je výsledná zmes menej odolná, to znamená zamrzne pri teplote bližšej k nule. A naopak, čím dám menej vody, tak je výsledná zmes odolnejšia, to znamená, že zamrzne pri teplote vzdialenejšej od nuly. Zrejme existuje aj nejaká hraničná koncentrácia, povedzme 1,5:1 (koncentrát:voda), alebo 2:1 a ísť už do vyššieho pomeru riedenia nemá zmysel, keďže sa limitne približujeme k čistému koncentrátu a ten samotný vraj zamrzne skôr ako riedený.
Chápem, a verím ti severtom, že čistý koncentrát môže zamŕzať skôr ako riedený, ale platí to čo som práve napísal, alebo nie? Ak nie, prečo?

Prečo si myslíš, že existuje len čierna alebo biela? - voda alebo koncentrát. Normálne kúpim koncentrát, podľa návodu zriedim na potrebný bod tuhnutia a lejem do auta. A je úplne jedno či len dolievam 2-3 dcl, alebo mením komplet. Lejem to do auta už zriedené na potrebný bod tuhnutia. Žiadna voda, žiadny koncentrát.

O.T. - keď ideš doma maľovať stenu v obývačke, tiež uvažuješ či prskneš na stenu vodu alebo primalex-koncentrát?
aktuálne - Ford Focus III Turnier, 2,0 TDCi, 103kW, strieborná, Titanium
:hyu: i30 1.4CVVT, Indigo Blue, Classic plus - predané
Uživatelský avatar
antek
***
Příspěvky: 695
Registrován: 22 dub 2007, 19:29
Bydliště: pomoraví

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od antek »

Bembek =D> =D> =D>
Accent LC CF1 1.3 2006
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

89majlo96 píše:auto mi uz taha na 6 rok a do chladiacej nadrzky som este nedolieval nic. Ale uvazujem nad tym ze ju tento rok vymenim za novu.
Víš, auto ti nenafackuje. Kyselá kapalina se spotřebovanými adivity časem prožere těsnění pod hlavou. Některá auta jsou choulostivější, jiná méně....

Každý výrobce auta udává typ kapaliny, výrobce kapaliny na obalu píše, po kolika letech se má měnit.

Moderní kapaliny se mění po 5 letech, ty co používá H se mění po 2 (max. třech).
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

bembek píše:Prečo si myslíš, že existuje len čierna alebo biela? - voda alebo koncentrát. Normálne kúpim koncentrát, podľa návodu zriedim na potrebný bod tuhnutia a lejem do auta. A je úplne jedno či len dolievam 2-3 dcl, alebo mením komplet. Lejem to do auta už zriedené na potrebný bod tuhnutia. Žiadna voda, žiadny koncentrát.

O.T. - keď ideš doma maľovať stenu v obývačke, tiež uvažuješ či prskneš na stenu vodu alebo primalex-koncentrát?
Ty si iný srandista... Pekné píšeš, to však platí keď si všetko okolo auta robíš sám, t.j. po záruke alebo máš na to čas. Keďže však ešte chodíme na garančné prehliadky do servisov, tak mi chladiacu kvapalinu menia (dúfam, že naozaj) tam a občas sa stane, že únik kvapaliny zistíš niekde na ceste. To mám voziť so sebou fľašu zriedeného koncentrátu? V tejto debate ide o princíp, či v prípade núdze dolievať vodu alebo koncentrát, pretože ako si možno postrehol, padli tu aj návrhy, že dolievaním koncentrátu bod tuhnutia paradoxne znižujem (potom by malo platiť, že dolievaním vody naopak).
Nechajme to už tak, tento problém sa ma vlastne netýka, nepotreboval som doteraz v hyundai dolievať chladiacu kvapalinu, zaujíma ma to len z princípu, pretože v minulosti som to riešil tak, že som dolieval vodu a keď som mal pocit, že už bolo veľa, tak som cvrkol koncentrátu - primalexu.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

severtom píše: Kyselá kapalina se spotřebovanými adivity časem prožere těsnění pod hlavou. Moderní kapaliny se mění po 5 letech, ty co používá H se mění po 2 (max. třech).
To s menenim viem ze sa musia menit kazdych 5 rokov ( alebo po urcitom pocte kilometrov, ale kedze mam zatial nieco cez 30 tisic tak som to nejak extra neriesil) to o hyundai kvapaline som nevede a tiez som nevedel ze prezieraju tesnenie. Mam uz aj kupene aditivum do chladica a pri vymene ho tam nalejem. http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... Liqui-Moly
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
severtom
***
Příspěvky: 731
Registrován: 21 pro 2010, 11:25

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od severtom »

pietro, vím že to nebylo na mě, ale ten tvůj koncentrát - primalex mě zajímá. Co to proboha je? Míchání dvou typů kapalin je nejhorší, co můžeš udělat. Nepišu o barvě, ale o typu.

Jsou typy, které se mění po dvou, třech nebo pěti letech. Smíchat je můžeš, ale nikdo ti neřekne, co se stane.

Nenapsal jsem, že H kapalina žere těsnění, ale že se musí měnit po 2 letech. Takže je horší a ve výsledku dražší než ta, co se mění po 3 nebo 5 letech. Toť vše.

Od začátku je to o tom samém - levné auto, drahý značkový servis.
I 30 CW Plus 1,4 CVVT LPG 08/2010
Netvrďte, že jdu za každou cenu proti proudu, myslete si, že si rád udělám vlastní názor :-)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od 89majlo96 »

Ale ja som ta pochopil ako si to myslel uz v predchadzajucom prispevku.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
pietro32i
***
Příspěvky: 750
Registrován: 19 zář 2010, 02:01

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od pietro32i »

severtom píše:pietro, vím že to nebylo na mě, ale ten tvůj koncentrát - primalex mě zajímá. Co to proboha je? Míchání dvou typů kapalin je nejhorší, co můžeš udělat. Nepišu o barvě, ale o typu.
:D Spojenie koncentrát - primalex som použil len preto, že predtým bol použitý príklad s maľovaním a rozhodovaním sa, či mám použiť vodu alebo primalex.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010) Obrázek
sedrik_7
**
Příspěvky: 235
Registrován: 15 led 2011, 10:30
Bydliště: Košice

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od sedrik_7 »

Ahojte,
pred pár dňami som sa pozrel ako je na tom moja chladiaca kvapalina. Mal som ju tesne nad dolnou čiarou, zmeral som to a bola cca do -40°C, avšak dolial som destilovanú vodu po hornú čiaru, dnes som zmeral teplotu a je to niečo okolo -18°C . Myslím si, že by bol celkom risk čakať na servisnú prehliadku, kde by mi zmes vymenili a tak by som sa chcel opýtať, je jedno akú kúpim nezávisle od toho, akú tam mám teraz ? Mám takú modrú, predpokladám, že je to G11 podľa farby :)
Viete poradiť alebo volám do servisu ? :)
Hyundai i30 1,4 CVVT , 80kW , ročník 5/2010
Uživatelský avatar
alarm
******
Příspěvky: 3685
Registrován: 08 kvě 2009, 21:31
Bydliště: BLAVA

Re: Úbytek chladící kapaliny a funkce termostatu

Příspěvek od alarm »

k predchádzajim príspevkom:
Chaldiaca kvapalina je časová záležitosť a je dobré ju meniť každé 3 roky, jednoducho vymeniť ešte dobrú za ešte lepšiu. Je zle, keď nekvalitou (starnutie) vystavujete auto a niektoré súčiastky (guma) inému roztoku, aký by mal byť. Nedoporučuje sa ani meniť výrobcu kvapaliny, jednoducho, ak tam je pár rokov fialová, treba meniť za fialovú a nie za oranžovú s bielymi bodkami....Nevystavovať tieto diely inej chémii.
čo sa týky plnenia svojpomocne, po naplnení sústavy tam ešte obyčajne vlezie ďalší pol liter, ťažko sa odvzdušňuje, lebo gumená rúra ide pod zlým uhlom. Preto aj mnohí z Vás písali, že im klesá kvapalina... Treba zohriať auto, najlepšie jazdou na prevádzkovú teplotu, potom nechať vychladnúť a doliať.
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)

Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD

alarm.ba@gmail.com
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“