Stránka 9 z 22

Re: start&stop i30

Napsal: 27 říj 2021, 11:02
od Verxes
Ahoj, a když se takhle tady bavíme o S/S - u všech modelů od :hyu: se to chová stejně? Tj. chcípne to hned, i za studena? i30 to tak má, tak počítám, že to bude stejné napříč všemi modely.. Škodovky a VW to taky takhle mají.. Jak je to třeba u jiných značek? Máte někdo srovnání - vím, že třeba Renault to má vymyšleno chytřeji - ten si to aktivuje až po nějaké době - až když se to ohřeje, což bych považoval za menší zlo, když už to tam má být. #-o

Re: start&stop i30

Napsal: 27 říj 2021, 21:47
od Storman
S istotou ti viem povedať ,že testovací kombík to pri prvých semafóroch za bránami dealera nezdochol.
Či ale čaká pokým je motor teplý ti nepoviem, lebo som to hneď potom vypol.

Re: start&stop i30

Napsal: 28 říj 2021, 09:13
od Pjotr1
záleží na více faktorech, důležité je třeba nabytí baterie. Já to jednou testoval : nabyl jsem do plna bat a pak vyrazil. Na prvních semaforech to vyplo motor. Toto není až tak nebezpečné, horší by bylo kdyby SS vypnul motor když je rozpálené turbo (třeba jízda na plný výkon na dálnici a pak sjet k pumpě), ale tuto situaci jsem netestoval, bojím se.

Re: start&stop i30

Napsal: 28 říj 2021, 10:52
od Axel.Foley
Start-Stop rozžhavený motor spolehlivě vypíná.

Re: start&stop i30

Napsal: 09 lis 2021, 16:50
od Krepi
Pro všehny co mají i30 20/21, neodpojoval jsem žádný kablík, jen jsem vyndal 10A pojistku na + pólu, vyřadil jsem tím int.dobíjení a SS zároveň, nabíjí to stabilně 14,3V, vše ostatní funguje (rozmražování zadního okna, zrcátek, výhřev sedadel i volantu). Jediný neduh je blikající kontrolka na palubce, přelepil jsem antistatickou fólií pro snažší sundání před garančkou.

Re: start&stop i30

Napsal: 09 lis 2021, 17:11
od Pjotr1
Ano, má to přesně ten stejný efekt jako povytažení (rozpojení) konektoru. Pro mně je to rozpojení konektoru jednodušší, pro návrat z5 stačí zatlačit na konektor a navíc nemusím někde skladovat tu pojistku

Re: start&stop i30

Napsal: 09 lis 2021, 19:19
od petzl62
Pjotr1 píše: 28 říj 2021, 09:13 záleží na více faktorech, důležité je třeba nabytí baterie. Já to jednou testoval : nabyl jsem...
Tak to já baterii nabyl s koupí auta. Od té doby jsem ji několikrát nabil, popřípadě dobil... :idea: 8-[ :wink:

Ale jinak mám vysledováno z předchozího, že studený motor nevypne. Nevypne taky, pokud stojíš na brzdě mírnou silou, auto stojí, ale noha na pedálu jen jemně. Platí pro automat- s manuálem nevím. Ale motor jedoucí po dálnici vypne naprosto spolehlivě ještě žhavý, jakmile zařadíš P ](*,) ](*,) ](*,) Ale to samé dělá třeba Audi o Octavii ani nemluvím, ta vypne motor i za jízdy při dojíždění ke křižovatce!!!! ](*,) ](*,) ](*,) :oops: :oops: :oops: [-o< [-o< [-o<

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 14:03
od Votavik
Ahojte, chci se zeptat, jestli někdo tuší jestli je pro auto nějaký rozdíl, jestli se vypne a restartuje přes S/S systém, nebo normálně klíčkem?
Normálně S/S vypínám, ale když čekám delší stání, tak nechám motor vypnout (přejezd, čekání na semaforech při kyvadlovém provozu...). Ale když se vypne přes S/S, tak třeba za 2 minuty zase nastartuje a další 2-3 minuty normálně běží, což nedává smysl, řekl bych.
Není lepší ho vypnout klíčkem, když vím že budu stát třeba 5 minut a víc? Nebo je to pro motor horší než restart přes S/S? Tuší někdo...?
Určitě jo, jak vás znám :lol:
Dík

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 14:33
od Pjotr1
nemůže to startovat kvůli zapnuté klimatizaci nebo možná i jiným spotřebičům (vyhřívání sedaček, ...) ?

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 15:06
od lumix
Muže to zapnout kvůli Klimatizaci, topení, vyhřívání sedadel a nebo protože se pohne s volantem.

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 15:35
od Votavik
Ahoj, Já vím proč se to startuje, prostě poklesne napětí v barerii z jakéhokoliv důvodu. Ale jde mi o to jestli je nějaký rozdíl pro motor (spojku, baterku...) jestli se auto restartuje přes S/S nebo klíčkem.... Dík

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 16:50
od Pjotr1
můj názor : prakticky pro motor není rozdíl jestli nastartuje S/S nebo řidič
Ale klíček vypne daleko víc věcí než S/S (palivové čerpadlo, ...). A taky jsem slyšel názor (Vaculík) že startování se spojkou ničí klikovou hřídel, ale opravdu si myslím že pro naše použití a naše motory v tom nebude velký rozdíl a hlavně na obojí ty motory musí být konstruované a testované.

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 20:08
od remkren
Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 21:50
od lumix
Votavik píše: 10 lis 2021, 15:35 Ahoj, Já vím proč se to startuje, prostě poklesne napětí v barerii z jakéhokoliv důvodu. Ale jde mi o to jestli je nějaký rozdíl pro motor (spojku, baterku...) jestli se auto restartuje přes S/S nebo klíčkem.... Dík
Jelikož SS vypinam, tak tohle neřeším.

Re: start&stop i30

Napsal: 10 lis 2021, 21:53
od ivprokop
remkren píše: 10 lis 2021, 20:08 Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.
Podle mě vypínat auto na přejezdu kde člověk je pár minut je totální kravina. Ušetříte tak pár decek benzínu nebo nafty. Radši volnoběh na 5 min než chcípnout a startovat