start&stop i30
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: start&stop i30
Ahoj, a když se takhle tady bavíme o S/S - u všech modelů od se to chová stejně? Tj. chcípne to hned, i za studena? i30 to tak má, tak počítám, že to bude stejné napříč všemi modely.. Škodovky a VW to taky takhle mají.. Jak je to třeba u jiných značek? Máte někdo srovnání - vím, že třeba Renault to má vymyšleno chytřeji - ten si to aktivuje až po nějaké době - až když se to ohřeje, což bych považoval za menší zlo, když už to tam má být.
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
- Reklama
Re: start&stop i30
S istotou ti viem povedať ,že testovací kombík to pri prvých semafóroch za bránami dealera nezdochol.
Či ale čaká pokým je motor teplý ti nepoviem, lebo som to hneď potom vypol.
Či ale čaká pokým je motor teplý ti nepoviem, lebo som to hneď potom vypol.
i30 Fastback 1.5 T-GDI DCT Style Shimmering Silver
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
BMW E36 323i Touring M-Packet Avusblau(1998)
BMW E36 323i Sedan M-Packet Cosmosschwarz(1996)
Favorit 136 GLX Seagreen Metallic(1994)
Re: start&stop i30
záleží na více faktorech, důležité je třeba nabytí baterie. Já to jednou testoval : nabyl jsem do plna bat a pak vyrazil. Na prvních semaforech to vyplo motor. Toto není až tak nebezpečné, horší by bylo kdyby SS vypnul motor když je rozpálené turbo (třeba jízda na plný výkon na dálnici a pak sjet k pumpě), ale tuto situaci jsem netestoval, bojím se.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: start&stop i30
Start-Stop rozžhavený motor spolehlivě vypíná.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: start&stop i30
Pro všehny co mají i30 20/21, neodpojoval jsem žádný kablík, jen jsem vyndal 10A pojistku na + pólu, vyřadil jsem tím int.dobíjení a SS zároveň, nabíjí to stabilně 14,3V, vše ostatní funguje (rozmražování zadního okna, zrcátek, výhřev sedadel i volantu). Jediný neduh je blikající kontrolka na palubce, přelepil jsem antistatickou fólií pro snažší sundání před garančkou.
Hyundai i30 kombi 2021 Smart 1.5 DPi, průměrná spotřeba 5.6l
Re: start&stop i30
Ano, má to přesně ten stejný efekt jako povytažení (rozpojení) konektoru. Pro mně je to rozpojení konektoru jednodušší, pro návrat z5 stačí zatlačit na konektor a navíc nemusím někde skladovat tu pojistku
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Tak to já baterii nabyl s koupí auta. Od té doby jsem ji několikrát nabil, popřípadě dobil...
Ale jinak mám vysledováno z předchozího, že studený motor nevypne. Nevypne taky, pokud stojíš na brzdě mírnou silou, auto stojí, ale noha na pedálu jen jemně. Platí pro automat- s manuálem nevím. Ale motor jedoucí po dálnici vypne naprosto spolehlivě ještě žhavý, jakmile zařadíš P Ale to samé dělá třeba Audi o Octavii ani nemluvím, ta vypne motor i za jízdy při dojíždění ke křižovatce!!!!
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: start&stop i30
Ahojte, chci se zeptat, jestli někdo tuší jestli je pro auto nějaký rozdíl, jestli se vypne a restartuje přes S/S systém, nebo normálně klíčkem?
Normálně S/S vypínám, ale když čekám delší stání, tak nechám motor vypnout (přejezd, čekání na semaforech při kyvadlovém provozu...). Ale když se vypne přes S/S, tak třeba za 2 minuty zase nastartuje a další 2-3 minuty normálně běží, což nedává smysl, řekl bych.
Není lepší ho vypnout klíčkem, když vím že budu stát třeba 5 minut a víc? Nebo je to pro motor horší než restart přes S/S? Tuší někdo...?
Určitě jo, jak vás znám
Dík
Normálně S/S vypínám, ale když čekám delší stání, tak nechám motor vypnout (přejezd, čekání na semaforech při kyvadlovém provozu...). Ale když se vypne přes S/S, tak třeba za 2 minuty zase nastartuje a další 2-3 minuty normálně běží, což nedává smysl, řekl bych.
Není lepší ho vypnout klíčkem, když vím že budu stát třeba 5 minut a víc? Nebo je to pro motor horší než restart přes S/S? Tuší někdo...?
Určitě jo, jak vás znám
Dík
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Re: start&stop i30
nemůže to startovat kvůli zapnuté klimatizaci nebo možná i jiným spotřebičům (vyhřívání sedaček, ...) ?
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Muže to zapnout kvůli Klimatizaci, topení, vyhřívání sedadel a nebo protože se pohne s volantem.
Re: start&stop i30
Ahoj, Já vím proč se to startuje, prostě poklesne napětí v barerii z jakéhokoliv důvodu. Ale jde mi o to jestli je nějaký rozdíl pro motor (spojku, baterku...) jestli se auto restartuje přes S/S nebo klíčkem.... Dík
2017 - dosud - Hyundai I30 Kombi 1.4 T-GDI T-K
Re: start&stop i30
můj názor : prakticky pro motor není rozdíl jestli nastartuje S/S nebo řidič
Ale klíček vypne daleko víc věcí než S/S (palivové čerpadlo, ...). A taky jsem slyšel názor (Vaculík) že startování se spojkou ničí klikovou hřídel, ale opravdu si myslím že pro naše použití a naše motory v tom nebude velký rozdíl a hlavně na obojí ty motory musí být konstruované a testované.
Ale klíček vypne daleko víc věcí než S/S (palivové čerpadlo, ...). A taky jsem slyšel názor (Vaculík) že startování se spojkou ničí klikovou hřídel, ale opravdu si myslím že pro naše použití a naše motory v tom nebude velký rozdíl a hlavně na obojí ty motory musí být konstruované a testované.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
ex : Nissan Primera 2.0i
Re: start&stop i30
Já na rozdíl od mých dřívějších aut vůbec motor nevypínám ani 5 minut na přejezdu. Ten motor 1.5 má totiž na volnoběh tak extrémně nízkou spotřebu, že se to vůbec nevyplatí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPI, 81kW, Smart - Polar white, r.v. 2021
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Suzuki Swift 1.3 GLX, 68kW, r.v. 2008
ex Škoda Fabia Combi 1.2 HTP, 47kW, r.v. 2007, LPG od r. 2015
ex Škoda Felicia LXI 1.3, 50kW, r.v. 2000
Re: start&stop i30
Podle mě vypínat auto na přejezdu kde člověk je pár minut je totální kravina. Ušetříte tak pár decek benzínu nebo nafty. Radši volnoběh na 5 min než chcípnout a startovat
i30 2021 Nline 1.5T-gdi, manual