To je přesně ten pripad kdy Ti ten motor "zleniví". Je třeba občas vytočit až do omezovače. 3-4 t.ot. tomu nemůžeš přece říkat "občas tomu podkouřím"! S Tvými 6,5tkm už je motor zajetý.Verxes píše: ↑26 srp 2021, 10:23 Tak já si myslím, že dnešní motory jsou na takové úrovni a tak "blbuvzudorné", že se stačí prostě držet návodu - ty první 3tis. km zajíždět v rozmezí 2-3tis. otáček, ze začátku netahat tažné, nepoužívat moc tempotat (střídat různé otáčky).. zkrátka než si to všechno pěkně sedne = než se ty nové díly "ošoupou" to je asi celá magie, víc bych v tom neviděl. Olej je otázka, vzhledem k tomu, že to za rok vymění v servisu, tak je to asi jedno, ale proplach tomu samozřejmě neublíží. Vychovat to asi moc nepůjde.. z Čivavy taky Rotvajlera neuděláš..
Já teď mám třeba 6500Km a jezdím s lehkou nohou na plynu, lehce nad 2tis. otáček, 90-100km/hod.. občas tomu podkouřím.. víc jak 3500-4000 ale nejdu.. spotřeba se mi ustálila na 5,6L
Samozřejmě to není žádná magie, ale právě naopak čistě technická záležitost!