Vibrace při určitých otáčkách...

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: nulda, 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
maco
**
Příspěvky: 341
Registrován: 22 bře 2009, 09:57

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od maco »

dneska jsem taky zkusil bez krytu, ale bohuzel jsem nepozoroval zadny vetsi prinos...mozna jsem to neslysel pres drncici zpetny zrcatko :mrgreen:
i30 1.6 CVVT/92,7kW - shine red solid - Nošovice - 2009
Reklama
 

karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od karel2 »

Dobry den panove, teda tech 10 stranek mi dalo zabrat :-) Samozrejme mam stejny problem, presne kolem 120 km/h (1.4 motor) duneni z motoroveho prostoru. Kryt zkusim demontovat. Jsem rad, ze se tu k necemu doslo. A pridam svoje pozorovani, ktere jsem udelal minuly tyden. Jel jsem v noci a teplota venku byla asi dva stupne, duneni ve 120 uplne zmizelo a nejen to, motor byl znatelne tissi celkove i dal. Byl jsem z toho v soku. Jizda 130-140 v nasich otravne vysokych otackach byla velice prijemna, protoze se hluk se obecne nekonal at jsem stridal rychlost od 100 do 140, motor si jenom sevelil. Nyni, jak teplota vyskocila malinko vys, tak se duneni zacina projevovat. Ten kryt motoru je dobry tip, popripade muze byt v motorovem prostoru neco dalsiho, co se muze rozvibrovat a rozdunet. Samotny motor bych nepodezrival. Soudim z toho, ze mi pocitove prijde, ze mu nejvic vyhovuje vlhky pocasi kolem 15 stupnu (i min), to jede motor jak z praku a duneni se kona. Teploty kolem 2 stupnu uz podle me asi nejsou optimalni a motor pritom bezel tise.
Uživatelský avatar
laufas
******
Příspěvky: 2748
Registrován: 19 led 2008, 14:25
Bydliště: OL

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od laufas »

kdo me sveze, at poznam tolik probirane duneni? olomouc a okoli 8-[ :o
i30 1.4 + kn, 12/2007
xxenak
*
Příspěvky: 56
Registrován: 05 dub 2010, 15:33

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od xxenak »

karel2 píše:Dobry den panove, teda tech 10 stranek mi dalo zabrat :-) Samozrejme mam stejny problem, presne kolem 120 km/h (1.4 motor) duneni z motoroveho prostoru. Kryt zkusim demontovat. Jsem rad, ze se tu k necemu doslo. A pridam svoje pozorovani, ktere jsem udelal minuly tyden. Jel jsem v noci a teplota venku byla asi dva stupne, duneni ve 120 uplne zmizelo a nejen to, motor byl znatelne tissi celkove i dal. Byl jsem z toho v soku. Jizda 130-140 v nasich otravne vysokych otackach byla velice prijemna, protoze se hluk se obecne nekonal at jsem stridal rychlost od 100 do 140, motor si jenom sevelil. Nyni, jak teplota vyskocila malinko vys, tak se duneni zacina projevovat. Ten kryt motoru je dobry tip, popripade muze byt v motorovem prostoru neco dalsiho, co se muze rozvibrovat a rozdunet. Samotny motor bych nepodezrival. Soudim z toho, ze mi pocitove prijde, ze mu nejvic vyhovuje vlhky pocasi kolem 15 stupnu (i min), to jede motor jak z praku a duneni se kona. Teploty kolem 2 stupnu uz podle me asi nejsou optimalni a motor pritom bezel tise.
Teraz som aj ja na pochybách, lebo aj ja som to testoval keď bolo onku okolo 3 stupne. Moj nazor je ze kryt spolu s pneumatikami, lebo chladom letne tvrdnu. A pravdepodobe mas tie sitove hankook ako ja.
Uživatelský avatar
j.albi
**
Příspěvky: 146
Registrován: 29 črc 2005, 10:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od j.albi »

karel2 píše:Soudim z toho, ze mi pocitove prijde, ze mu nejvic vyhovuje vlhky pocasi kolem 15 stupnu (i min), to jede motor jak z praku a duneni se kona. Teploty kolem 2 stupnu uz podle me asi nejsou optimalni a motor pritom bezel tise.
Nižší teplota = více kyslíku = lepší spalování. Neplatí to při startování,ale u zahřátého motoru. Při vlhkém vzduchu je spalování díky vodě ve vzduchu horší a motor hůře potáhne. Empiricky ověřeno na jednom prudkém a dlouhém kopci.
Hyundai Getz 1.1 - prodáno
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od karel2 »

2 j.albi

to je samozrejme pravda, ale ja mam empirickou zkusenost takovou, ze pri teplotach kolem nuly to naopak zase uz takova slava neni.
Mne nejlip jezdily auta vzdy prave pri tech 13-15 stupnich a vlhkem vzduchu, ne primo desti. Nekde jsem cetl ze
ta vlhkost ve vzduchu je dobra pro chlazeni sani.
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od karel2 »

to laufas: o vikendu budu v Prostejove, ale nevim kolim budu mit casu, prezouvam gumy a vezu nejakej nabytek do Prahy. Kdyztak se tu ozvu s predstihem.
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od karel2 »

Jinak je to samozrejme inzenyrska veda jak teplota a vlhkost vzuchu ovlivnuje chod motoru. To pocitovy oziveni motoru clovek nejlip pozna v nizsich otackach, kde prave dulezitou roli asi hraje skrtici klapka. Pokud bude vduchu moc tak proste nebude optimalni spalovani. Za nizkych teplot muze byt prave vzduchu ve valci az moc na optimalni spaleni smesi. Takze jednoducha prima umera mezi teplotou vzduchu (=> vetsim mnozstvim vzduchu, lepsim plnenim) a lepsi ucinnosti nemusi platit. Ale to ted jenom tak placam, aniz bych si to poradne nastudoval.
xxenak
*
Příspěvky: 56
Registrován: 05 dub 2010, 15:33

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od xxenak »

karel2 píše:Jinak je to samozrejme inzenyrska veda jak teplota a vlhkost vzuchu ovlivnuje chod motoru. To pocitovy oziveni motoru clovek nejlip pozna v nizsich otackach, kde prave dulezitou roli asi hraje skrtici klapka. Pokud bude vduchu moc tak proste nebude optimalni spalovani. Za nizkych teplot muze byt prave vzduchu ve valci az moc na optimalni spaleni smesi. Takze jednoducha prima umera mezi teplotou vzduchu (=> vetsim mnozstvim vzduchu, lepsim plnenim) a lepsi ucinnosti nemusi platit. Ale to ted jenom tak placam, aniz bych si to poradne nastudoval.
Riešite tu kok.. so vzduchom, ale aby niekto to skúsil dať dole kryt tak to nie. Predhanate sa tu tym kto je chytrejsi a kto zjedol viac kuracej polievky. Pritom zalezitost dat dole kryt je asi tak minutova zalezitost. Ak je to u mna na 100% krytom tak predpokladm ze aj u inych to bude kryt a nie "veľa alebo malo vzduchu".
karel2
**
Příspěvky: 236
Registrován: 15 led 2007, 10:44

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od karel2 »

no hej, riesime kokotiny ... ale tech tu bylo tak 9 stranek predtim taky :-)

nevadi to nicemu, kdyz tam kryt nebude? je tam jenom pro paradu nebo to ma i nejakou funkci (krome duneni)?
xxenak
*
Příspěvky: 56
Registrován: 05 dub 2010, 15:33

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od xxenak »

karel2 píše:no hej, riesime kokotiny ... ale tech tu bylo tak 9 stranek predtim taky :-)

nevadi to nicemu, kdyz tam kryt nebude? je tam jenom pro paradu nebo to ma i nejakou funkci (krome duneni)?
Podľa mňa má asi takú funkciu ako ozdobné kryty kolies. A ver tomu, že ak am nebude tak to vôbec nevadí.
Uživatelský avatar
j.albi
**
Příspěvky: 146
Registrován: 29 črc 2005, 10:13
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od j.albi »

Není tam náhodou proto, aby motor pomaleji vychládal, zlepšení obtékání vzduchu a jako ochrana před kamením?
Hyundai Getz 1.1 - prodáno
Hyundai i30 1,6 CRDi Comfort, 66 kW, Vivid Blue
xxenak
*
Příspěvky: 56
Registrován: 05 dub 2010, 15:33

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od xxenak »

j.albi píše:Není tam náhodou proto, aby motor pomaleji vychládal, zlepšení obtékání vzduchu a jako ochrana před kamením?
Vieš vôbec o akom kryte hovorím? Možno si to vyčítal z nejakej múdrej WWW ale v tomto prípade ten kryt je tam nahovno.
Uživatelský avatar
saldy
***
Příspěvky: 545
Registrován: 11 kvě 2009, 15:00
Bydliště: UL
Kontaktovat uživatele:

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od saldy »

vyfoťte to někdo :roll:
Tucson Euro 2016, 1.7 CRDi, 85kW, Sněhulák
i30, 1.6 CRDi, 94kW, Sněhulák
Amelbert
Příspěvky: 6
Registrován: 25 srp 2010, 14:30

Re: Vibrace při určitých otáčkách...

Příspěvek od Amelbert »

Jeli jsme ze Slovenska bez krytu a je to klidnější,.. Bude to krytem, ale co když kunám zachutnají naše obnažené motory? :twisted: :mrgreen:
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“