
Nový Getz nebo konkurence?
Moderátoři: vipe, Moderátoři
Miki: Souhlasim. Kdyz jsem si ve SM precetl test Fabia, Getz a jeste nejaky auto, prestal jsem si taky tenhle platek kupovat. Napsali, ze kdyby Fabia nemela ten megavolant z oktavie (aby to slo vubec utocit), ale taky posilovac jako Getz, tak by byla v testu ovladatelnosti nejlepsi z testovanych aut. Co si o tom mam myslet? To uz muzou rovnou napsat, ze kdyby mel Atos dvanactivalec, byl by rychlejsi nez Lambo
To uz neni patriotizmus, ale hloupost!

Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
- Reklama
Moc jsem si nepročetl předchozí příspěvky, takže mě prosím nekamenujte, že opakuji již vyřčené. Předmětem je srovnání Fabie-Getz-Punto. Protože s různými fábiemi jsem už něco najel a Getze máme doma a má jej i několik známých, stejně jako Punto, rád bych také něco přidal.
Pokud se budu držet jen požadavku na využitelnost zavazadelníku... pak jen a pouze Getz! Velikost všech zmíněných kufrů je dost podobná, ale jen v Getzovi lze bleskově měnit konfiguraci zadní lavice, dále umí naklápět opěradla... fakt bezva. Člověk přijde k autu s něčím větším, nejdřív to tam zkusí nacpat - nejde, pak napřímí zadní opěradla - nejde, tudíž sklopí zadní opěradla - pořád nejde, jednou rukou odklopí sedák i opěradlo a to by v tom byl čert, aby se tam ten náklad nevešel
Druhý dotaz směřoval na motor 1.1. Přiznám se že jej neznám, ale obecně vzato nemám důvěru k motorům o objemu menším jak 1,3. Navíc proč nevzít Getza s novou 1,4, která je ještě lepší, než starší sympaticky živá jedna-trojka? Zvláště když povinné ručení zůstává jako u 1,3
Fábie má taky moc pěkný motor 1,4/16V, jenže ručení už je jinde a myslím si, že vzhledem k jeho charakteristice je jej pro krátkou fábii škoda-perfektní uplatnění najde u kombíku, který ještě navíc často tahá přívěsy. Pak věřte-nevěřte nastoupí pět lidí, pustí se klima, zapřáhne těžce naložený vozíka a to auto více než solidně JEDE!!! Kloubouk dolů, ten motor je pracant k pohledání-a nežere moc! Co se motorů itala týče, italská živost těchto agregátů je pověstná.
Nyní už jen ve zkratce.
FABIA
Pěkné auto s velice moderní technikou, s pečlivým dílenským zpracováním, s kvalitními materiály. Bezpečné, dospělý podvozek, robustní. Dobře se sedí, řadí, dobře brzdí a s dobrým motorem i dobře jede. Nic moc místa vzadu a v kufru, někdy problematická spolehlivost, cena a výbava v základu.
GETZ
Typický korejec s velice příznivým poměrem cena/výbava a provozní spolehlivostí. Vše vypadá skvěle, ale jen na pohled. Na druhou stranu vše plně funkční, jednoduché. Je prostorný, živé motory a vcelku i hezký.
PUNTO
prostě Ital... co říct víc. O nějaké kvalitě a spolehlivosti se moc bavit nedá, zato je pěkný a všude má šmrnc. Motory živé, cena vyšší (pokud se však nejedná o nějakou akci).
Které je nejlepší? Těžko říct... všechny jsou dobré.
Pokud se budu držet jen požadavku na využitelnost zavazadelníku... pak jen a pouze Getz! Velikost všech zmíněných kufrů je dost podobná, ale jen v Getzovi lze bleskově měnit konfiguraci zadní lavice, dále umí naklápět opěradla... fakt bezva. Člověk přijde k autu s něčím větším, nejdřív to tam zkusí nacpat - nejde, pak napřímí zadní opěradla - nejde, tudíž sklopí zadní opěradla - pořád nejde, jednou rukou odklopí sedák i opěradlo a to by v tom byl čert, aby se tam ten náklad nevešel

Druhý dotaz směřoval na motor 1.1. Přiznám se že jej neznám, ale obecně vzato nemám důvěru k motorům o objemu menším jak 1,3. Navíc proč nevzít Getza s novou 1,4, která je ještě lepší, než starší sympaticky živá jedna-trojka? Zvláště když povinné ručení zůstává jako u 1,3

Nyní už jen ve zkratce.

FABIA

GETZ

PUNTO

Které je nejlepší? Těžko říct... všechny jsou dobré.
Getz 1,3 MAX
Pridam jen takovou perlicku ohledne zavazadloveho prostoru. Nemam zadnou vetsi osobni zkusenost s Fabii ani s Puntem, takze je nechci porovnavat. U Getze se mi velice libi variabilita zavazadloveho prostoru.
Po sklopeni sirsi casti deleneho sedaku a operadla jsem do 3 dv. dal novou pracku (standardni rozmery, ne ta uzsi), 3 normalne sedici lidi (2+1 ridic
) a do zbytku zavazadloveho prostoru jeste pocitac. S tim jsem pak bez problemu jel 200 km. Zatim jedina vec, kterou bych u zavazadloveho prostoru ocenil by byla jeho vetsi sirka. Ta je myslim u Fabie vetsi, ale nevim to jiste. Z toho duvodu vrele doporucuju mit vzadu deleny sedak.
Po sklopeni sirsi casti deleneho sedaku a operadla jsem do 3 dv. dal novou pracku (standardni rozmery, ne ta uzsi), 3 normalne sedici lidi (2+1 ridic
