Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od lada 71 »

Jirka B. píše:Odborníci poraďte má jízda na "neutrál" za následek větší spotřebu?
Nejsem odborník, ale snažím se logicky uvažovat. I když jedu z kopce se zařazenou rychlostí a PP ukazuje momentální spotřebu 0 litrů, tak tomu prostě nevěřím. Podle mě tam prostě nějaké minimum fuelu musí jít, jen to prostě počítač vyhodnocuje jako nulovou spotřebu. Když ale vykvaltuješ a motor poběží na volnoběh, tak ti PP ukazuje momentální spotřebu, při té konkrétní rychlosti, jakou právě jedeš a jakou bys tedy měl spotřebu, pokud bys takto jel vzdálenost dlouhou 100 km. Pojedeš tedy z kopce na volnoběh, rychlostí 100km/h a PP ti bude ukazovat baj voko 0,4l/100km. Jakmile přibrzdíš a zpomalíš třeba před křižovatkou na 30km/h, ale stále jedeš na volnoběh, tedy stejné otáčky motoru jako při předešlé vyšší rychlosti, tak už ti bude PP ukazovat třeba 0,9l/100km. Ale přitom reálná spotřeba, díky stejným volnoběžným otáčkám, je stále stejná. Pokud máš ale průměrnou spotřebu kolem 10l/100 km, tak to jistě není díky tomu, jestli jezdíš nebo dojíždíš na vyhozenou, nebo ne. Tam bych viděl maximální rozdíl, v těchto dvou odlišných stylech jízdy, asi tak maximálně 1l / 100 km. I když tedy dojíždíš na volnoběh, tak momentální spotřeba je nižší, než když jedeš pod plynem na rovince a tudíž ti dojíždění na volnoběh musí snižovat průměrnou spotřebu. Každý má prostě jiný styl jízdy, někdo vyřazuje, někdo ne, ale rozíl ve spotřebě nemůže být nějak zásadní. Toť můj názor :-k
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Reklama
 

Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od 89majlo96 »

A k comu by tam to palivo bolo ? Naco dodavat energiu do niecoho co ziskava energiu uz z niecoho ineho ? Motoru to nijak neskodi, ved vsetko sa toci, mazanie funguje tak naco ?
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Hardcam »

majlo: takze podle tebe se spalovaci motor jen tak z hecu prepoji na ziskavani energie z kol? Aha.
Ne, s odpojovanim valcu to opravdu vazne nemyslim. uz bys me mohl znat a trochu domyslet. Ale uz jsem se setkal s tim, ze to 15 let stary Baworak umi, psal to jeho majitel, kdyz se tu petilitrovou bestii snazil prodat.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
DEE
**
Příspěvky: 130
Registrován: 05 úno 2011, 14:51

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od DEE »

Když auto tzv. brzdí motorem a není to karbec, tak opravdu nic nespaluje. Nebo spíš pokud něco spaluje, tak se to limitně blíží nule :).
Hyundai ix20 1.4/66kW Classic - Sienna Orange >100 000km
Carolco
**
Příspěvky: 145
Registrován: 02 kvě 2010, 20:44
Bydliště: "Tady i onde,to byste nepochopil..."

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Carolco »

Pěkně se nám to tu rozjelo =D> Teda Harde to by se to jezdilo na dovolenou... Ale nechtěl bych jet zpátky :-k Ale to bylo trochu ironicky, vem si že jedeš z kopce, působí na auto přitažlivost, taky už předtím mělo nějakou rychlost,tak působí i setrvačnost. Proti působí komprese motoru,odvalování kol,tření v motoru i převodovce,odpor vzduchu a další.... Ale pokud je kopec opravdu pěkný tak se Ti auto bude rozjíždět víc a víc a není proč tam dodávat benzín. Takže cesta Praha - Split zadara.... :D/
i30 1.4 Start , Champagne Silver, Made in Nošovice

ex.: Peugeot 206 1.1
Peugeot 205 1.8
Škoda 120L
Škoda 100L
2x Trabant 601 "Limousine" :-)
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od JoKo »

hardcam, presne tak. ono zasa 1300km prejst dole kopcom so zaradenou rychlostou a bez vstrekovania benzinu by nebolo uplne bez nasledkov... ale naozaj ide do motora ziaden benzin. napr. na cliu existuje "servisne menu", kde ukazuje aktualny prietok a pri jazde dole kopcom a brzdenim motorom to bolo 0.0...
neviem,

odpajanie valcov registrujem mozno tak 15 rokov dozadu, neviem ci bolo aj predtym bezne. a odpajanie valcov maju len niektore automobilky a pri viacvalcovych motoroch a nie pri maloobjemovych stvorvalcoch. mas nejake info, ze to ma implementovane aj hyundai pri tychto motoroch?



p.s.:http://ttc4.tym.sk/data/dokumenty/pozna ... tronik.doc
Brzdenie motorom

Po sňatí nohy z plynového pedálu a uzavretí škrtiacej klapky je vozidlo poháňané kinetickou energiou, ktorá udržuje v pohybe aj motor. Tento stav motora je označovaný ako brzdenie motorom. K zníženiu emisií výfukových plynov, spotreby paliva a pre zlepšenie jazdných vlastností sú v tomto stave aktívne funkcie, ktoré zastavia dodávku paliva, prípadne otvoria škrtiacu klapku aby v motore nevznikal vysoký podtlak, a pri poklese otáčok pod stanovenú hodnotu opäť obnovia dodávku paliva. .
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
vipe
Moderátor
Příspěvky: 993
Registrován: 17 lis 2007, 17:24
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od vipe »

No ještě vymyslet překlápěcí kopec a můžou benzínky skončit. :D/
Hyundai I30 MY14 White Creamy 1.6 CVVT 88kW + Parking, 16" Alu
Hyundai Getz 1,3 2005 G4E-A Hiphop Red HL
Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů.
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Hardcam »

Preklapeci kopec by byl fajn...:)
dobre, ja vam to necham...ale dal si budu myslet, ze neni mozny, aby motor bezel a nespaloval vubec nic...pokud ma na neutral pri stani hodinovou spotrebu blizici se v pripade benzinoveho motoru ke skoro jednomu litru, musi se necim krmit i pri jizde, byt se zarazenou rychlosti. O tom, co ukazuje palubni pocitac a diagnostika samozrejme vim.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od JoKo »

a este jeden link pre hardcama:

http://fiat.mysteria.cz/regata-clanek01.htm
První z nich je uzavírání dodávky paliva ke karburátoru při nuceném běhu naprázdno, tj. kdykoli je pedál plynu uvolněn, ale motor se točí rychleji než normálními otáčkami běhu naprázdno, tedy např. při brzdění motorem. Elektronická řídicí jednotka je spojena s čidlem polohy pedálu plynu a čidlem otáček na setrvačníku motoru a ovládá elektromagnetický ventil uzavírající přívod paliva. Aby nebyla jízda v těchto podmínkách trhavá, obnovuje se přívod paliva při otáčkách poněkud vyšších než jsou otáčky běhu
je to fiat regata {1984} s elektronickym karburatorom {ovela starsi motor a system ako mame teraz v hyundaioch}.
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Nexus »

Já si jednoznačně stojím za tím, že při brždění motorem je nulová spotřeba nebo se té nule tak moc blíží, že ukazatel se dvěma desetinýma místama ukáže nulu byť tam odchylky budou.

Asi by to chtělo odpojit čerpadlo od nádrže, napojit třeba na odměrný válec v kabině a sjet si nějaký dlouhý kopec na pětku bez přidávání... myslím, že nejvíc benzinu by zmizelo samovolným odpařováním, než aby ho vycuclo čerpadlo :mrgreen: netvrdím že to tak bude, ale budu si za tím názorem stát, dokud mi někdo obdobným způsobem nepředvede opak :mrgreen: ovšem nějakou drobnou kapičku to podtlakem ze vstřiků asi vycucne, tomu bych i věřil :)
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od 89majlo96 »

hard si myli pojmy z dojmami... Preco by sa mal prepnut na ziskavanie energie z kolies ? Ved to neni kers. Ty si budes stale mlet len svoje a ostatny su somari. Uvazuj ako konstrukter ktory potrebuje splnat emisne limity a spotrebu motora. Ty by si tam asi lial este viac ako pri beznych otackach, sak nech si cuca nenazranec :mrgreen: Nechapes ze tie valce budu behat hore dole aj bez toho aby v nich buchala zmes ? A ked motor klesne pod kriticke otacky tak zacne motor vstrekovat. Skus si to ked pojdes na dvojke, pusti plyn a ked pride motor do urcitych otacok tak ucitis ze cukne a zacne zase spalovat. A keby tam aj islo trochu benzinu ale je to take mnozstvo ze je zanedbatelne.
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od Hardcam »

Stejne tak ty si meles svoje.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
JoKo
****
Příspěvky: 1476
Registrován: 17 čer 2007, 09:53
Bydliště: BA/KE
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od JoKo »

lenze ty si len meles a nicim to nepodlozis... :?
zvysok to aspon nejako obkeca, popripade da nejake svoje skusenosti, alebo posle nejake linky...
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj

hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Uživatelský avatar
89majlo96
Moderátor
Příspěvky: 3545
Registrován: 05 úno 2009, 07:58
Bydliště: Topoľčany
Kontaktovat uživatele:

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od 89majlo96 »

prejdi si vsetky fora, napis kam chces, vsade ti napisu to iste co ja. Ale mysli si kludne svoje :wink:
1,4i CVVT občas nezaškodí pozdraviť obmedzovač...
Uživatelský avatar
lada 71
***
Příspěvky: 537
Registrován: 08 úno 2011, 10:51
Bydliště: Nordböhmen

Re: Velká spotřeba benzínu-jízdou na volnoběh (neutrál)?

Příspěvek od lada 71 »

Už to tu je jak na koňskym trhu :P Kdybych 1000x na různých fórech čet, že při zařazené rychlosti a sjíždění z kopce je nulová spotřeba, tak tomu prostě nemůžu věřit. Ano, spotřeba bude minimální, téměř nulová, zanedbatelná, ale nikdy nemůže být nulová [-X . Zhasni motor a pak bude nulová spotřeba. Co se děje s motorem, když se přenáší energie od kol, na motor? Motor se normálně točí. Co se do válců nasává, stlačuje a co následně vytlačuje? Že by jen samotnej vzduch? Ale, tomu přece nemůžeš sám věřit.
Hyundai i30 Comfort, 1,6 CRDi VGT - 85kW, Vivid Blue, 07 / 2010.
Oil: Shell Helix Diesel Ultra 5W-30. Benzina - Verva Diesel / Euro Oil - Optimal Diesel (bez biosložky) + VIF
"Ať to má kozy nebo kola, vždy s tím budou problémy".
Odpovědět

Zpět na „i30 Motor a převodovka“