zkuste někdo dohledat kompresní poměr tohodle motoru. bude asi dost vysoký podle toho výkonu....
tipuju to tak že to "klepaní" je detonační spalování kdy se palivo samovznítí vlivem tlaku v pracovním prostoru válce - vybuchne dříve než by mělo - svíčka ho nezapalí a když nabereš palivo s vyšším oktanovým číslem - má větší odolnost proti samovznícení (to je to oktanové číslo) motor běží normálně ... "chyba" ale bude i v softwaru řidici jednotky motoru - motor by měl mít knock senzor - čidlo klepání které právě tohle detonační spalování hlída a řidici jednotka posleze upravuje předstih motoru (doba zapalení směsi) ..osobně si myslím že pokud z 1,4ky dostaneš 80kw tak je to vysokokompresní motor a bude nejmín 13:1...ale o to tu nejde...
dalším řešením je sundat hlavu a v prostoru antidetonační štěrbiny vypilovat pilníkem drážku a vyleštit spalovací prostor - ta drážka usměrní proudění směsi a směs lépe prohoří - samozřejmě nic z tohodle tu "závadu" neodstraní jediné řešení je brát kvalitní benzin - co si budem povídat když natanhuju natural s oktanovým číslem 95 nikdo mi nezaručí že je to skutečně 95 oktanu a ne jen třeba 91.. to jsou hold ty ekologicke paliva ... snad jsem to vysvětlil aby se to dalo pochopit čau
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
jinak k tomu jak se dnes chovaj k zakaznikum při reklamaci netřeba vyjadřovat - najednou sme ten největší povl...a u autorizovaných servisů je debata zbytečná ...kdyby ste věděli vše co o nich vím ja nikdy byste si tam auto nedali
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)