Stránka 2 z 2

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 19:58
od pecka411
Překvapuje mě zdejší odpor k 1.5 MHEV. Argumentu o kurvítku navíc rozumím, ale když už, tak mám subjektivně obavu spíš s iMT. A tu má i Ceed.
Jasné, že je to po dvou letech pořád nový motor, ale zatím jsem o problémech neslyšel. Plus 5 let záruka.

Je někde porovnání nejen 0-100, ale i pružného zrychlení? Pomoc baterky jasně cítím, hlavně v nižších otáčkách - v oblasti je to na hraně, ale ještě nebudu podřazovat. Tak jestli je to pravda, placebo, nebo zda je CEED jinak zpřevodovaný.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 20:43
od Fry
MHEV, stále sa tam niečo nabíja, vybíja, neustále to cuká s autom o plynulej jazde sa dá akurát tak snívať. A nemám sakra rezervu.

iMT má len Hyundai, Ceed (1,5T-GDI) nie, ten má klasiku cez lanko, žiadna elektronika, u kie má iMT len dieselová 1,6 ktorá je MHEV

čo sú nižšie otáčky? už som to počul niekoľko krát, z nižších otáčok tam asi niečo cítiť, je to len subjektívny dojem, ja sám neviem povedať, či motoru ten elektromotor pomáha alebo nie

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 21:02
od Fry
link na porovnanie 1,5T-GDI MHEV vs 1,5TSI vs 1,4T-GDI

https://youtu.be/yz1ZYMaoIfE?t=384

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 21:30
od Mzp
Ak sa môžem opýtať aký bol cenový rozdiel Kia a Hyundai?

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 21:35
od pecka411
Fry píše: 18 říj 2023, 20:43 MHEV, stále sa tam niečo nabíja, vybíja, neustále to cuká s autom o plynulej jazde sa dá akurát tak snívať. A nemám sakra rezervu.

iMT má len Hyundai, Ceed (1,5T-GDI) nie, ten má klasiku cez lanko, žiadna elektronika, u kie má iMT len dieselová 1,6 ktorá je MHEV

čo sú nižšie otáčky? už som to počul niekoľko krát, z nižších otáčok tam asi niečo cítiť, je to len subjektívny dojem, ja sám neviem povedať, či motoru ten elektromotor pomáha alebo nie
V tom případě beru částečně zpět, nevšiml jsem si, že IMT se pojí jen s MHEV. Pokud se někdo bojí novot, další bod pro Ceed.

Zároveň nevím, co myslíš tím cukáním, nabíjením, vybíjením. V ECO jasné, po sundání nohy z plynu to jednou začne plachtit, podruhé ne. Ale to nikdo nikoho nenutí používat, v NORMAL/SPORT to neplachtí a spolehlivě rekuperuje.

Nevím, zda to není funkce digitálního přístrojového štítu, ale na palubním počítači je podobrazovka s tokem energie. V ECO baterka nepomáhá skoro vůbec, v NORMAL typicky až při větším sešplápnutí pedálu, na SPORT skoro vždy. Jednotlivé režimy mají samozřejmě jinak namapovaný plyn, ale poznat je to jasně.

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 18 říj 2023, 21:54
od Fry
jasné, veď dá sa vybrať z tých režimov, mne to plachtí vždy keď zložím nohu z plynu, to mi nevyhovuje, neustále to vypína motor, je jedno či idem po diaľnici, či som v meste, čiže ECO nikdy :)

že jazda nieje plynulá, spôsobuje prechod k rekuperácií a späť, pri zložení nohy z plynového pedálu, začne brzdiť plynulo motorom, jemne s citom ale potom sa pridá rekuperácia (ja neviem do 0,5s odhadom) a už tam je cuknutie - ten prechod proste cítiť

no čo mi už ostáva, len sa s tým naučiť žiť, tak tú rekuperáciu využívam ako náhradu bŕzd, pokiaľ to ide

ano o grafe viem, že to ukazuje

//koho sa pýtaš na cenu?

Re: Jaký vybrat motor pro novou i30 kombi

Napsal: 19 říj 2023, 06:21
od Axel.Foley
pecka411 píše: 18 říj 2023, 19:58 Překvapuje mě zdejší odpor k 1.5 MHEV. Argumentu o kurvítku navíc rozumím, ale když už, tak mám subjektivně obavu spíš s iMT. A tu má i Ceed.
Jasné, že je to po dvou letech pořád nový motor, ale zatím jsem o problémech neslyšel. Plus 5 let záruka.
Na záruku bych rozhodně nespoléhal [-X Přístup :hyu: k zákazníkům se mění a spousta závad se stává buď vlastností nebo provozním opotřebením ](*,) Zvlášť při nájezdu 40 000 km ročně, jak píše tazatel na začátku.