1,4i vs 1,5CRDi - co kupit

Moderátoři: Martun, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
palčo
**
Příspěvky: 306
Registrován: 15 lis 2007, 17:41
Bydliště: RK

Příspěvek od palčo »

Tak ako povedal, vlastne napísal Andy4, aj ja si myslím, že kým sa naftový motor zohreje, tak si zapýta svoje množstvo nafty. Kým som ja kúpil môjho Accenta 1,4, tak som aj čítal, aj s kolegami sme diskutovali na túto tému, že kým "nafťáka" zohreješ (myslíme ráno cesta do práce), tak ho vypínaš. No a z práce sa 2x,3x zastavíš v obchode a nezohreješ ani benzínový motor. :? Ale zase sa budem opakovať, je na slobodnej vôli každého, pre aké auto sa rozhodne. Ja som spokojný s mojím :wink: , majiteľ CRDI-čka je spokojný so svojim autíčkom. Aj keď je pravda, že návratnosť väčšej vstupnej investície je u Accentov snáď najkratšia, vlstne to Borek písal. :lol:
Reklama
 

Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Příspěvek od peaty »

Andy, s tou spotrebou v meste s nezahriatym motorom som vychadzal od teba. Lebo ty si tu raz pisal, ze si accentikom cisto v mestskej premavke presiel na plnu nadrz okolo 900 km, co je spotreba okolo 5 l/100 km a to su predsa kratke trasy...
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Příspěvek od Andy4 »

Peaty samozrejme máš pravdu, ale bolo leto a nemal som vtedy ešte Clio takže som Accenta využíval na všetky jazdy ako pracovné, tak súkromné. Ak už je ten motor zohriaty tak mu je viacmenej jedno či ide trasu dlhú 5km alebo 8. Tie štarty tou spotrebou až tak rapídne nezahýbu. A je tiež pravda že kým sa diesel nahreje tak to trvááááá, ale zase prevádzovú teplotu si drží aj 2 hodiny. Moj "malý benzín" zase vychladne už po polhodine.

Niekedy sú aj v premávke podmienky na jazdu ideálne, a niekedy zase absolútne nie. Ideálom je jazda mestským obchvatom kde sa bezproblémov vyhnem aj špičkám a pri dodržaní 80tky nieje problém urobiť tých 900km. V lete určite nie ....
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

Andy4 píše:Peaty samozrejme máš pravdu, ale bolo leto a nemal som vtedy ešte Clio takže som Accenta využíval na všetky jazdy ako pracovné, tak súkromné. Ak už je ten motor zohriaty tak mu je viacmenej jedno či ide trasu dlhú 5km alebo 8. Tie štarty tou spotrebou až tak rapídne nezahýbu. A je tiež pravda že kým sa diesel nahreje tak to trvááááá, ale zase prevádzovú teplotu si drží aj 2 hodiny. Moj "malý benzín" zase vychladne už po polhodine.

Niekedy sú aj v premávke podmienky na jazdu ideálne, a niekedy zase absolútne nie. Ideálom je jazda mestským obchvatom kde sa bezproblémov vyhnem aj špičkám a pri dodržaní 80tky nieje problém urobiť tých 900km. V lete určite nie ....
takmer 950km na nadrz :-) a to na zimnych gumach, je fakt ze som jazdil najma mimomesto a malicko dialnic
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Příspěvek od Hardcam »

Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
Andy4
***
Příspěvky: 674
Registrován: 31 črc 2006, 18:28
Bydliště: ke/ks

Příspěvek od Andy4 »

Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím.... :wink:
mx5/swiftsport/santafe/accent
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

Andy4 píše:
Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím.... :wink:
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Pavel46
*
Příspěvky: 82
Registrován: 11 úno 2007, 11:44
Bydliště: Ústí nad Labem

Příspěvek od Pavel46 »

Mexican píše:
Andy4 píše:
Hardcam píše:Andy: tak to mam opacnou zkusenost, benzin mi vychladal velmi pomalu a diesel vychladne temer okamzite, behem deseti minut se teplota o polovinu snizi.
Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím.... :wink:
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
V jádru asi záleží na tom, jak který motor je robustní. Řekl bych, že diesel má robustnější kontrukci a tudíž vychládá pomaleji.
Přeji hezký den
Hyundai Accent ´07 1.4- Elegance - Beige Gold
Uživatelský avatar
tom
***
Příspěvky: 751
Registrován: 14 bře 2007, 12:47
Bydliště: Kladno, Slaný

Příspěvek od tom »

Pavel46 píše:
Mexican píše:
Andy4 píše: Nepoznám konštrukciu motorov, čisto subjektívne porovnávam to v čom jazdím.... :wink:
mne sa subjektivne zda, ze CRDi chladne mierne pomalsie ako 1,25 16v u Fiesty
V jádru asi záleží na tom, jak který motor je robustní. Řekl bych, že diesel má robustnější kontrukci a tudíž vychládá pomaleji.
Přeji hezký den
Určitě je to tak, jako u dieselu trvá déle než se zahřeje, tak potom zase delší dobu chladne.
VOLVO V70 Summum 11/2013 D4 120kW
Peugeot 206cc 2.0i 100kW

Bylo: S80 3,2 LPG, C4 1,6 LPG, Accent 1,5 CRDi, Favorit 1,3 LPG, Škoda Pick-Up 2000 1,9D
Uživatelský avatar
peaty
**
Příspěvky: 285
Registrován: 04 led 2007, 17:19
Bydliště: Stará Turá

Příspěvek od peaty »

Tak dnes som si spravil mensi testik spotreby, tak sem hodim vysledky. Kedze sa tu prebera ci diesel alebo benzin aj na kratke trasy do mesta, tak som meral spotrebu v meste:
- Ranny start auta, vonku -2°C, cesta po Trnave da sa povedat, celkova prejdena vzdialenost 5,5 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat a vysledna spotreba podla PP 8,7 l/100km. Styl jazdy velmi defenzivny...
- O 3,5 hodiny navrat spat, skoro tou istou trasou. Teplota 2°C, celkova prejdena vzdialenost 5,4 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat, ale chybalo uz iba malicko k tomu. Vysledna spotreba podla PP 7,0 l/100km. Styl jazdy opat velmi defenzivny. Ale cesta spat bola rychlejsia o cca 2 minuty.
Obrázek
Accent 1.5 CRDi, 2007, Red Wine
Obrázek
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Mexican »

peaty píše:Tak dnes som si spravil mensi testik spotreby, tak sem hodim vysledky. Kedze sa tu prebera ci diesel alebo benzin aj na kratke trasy do mesta, tak som meral spotrebu v meste:
- Ranny start auta, vonku -2°C, cesta po Trnave da sa povedat, celkova prejdena vzdialenost 5,5 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat a vysledna spotreba podla PP 8,7 l/100km. Styl jazdy velmi defenzivny...
- O 3,5 hodiny navrat spat, skoro tou istou trasou. Teplota 2°C, celkova prejdena vzdialenost 5,4 km, z toho ale 2 - 2,5 km po rovine konstantnou rychlostou, motor sa nestihol uplne zahriat, ale chybalo uz iba malicko k tomu. Vysledna spotreba podla PP 7,0 l/100km. Styl jazdy opat velmi defenzivny. Ale cesta spat bola rychlejsia o cca 2 minuty.
mne ten nestastny palubak ukazuje v meste po dotankovani asi tak ako tebe.. mimo mesta to podom padne na 4 a pol, potom zas domesta a stupne to zvycajne na 5,7 az 6.. a vysledna je 5,2-5,4 ... odjazdi 100km v meste a dotankuj a uvidis to v reale :-)
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
Uživatelský avatar
Lulie
**
Příspěvky: 195
Registrován: 31 pro 2007, 10:29

motor

Příspěvek od Lulie »

Jednoznačně diesel, vůbec bych nebádala nad benzínem.
Uživatelský avatar
David C3
*****
Příspěvky: 1769
Registrován: 11 zář 2006, 16:01
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od David C3 »

jj moje řeč :-)))))
Accent Crdi Elegance GOLD 02/2008, parkovací čidla,Folie, 95tis km
Fabia II FL combi TSI 77kw DSG Elegance, inter. RS. 16 elba. 50tis km
YETI 2.0 TDI CR PDF 4x2 Experience 10/2009 ice blue, 17 alu, najeto 100tis km
Uživatelský avatar
CzechJoker
**
Příspěvky: 217
Registrován: 27 zář 2007, 07:31
Bydliště: Schallingrad

Příspěvek od CzechJoker »

Taky jsem pro naftu, i když při dnešních cenách a hlavně při cenách garanček je to už skoro jedno, rozdíl je max. v desetnících na km.
Hyundai Accent 1.5 CRDi VGT SS Elegance
Uživatelský avatar
Lulie
**
Příspěvky: 195
Registrován: 31 pro 2007, 10:29

motor

Příspěvek od Lulie »

Tak :) ale nafta je nafta, ten zvuk a ta síla :)
Hyundai Accent 1,5 CRDi VGT Elegance gold Beige 09/2007
Odpovědět

Zpět na „New Accent - Pokec“