Stránka 11 z 19
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 11:10
od Paja1971
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 11:21
od Paja1971
Hodil jsem odkaz na Google fotky, jak to mám na 1.0 tgdi. Později ho smažu.
Ve Speciálu SM o 1.0 turbo motorech Vaculík psal, že motory, co mají dual cvvt, se výfukové plyny do sání nedostávají, sací ventily jsou v té fázi zavřené. Takže zanášení sacích ventilů díky vnitřnímu EGR by nemělo být problém. Jednoduché cvvt má myslím jen Suzuki a Fiat .
Jo to nebrzděni motorem, na to jsem nebyl zvyklý.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 11:24
od Axel.Foley
pekoz píše: ↑13 črc 2021, 09:10
Axel..
už jsi zkoušel brzdit motorem 1,0 ?
Budeš se divit... zkoušel
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 13:14
od pekoz
Axel:
A ??.....
Dělalo to něco ?
Teda kromě 00 na PP ?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 13:26
od pekoz
Paja:
Díky za inspiraci. Asi to taky dám podobně.
Pěkná fotka a krásně čisťoučký nový motor.
edit: teď koukám - 2019 - jak to děláš ?
To já jsem naposled umýval tu "placku" s TurboGDI ,
bo tam vlezlo něco chlupatého a byly tam i zbytky žrádla.
Doufám že to byl jenom kocur (nežere kabely).
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 črc 2021, 20:23
od Axel.Foley
pekoz píše: ↑13 črc 2021, 13:14
Axel:
A ??.....
Dělalo to něco ?
Teda kromě 00 na PP ?
Já ti nevím
už je to nějaký ten pátek, co jsem jezdil s i30 1,0 T-GDI. Pamatuji si hrozně lehký čumák, šíleně přeposilované řízení, to, že jsem nenáviděl nestabilitu auta na 15" kolech a jak jsem ho párkrát téměř vyzul z pneu... áááá, už si šedá kůra mozková hrábla dostatečně hluboko - nic, absolutně žádné brzdění motorem
spíš jen plachtění.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 črc 2021, 08:20
od Pjotr1
Mám 1.4 tgdi a brzdí to trochu míň než předchozí 2.0 atmo. Prostě stačí zařadit nižší kvalt. Sjížděl jsem několik Aplských kopečků s minimálním provozem a 1. rychlostní stupeň plně vyhovoval, byla to trochu vyhlídková jízda, ale do zatáček jsem nemusel nijak výrazně brzdit.
Pak se povede i toto :
- z5.jpg (36.15 KiB) Zobrazeno 1058 x
Ovšem je to kompenzované cestou nahoru :
- tam.jpg (37.73 KiB) Zobrazeno 1058 x
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 črc 2021, 08:40
od pekoz
Axel:
Přesně tak.
Brzdění motorem ? a třeba ještě na vyšší převodový stupeň ?
Krásně to plachtí
Pjotr:
I když představa že sjíždím kopec bez plynu za 1 a točí to 4 tisíce
(zajímavá by byla jízda v 1,0
) je dost šílená asi to bez spálení brzd jinak nejde.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 črc 2021, 09:04
od Pjotr1
Ten skopec mi motor točil 5-5,5 tis ot/ min. Obrázek byl už dojezd do vesnice.
A co je na tom šíleného ? Motor byl ohřátý a k limitu 6,5 tis ot / min jsem se ani nepřiblížil. Už něco naznačoval Axel, ale já to nepochopil.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 čer 2022, 16:36
od johny_r
Oživím tohle vlákno. Sice už jsem to řešil jinde, ale tady je asi víc zkušeností.
Přikládám fotku pístu. Karbonu je tam požehnaně, což by mi bylo celkem jedno, kdyby auto nežralo olej (litra na 2-3k, najeto 160k). Přemýšlím o chemické dekarbonizaci (v první řadě olejového prostoru) a doufám v obnovení funkce pístních kroužků. Chápu, že výsledek je nejistý, ale přetěsnění motoru za 35 a víc tisíc není zrovna něco, co bych chtěl provozovat jako první pokus.
Máte někdo podobnou zkušenost nebo nějaký tip.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 čer 2022, 06:26
od Axel.Foley
Dva roky zpět jsem nechal dělat dekarbonizaci vodíkem. V Olomouci. Motor jsem rozebraný neměl před ani po.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 čer 2022, 11:01
od Pjotr1
chybí mi pointa. Co se změnilo, jaký máš pocity ? Doporučuješ nebo ne ?
Zatím je to tak na půl někdo vodík doporučuje a někdo píše ze se nic nezměnilo.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 čer 2022, 11:20
od johny_r
Taky čekám na pointu, nicméně já jsem o vodíku uvažoval a nakonec půjdu na chemii. Vodík je duchařina. Viděl jsem opalování karbonu z ventilu vodíkovým plamenem, což vypadalo impozantně, ale při tom čištění tam normálně hoří i benzín, takže efekt rozhodně nebude takový. A když jsem se u některých dekarbonizačních firem dočetl, jak montují elektrolytické zařízení do sání permanentně pro zvýšení výkonu, ztratil jsem veškeré iluze. Hledal jsem o tom docela dost a většinou jsou to nějaké garážovky, co si koupili stroj a teď se živí děláním zázraků. Pokud jsem si našel nějaká videa a reálné před/po fotky, tak jsem nikde neviděl rozdíl, který by mne přesvědčil. Spíš to po akci bylo stejně zaprasené jako před.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 15 čer 2022, 10:55
od slabostka
pointa je v tom že gdi žerie olej a dekarbo nepomôže pretože tam je chyba ASI niekde inde než v zapečených krúžkoch.... stále som totiž nenašiel čo je prvotná príčina - predpokladám 99% z vás mení olej pravidelne, niežeby tie intervaly 15 000km boli úžasné ale povedzme tak na hrane. Neverím že všetci z tých čo im berie olej majú zapečené krúžky. Skôr to vidím na problém vzniku veľkej vôle medzi piestom a stenou valca z dôvodu???
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 15 čer 2022, 11:03
od johny_r
No, vzhledem k tomu, co jsem v tom motoru viděl za nános, bych se nedivil, kdybych měl ve 160k zapečené kroužky. Přímovstřiky na karbonizaci trpí, takže mi přijde, že to rozhodně nelze vyloučit. Navíc dekarbo olejového prostoru je relativně levné řešení, které když nic, tak neublíží. Než vytáhnu 40k na přetěsnění motoru, radši začnu něčím levným. Přemýšlím, jestli nechat udělat i sání. Píst je zakarbonovanej fest, takže ventily budou předpokládám taky. Nevím ale, jestli to něčemu pomůže. Cena už je vyšší.