Karbon na pístech GDi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

Já kupoval za 7 USD https://s.click.aliexpress.com/e/_Ag1pqJ
Výhoda je že filtr je průhledný, má v sobě měděnou separační vložku a zespodu má vypouštěcí ventil. Je ale opravdu malý = moc se toho tam nevejde ale jde umístit kamkoli. Já vyndal původní gumovou hadici a nahradil to silikonouvou. Bohužel od motoru jde teplo a silikon měkne a aby hadička byla v ohybu průchozí tak jsem z venku nasadil topenářské kolínko, které drží tvar.
Přílohy
oil2.jpg
oil2.jpg (85.52 KiB) Zobrazeno 1568 x
oil1.jpg
oil1.jpg (65.51 KiB) Zobrazeno 1568 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Reklama
 

lumix
****
Příspěvky: 1427
Registrován: 03 říj 2016, 21:58

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od lumix »

To vypadá pěkne, vyměnit se dá vždy pokud nebude stačit velikost. Jen mě překvapuje, tam není odlucovac standardně. Některé auta i bez primovstriku ťho mají standardně.
Paja1971
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Ten malý vypadá super, hned jsem ho objednal a budu mít pak na výběr. Za jak dlouho se naplní?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Paja1971
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Tak mám týden instalovaný Oil catch can stejný jako Pjotr1.
Najeto za týden asi 300 km a nic. Nádržka se ani neorosila.
Pjotr1 co ten tvůj?
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

já teď moc nejezdím. Není kam. Tak jak jsem psal mám s olejovým odlučovačem najeto asi 2kkm a taky čisto. Mám ještě původní olej z Koreje.
Jezdil jsem spíš kolem komína. Jsem zvědavej až to protáhnu po německý dálnici.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

takže je tu dobrá skúsenosť - pri týchto motoroch s takým nájazdom OCC nemá zmyslu. Možno je to olejmi ktoré sa málo odparujú a možno je to tým že pri turbo motore je taký tlakový gradient skrina kľuky vs sanie že toho do sania ide veľmi málo a na karbon to má malý vplyv.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

ano, dosud jsem jezdil na původní olej a nejdelší cesta byla 50km, tak pro toto je to zbytečné.
Ale, kdoví co mi servis naleje za olej při garančce. A nebo co to udělá až pojedu po autobahn do Itálie.
Já to spíš beru jako pojistku pro minimalizaci karbonizace. Bylo to levné a myslím ničemu to nevadí.
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Uživatelský avatar
Pjotr1
***
Příspěvky: 801
Registrován: 26 črc 2020, 17:51
Bydliště: ostrov pozitivní deviace

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Pjotr1 »

protáhl jsem auto na dovolený (cca 1500km) : po autobahn tacho 130-160 km/h a prudší delší sjezdy Alp (5000 ot/min na 1. převodový stupeň)
a konstatuji, že olejový separátor má význam. V nádobce je olej a hlavně, hadička před separátorem je od oleje a za ním je čistá takže na ventily se dostane jen minimum oleje a tedy se nebude tvořit karbon.
Přílohy
separ2.jpg
separ2.jpg (77.9 KiB) Zobrazeno 1091 x
separ1.jpg
separ1.jpg (71.07 KiB) Zobrazeno 1091 x
i30 kombi 2020- Style 1.4 t-gdi navi Olivine Grey
ex : Nissan Primera 2.0i
Paja1971
*
Příspěvky: 33
Registrován: 25 dub 2016, 15:29

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Paja1971 »

Já to mám úplně stejně. Teď jsem ujel 1000 km po dálnici na dovolenou a mám tam cca 1cm olejové emulze. Mám stejný separátor. Motor 1.0 tgdi s gpf. Asi to smysl má.
V rubrice bazar v SM sice psali, že tgdi motory Korejců nekarbonuji, ale se separátorem to bude téměř jistota.
i30 III combi 1.0 T-GDi 2019
Ceed SW 1.4 CVVT 2008
slabostka
*****
Příspěvky: 1753
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od slabostka »

nechcem vám kaziť dobrý pocit ale toto čo ste zachytili nie je hlavný problém karbonizácie - karbon sa vytvorí hlavne vďaka priamemu vstreku a recirkulácii výfukových plynov - sadze sa vracajú do sania.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Maras »

Tak tak, pak pomůže jedině dekarbonizace vodíkem.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Pjotr1 píše: 12 črc 2021, 14:12 protáhl jsem auto na dovolený... prudší delší sjezdy Alp (5000 ot/min na 1. převodový stupeň)
Chudák motor :?
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5123
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od petzl62 »

Když ony ty benziny jinak motorem nebrzdí :shock: #-o :-$ Vyvětrej modrého Šemíka a přejeď si tam a zpět Červenohorské sedlo- pokud to jde. Sám poznáš :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Uživatelský avatar
Axel.Foley
*******
Příspěvky: 20284
Registrován: 07 zář 2011, 00:02
Bydliště: Olomouc

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od Axel.Foley »

Už jsem zjistil, že benzínový motor 1,4 T-GDI nebrzdí...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Uživatelský avatar
pekoz
***
Příspěvky: 593
Registrován: 29 črc 2013, 10:53
Bydliště: vedle Ostravy

Re: Karbon na pístech GDi

Příspěvek od pekoz »

paja1971:
Ahoj.
Filtr z Ali (viz Pjotr1) dorazil minulý týden :)
Můžeš udělat fotku ze svého 1,0 motoru ?
Jestli máš to co jsi tady avizoval tak mě zajímá jak jsi to tam "narouboval" :D
Díky.
Jinak - opravdu to asi nebude hlavní důvod karbonizace ventilů ale..
pokud to zachytí jakoukoliv část z toho bordelu co se dostává do sání, je to užitečná věc.
Určitě to tam dám.
Axel..
už jsi zkoušel brzdit motorem 1,0 ? :-k :mrgreen: :mrgreen:
Kona 1.0 T-GDI Best Of Style, Pulse Red (11/2018)
+
IX 20 1,4 Trikolor, Creamy White (09/2013)
...................................
ex.
Citroen Xsara Break 1,6/16 Exclusive, GRIS ALUMINIUM (06/2002)
Felicia,2xUno,Š.Forman Silver Line,Š.105,Š.1000MB.
Odpovědět

Zpět na „i30 2012- Motor a převodovka“