Motor 1,5 T-gdi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 823
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

Akorát 1.5 T-gdi nemá termostat.
Reklama
 

dibarbora
*****
Příspěvky: 2380
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Rovnako ani nová 1,6TGDi ho nemá.... je tam skupina elektronicky ovládaných ventilov...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Birdr
**
Příspěvky: 281
Registrován: 24 úno 2022, 13:28

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Birdr »

Fakt. :roll:
No to tedy potěš koště. #-o
slabostka
*****
Příspěvky: 1759
Registrován: 23 dub 2008, 21:00

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od slabostka »

termostat je tiez len ventil... ide o efektivitu ohrevu okruhov... moderne auto by malo kurit skor...... nasa RAVka sa hreje najrychlejsie a pritom ma najvyssiu ucinost teda najmenej odpadoveho tepla. Ale ma viac okruhov. Aby dnes benzin nekuril po 15 km je ](*,)
Pan to ma pokazene a na zaruku do servisu
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Prius plug in 2024
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Storma psal po 10ti, já po 12ti. V příštích příspěvcích to v reakcích hádám stoupne postupně na 20.

Ad dibarbora » 20 lis 2022, 17:19
v prípade :hyu: ukazujú optimálnych 85°C pri teplotnom rozsahu od 60 do min 110°C reálnych na snímači teploty
tedy když má voda 70, vidím 85 -> a když vidím 70, voda má hluboko pod 60?

Čím se teda ten motor zahřeje, když v teplotě "okolo nuly" jedu rovina / kopec dolů, střídavě vyřazuji, brzdím motorem (analogicky 10 - 15 km defensivní jízda) a neustále mám topení na high?

Abychom si rozuměli, v mém případě a myslím, že i v případě Storman ta teplota nakonec dosáhne požadované provozní teploty. Ale až po určité době.
Když do toho ta energie nejde / jde pomalu, potažmo je vysoký odběr tepelné energie, tak se to prostě nemá jak ohřát.
Pamatujete si, jak se 120cítky chladily v půlce kopce v létě s větrákem doprava? :-)
dibarbora
*****
Příspěvky: 2380
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od dibarbora »

Áno, pokiaľ budík ukazuje menej ako 85 tak je tam 60 a menej reálne.

Inak by som začal odstránením zlozvyku v podobe kúrenia na max hneď po štarte.... je to absolútne kontraproduktívne. PTC článok na kúrenie elektrikou tam nemáš a zbytočne znepríjemňuješ motoru život. Zakúriť si treba pod prdel a prípadne do volantu. Teplotu v kabíne treba riešiť až sa motor ohreje..

Čo sa týka Š105/120... tak uvaril len ten, kto s tým nevedel jazdiť.... nabehal som s tým dobre cez 100tis km a varil som raz, keď sa mi odporučil remeň a nemohol som okamžite zastaviť...
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
shmaic
*
Příspěvky: 39
Registrován: 14 srp 2022, 18:56

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od shmaic »

Auto samo reguluje motor ventilátoru, tedy je-li nezahřáté, větrák na HI nejede téměř vůbec, postupně se rozjíždí.

Nic no, budu muset ty teploty ověřit, nechtělo se mi.
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 823
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Uživatelský avatar
Srandista
**
Příspěvky: 278
Registrován: 22 led 2022, 20:16
Bydliště: Brno

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Srandista »

Max. ofuk predneho skla ale hlavne zapne klimu, bez ohladu na to, ci ju clovek prave pouziva alebo nie (a dost casto ju v zime clovek nepouziva, bo naco). A prave vdaka zapnutej klime max. ofuk predneho skla dokaze tak rychlo a ucinne odhmlit okno.
Hyundai i30 1.5 T-GDI iMT Family Smart 2022, 117kW/253Nm, Engine Red - od 12.4.2022
Toyota Corolla 1.8 VVTL-i MT T-Sport 2003, 141kW/180Nm, Red
Uživatelský avatar
Mr. HYUNDAI
*******
Příspěvky: 11704
Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
Bydliště: Lázně Toušeň

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Mr. HYUNDAI »

Na co? Právě na eliminaci "pocení" oken :mrgreen: ...
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Uživatelský avatar
idam.i
*******
Příspěvky: 9241
Registrován: 24 dub 2012, 23:25
Bydliště: Bratislava

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od idam.i »

i30mpact píše: 21 lis 2022, 17:34 Třeba myslel ten čudlík max. ohřev předního okna, to pustí ventilátor na max a je to dost kontraproduktivní. Mnohem lepší je zapnout vnitřní okruh, nechat vetnilátor na automatiku a jen změnit směr na sklo.
Vnútorný okruh?
No neviem,robím to presne naopak a samozrejme beží klima ktorá z princípu znižuje vhkosť,teda vysúša.
Cupra Formentor 1,5 TSI (2022-)
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8....
Carver10
*
Příspěvky: 35
Registrován: 04 srp 2010, 09:52

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od Carver10 »

Ale klimatizace pod určitou teplotou nefunguje, u starší i30 to bylo cca po 5C...takže když mrzne tak nepomůže s odvlhčováním
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od clifftorr »

funguje ale vysoušení vzduchu za každý teploty, proto odmlžení funguje vždy
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 823
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od i30mpact »

No, jsem si docela jistej, že klimatizace v zimě neběží, protože by zamrzla, takže nechladí ani nevysouší. Navíc když se začnu v zimě v autě mlžit, stačí ten vnitřní okruh vypnout, studený vzduch z vnějšku dokáže sušit taky hezky, už z definice studeného vzduchu je suchý.

Hned po startu je auto studený a maximální rychlost ventilátoru bude akorát hnát studenej vzduch z venku, kterej se ani nestihne ohřát, na okno - to je bez efektu, zkoušel jsem to.
clifftorr
**
Příspěvky: 147
Registrován: 22 kvě 2020, 15:54

Re: Motor 1,5 T-gdi

Příspěvek od clifftorr »

ostatně tuto sobotu ráno -2C , dle ukazatele v autě , zapnu klima a otáčky se okamžitě změnily
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“