Motor 1.5DPi

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
petzl62
*******
Příspěvky: 5122
Registrován: 03 pro 2011, 17:09
Bydliště: Opava

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od petzl62 »

willy50 píše: 02 led 2022, 00:20 No, abych byl upřímný mi se moc nelibi. Jsem z léta zvyklý cca o litr míň.
Hodně se podepisují zimní gumy a zima samotná. Když byly ty mrazivé dny, vyjížděl jsem ráno, bylo skoro -10 a teploměr vylezl na provozní teplotu až asi po 10km. To potom papá dost.
Beru to jako vztaženo k tomu co jsi napsal. Za ta léta strávená s moderními turbo benzíny(vím, máš atmosféru, ale s přímým/nepřímým vstřikem), mám odsledováno, že jakékoliv přidané zatížení, jeden člověk navíc, váha a počet zavazadel v kufru, třeba teď v "zimě" přidané řetězy v mezipodlaze kufru, mám velké a kvalitní řetězy, co něco váží #-o , zimní pneu v kombinaci s teplotou v zimě, třeba oproti dieslům, se kterými jsem strávil většinu motoristických let, zvedají spotřebu v řádech 8-15%. U nafty s těmi procenty ani zdaleka takový rozptyl nebyl. Logicky. Prostě jsem věděl, že v zimě budu s naftou jezdit s o půl litru/100km větší spotřebou a do toho jsem se vždy vešel, ať byl styl jízdy takřka jakýkoliv. Míněno jízdy s naftou, ne závody s naftou.
U moderních benzínů, je to jinak. Rozdíl je klidně i 1,5l/100km. A stačí se třeba jen na dálnici trochu utrhnout s rychlostí- tachometrovou. Lehce to jde vysledovat. Pojedu- li po dálnici 110-130km/hod. tacho, jedu s aktuálním autem za 6,0-6,3l(v létě 5,5-5,8). Stačí zvednout rychlost na 145-150km/hod. tacho a jedu rázem za 7,0-7,3( v létě 6,1-6,6 dle použití klimatizace). A vliv na počet sežraných dcl. má každý člověk na palubě a každé kilo v kufru. O podmínkách okolí a pneu jsem už psal. Na okreskách je ten rozdíl ještě znatelnější. :idea:

Takže v kontextu toho co jsi psal o počtu lidí a plném kufru a jízdě po dálnici, mi to opravdu přijde normální a krásná spotřeba. A to se oteplilo. Stačilo, aby teplota byla jako na Štěpána a byl by jsi rázem skoro na sedmičce. Ale tak to prostě je :wink:
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 59700 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Reklama
 

willy50
****
Příspěvky: 1135
Registrován: 16 lis 2009, 13:11

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od willy50 »

Toníku, souhlasím se vším na 100%. I s tou naftou!
Další, nezanedbatelnou položkou je vitr, ten dovede se spotřebou pohnout pěkně.
A samozřejmě největší vliv má ta bio hromádka mezi volantem a sedadlem! :D
Jinak mám celkovou spotřebu od novoti 5,4l, s čímž jsem maximálně spokojený. A na spotřebu "na krev" rozhodně nejezdím! To je tak trochu odpověď i pro cecil67
*
Všem přeji v tomto roce lepší život než v tom minulém! :D/
Uživatelský avatar
Cecil67
**
Příspěvky: 348
Registrován: 06 srp 2020, 19:09
Bydliště: Kozlov

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Cecil67 »

To jsme na tom zhruba stejne, i kdyz ja jsem krapet delsi :mrgreen: Taky přeju všem hodně štěstí a co nejmíň poruch a jiných problemu :D
H i30 combi Comfort 1.5DPI
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Na rozptyl spotreby podľa podmienok nafta vs. benzín je jednoduché vysvetlenie z pohľadu spaľovania a účinnosti ako takej..

diesel nepotrebuje riešiť detonačné spaľovanie, nemá meniace sa čerpacie straty, takže najvyššiu účinnosť dosahuje pri plnej záťaži, okrem toho má výhodu energeticky bohatšieho paliva (v litri nafty je viac energie ako v benzíne), pričom aj vplyv biozložiek na energetickú bilanciu je pri najhoršom nulový.

benzín potrebuje riešiť obmedzenie detonačného spaľovania, čerpacie straty na škrtiacej klapke... všetko to znižuje účinnosť + "energeticky redšie" palivo, ktoré je ešte "doladené" bioethanolom...

Na toto len toľko... prečo asi bol posledný benzínový motor vo väčšom úžitkovom aute použitý v ZIL-e a ROBUR-e...? ;-) .
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Uživatelský avatar
Maras
*****
Příspěvky: 1801
Registrován: 09 srp 2020, 14:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Maras »

Dibarbora: souhlas se vším cos napsal. Jen dodám mé postřehy ze zimního provozu DPi. V létě tedy žral průměr 5,6-5,7 s pneu Michelin foukaných na 2,5 a teď v zimě průměr 6 na dodanych Nokianech foukaných na 2,3. Mám vyzkoušeno na stejné trase kterou pořád jezdím do a z práce. Aktuální nájezd cca 22k. Opravdu největší rozdíl spotřeby dělá valivý odpor pneu, kdy ve stejném měřeném úseku po vyřazení na neutrál neujedu stejnou vzdálenost. Motor se zahřívá rychle, ale není to rychlejší než v jiných atmobenzínech. V autě je ale mnohem dříve teplo, než v leckterém dízlu. Projev motoru mi celkově vyhovuje, je tichý, chce se mu do otáček,reaguje okamžitě. Poruchy jsem žádné neměl, jen mně strašně otravuje pípání po odepnutí pásu spolujezdce, kdy on už dávno vystoupil a ono to pípá snad ještě půl minuty. Už jsem dal podnět,aby se to s nějakou další aktualizací softwaru řešilo, tak uvidíme jestli bude ochota. Příští rok má být lehký facelift, tak snad to tam upraví. Ono tohle vlákno je o DPi, ale kdyby jste ještě měli nějaké postřehy co změnit, nebo vylepšit, napište to třeba do SZ.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Uživatelský avatar
i30mpact
***
Příspěvky: 811
Registrován: 15 zář 2021, 16:50
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od i30mpact »

willy50 píše: 02 led 2022, 12:37 Toníku, souhlasím se vším na 100%. I s tou naftou!
Další, nezanedbatelnou položkou je vitr, ten dovede se spotřebou pohnout pěkně.
A samozřejmě největší vliv má ta bio hromádka mezi volantem a sedadlem! :D
Jinak mám celkovou spotřebu od novoti 5,4l, s čímž jsem maximálně spokojený. A na spotřebu "na krev" rozhodně nejezdím! To je tak trochu odpověď i pro cecil67
*
Všem přeji v tomto roce lepší život než v tom minulém! :D/
Taky umím jen 5 km pod limit a nepředjíždět, když je na silnicích tak prázdno, jako dneska. :D Ale není to moc zábava. :?
IMG-20220102-WA0000.jpg
IMG-20220102-WA0000.jpg (14.01 KiB) Zobrazeno 1292 x
Uživatelský avatar
pirko7
**
Příspěvky: 128
Registrován: 24 říj 2021, 20:22

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od pirko7 »

Maras píše: 02 led 2022, 17:40 Dibarbora: souhlas se vším cos napsal. Jen dodám mé postřehy ze zimního provozu DPi. V létě tedy žral průměr 5,6-5,7 s pneu Michelin foukaných na 2,5 a teď v zimě průměr 6 na dodanych Nokianech foukaných na 2,3. Mám vyzkoušeno na stejné trase kterou pořád jezdím do a z práce. Aktuální nájezd cca 22k. Opravdu největší rozdíl spotřeby dělá valivý odpor pneu, kdy ve stejném měřeném úseku po vyřazení na neutrál neujedu stejnou vzdálenost. Motor se zahřívá rychle, ale není to rychlejší než v jiných atmobenzínech. V autě je ale mnohem dříve teplo, než v leckterém dízlu. Projev motoru mi celkově vyhovuje, je tichý, chce se mu do otáček,reaguje okamžitě. Poruchy jsem žádné neměl, jen mně strašně otravuje pípání po odepnutí pásu spolujezdce, kdy on už dávno vystoupil a ono to pípá snad ještě půl minuty. Už jsem dal podnět,aby se to s nějakou další aktualizací softwaru řešilo, tak uvidíme jestli bude ochota. Příští rok má být lehký facelift, tak snad to tam upraví. Ono tohle vlákno je o DPi, ale kdyby jste ještě měli nějaké postřehy co změnit, nebo vylepšit, napište to třeba do SZ.
Je super že tu je člověk uvnitř výrobny, promítnou se změny i do mého objednaného na 2022? Já jsem testoval 2021. Ještě by to chtělo nějakého politika managera, co by přinesl 2.0 DPI ve facebacku. Pro to bych si běžel jak o život :lol: . Byla by to taková mazda 3 v hezčím kabátku.
I30, 1.5 DPI, HB, family Smart, Silky bronze
Opel Astra G, 1.4 16v, 66kW, 1999. HB.
dibarbora
*****
Příspěvky: 2232
Registrován: 05 úno 2018, 14:53
Bydliště: Žilina

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od dibarbora »

Drobný FL sa dá očakávať podľa mňa až pre MY2023... takže od 8..9?/2022....
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Přidávám své postřehy.

Mám 1.5 DPi HB od začátku prosince, převzato na zimních Nokianech. Najeto mám skoro 2000 km, menší část po Praze v celkem plynulém provozu, okolo 500 km na dálnici rovněž plynule, zbytek po okrskách, taky plynule, celkem nebláznivě. Prvních 1000 km jsem se auto snažil zajíždět pestře, ale bez vytáčení nad 3500 ot. Tedy zdá se mně, že jsem jezdil poměrně průměrně - možná o něco úsporněji, než jsem zvyklý.

K aktuálnímu tématu spotřeby: Celkovou mám 6.8 l. Přijde mi to dost, popravdě jsme čekal méně. Jasně, byly mrazy, je to na nových zimních, (možná) nezajeté, ale na druhou stranu jsem jezdil maximálně ve dvou a v poklidu. Uvidím, jak to bude dál.

Přešel jsem z dieslů, resp. je to první moje vlastní auto. Do té doby jsem byl zvyklý na trochu jinou ligu, co se motoru týče - vždy dvoulitrový naftový motor, 140 kW a 91 kW, méně častěji 110 kW. S těmito motory bych měl stejným stylem jízdy spotřebu okolo 5 litrů, odhaduji. A samozřejmě neměl problém do mírného kopečka "na metru" předjet kamion. To teď problém je, ale začínám kouzlo benzínu také objevovat, něco do sebe to má, tím spíš, že dusit motor jsem nikdy nechtěl a nechci. Navíc jsem šel do motoru, o kterém jsem to věděl. Prostě vyhrály jiné benefity. A dá se říct, že jsem jinak s autem spokojen. A to nejen v rámci chodu motoru, celkové kultivovanosti jízdy, ale i s dalšími prvky. Ač mě mrzí, že ve výbavě Comfort má všelijaké vychytávky a pak najednou postrádám docela základní věc. Možná to bude pro někoho úsměvné, ale nemožnost si otevřít okénka dálkovým ovládáním a výškově si nastavit sedadlo spolujezdce (při výběru mě ani nenapadlo řešit), to mě překvapilo asi nejvíce. Ale jasně, je to hezky provedené auto, i designově, nebojím se říct dokonce rodinné auto, za skoro nejnižší cenu na trhu...

Zeptám se na vaše zkušenosti.
- Aditivum VIF: Skoro mi přijde dle recenzí, že to je zázrak. Opravdu?
- Olej: Vážně 0W..? Dáte si někdo poté cíleně normou splňující 5W..? Dost nad tím uvažuji.
- Dálková světla: Automatické přepínání, to je radost. Ale také máte dojem, že v halog. verzi světlometů ty dálky nejsou zas taková bomba?
- "Značka" benzinu: Vysledoval jste někdo chování, hlavně pak spotřebu u např. ONO vs. Benzina. Možná si to sugeruju, tak bych to rád měl s někým zkonzultované.
- Hluk motoru: Po studeném startu skoro krásně tiché na volnoběh. Po dojetí více km a zastavení mi přijde hlučnější, a snad jakoby od výfuku. A ne, není to sahara :-D... Nepozorujete to někdo také?

Jo a mimochodem: Žádné rezonance u 130 km/h, resp. cca 3500 ot. nevnímám u mé HB verze.
A úplným závěrem, spíš pro legraci: Kam si odkládáte levou ruku při pohodových úsecích dálnic? :-D ... Jedno patro područky mi přijde nízké a druhé zas vysoké a hlavně potom pak ta výztuha několik kilometrů protivně vrže :-D...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Ještě jsem zapomněl na jeden dotaz.

Používám Android auto, bezdrátově (MY2022). Také musíte po startu nějakou dobu čekat, než se z toho ten info(enter)tainment vzpamatuje a jde ho jakž takž plynule používat? Občas i začne display problikávat, než se to ustálí.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Uživatelský avatar
Mexican
*******
Příspěvky: 8137
Registrován: 05 srp 2007, 14:39
Bydliště: Střelice (JmK)
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mexican »

csgut

- VIF zazrak nie je. Ale dovolim si povedat, ze jeho pravidelne pridavanie a tankovanie obyc paliva (Tesco/TanOno) je vo vysledku lepsie ako premiove paliva drahsie radovo o 4-5 kc na liter. Pridavam ho tiez do noveho Stonicu, predtym do motoriek. DO auta teraz poctivo 70ml kazdu plnu nadrz, uvidime dlhodobo. Mam doma Accenta, kde VIF lejen snad 270 000km a momentalne ani pri 377 000km povodne vstreky, cerpadlo, vlastne vsetko. To je ale diesel, takze nie uplne k teme :-)

- olej 0W20 - Petzl tu minule daval paradny tip od Petro Canada za dobre prachy. Ja by som sa tej 0W20 drzal, predsa len je to lahkobezny moderny olej

- benzin: vid vyssie. S novym Stonicom sme dali celkom narocnu trasu Brno-Vrutky-Krakov a skoncili sme so spotrebou benalu z Tesca Videnska v Brne na 5.41l/100. Pocitovo motor fungoval na to aky je surovy krasne, rozhodne by som sa tychlo budgetovych benalov (Tesco, Globus, Tank Ono, Avia) nebal. maju obrovsku vyhodu ze sa rychlo tocia, benal je cerstvy. A nalejme si cisteho vina - beztak sa ten benal vozi so skladov Cepra (viem to, pac byvam v Strelicich kde denne stretavam cisterny Benziny, Boniferu, Silmetu, Daliol, Primu a Slovnaftu
2023 TUCSON NX4 HEV 2WD Style/Premium - hybridny mladoch od 04/2023
2007 Accent 1,5 CRDi VGT, Nemesis in Elegance & True Blue - legenda s 404 000km, ktora vzdy bude mat miesto v mojom srdci - 08/2007 do 04/2023
csgut
**
Příspěvky: 143
Registrován: 04 zář 2021, 00:45

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od csgut »

Mexican

Díky za odpověď. Zajímavé postřehy.
Jojo, vím, že ze zásob to právě mají všichni stejný, údajně záleží na čistotě a údržbě cisteren a zásobníků vlastních. Ale že by to zrovna u benzinu mělo být zásadní... :wink:
Hyundai i30 HB 1.5 DPi, MY22, comfort.
Odjinud
***
Příspěvky: 965
Registrován: 11 čer 2020, 15:30
Bydliště: Praha

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Odjinud »

VIF nedavam, podle me zbytecne.
Benzin beru N95, tankuju u levnych, ale nikoliv uplne no-name benzinek (ONO, Hrubý, pripadne Tesco).
olej mas predepsany, behem zaruky Ti ho v servisu daji chte-nechte v ramci garanček. Nevim, jestli je nekdo ukecal na hustsi olej (a jestli ma nejakou vyhodu).

Leva ruka? No treba masturbace :-)
červená i30 III/FL combi, 1,5 DPi / 81 kW, comfort
--- ex: ---
červený ford focus mk.I, 1,6i / 74 kW
červená škoda felicia Lxi, 1,3 MPI / 50 kW
červená škoda 130 GL, 1,3 / 43 kW
Uživatelský avatar
Verxes
**
Příspěvky: 175
Registrován: 10 srp 2012, 08:47

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Verxes »

csgut píše: 03 led 2022, 10:40 Ještě jsem zapomněl na jeden dotaz.

Používám Android auto, bezdrátově (MY2022). Také musíte po startu nějakou dobu čekat, než se z toho ten info(enter)tainment vzpamatuje a jde ho jakž takž plynule používat? Občas i začne display problikávat, než se to ustálí.
No, co jsem ohledně toho vysledoval, tak u AA závisí hodně na značce a modelu telefonu, který používáš (Výrobce/model/uživatelské prostředí a pak verze Androidu), na některých telefonech to blbne, jak píšeš, některé se dokonce odpojují.
Nicméně u mého Pixela se mi to ještě nestalo, tam bezdrát funguje jak víno, takže aspoň na svých telefonech to má Google odladěný.
(Ale tento problém je i u AppleCar - konkrétně iPhone 8 je bezdrátově občas nepoužitelný.)
Hyundai i30 III Combi 1.5 DPI Smart (od 26.4.2021)
prodáno: Hyundai i30 II HB 1.6 CVVT Trikolor 88kw
Mouse80
**
Příspěvky: 226
Registrován: 27 črc 2021, 17:44

Re: Motor 1.5DPi

Příspěvek od Mouse80 »

No ja mam spotrebu 6,7 jako celkovou za 2400km. Ani na jednotlivý trati jsem se nedostal pod 6l. Tak nějak nechapu jak to děláte. Jakmile se chci projed pro radost a vic na to šlápnu tak jsem prez 7. Dalnici jezdim asi 20 km z Jaroměře do Hradce Kralove a tam mam spotrebu 7,5. S tim hlukem.jsem to ze zacatku taky neslysel, ale uz asi vim co maji ostatni namysli. Slysim takovy dunivy zvuk , myslim si ze to je od vyfuku. Na 5ku pro 120 km a na 6 to je kousek za 130 na 140 to zase prestane. Jeste mam pocit , ze ten zvuk je slabsi pod plynem. Nejvic je to znat pri sundani nohy z plynu v inkriminovaných rychlostech. Jeste by me zajimalo jake jste dostali zimni pneu. Tu ctu vetsinou Nokian , ale ja dostal Falken. Teoreticky tam muze byt ten velky rozdil ve spotrebe v pneu. Diky za reakce
Hyundai i30 1,5 DPi HB start plus, bílá (25.11.2021)
škoda Fabia 1,4 mpi 44kw, 2002
Odpovědět

Zpět na „i30 2016- Motor a převodovka“