Beru to jako vztaženo k tomu co jsi napsal. Za ta léta strávená s moderními turbo benzíny(vím, máš atmosféru, ale s přímým/nepřímým vstřikem), mám odsledováno, že jakékoliv přidané zatížení, jeden člověk navíc, váha a počet zavazadel v kufru, třeba teď v "zimě" přidané řetězy v mezipodlaze kufru, mám velké a kvalitní řetězy, co něco váží , zimní pneu v kombinaci s teplotou v zimě, třeba oproti dieslům, se kterými jsem strávil většinu motoristických let, zvedají spotřebu v řádech 8-15%. U nafty s těmi procenty ani zdaleka takový rozptyl nebyl. Logicky. Prostě jsem věděl, že v zimě budu s naftou jezdit s o půl litru/100km větší spotřebou a do toho jsem se vždy vešel, ať byl styl jízdy takřka jakýkoliv. Míněno jízdy s naftou, ne závody s naftou.
U moderních benzínů, je to jinak. Rozdíl je klidně i 1,5l/100km. A stačí se třeba jen na dálnici trochu utrhnout s rychlostí- tachometrovou. Lehce to jde vysledovat. Pojedu- li po dálnici 110-130km/hod. tacho, jedu s aktuálním autem za 6,0-6,3l(v létě 5,5-5,8). Stačí zvednout rychlost na 145-150km/hod. tacho a jedu rázem za 7,0-7,3( v létě 6,1-6,6 dle použití klimatizace). A vliv na počet sežraných dcl. má každý člověk na palubě a každé kilo v kufru. O podmínkách okolí a pneu jsem už psal. Na okreskách je ten rozdíl ještě znatelnější.
Takže v kontextu toho co jsi psal o počtu lidí a plném kufru a jízdě po dálnici, mi to opravdu přijde normální a krásná spotřeba. A to se oteplilo. Stačilo, aby teplota byla jako na Štěpána a byl by jsi rázem skoro na sedmičce. Ale tak to prostě je