Stránka 125 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 led 2022, 21:53
od Mr. HYUNDAI
Kvůli inteligentnímu řízení dobíjení
.
Jede to vlastně v cyklech - trpaslík nechá odpojený altík dokud to jen baterka vydrží, pak nechá nabíjet baterku na plný pecky a pak zase altík odpojí. A tak pořád dokola. A tím odpojováním altíku se ušetří tak 2 gramy CO2 na kilometr
. To, že to baterku za 3 roky oddělá už nikoho nezajímá...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 led 2022, 21:58
od Cecil67
A kvůli těm 2g se v Bruselu zazelená 10 stromů....
Ale to, že každý dva roky menis baterku ( to asi přírodě moc nepomáhá) je moc nezajima
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 led 2022, 22:03
od willy50
Předesílám pro
slabostka: je to jen z profesionálního zájmu, 40 let se zabývám elektronikou a částečně též akumulátory a všeho kolem nich!
Dnes jsem změřil napětí po dvou dnech stání - 11,9V, přitom v neděli jsem ujel nějakých 40-50km, trvale dobíjeno(rozsvíceny světla).
Připojil jsem nabíječku, ta nabíjela asi 4-5 hodin, to by odpovídalo, že aku byl nabitý na asi 60%
Poslední dva dny jsem intenzívně čmuchal po internetu a hledal jsem jestli někdo uvádí závislost svorkového napětí AGMka na teplotě. Bohužel se mi nepodařilo najít nic kloudného.
Auto mi stojí venku a vytahovat aku a postavit ho někde do tepla se mi tedy opravdu nechce.
Takže zatím další zkoumání odkládám a uvidíme co bude až se oteplí.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 11 led 2022, 22:24
od WalterB
Pánové, nechcete se s tímto tématem vrátit do vlákna, které to primárně řeší (
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 90#p614577)?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 led 2022, 08:11
od i30mpact
Cecil67 píše: ↑11 led 2022, 21:58
A kvůli těm 2g se v Bruselu zazelená 10 stromů....
Ale to, že každý dva roky menis baterku ( to asi přírodě moc nepomáhá) je moc nezajima
Plánovaná životnost baterky je prej cca 4 roky, ať nabíjíš nebo ne. Taky jsem na to zvědavej.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 led 2022, 08:21
od Maras
Moje má i10 od novoty a nepoužívá denní světla, ale zapíná světlomety, baterka má 6 let, najeto cca 80k a úplně v pohodě, nikdy se nedobíjela. U mně ten ranni start až na potřetí přičítám nenačtenému imobilizeru, nebo namrzlé cívce startéru,nikoliv slabé baterii.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 12 led 2022, 18:49
od Zdeněk25
willy50 píše: ↑06 led 2022, 14:33
Návrh řešení:
půjčit si Favorita, nejlépe Mk1, jezdit s ním několik dní, hlavně po dálnicích a jiných betonových cestách. Po přesednutí zpět do naší i30 bude problém s hlukem vyřešen!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 13 led 2022, 19:30
od Maras
Dnes jsem bral benzín v Polsku. Při aktuálním kurzu 1 Kč= 5,45 Zl vychází na 30,80 Kč / litr. Takže cca 150 Kč je doma a to se počítá.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 08:28
od idam.i
Nepoznám pomery v PL , no táto značka vo mne nevyvoláva dojem serioznosti.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 08:35
od Maras
Asi proto, že o ní nic nevíš? Já tam jezdím léta. Majitel má hned vedle svůj autopark a auta co tam má tankují právě na teto benzínce. Ostatně je to benzín z Orlenu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 08:40
od dibarbora
V Poľsku je na rozdiel od SK podstatne väčšia pestrosť a konkurencia na trhu s benzínkami, takže takýchto lokálnych značiek je hafo....
Bežne tankujem na hypermarketovej auchan... doteraz nebol problém..
BTW. poliaci znížili DPH okrem iného aj na benzín... výsledok je, že dnešná cena 95tky na čerpačke auchan v meste Bieslko-Biala je 5,52zl/l = 1,23€/l pri kurze 4,50zl/€... ktorý ponúka miestne príslušná zmenáreň...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 08:47
od idam.i
Jasné,tomu rozumiem.Velká sieť čerpačiek je v poho.U nás bežne používam pumpy pri Metre.No malé lokálne firmy sú pre mňa mimo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 08:47
od Maras
Ano, Auchan má ještě lepší cenu, ovšem tam to mám cca 30km, kdežto do Kaczyce 5km z domu
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 09:08
od Maras
A omlouvám se za plevelení vlákna, tohle patří do aktuálních cen paliv, takže tohle necháme motoru 1.5DPi.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 14 led 2022, 17:22
od Mouse80
Tak zase trochu k tematu
. Vim, ze se to uz resilo ,ale stejne mi to neda
Mam auto od 26.11.a uz mam najeto 3200 km. Uz mi trosku zacla klesat spotreba, nemyslim si ze to je zajetim. Je to spis tim, ze jsem si zacal na ni davat pozor. Uz jsem se nabazil jak to krasne reaguje na plyn oproti Fabce pred tim a uz si tu akceleraci tolik neuzivam. Ted by me zajimalo, jestli jste sli do vymeny oleje nebo se nechali od autorizaku ukecat , ze to neni potreba a ze klidne az po 30000. Ja bych rad ted vymenil , ale oni nechcou ze to neni potreba. Resit to pres normalni servis aby mi pak rekli, ze jsem si to tim postal se mi moc nechce . Proc neplati muj zakaznik muj pan a nechce se jim ?