Stránka 15 z 19
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 09 srp 2023, 19:08
od Maras
Bohužel nejsem věštec. Jako asi takhle. Nejjistější je motor rovnou rozebrat a vše pořešit a bude klid na zbytek životnosti auta s podmínkou častých výměn kvalitního oleje každých klidně 10 tisíc km, motor pravidelně se nebát vytáčet k omezovači, stačí rozjet, dát za dvě a točit, pak tři a vytočit, třeba jen na krátkém úseku. Nemusí to být při každé jízdě, ale tak jednou dvakrát týdně. Tohle je takzvaná italská údržba, kdy se vypalují saze v otáčkách a motor si bude i držet výkonnost. Podmínkou je rovněž používat aditiva, třeba VIF s každým tankováním a dávkovat více než doporučené minimum. K tomu postačí kupovat obyčejný benzín bez aditiv. No a dekarbonizace vodíkem, tu jako prevenci bych dělal každých 70 tisíc km povinně u všech přímovstřikových motorů. Ono to zase není takový ranec.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 09 srp 2023, 19:45
od Mexican
to je fakt, ze tych cca 3000kc za dekarbonizaciu raz za cca 75000km nie je nijak velka investicia
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 09 srp 2023, 22:27
od harvi
Áno,
Otázka je, či to má ešte zmysel, keď už nejaká spotreba oleja je, povedzme 0.2- 0.3l/1000km
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 06:16
od Mexican
co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 07:39
od motorol
Z pohledu matematiky vychazi lepe dekarbonizace jednou za 75 tis km než aditiva a “lepsi” benzin. Jen je otazka jak se pozná, ze delarbonizace neco udělala a jak případně reklamovat, když se efekt snížení spotřeby oleje nedostavi.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 09:24
od slabostka
Mexican píše: ↑10 srp 2023, 06:16
co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti
- lenze tam je to od nova a bezny charakter motora nie zapecene kruzky ci vydrate valce.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 09:26
od slabostka
motorol píše: ↑10 srp 2023, 07:39
Z pohledu matematiky vychazi lepe dekarbonizace jednou za 75 tis km než aditiva a “lepsi” benzin. Jen je otazka jak se pozná, ze delarbonizace neco udělala a jak případně reklamovat, když se efekt snížení spotřeby oleje nedostavi.
- tak rad by som videl nejaku fintu ako uvolnit speceny karbon v drazkach a skontrolovat steny valcov nejakym Vodikom
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 09:31
od Mi.Ha.
Mexican píše: ↑10 srp 2023, 06:16
co by za spotrebu dva deci oleja na 1000km dali taki Alfisti
Asi jsi nikdy novou Alfu nevlastnil,že?
Vše je o tom,že velká většina majitelů ji měla jako jetou z venku. A nikdo neví jak se k tomu původní majitel choval.
Takový koncern uváděl u některých motoru až 0,7 na 1000km.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 09:33
od Tommy123az
Maras píše: ↑09 srp 2023, 19:08
Bohužel nejsem věštec. Jako asi takhle. Nejjistější je motor rovnou rozebrat a vše pořešit a bude klid na zbytek životnosti auta s podmínkou častých výměn kvalitního oleje každých klidně 10 tisíc km, motor pravidelně se nebát vytáčet k omezovači, stačí rozjet, dát za dvě a točit, pak tři a vytočit, třeba jen na krátkém úseku. Nemusí to být při každé jízdě, ale tak jednou dvakrát týdně. Tohle je takzvaná italská údržba, kdy se vypalují saze v otáčkách a motor si bude i držet výkonnost. Podmínkou je rovněž používat aditiva, třeba VIF s každým tankováním a dávkovat více než doporučené minimum. K tomu postačí kupovat obyčejný benzín bez aditiv. No a dekarbonizace vodíkem, tu jako prevenci bych dělal každých 70 tisíc km povinně u všech přímovstřikových motorů. Ono to zase není takový ranec.
Díky za odpovědi, zní to určitě vše rozumně. Asi tu vodíkovou dekarbonizaci zkusím, počítám s tím že to asi problém nevyřeší, na druhou stranu to vyčistí nejenom válce, které by asi řešil servis při rozmontování. Tj. neuškodí to a třeba to pomůže ostatním částem motoru.
Po dekarbonizaci doplním olej a budu sledovat za jak dlouho bude v půlce měrky (tj. za kolik km to sežere cca. 0.5l oleje), když to bude pod 1l/3000km nechám to rozdělat, pokud 1l/10 000km nechám být. Doufám že to nebude nějak mezi
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 10 srp 2023, 15:51
od slabostka
Vyhodene peniaze....
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 srp 2023, 18:16
od kolecko
Tommy123az píše: ↑09 srp 2023, 18:46
Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 srp 2023, 21:21
od harvi
Koľko oleja a po akých celkových km motora?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 12 srp 2023, 22:56
od tempest
kolecko píše: ↑12 srp 2023, 18:16
Tommy123az píše: ↑09 srp 2023, 18:46
Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Nějaká změna spotřeby benzínu po dekarbonizaci?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 srp 2023, 09:41
od slabostka
Vyhodene peniaze..... Rozmyslam preco ludia stale hladaju nieco Ine ked vymenit kruzky je tak bezna oprava.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 srp 2023, 09:49
od harvi
asi preto, ze aj s pracou sa vysplha povedzme na 1000 euro. Menit kruzky po radovo 120-180tkm sa mi zda trochu navrat do doby Skody 1xx, kde boli aspon realne opotrebovane.
Okrem toho, tu este nikto nedal fotky, z robobraneho motoru so stavom tych (stieracich) kruzkov, tak to asi nikto nechce pitvat ako prvy.