Stránka 146 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 12:06
od JackK78
Viděl jsem všechna videa a i ta v polštině. Zvlášť v tom posledním ukazuje, že ta 1.5 je schopna jet i při 1200 ot/min bez známky podtočení motoru, ale tohle už je i na mě psychologicky moc málo, takže já se držím raději nad 1500. Důvodem je právě to, že je to čtyřválec bez turba, takže motor nemá takový výkon, aby generoval velké torzní kmity. A dalším podstatným důvodem je to, že má 2 vstřikovače v sání, takže ten motor je schopen i při nízkých otáčkách dosáhnout velmi homogenní směsi. V tomto režimu mají přímovstřiky problém. Turbulence při nízkých otáčkách je malá a palivo se nedokáže tak homogenně smíchat se vzduchem, takže výsledkem je nerovnoměrné hoření a s tím i hrozící samozápaly. Pěkně to popisuje toto video
https://www.youtube.com/watch?v=MIDItBqX3SQ
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 12:52
od JackK78
A ještě přidám další videa, která popisují chování motoru a vysvětlují, proč u turbomotorů je problém s klepáním mnohem větší než u atmo a proč atmo je schopno jet na plný plyn a i při nízkých otáčkách. Klidně se podívejte i na další videa z toho kanálu. Řekl bych, že fakt krásně a hlavně lidsky vysvětlují ty fyzikální pochody bez nutnosti zatěžovat posluchače znalostí fyziky.
https://www.youtube.com/watch?v=Nbev14oIH6I
https://www.youtube.com/watch?v=1pZqiuaZYGY
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 14:07
od remkren
thaischumi píše: ↑29 bře 2022, 16:34
... Prostě jsem jel asi 80-90km/h na pětce a chtěl jsem podřadit na čtyřku, a místo toho jsem dal dvojku, otáčky vylétly na skoro 7000rpm, tak říkám že kdyby byla dvojka kratší tak rozbil bych zadní sklo auta předemnou písty mého motoru.
Tak to v životě nepochopím, jak někdo může z pětky omylem zařadit dvojku. V každé autoškole se učí, že řadící páka se nedrží pevně v ruce a že se řadí na dvě fáze přes neutrál. Z pětky ťuknu dvěma prsty za řadící páku, která sama skočí doprostřed na neutrál a znovu ťuknu dolů na čtverku. Vůbec mi není jasné, jak bych mohl docílit řazení z pětky na dvojku.
To bych musel tu řadící páku držet pevně v ruce a rvát to násilím doleva. Do neutrálu to přece vždycky skočí samo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 14:18
od i30mpact
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 14:28
od Maras
Tak s tím nemůžu souhlasit, zkus si někdy Renaulty a uvidíš co je gumové řazení.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 14:52
od thaischumi
To bylo jednom na začátku, byl jsem zvyklý na ztuhlé řazení u předchozího vozu a u nového vozu je neco jiného. Prostě se občas stává nejen mně, že místo pětky dává trojku, místo šestky čtyřku nebo místo čtyřky dvojku atd., když přesedne do jiného auta.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 14:54
od dibarbora
i30mpact píše: ↑30 bře 2022, 14:18
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Na BMW to síce nemá ale
v aktuálnych generáciach i30 a tucson poskytuje veľmi slušný štandart presnosti radenia. Generáciu od generácie je to lepšie... čo to som odjazdil aj na ceed-och 1gen a 2gen... progres je viac ako citeľný. .
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 16:18
od Axel.Foley
Mohu jen a jen potvrdit, řazení je u
opravdu povedené. To, co dokážou předvést Francouzi, s tímhle zdaleka nelze srovnávat.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 17:21
od willy50
Navrhuji také vyzkoušet řazení ve vejtřasce!
*
Mi se párkrát podařilo zařadit "blbě", ale to vždycky bylo z nepozornost/zamyšlení.
Nebo občas zapomenu zařadit šestku.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 17:53
od Zdeněk25
i30mpact píše: ↑30 bře 2022, 14:18
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Dovolím si nesouhlasit, podle mne je řazení u Hyundai i30 1.5 Dpi velmi dobré, větší problémy bývaly z mé zkušenosti např. u Fiatu a Renaultu...
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 17:53
od Martinsp
Také myslím že nikdo není neomylný nebo dokonalý a špatné zařazení je poslední věc z které si dělat vrásky. Pokud tedy nevyskočí motor.
S vejtrou jsem pár let popojížděl+ rok na vojně jako instruktor.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 17:58
od Zdeněk25
Zdeněk25 píše: ↑30 bře 2022, 17:53
i30mpact píše: ↑30 bře 2022, 14:18
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Dovolím si nesouhlasit, podle mne je řazení u Hyundai i30 1.5 Dpi velmi dobré, větší problémy bývaly z mé zkušenosti např. u Fiatu a Renaultu...
Asi to bude také záležet na konkrétním modelu a roku výroby, zkušenost mám s Fiatem Punto a Renaultem Clio
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 19:04
od rs0158
taky mám i30 combi 1,5dpi (od 11.2021)
sice pomalejší odezva na plyn a není to žádný dravec, ale jsem spokojený
osobně bych si 1,5tgdi nekoupil - je to mhev = mildhybrid
když "odejde" ta malá baterečka mildhybridu , tak je to docela problém
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 30 bře 2022, 19:20
od remkren
i30mpact píše: ↑30 bře 2022, 14:18
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Tak s tím nemůžu souhlasit. Stačí opravdu do řadící páky ťuknout dvěma prsty a do neutrálu to skočí samo.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 31 bře 2022, 08:23
od i30mpact
rs0158 píše: ↑30 bře 2022, 19:04
taky mám i30 combi 1,5dpi (od 11.2021)
sice pomalejší odezva na plyn a není to žádný dravec, ale jsem spokojený
osobně bych si 1,5tgdi nekoupil - je to mhev = mildhybrid
když "odejde" ta malá baterečka mildhybridu , tak je to docela problém
Na druhou stranu, ta "baterečka" (podle vzoru dcérečka?
) ti zajistí to, že odezva na plny bude za všech okolností rychlá.
remkren píše: ↑30 bře 2022, 19:20
i30mpact píše: ↑30 bře 2022, 14:18
No, to Hyundai řazení je takový dost gumový. Není to úplně o tom, že by tam ty rychlosti skákaly samy.
Tak s tím nemůžu souhlasit. Stačí opravdu do řadící páky ťuknout dvěma prsty a do neutrálu to skočí samo.
Jo, celkově to není špatný, ale prostě - mohlo by to bejt lepší. Rozhodně se to s ujetýma kilometrama zlepšuje.