Stránka 150 z 250
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 18:01
od Srandista
Minko píše: ↑18 dub 2022, 15:49
nič v zlom, ale keď niekomu nestačí 81 kW atmosféry, tak to nie je o malom výkone ale o tom, že s atmosférou nevie jazdiť.
Nic v zlom, ale toto uz znie fakt skoro ako absolutne nekriticke prehlasenie niekoho, kto zije v sekte. Som si temer na 100% isty, ze mam najtocivejsiu atmosferu na fore (redline v 8200 rpm, ked tak nech ma niekto vyvedie z omylu), ktora navyse zo seba fakt to najlepsie vyda az v poslednych 2000 otackach (takze s atmosferou jazdit fakt viem), a mozem pritom bezpecne prehlasit, ze
pre mna je 81 kW maly vykon... A teraz do mna...
willy50 píše: ↑18 dub 2022, 17:37
To auto dehonestuješ...
A? Aj keby, tak predsa nedehonestuje tvoje konkretne auto. Ako to uz fakt nemoze byt clovek kriticky k autu, ktore sam vlastni?
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 20:08
od pirko7
Tak chápu, že když jsou lidi s něčím spokojený a někdo jim o tom řekne něco negativního, že je to naštve. Ale já rozhodne neháním auto, to je prostě pro mě jedno veliké potěšení a keci škodovkařu jak hjundaj kunda je apod. mě nechávají chladný. Otestoval jsem všechny tři motory I30 co jsou dostupné. V testech jsem samozřejmě neměl na krátké trase možnost předjíždět. A stále jsem tu četl, jak to auto jede jako lemra a že se probudí. Na probouzení je ještě čas. A říkám to férově a na rovinu, pokud nepředjíždím auto jede slušně a výkon mi v něm opravdu nechybí ani v tom kopci. Ale u předjíždění citím takové ospalé reakce, je to i vysvětlené testem u Vaculíka kde mimochodem ten technik ten motor "dehonestuje". Po jeho závěru: "nelze jezdit sportovně, pidi výkonek, žere to, řve to když chcete jet". S tímhle se tu nestotožňuju, jezdí se mi s ním dobře. Těch 81kw na papiru tomu dle mě ale škodí, pocitově je to jako 60kW které jsem měl. Dobře to tu napsal Maras, je to klasická 1.5 ATMO a tak to jede. Jen mě občas příjde jak kdyby byla ECO utlumenější. Já tu měl veliké dilema mezi TGDI a DPI, kdyby šlo jen o chuť tak beru TGDI. Rozhodl jsem se dle doporučení na me krátké trasy, respektuju co jsem si vybral, dělim se tu o své pocity. Aby tu každej jen nepsal jak to letí, jak to jede, ale sami si kluci všimněte, že se tu předháníte s nejmenší spotřebou a to se uplně nestotožnuje s rychlejší jízdou. Pokud bych jel za 5L, tak bych předjížděcí problém neměl, protože bych byl předjížděn spíše já. Tak se nemrač, nemyslím to přeci zle
.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 21:13
od jeseter22
Kolik vážilo to auto s těma 60 kw? Poměr výkonu a hmotnosti dělá hodně. Já mám s 1.5 DPI najeto zatím cca 700 km, ale vzhledem k tomu, že se auto ještě pořádně nepodívalo k 6k otáček, tak nemůžu dynamiku hodnotit. Ale když porovnám 80 kw v mé staré i30 s Peugeotem 307 1.4 66 kw, tak ten rozdíl byl poznat celkem výrazně. Otázkou je, jakou roli tam hrálo zpřevodování.
Jinak.. netuší někdo kolik 1.5 DPI žere při různých rychlostech na rovině? Aktuální spotřebu jsem v palubním počítači nenašel. Jestli tam opravdu není, nebo su jen blbej a neumím to najít netuším.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 21:23
od i30mpact
Aktuální spotřeba je vyznačená jenom jako "progress bar", není tam psaná. Když máš v palubním počítači zobrazenou aktuální rychlost, tak tuším jedno kliknutí dolů.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 21:32
od clifftorr
Je tam i konkrétní číslo , máš možnost volby mezi spotřeby na 100km nebo na 1km
viz
https://www.google.com/search?q=hyundai ... mLAyTi681M
protože stojí tak se mu žádný ůdaj nezobrazuje, jsou tam jenom pomlčky
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 21:35
od Zdeněk25
Maras píše: ↑18 dub 2022, 10:54
Pánové o čem se tady bavíte? My co jsme si koupili 1.5DPi atmo jsme věděli do čeho jdeme a proč chceme právě tento motor a jak si můžete přečíst ve vlákně, téměř stoprocentně převládá naprostá spokojenost. Já sám už jsem jezdil lecčím a mám možnost jezdit co se týče Hyundaie prakticky vším co se vyrábí v Nošovicích, takže srovnání opravdu mám. Každému zkrátka vyhovuje něco jiného a u toho bych zůstal.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 21:40
od jeseter22
To: i30mpact: Jo, tu lištu jsem tam našel. Fakt užitečná věc. Dá se z toho odhadnout, že spotřeba je někde mezi 5 a 10 litry
. Už jsem jel v hodně autech, ale zatím všechny tohle ukázat uměly.
To: clifftorr Vyzkouším tam nějak dostat tu aktuální. To na fotce je před faceliftem, tak třeba je ten palubní počítač stejný.
Jinak průměr zatím mám 6.2, převážně jezdím po městě, takže dobrý.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 22:18
od pirko7
Taky mám jen tu lištu a potvrzuji, z aktuální rychlosti posun dolů to zobrazí. Je to dobře vidět na kick downu když ta lišta je plná
, jinak z toho nic přesnéh nevyčtu. Pokud někdo přijde na tu cifru psanou, dejte to sem prosím
. JInak to auto s 66kw má 1630 kg. Jasně váha a převody tu budou hrát roli a také stále píšu, omezovač jsem ještě nenavštívil. Pak to bude férovější srovnání.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 18 dub 2022, 22:32
od willy50
Ono, okamžitá spotřeba nebo třeba okamžitá rychlost je vlastně svým způsobem netechnický termín.
Protože je to vlastně průměrná spotřeba (rychlost) jen bude změřená za nějaký přiměřeně krátký čas.
A jelikož okamžitá spotřeba je velmi proměnlivá, pro mne nemá význam ji sledovat.
Každopádně
měl tuto položku v BC udělat nějak lidštěji!
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 06:36
od Axel.Foley
willy: Náááhodou, vidět okamžitou spotřebu 52 l /100 je super
(krátká Fabie II 1,2 TSI)
Ukazatel okamžité spotřeby u
prostřednictvím poplašené čárky je opravdu nešťastné řešení použité u vícero modelů
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 07:33
od Minko
Srandista píše: ↑18 dub 2022, 18:01
Nic v zlom, ale toto uz znie fakt skoro ako absolutne nekriticke prehlasenie niekoho, kto zije v sekte. Som si temer na 100% isty, ze mam najtocivejsiu atmosferu na fore (redline v 8200 rpm, ked tak nech ma niekto vyvedie z omylu), ktora navyse zo seba fakt to najlepsie vyda az v poslednych 2000 otackach (takze s atmosferou jazdit fakt viem), a mozem pritom bezpecne prehlasit, ze
pre mna je 81 kW maly vykon... A teraz do mna...
to nie je nekritické vyhlásenie ale skúsenosť zo 150 tisíc km najazdených na 1.2. motore ktorý má na 1 kg pohotovostnej váhy 0,055 kW. i30 hatchback aby sme zachovali "rozloženie" auta má max. pohotovostnú hmotnosť 1325 kg, čo znamená na 1 kg váhy auta 0,061 kW, resp. viac (podľa výbavy). Zároveň tam máš ale aj väčší objem. Predtým som najazdil asi zo 200 tisíc km na tom oturbenom motore čo som písal takže som sa mal čo "preúčať".
99,9% vodičov tento motor je plne dostačujúci len treba prispôsobiť techniku jazdy. Prečo potom moje pidíto v sérii dokáže dostatočne "vystreliť" dopredu keď to potrebujem? veď má iba úbohých 62,5 kW. áno za 120 km/h začína strácať dych, ale reálne, mimo diaľnic kde je technika jazdy úplne iná by si tých 120 km/h ani nemal ísť.
To že patríš k 0,01% vodičov čo potrebuje mať v aute brutálny výkon nie je vina auta.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 08:14
od i30mpact
Domnívám se, že číslo aktuální spotřeby je jen u modelu před faceliftem. Porovnával jsem to na 1.4TGDI (má tam číslo aktuální spotřeby) a 1.5DPi (má jen lištu).
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 08:16
od willy50
Axel.Foley píše: ↑19 dub 2022, 06:36
willy: Náááhodou, vidět okamžitou spotřebu 52 l /100 je super
(krátká Fabie II 1,2 TSI)
Ukazatel okamžité spotřeby u
prostřednictvím poplašené čárky je opravdu nešťastné řešení použité u vícero modelů
Když jsem kdysi něco podobného viděl ve VW Tiguanu, dost jsem se vyděsil
Vzpomněl jsem si na vojnu a spotřebu benzínového ZILu.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 08:27
od Vysous
Vždyť to číslo "aktuální spotřeby" je ve všech autech stejně totální hausnumero - nějaký naznačení "lištou" je podle mě adekvátní - stejně na to nemáme co čumět za jízdy.
Re: Motor 1.5DPi
Napsal: 19 dub 2022, 10:42
od pirko7
Minko píše: ↑19 dub 2022, 07:33
99,9% vodičov tento motor je plne dostačujúci len treba prispôsobiť techniku jazdy. Prečo potom moje pidíto v sérii dokáže dostatočne "vystreliť" dopredu keď to potrebujem? veď má iba úbohých 62,5 kW. áno za 120 km/h začína strácať dych, ale reálne, mimo diaľnic kde je technika jazdy úplne iná by si tých 120 km/h ani nemal ísť.
To že patríš k 0,01% vodičov čo potrebuje mať v aute brutálny výkon nie je vina auta.
Tvoje prdítko s 62kw má lepší akceleraci jak DPI, to snad víš. Těch 81Kw je veliké čislo a budí to veliké očekávání
. Ale vystřelování 80km/h+ je subjektivní pocit. Že je DPI dostačující? Na běžné ježdění je, o tom se nemusíme dohadovat. Ale zrychlení na předjetí měla lepší i má 323 1,6 mazda r.89. s 63kw. Jak to tu kluci vysvětlili, převody, váha atd. Nechci stále přilejvat do ohně, ale je blbost se dohadovat o vnitřních pocitech, každej to má přeci jinak.