Karbon na pístech GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Karbon na pístech GDi
Možná niečo takéto : https://www.atscarbonclean.com/carbon-b ... -then-now/
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
Re: Karbon na pístech GDi
- tak 1000E to v normálnej garáži stáť nebude a ja by som zase rád videl motor po "vodíkovej" dekarbonizácii kde sa teplom krúžky uvolnili....harvi píše: ↑13 srp 2023, 09:49 asi preto, ze aj s pracou sa vysplha povedzme na 1000 euro. Menit kruzky po radovo 120-180tkm sa mi zda trochu navrat do doby Skody 1xx, kde boli aspon realne opotrebovane.
Okrem toho, tu este nikto nedal fotky, z robobraneho motoru so stavom tych (stieracich) kruzkov, tak to asi nikto nechce pitvat ako prvy.
návrat do doby Škody 1xx to v podstate je - ale údržbou lebo sa ukazuje čím "lepší" motor tým poctivejšia údržba musí byť. 15 000km je proste veľa či sa to niekomu páči alebo nie.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Re: Karbon na pístech GDi
K tomu zázračnému čištění vodíkem bych si dovolil pár dotazů:
- U přímovstřikových motorů jsou největší průšvih saze na sacích ventilech, které se neoplachují palivem jako u MPI. Jak tohle vyřeší vodík?
- Saze se spalují při necelých 800°C. Teplota na výfuku z motoru je mezi 700-1000°. Lambda krátkodobě zvládne přes 1000°. Pak se poškodí. Kolik stupňů je ve svodech při spalování vodíku?
- V zásadě stejný dotaz k teplotě a chlazení turba.
- ECU očekává a měří poměr obsah kyslíku a paliva. Co nastane, když seberu v sání kyslík a pošlu do motoru vodík?
- U přímovstřikových motorů jsou největší průšvih saze na sacích ventilech, které se neoplachují palivem jako u MPI. Jak tohle vyřeší vodík?
- Saze se spalují při necelých 800°C. Teplota na výfuku z motoru je mezi 700-1000°. Lambda krátkodobě zvládne přes 1000°. Pak se poškodí. Kolik stupňů je ve svodech při spalování vodíku?
- V zásadě stejný dotaz k teplotě a chlazení turba.
- ECU očekává a měří poměr obsah kyslíku a paliva. Co nastane, když seberu v sání kyslík a pošlu do motoru vodík?
Kia Xceed GTline 1.5 T-GDI DCT
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
ex Opel Astra 1.4 110kW AT
ex i30 1.6 CVVT Tricolor Exclusive
ex Getz 1.4
ex Opel Vectra B 1.6
Re: Karbon na pístech GDi
Přidávám pár fotek, které jsem dostal od servisu. Bohužel kroužky vidět nejsou.
- Přílohy
-
- 8.jpg (158.42 KiB) Zobrazeno 894 x
-
- 7.jpg (209.28 KiB) Zobrazeno 894 x
-
- 6.jpg (139.6 KiB) Zobrazeno 894 x
-
- 5.jpg (103.88 KiB) Zobrazeno 894 x
-
- 4.jpg (153.2 KiB) Zobrazeno 894 x
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Re: Karbon na pístech GDi
.
- Přílohy
-
- 11.jpg (191.41 KiB) Zobrazeno 892 x
-
- 10.jpg (134.58 KiB) Zobrazeno 892 x
-
- 9.jpg (176.78 KiB) Zobrazeno 892 x
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Re: Karbon na pístech GDi
Rozumiem tým fotkám správne, že karbón bol iba na jednom valci, ostatné boli ok?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: Karbon na pístech GDi
Nee byl na všech čtyřech pístech. Jsou to fotky před a po vyčištění.
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Re: Karbon na pístech GDi
A krúžky sa musia meniť? A ešte ako ventily?
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Karbon na pístech GDi
Ved na valcoch je vidieť ešte "honovanie" z výroby...skoro ziadne opotrebenie, dať nové krúžky, zabrusit ventile, trosku zabehnúť a vybavene.
Re: Karbon na pístech GDi
Nevypadá to moc zanesené karbonem. Už jsem viděl mnohem horší stav. Takže jak říká oltcitak.
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81 Kw Smart
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Hyundai i30 HB 1.5 DPi 81kw Comfort
Hyundai i30 GDW 1.6 MPI 88 kW Ambassador
HONDA Jazz 1.4 73kW
Ford Focus II Combi 1.6 74kW
Š.120,Favorit,Fabia...
Re: Karbon na pístech GDi
Ako to vyzeralo na strane sacích ventilov?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: Karbon na pístech GDi
To jsou fotky z roku 2018. Celý příběh je o pár stránek zpět: https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 89#p638389
Hyndai i30 kombi N Line, 1,5 TGDi Mild hybrid (2023), 7.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Kia Cee'd SW Exclusive, 1,6 GDi (2012), 260.000 km
Re: Karbon na pístech GDi
Spotřeba benzínu? Podle PP tak rozdíl 0,1 - 0,2 L/100km. Takže prakticky nic.tempest píše: ↑12 srp 2023, 22:56Nějaká změna spotřeby benzínu po dekarbonizaci?kolecko píše: ↑12 srp 2023, 18:16Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...Tommy123az píše: ↑09 srp 2023, 18:46 Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Hyundai ix35 1,6 GDI Style r.v.2014
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Re: Karbon na pístech GDi
Běžná věc ano, ale mě mechanik vypočítal cenu 39000,- Kč a to za kompletní výměnu všech těsnění, originál rozvodů a pístní kroužky a také práce.
Na to, že je auto ročník 2014 s nájezdem 98000 km celkem pěkný vopruz...
Hyundai ix35 1,6 GDI Style r.v.2014
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Renault Megane Scenic 1,6 16V r.v.1999
Renault 19 1,7i r.v.1989
Škoda 120L
Re: Karbon na pístech GDi
.... Tak to je viac ako len prekruzkovanie.... Predpokladam tam bude velka suma za diely ako to zvykne byt u aziatov. Poznam to a je jedno ci hyundai toyota ci subaru.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021