Stránka 16 z 19
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 13 srp 2023, 10:50
od idam.i
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 10:28
od slabostka
harvi píše: ↑13 srp 2023, 09:49
asi preto, ze aj s pracou sa vysplha povedzme na 1000 euro. Menit kruzky po radovo 120-180tkm sa mi zda trochu navrat do doby Skody 1xx, kde boli aspon realne opotrebovane.
Okrem toho, tu este nikto nedal fotky, z robobraneho motoru so stavom tych (stieracich) kruzkov, tak to asi nikto nechce pitvat ako prvy.
- tak 1000E to v normálnej garáži stáť nebude a ja by som zase rád videl motor po "vodíkovej" dekarbonizácii kde sa teplom krúžky uvolnili....
návrat do doby Škody 1xx to v podstate je - ale údržbou lebo sa ukazuje čím "lepší" motor tým poctivejšia údržba musí byť. 15 000km je proste veľa či sa to niekomu páči alebo nie.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 11:15
od XMira
K tomu zázračnému čištění vodíkem bych si dovolil pár dotazů:
- U přímovstřikových motorů jsou největší průšvih saze na sacích ventilech, které se neoplachují palivem jako u MPI. Jak tohle vyřeší vodík?
- Saze se spalují při necelých 800°C. Teplota na výfuku z motoru je mezi 700-1000°. Lambda krátkodobě zvládne přes 1000°. Pak se poškodí. Kolik stupňů je ve svodech při spalování vodíku?
- V zásadě stejný dotaz k teplotě a chlazení turba.
- ECU očekává a měří poměr obsah kyslíku a paliva. Co nastane, když seberu v sání kyslík a pošlu do motoru vodík?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 11:24
od HarvyM
Přidávám pár fotek, které jsem dostal od servisu. Bohužel kroužky vidět nejsou.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 11:26
od HarvyM
.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 13:14
od harvi
Rozumiem tým fotkám správne, že karbón bol iba na jednom valci, ostatné boli ok?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 15:02
od HarvyM
Nee byl na všech čtyřech pístech. Jsou to fotky před a po vyčištění.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 15:03
od idam.i
A krúžky sa musia meniť? A ešte ako ventily?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 17:03
od oltcitak
Ved na valcoch je vidieť ešte "honovanie" z výroby...skoro ziadne opotrebenie, dať nové krúžky, zabrusit ventile, trosku zabehnúť a vybavene.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 17:18
od Maras
Nevypadá to moc zanesené karbonem. Už jsem viděl mnohem horší stav. Takže jak říká oltcitak.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 14 srp 2023, 19:02
od harvi
Ako to vyzeralo na strane sacích ventilov?
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 15 srp 2023, 08:19
od HarvyM
To jsou fotky z roku 2018. Celý příběh je o pár stránek zpět:
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 89#p638389
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 17 srp 2023, 00:17
od kolecko
tempest píše: ↑12 srp 2023, 22:56
kolecko píše: ↑12 srp 2023, 18:16
Tommy123az píše: ↑09 srp 2023, 18:46
Tu dekarbonizaci vodíkem byste na mým místě udělal ještě před rozděláním a vyzkoušel jestli pomůže nebo už to nemá cenu a radši rozdělat a zjistit příčinu?
Já dělal dekarbonizaci vodíkem 2 roky po sobě a výsledek nula. Olej žere, žere a žere...
Jediné co asi pomůže bude rozebrat motor.
Nějaká změna spotřeby benzínu po dekarbonizaci?
Spotřeba benzínu? Podle PP tak rozdíl 0,1 - 0,2 L/100km. Takže prakticky nic.
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 17 srp 2023, 00:24
od kolecko
slabostka píše: ↑13 srp 2023, 09:41
Vyhodene peniaze..... Rozmyslam preco ludia stale hladaju nieco Ine ked vymenit kruzky je tak bezna oprava.
Běžná věc ano, ale mě mechanik vypočítal cenu 39000,- Kč a to za kompletní výměnu všech těsnění, originál rozvodů a pístní kroužky a také práce.
Na to, že je auto ročník 2014 s nájezdem 98000 km celkem pěkný vopruz...
Re: Karbon na pístech GDi
Napsal: 17 srp 2023, 14:10
od slabostka
.... Tak to je viac ako len prekruzkovanie.... Predpokladam tam bude velka suma za diely ako to zvykne byt u aziatov. Poznam to a je jedno ci hyundai toyota ci subaru.