Stránka 16 z 23

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 23 srp 2022, 22:05
od zopper
Pjotr1 píše: 23 srp 2022, 11:02 Tady https://www.hyundai.news/eu/articles/pr ... ystem.html
potvrzují co jste napsali výše a to, že Hyundai 48-Volt Mild Hybrid System :
- při studeném motoru startuje na 12V, protože starter dokáže větší točivý moment
...
Já to teda chápu tak, že ten 48V motor má až příliš velký točivý moment, a tak se pro studené starty, kdy ještě není rozpumpovaný olej po motoru, použije slabší (klasický) 12V startér.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 24 srp 2022, 09:51
od zopper
A ať je další hodnota do tabulky: napětí na asi 10 měsíců staré baterce v i30 s MHEV nějakých 18 hodin po poslední jízdě (tam a zpátky, 2x20 km po okreskách s pauzou na nákup): 12.48V

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 24 srp 2022, 10:10
od imagine
U mne baterie po roce 12,55V / po startu s Drl 14,25V. Po odstavce 1den. Jezdím pravidelně 2x35km, denně. Neřeším to. 😁

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 10 zář 2022, 09:12
od proviron
mám trvale odpojený konektor, po prvej garančke mi oznámili, vraj baterka OK netrebuje ani len dobiť a to používam len denné svietenie a chodím krátke trasy max cca do15km.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 10 zář 2022, 19:50
od adal
adal píše: 14 srp 2022, 11:06 V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
[/quote]
3. režim - rozpojený konektor na mínus pólu baterie - na baterii cca 12,6 V

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 11 zář 2022, 10:48
od rs0158
technická poznámka k měření napětí baterie v klidu
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie

výrazně je to poznat když máš voltmetr v zásuvce auta
zásuvka se "zapne" až s klíčkem - kdy je odběr baterky dost velký
proto nenastartované auto - voltmetr v zásuvce naměří asi 12,4V a ne víc

moje údaje na "zamknutém" autě po více než hodině klidu (měřeno v létě) :
v "originálně" zapojeném autě jsem naměřil na baterce v klidu 12,4V
po rozpojení konektoru na mínus pólu baterie - asi po měsíci ježdění 12,7V
auto 3/4 roku staré
PS: po odpojení konektoru z mínus baterky jsem několikrát připojil nabíječku na baterku
nabíječka buď hlásí baterka plná, nebo jen nabíjení do 1-2hodin (předtím nabíjela i přes 6hodin)

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 11 zář 2022, 12:05
od adal
Za postup díky, měřil jsem vždy: odemknutí , otevření dveří, otevření kapoty, zavření dveří a měření na baterii.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 11 zář 2022, 13:52
od madPav3L
rs0158 píše: 11 zář 2022, 10:48 technická poznámka k měření napětí baterie v klidu
postup :
- páčkou otevřít kapotu ( a nechat "odjištěnou" )
- zamknout auto
- po hodině(či víc) změřit napětí baterie = auto uzamknuto
odemknuté auto s otevřenou kapotou má nějaký odběr = snižuje napětí baterie
Děkuji za tip, to jsem netušil, že se tím měření tolik změní. Teď jsem to zkoušel přeměřit, auto od pátku nejelo.
Měření ihned po otevření kapoty ukázalo 12,05 V a měření po hodině od otevření kapoty ukázalo 12,33 V, baterka je skoro 3,5 roku stará.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 04 říj 2022, 17:54
od rs0158
tady je příspěvek od uživatele automobilu škoda
SAMOZŘEJMĚ ÚPLNĚ STEJNÁ VĚC PLATÍ I U I30 ( a pravděpodobně i u dalších modelů).
odpojení konektoru.jpg
odpojení konektoru.jpg (36.85 KiB) Zobrazeno 1552 x

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 21 lis 2022, 21:23
od MichalG
Zkoušel jsem taky odpojit ten konektor u - polu baterky. Rozsvitila se kontrolka Start/Stop, ale po zastavení auto stejně vyplo motor a jediným výsledkem bylo, že jsem ho musel nastartovat klíčkem, samo nechytlo jako při zapnutém S/S. Tak jsem ho opět zapojil zpátky.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 24 lis 2022, 13:26
od Michael30
caute,
chlapi posielam zaujímavý link. Stačí začať čítať od konca str.2, príspevok od "alca".

https://www.suzukiclub.cz/forum-tema/in ... 898?kols=2

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 25 lis 2022, 17:27
od mar72
Dneska jsem to vyzkoušel ale magnet nikde na tom čidle nedrží, takže zůstávám u odpojeného konektoru, škoda vypadalo to slibně a jednoduše.

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 06 led 2023, 17:51
od Michael30
nazdar chlapi, ten konektor na zápornom pole, čo už mnoho užívateľov odpojilo ma dva vodiče. Zelený a sivý. Neviete niekto ktorý je načo určený ? Neskúšali ste niekto odpojiť konektor a prepojiť vodičom len jeden kontakt(z. alebo sivý) ? Ide mi o to, či náhodou nezmizne blikajúca kontrolka ale popritom by ostalo trvalo 14,3V. t.j. ostane odpojene inteligentné "ničenie" batérie. Ak nikto nič, tak ja to vyskúšam a dám vedieť. Alebo máte nejaké nové info ako upraviť, oklamať... to int.dob.batérie ?

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 06 led 2023, 20:18
od rs0158
Ošidit to čidlo asi nepůjde - jde o komunikaci
už to mám odpojeno přes půlrok, blikající kontrolka mi nevadí
hlavně že odpojení konektoru zruší inteligentní kurvení baterie
( viz "rekuperační" proudy do baterie a udržování na cca 70% - dříve popsáno v tomto vláknu )
A kdo si myslí, že pomůže když baterku občas nabije nabíječkou ?
- inteligentní nabíjení pozná, že baterka je nabitá,
a hned při další jízdě ji vybije na 70% aby do ní mohl "rekuperovat"

Re: Nabijanie baterie

Napsal: 07 led 2023, 16:47
od Michael30
takže vyskúšal som a ľutujem. Prepojenie len jedného vodiča nespôsobilo žiadnu zmenu, respektíve možno aj áno, ale kvôli nepozornosti som si int.dobíjanie do.... . Keď som jeden koniec kabla zastrčil do koncovky kábla(zelený) a druhý koniec som chcel zastrčiť do koncovky batérie, tak nechtiac som sa dotkol záporného pólu batérie. Keď to "zaškvrčalo/zaiskrilo", dúfal som že som nič neodpálil. Pokračoval som v prepojovaní a meraní. Dcéra v aute hlásila že kontrolka stále bliká. Inak nameral som na zel.vodiči 12 až 13V, - stále to skákalo. Keď som opäť dal všetko do pôvodného stavu (zastrčil konektor), tak mi stále už bliká ta oranžová kontrolka. Aj som najazdil zopár km, niekoľko štartovaní/vypnutí a nič. V sieti mám síce ustálených 14,3 V ale konektor je zapojený. Poistky som všetky premeral, - všetky sú OK. Takže môžem navštíviť servis a tváriť sa že ja nič, ja muzikant. :)