Nabijanie baterie
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Nabijanie baterie
Má rok, za necelej měsíc půjdu na garančku, tak jsem zvědavej. Starám se o ní jen tak, že jí občas (jednou za pár měsíců) dobiju do plna. V autě se jízdou do plna asi nikdy nenabila.
- Reklama
Re: Nabijanie baterie
Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Nabijanie baterie
Není to "jedna paní povídala"
oba systémy ( stop/start i inteligentní nabíjení dávají baterce pěkně "na prdel" )
stop/start častým startováním ( vysokými proudy startéru)
inteligentní nabíjení takzvanou "rekuperací energie"
Oboje slouží k "papírové" úspoře paliva.
máš li v zásuvce auta voltmetr, zjistíš, že když dáš nohu z plynu, palubní napětí skočí z nějakých 12,2V hned na 14,7V
a ze začátku "dobíjí" baterku vysokým proudem ( já naměřil plný rozsah = 20ampér - ale bylo to víc, jen můj měřák víc neumí )
pokus : dej baterku na nabíječku = jestli napětí hned vyskočí na 14,7V ?
A proto používáš "drahou" AGM baterku, - ale stejně nevydrží těch cca 10let co vydržely "obyčejné" baterky dříve.
A nejhorší je , že se baterka často "posere" znenadání, během jízdy , prostě na nějaké křižovatce už nenastartuješ
proto všichni vypínáme stop/start a odpojujeme inteligentní nabíjení
oba systémy ( stop/start i inteligentní nabíjení dávají baterce pěkně "na prdel" )
stop/start častým startováním ( vysokými proudy startéru)
inteligentní nabíjení takzvanou "rekuperací energie"
Oboje slouží k "papírové" úspoře paliva.
máš li v zásuvce auta voltmetr, zjistíš, že když dáš nohu z plynu, palubní napětí skočí z nějakých 12,2V hned na 14,7V
a ze začátku "dobíjí" baterku vysokým proudem ( já naměřil plný rozsah = 20ampér - ale bylo to víc, jen můj měřák víc neumí )
pokus : dej baterku na nabíječku = jestli napětí hned vyskočí na 14,7V ?
A proto používáš "drahou" AGM baterku, - ale stejně nevydrží těch cca 10let co vydržely "obyčejné" baterky dříve.
A nejhorší je , že se baterka často "posere" znenadání, během jízdy , prostě na nějaké křižovatce už nenastartuješ
proto všichni vypínáme stop/start a odpojujeme inteligentní nabíjení
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
Re: Nabijanie baterie
ANO! Vlastní zkušenost se dvěma vozidly- vlastní i30 PDe- 1,4T- GDi- 3 roky a Kia Ceed diesel- 4 roky, obě auta s nájezdem 100tis+, vypínaný start stop při každé jízdě, do managementu dobíjení jsem nezasahoval. Baterie 1x za měsíc/dva na nabíječce. Na benzinu neodešla, ale na diagnostice baterie už byla slabá. Preventivní výměna. Na dieslu odešla úplně ze dne na den.adal píše: ↑14 srp 2022, 11:06 Je zde vůbec někdo, komu odešla baterie za 3-4 roky? Nebo je to jedna paní povídala?
Moje poznatky: V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V (jednou po ujetí 400 km 12,7 V)
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
S odpojeným konektorem, popř. pojistkou jsem to nezkoušel a asi nebudu.
A v mém okolí, známí a kamarádi s využívanými vozy- vyšší nájezdy km nikomu baterie nevydržela víc jak 4 roky.
Vše u vozidel s "inteligentním" dobíjením. Pozor- napříč značkami! Nejedná se jen o vozidla H/K.
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Nabijanie baterie
Nestraš!
Má 4 roky a ešte chcem aby slúźila.
Má 4 roky a ešte chcem aby slúźila.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Nabijanie baterie
Tiež som chcel...
Nicméně náhlá smrt AGM baterií není nic, co bych si na cestách mohl dovolit...
Ony ty dnešní testery akumulátorů umí docela solidní věci.
Ale tu rok starou Yuasu jsem v autě při prodeji nenechal
A původní baterie ještě půl roku po prodeji fungovala, dál nemám zprávy
Nicméně náhlá smrt AGM baterií není nic, co bych si na cestách mohl dovolit...
Ony ty dnešní testery akumulátorů umí docela solidní věci.
Ale tu rok starou Yuasu jsem v autě při prodeji nenechal
A původní baterie ještě půl roku po prodeji fungovala, dál nemám zprávy
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Re: Nabijanie baterie
Budem veriť.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Nabijanie baterie
pisal som zopar stran dozadu.
ja som predaval auto, ked malo takmer styri roky a styri mesiace {85 000km}. baterka povodna, pri poslednej servisnej prehliadke bola v poriadku. posledny rok auto stalo, z toho 2 mesiace bolo nastartovane len parkrat a trasy do cca 10km. co viem, tak baterka este polroka po predaji bola povodna, potom uz nemam info.
start-stop som nevypinal, inteligentne dobijanie som nevypinal... jednoducho bezny pouzivatel a napriek niektorym internetovym predpovediam baterka drzala
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Nabijanie baterie
Možná také záleží na nájezdu. Pokud někdo najede 100 000 km za 3 roky, je to x škodlivých cyklů pro baterku a baterka končí za 3-4 roky. Pokud najede 100 000 km za deset let, je to cca stejný počet fuj cyklů a baterka vydrží třeba 8 let.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Nabijanie baterie
Naopak, pokud auto nejezdi a baterku nikdo v mezidobi nenabiji, vydrzi min, protoze je neustale vybita, coz ji vadi.
Re: Nabijanie baterie
Dle mého měření se při int. nabíjení baterie na 100% (AGM 12.8 V) nenabije nikdy. Můžeš se ujezdit, nebo unabíjet externí nabíječkou. Leda nabít externí nabíječkou a nevyjíždět .
adal píše: ↑14 srp 2022, 11:06 V obou režimech měřeno multimetrem na baterii, minimálně 15 hod. po jízdě. Každý režim cca po dobu dvou měsíců.
1. režim - auto na denní svícení - na baterii cca 12,5 V.
2. režim - s rozsvícenými potkávacími světly (halogeny) - na baterii cca 12,4 V.
Při nabití externí nabíječkou na 100% a následném ujetí 20 km je druhý den na baterii opět 12,5 V.
i30 1,5 DPi Start - 2021
i20 1,2 - 2010
i20 1,2 - 2010
Re: Nabijanie baterie
mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
I30 kombi Comfort 1.5DPI 6st man. 11/2021
-
- **
- Příspěvky: 205
- Registrován: 05 srp 2020, 09:03
Re: Nabijanie baterie
Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.
Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě
Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě
i30 Kombi 2019 1.4 T-GDI 103kW Comfort "Clean Slate Blue"
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Tucson NX4e FL 2024 1.6 T-GDI 118kW Style "Ecotronic Gray Pearl"
RIP Focus MK2 Kombi FL 2008 1.6 TDCi 66kW 33x xxx km
RIP Focus MK1 Kombi 2004 1.8 TDCi 74kW 414xxx km
Re: Nabijanie baterie
no, pretoze vacsina i30 1. a 2. generacie nemali start-stop a ani inteligentne dobijanie, tak by ma zaujimalo preco su tie temyrs0158 píše: ↑17 srp 2022, 14:28 mimochodem
pro I30 ( i modelové řady II ) jsou na tomto fóru příspěvky ( "vlákna" ) s názvy :
- Náhlá smrt baterie
- Vybitý akumulátor
- Jak na novou autobaterii?
- Kolísání napětí v palubní síti
- Problémy s baterií u I30
- Dobíjení
......... a spousta dalších
To je témat kolem autobaterie a dobíjení - a proč asi?
toyota highlander 2.5 hybrid executive
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
seat tarraco 1.4 ehybrid xcellence - na predaj
hyundai i30 {pd} 1.4t-gdi + dct now! + premium paket - predane
hyundai i30 {gd} 1.6gdi style {cz} - predane
hyundai accent {mc} 1.4 16v elegance - predane
Re: Nabijanie baterie
No říká se, že baterku zničí vedro v létě, ale pozná se to až v zimě, kdy jsou požadavky na odběry při startech mnohem větší.thaischumi píše: ↑17 srp 2022, 15:09 Zapomínáte asi na jednu věc, že baterii škodí i teplota, to znamená kromě mrazu také vysoká teplota, je to třeba delší jízdy v létě, stání pod sluncem. Takže pokud kroužíte hodiny v kuse po městě (třeba taxikáři), pak parkujete přes den někde venku a treba k tomu vůz v černé barvě, určitě nemáte vyhráno ikdyž máte ji pořád nabitou.
Ohledně teploty pak je nejlepší v zimě přes noc v garáži, v létě přes den aspoň pod střechou, nepříliš dlouhé jízdy v létě