![Shame on you [-X](./images/smilies/eusa_naughty.gif)
![d'oh! #-o](./images/smilies/eusa_doh.gif)
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Bangi píše: ↑23 zář 2021, 20:22 Zdravim.
Nejazdim autom kazdy den,hocikedy iba raz za tyzden,niekedy aj dlhsie,takze voltaz baterky sa hocikedy blizi k hranici 12,4 V a to este nie je zima.Pozri si tabulku pri akej hodnote sa zacinaju poskodzovat clanky v baterii.Som presvedceny ze v zime pri minusovych teplotach ked bude auto stat dlhsiu dobu a bateriu nebudem nabijat tak skape,netreba cakat rok ani dva.Viem o com hovorim,mimochodom pracoval som ako vodic nakladiakov 30 rokov,takze mam s baterkami dobre skusenosti.Bateria sa jazdou co som zistil nikdy nedobije doplna lebo riadiacia jednotka to nedovoli a udrzuje ju okolo hodnoty 75% nabitia,takze stacia jazdy po meste a baterka sa nikdy nedobije lebo EU idioti z Bruselu si to tak zelaju:-).Vies nejako inac vyriesit urcite nie iba moj problem?
Keď si taký skúsený fachman tak by si mal vedieť, že ani staré poctivé nabíjanie riadené releóvým regulátorom v Tatre 815 nikdy nenabilo akumulátory na 100% (ani zdaleka), pretože sa napätie v palubne sieti udržovalo na úrovni pri ktorej články v akumulátoroch ešte neplynovali (bezpečnostné a životnostné opatrenie). Ďalej asi vieš, že plne nabitý klasický zaplavený akumulátor je počas nabíjania nabitý naplno vtedy keď všetky články bohato plynujú a napätie sa nezvyšuje... to je na podporenie predchádzajúcej vety, prečo ani v aute bez rekuperačného nabíjania nebude aku nikdy nabitý na 100%. Ako som Ti napísal, problémom ISG nie je ani tak ponechanie aku na nižšej hladine nabitia ale neustále cyklické nabíjanie a vybíjanie.. tento problém externá nabíjačka nevyrieši. Na takúto záťaž je AGM technológia pripravená o čom svedčí bežná prax... tiež mám auto 3,5 roka, nabíjačku vidí keď si náhodou spomeniem a mám príležitosť 2-3 krát do roka, inak auto stojí tiež pred panelákom, baterka je pôvodná. Takže prehnané obavy nie sú absolútne na mieste. Tvoje obavy sa dajú vyriešiť vytiahnutím konektora na mínus póle batérie... budeš mať svietiacu kontrolku na palubovke a teoreticky nabíjanie po starom... či to však nemá iné neblahé dôsledky Ti nikto nezaručí
Teraz ked to nabijanie mam vyriesene priklad raz za dva tyzdne tak to bude v pohode,nechapes ze ked denne nejazdis tak baterka bude v kuse skoro na hrane vybitia.Takze v pripade potreby jazdy v zime by som ani nenastartoval,to by bolo asi podla teba lepsie,vsak:-).Netrap sa kolko som za to dal,tvoje peniaze to neboli ale za nabijacku som zaplatil 74€,nebudem ti pisat skade,lebo si mudry jak radio,baterka mi bude sluzit dlhe roky,lebo sa nikdy nevystavi ako pri startovani,ale o tom by si musel nieco vediet:-).
Ja ti tvoje peniaze neberiem sú len tvoje... napísal som len svoj pohľad na tento problém, tak si pre budúcnosť takýto tón láskavo odpusti, husi som s tebou nepásol a teda si vyprosím aby si si o mňa obtieral ústa/prsty na klávesnici!!
Len tak mimochodom, tá záložná baterka sa ti postávaním na polici zasulfátuje... môžeš nabíjať koľko chceš, po 3-4 rokoch budeš mať z nej tak 40Ah-50Ah pretože čas nezastavíš a občasný šok zo štartovania jej nedokážeš poskytnúť!
To nabijanie cez auto zasuvku je teoria,jasne dam si vyviest kable dnu do vozidla a problem bude vyrieseny a nebude ziadna zdvihnuta kapota.
Dakujem za prispevky tym ktory aj nieco poradia:-).Urcite s tym nemam problem iba ja jediny.
Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | chevroletclub.cz | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |
Partner: | Hyundaiklub.pl |