harvi píše: ↑14 lis 2023, 21:02
bola by k dispozicii foto sacich ventilov zo strany sania? pripadne zanesenie v tom plastovom bloku s klapkou long/short? zaraza ma ta rychlost zanesenia kruzkov po 100k... vtedy som ja este nemal ziaden problem
Pokusím se odpovědět na všechny otázky.
Dle servisu, byl problém jen v těch připečených kroužcích, které nestíraly olej a katu. Stěny válce, ložiska, ventyle vše ostatní vypadalo OK. Říkal že to šlo všechno na čištění ultrazvukem. Ale že ty válce stejně líznuly (asi něco jako výbrus), aby tam nebyla nějaká ovalita, no prostě aby to vše bylo zase jako nové. To že toho povyměňovali hodně, bylo z preventivních důvodů, ale dle slov servisu a taky faktury, kdyby tam ty nový ventily, svíčky, řetěz nedaly ušetřil bych tak 10k, víc asi ne...
Lepší fotky už bohužel nemám.
Co se obvyklé délky jízdy týče, brát jako krátkou jízdu 25km, beru jako vtip
Souhlasím s Mouse80. Vždyť my měli a máme různá posunovadla, co jezdily v poloměru 5km od baráku a to by všechny podle této logiky skončily na zadřený motor
Taky jsme u nich furt nabíjely baterku, protože nebyla šance je dobít za jízdy. Většina lidí co znám, jezdí spíše kratší trasy do práce, pokud to nejsou obchoďáci co jezdí po republice...
Btw. motor a olej byl určitě dost zahřátý, třeba ráno jedu snad 3km hned jenom do kopce, na teploměru je hned 90 (i když to není teplota oleje) a auto topí. Takže věřím tomu, že když pak další část trasy jedu už rovinky, sem tam kopeček tak než dojedu do cíle je to dávno zahřáté. Škoda že tam není teploměr oleje. Navíc auto mám teď 3 roky v garáži, kde je i v zimě 16 stupňů, takže o nějakém studeném startu v zimě t/aky nemůže být řeč...
V tomto mě prostě utvrdil i servis, že na moji otázku co dělat lépe, aby se to nikdy nestalo, tak jediný kloudná odpověď byla zkuste tam dávat ty BG na čištění. Ptaly se na ty krátké jízdy, že toto se opravuje častěji u aut s malým nájezdem (důchodce co jede do obchodáku 1x týdně), ale i jim se zdálo 25km dost a měli tam tyto opravy i s podstatně větším nájezdem. Ptali se jestli nenechávám auto dlouho na neutrál, jako start-stop vypínám ale jak zastavím na dýl jak 1min vypínám motor a vždy na těch semaforech silničářů. Prej nechat to běžet na volnoběh 5min je pro motor špatně (přetížení oleje), ale to jsem fakt nedělal...
Osobně mě z toho vychází, víc ten motor vytáčet, samozřejmě až je zahřátý ( i když při nájezdu na tu dálnici jsem tomu dával přes 4000-5000 otáček když to šlo). Neposlouchat ty rady jak řadit, to je totální nesmysl dávat vyšší rychlost už při 2500 otáčkách, ale samozřejmě to pak míň žere.
Měnit častěji olej (zkusím po 10k), dávat do oleje BG a VIF do benzínu. Ale dle počtu oprav co s tím dělají, to je prostě častá vada a někdy nepomůže nic a jak jsem psal, já na H fakt zanevřel...
Jako auto koupeno nové 2016, najeto teď 108k. Když něco podobného vyfiltruju na sauto, tržní cena asi 190-250k....