Karbon na pístech GDi
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Karbon na pístech GDi
Už Mitsubishi malo svoje GDI a rovnaky problém.
Keď s tým prišlo dufal som že sú ďalej,no neboli. A to z úvodu bol interval na olej 30.000km
Motory GDI netreba dlho držať.Radšej pustit do sveta kým ešte majú akú taku cenu.
Keď s tým prišlo dufal som že sú ďalej,no neboli. A to z úvodu bol interval na olej 30.000km
Motory GDI netreba dlho držať.Radšej pustit do sveta kým ešte majú akú taku cenu.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Reklama
Re: Karbon na pístech GDi
Co přesně se ti nezdá? Modernější motory zase tolik odpadního tepla nemají a když maj ještě vytápět kabinu, tak to prostě trvá. Co jsem tak koukal , tak za dlouhou trasu, tzn. aby se všechno prohřálo a z oleje odpařil nějakej benzín, se bere projížďka po dálnici cca 40 km (tzn. 40 tam a 40 zpět).
Re: Karbon na pístech GDi
Kromě toho mají i přepracovaný termomanagement, tak nezbejvá než doufat, že to pomůže.Vysous píše: ↑15 lis 2023, 06:51 Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.
Re: Karbon na pístech GDi
Hezke fotky...
Tady se zjevne konstrukce motoru dost nepovedla, kdyz to i pres pomerne castejsi vymeny oleje vypada takto.
Jestli na ty fotky koukam spravne, stiraci krouzek vypada byt jednoduchy, coz je zrejme v kombinaci s vetsim mnozstvim karbonu ten hlavni problem. VW koncern s tim laboroval u motoru EA888 prvnich generaci, ale nakonec to teda poresili.
Byly vydrene i valce? Nebo to borci jen vycistili, prehonovali a dali nove kruhy? Ventily menili jen "pro jistotu, kdyz uz je to rozebrane", nebo nekterym take neco bylo?
Mimochodem jak "hodnotne" je to auto? (vek/najezd)
Tady se zjevne konstrukce motoru dost nepovedla, kdyz to i pres pomerne castejsi vymeny oleje vypada takto.
Jestli na ty fotky koukam spravne, stiraci krouzek vypada byt jednoduchy, coz je zrejme v kombinaci s vetsim mnozstvim karbonu ten hlavni problem. VW koncern s tim laboroval u motoru EA888 prvnich generaci, ale nakonec to teda poresili.
Byly vydrene i valce? Nebo to borci jen vycistili, prehonovali a dali nove kruhy? Ventily menili jen "pro jistotu, kdyz uz je to rozebrane", nebo nekterym take neco bylo?
Mimochodem jak "hodnotne" je to auto? (vek/najezd)
Re: Karbon na pístech GDi
Normalni HTHS viskozita je jiste plus, ale tento problem to nijak nezachrani. Nepredpokladam, ze budou oleje total nejak zasadne horsi v obsahu cisticich a rozpoustecich aditiv, takze je otazka, jestli by tomu treba pomohlo menit olej jeste casteji...Pjotr1 píše: ↑14 lis 2023, 19:55 Ten motor byl uvnitř opravdu ošklivě zanesený. Asi by to chtělo jak píšeš občas (ob jednu výměnu, ne do každého oleje) přidat nějaký čistič, např. BG
A určitě bych místo oleje ACEA A5 (se sníženou HTHS viskozitou) nahradil A3 (normální HTHS)
Ještě bych dal na zváženou zda to čištění vodíkem (které čistí vlivem vysoké teploty) právě nezpůsobilo vypálení katu.
S tou vodikovou dekarbonizaci (coz mi prijde teda dost sarlatanska metoda) to muze byt dobry point...
Re: Karbon na pístech GDi
Integrovane vyfukove svody vyvinuli zejmena kvuli teplote vyf. plynu, blizko motoru umisteneho katalyzatoru a tim danym problemum s emisemi v rezimu vysokeho vykonu. O neco malo lepsi ohrev motoru je pravda taky prijemny bonus.Vysous píše: ↑15 lis 2023, 06:51 Docela by mě zajímalo, jestli tenhle jsou si tohohle problému v HMC vědomi (jsou to inženýři, takže jsem si jistej, že jo) a dokázali to mezigeneračně vylepšit - například u nových SmartStream motorů. Všude psali o "integrovaných výfukových svodech" - což by snad mělo rychlost ohřívání motoru zásadně vylepšovat. Ale jestli to má už 1.4 T-GDI co je v i30ii nevím.
Re: Karbon na pístech GDi
Cize bezne pouzitie auta vedie na generalku pred 100kkm... to je nieco ako moja 7dct zodrana po 70kkm.. myslim, ze tie H nieco dobre kaslu... ked to tak sledujem, co ludia riesia na H, tak som rad, ze moja i30 je uz predana a dufam, ze kym odide z rodiny Kona, tak nezazijem pododne veci...
Pravdupovediac, na H som uz zanevrel...
Pravdupovediac, na H som uz zanevrel...
Re: Karbon na pístech GDi
Ale to vubec neni jen otazka koncernu . Nejake vice ci mene fatalni problemy v ruznych obmenach dnes maji vesmes vsichni vyrobci u levnych i drahych aut, to je bohuzel dnesni realita. Problem u je vyssi cena nahradnich dilu a horsi dostupnost dilu pouzitych, dana tim, ze tady aut koncernu zase nejezdi tolik. Kdyz si pak clovek poridi nejaky konstrukcni zmetek, opravy u vyjdou na vetsi raketu, nez treba u skody (vw koncernu)
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 06 srp 2023, 09:33
Re: Karbon na pístech GDi
Pokusím se odpovědět na všechny otázky.
Dle servisu, byl problém jen v těch připečených kroužcích, které nestíraly olej a katu. Stěny válce, ložiska, ventyle vše ostatní vypadalo OK. Říkal že to šlo všechno na čištění ultrazvukem. Ale že ty válce stejně líznuly (asi něco jako výbrus), aby tam nebyla nějaká ovalita, no prostě aby to vše bylo zase jako nové. To že toho povyměňovali hodně, bylo z preventivních důvodů, ale dle slov servisu a taky faktury, kdyby tam ty nový ventily, svíčky, řetěz nedaly ušetřil bych tak 10k, víc asi ne...
Lepší fotky už bohužel nemám.
Co se obvyklé délky jízdy týče, brát jako krátkou jízdu 25km, beru jako vtip Souhlasím s Mouse80. Vždyť my měli a máme různá posunovadla, co jezdily v poloměru 5km od baráku a to by všechny podle této logiky skončily na zadřený motor Taky jsme u nich furt nabíjely baterku, protože nebyla šance je dobít za jízdy. Většina lidí co znám, jezdí spíše kratší trasy do práce, pokud to nejsou obchoďáci co jezdí po republice...
Btw. motor a olej byl určitě dost zahřátý, třeba ráno jedu snad 3km hned jenom do kopce, na teploměru je hned 90 (i když to není teplota oleje) a auto topí. Takže věřím tomu, že když pak další část trasy jedu už rovinky, sem tam kopeček tak než dojedu do cíle je to dávno zahřáté. Škoda že tam není teploměr oleje. Navíc auto mám teď 3 roky v garáži, kde je i v zimě 16 stupňů, takže o nějakém studeném startu v zimě t/aky nemůže být řeč...
V tomto mě prostě utvrdil i servis, že na moji otázku co dělat lépe, aby se to nikdy nestalo, tak jediný kloudná odpověď byla zkuste tam dávat ty BG na čištění. Ptaly se na ty krátké jízdy, že toto se opravuje častěji u aut s malým nájezdem (důchodce co jede do obchodáku 1x týdně), ale i jim se zdálo 25km dost a měli tam tyto opravy i s podstatně větším nájezdem. Ptali se jestli nenechávám auto dlouho na neutrál, jako start-stop vypínám ale jak zastavím na dýl jak 1min vypínám motor a vždy na těch semaforech silničářů. Prej nechat to běžet na volnoběh 5min je pro motor špatně (přetížení oleje), ale to jsem fakt nedělal...
Osobně mě z toho vychází, víc ten motor vytáčet, samozřejmě až je zahřátý ( i když při nájezdu na tu dálnici jsem tomu dával přes 4000-5000 otáček když to šlo). Neposlouchat ty rady jak řadit, to je totální nesmysl dávat vyšší rychlost už při 2500 otáčkách, ale samozřejmě to pak míň žere.
Měnit častěji olej (zkusím po 10k), dávat do oleje BG a VIF do benzínu. Ale dle počtu oprav co s tím dělají, to je prostě častá vada a někdy nepomůže nic a jak jsem psal, já na H fakt zanevřel...
Jako auto koupeno nové 2016, najeto teď 108k. Když něco podobného vyfiltruju na sauto, tržní cena asi 190-250k....
-
- Příspěvky: 8
- Registrován: 06 srp 2023, 09:33
Re: Karbon na pístech GDi
A k tomu Katu, ukazoval mi tam na výstupu toho KATu bíle tečky v takové síťce (mám ho doma, ten můžu i vyfotit). Že to je obvyklá známka toho, když se ten kat začne rozpadát. Nemyslím si že to udělal ten vodík, protože mi šly jemné kapky z výfuku už před tím než jsem na ten vodík šel. A po tom vodíku se to zlepšilo, a tak měsíc z toho výfuku ty kapky nešly, ale vrátilo se to.
Nevím co ten vodík, celý mě to přišlo takový pochybný. Do sání pustí nějakou kapalinu z nějakýho stroje do sání motoru a pak to 30-40min jede na volnoběh, po nějakých 10min tam zvedne na minutu otáčky a furt dokola. Čekal jsem že z toho výfuku něco uvidím, ale neviděl jsem nic a vede mě to i k pochybnostem, kam se ten bordel dostane pryč, když je tam kat. Samozřejmě borec řekne že ta zázračná vodička to rozpustí a spáli se to. Ale je to spíš dobrej kšeft, ono vydělat 2500-3000Kč za pul hodky je dobrý ryto Tvrdil mi tam, že dělá pravidelně nějakou KIA s GDI a že potom to vždy je s tím olejem lepší. U mě to ale mělo efekt 0...
Nevím co ten vodík, celý mě to přišlo takový pochybný. Do sání pustí nějakou kapalinu z nějakýho stroje do sání motoru a pak to 30-40min jede na volnoběh, po nějakých 10min tam zvedne na minutu otáčky a furt dokola. Čekal jsem že z toho výfuku něco uvidím, ale neviděl jsem nic a vede mě to i k pochybnostem, kam se ten bordel dostane pryč, když je tam kat. Samozřejmě borec řekne že ta zázračná vodička to rozpustí a spáli se to. Ale je to spíš dobrej kšeft, ono vydělat 2500-3000Kč za pul hodky je dobrý ryto Tvrdil mi tam, že dělá pravidelně nějakou KIA s GDI a že potom to vždy je s tím olejem lepší. U mě to ale mělo efekt 0...
Re: Karbon na pístech GDi
Kdyz se rucicka dostane na 90, tak realne cidlo meri mozna 60. Podivej se pres OBDII.Tommy123az píše: ↑15 lis 2023, 13:47 Btw. motor a olej byl určitě dost zahřátý, třeba ráno jedu snad 3km hned jenom do kopce, na teploměru je hned 90 (i když to není teplota oleje) a auto topí.
i30 2021 1.5 T-GDI MHEV Style, DCT
Re: Karbon na pístech GDi
Jo, oleji trvá dlouho, než se prohřeje a ještě déle, než se z něj odpaří benzín, co se tam dostane při studeném startu. Holt přímovstřik, no.
Dekarbonizace vodíkem je placebo, když už jsou v motoru karbonové úřady, tak se dají odstranit leda mechanicky.
Sry, že jsem tak negativní. Na tvém místě bych na těch 25km hledal nepřímovstřik, nebo nějakej plugin či elektro. Těm je to fuk.
Dekarbonizace vodíkem je placebo, když už jsou v motoru karbonové úřady, tak se dají odstranit leda mechanicky.
Sry, že jsem tak negativní. Na tvém místě bych na těch 25km hledal nepřímovstřik, nebo nějakej plugin či elektro. Těm je to fuk.
Re: Karbon na pístech GDi
Nemyslím si že jízdy 25km jsou nějak výrazně krátké. Osobně jich mám většinu kolem deseti. Hodně bych se přiklonil na výměny oleje do 10000km.
Hyundai I30 kombi, 1.6gdi, weekend. Tucson 2022, 1,6 T-gdi, 110kw, 4x4, smart
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Honda Jazz, 1,4, 2008- prodaný
Hyundai Getz, 1.3, 2003- prodaný
Re: Karbon na pístech GDi
Jenže to zřejmě nebyly GDI. A je plně jedno, jestli je to a nebo jiná značka. Víceméně přímovstrikem si člověk zadelava na problém. Ne vždy. Ale principem, kterým GDI funguje ano. Je to jen otázka času.Vždyť my měli a máme různá posunovadla, co jezdily v poloměru 5km od baráku a to by všechny podle této logiky skončily na zadřený motor
Hyundai ELANTRA 1,6 MPI STYLE 97 kw/132hp
Re: Karbon na pístech GDi
prečo ste zásadne neupravili výmenný interval? Skúste 7500km. Ono to vyzerá na smiech ale to je podľa mňa jediná možnosť. Priamy vstrek zásadne zasiera olej sadzami - kto si mení olej sám vidí rozdiel medzi nepriamym vstrek a priamym vstrekom. Keď olej stratí detergenty a tie sadze začínajú "vypadávať" z roztoku nalepia sa na horúcich miestach čo sú práve valce a krúžky. Krúžky sú tenke a problém je na svete.
VIF - drží čisté vstreky, dobré vstreky dobre prášia a tvorí sa menej sadzí.
Alebo ostaňte pri 15 000km a šetrite na opravy.
VIF - drží čisté vstreky, dobré vstreky dobre prášia a tvorí sa menej sadzí.
Alebo ostaňte pri 15 000km a šetrite na opravy.
Getz 1.4, 04-2006
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021
Nissan Almera Tino 2.0 cvt lpg 2002
Fiat Punto 1.2 16v cvt 2000
Toyota Auris HSD 2012
Suzuki Vitara 1.4 boostrejet 2018
Toyota RAV4 AWD hybrid 2021