Stránka 19 z 24

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 18:12
od Mexican
tak oni sa AGMky davaju casto do moto ako nahrada za klasiku. Je to modernejsia a robustnejsia technologia aj ked moto nastastie nemaju ISG/SS
v aute by som to videl tak, ze je to v zasade proste mierne kvalitnejsia baterka za mierny priplatok :-) Vyssi startovaci prud pri rovnakej kapacite sa vzdy hodi (najma v zime)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 18:25
od Pozoris
Právě o to jde. Novější technologie baterie, která naopak je konstruována na S/S s tím, že dobře snáší cyklické nabíjení vysokými proudy a samozřejmě i vybíjení a bezproblémové fungování pod 12v.

Osobně se mu jeví jako nejideálnější možná varianta ne kvůli S/S, ale spíše kvůli smartboxu/hw kitu u autokamer s parkovacím režimem, kdy samotný kit od Viofa má nejnižší hranici na 11.8V a logicky nejméně bude trpět ona AGM.

Sám u bývalé i30 1.0tgdi 4 roky baterie a z toho 3 roky parkovací režim na 12.0v / 12h bez dobíjení a se startováním na první šup.

Omluvte kdyžtak moji zaujatost pro AGM 😀

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 18:30
od XMira
Mexican: Souhlasím. Chtěl jsem tím říct, že výrobce šetří, kde může. Ale je blbost, že by AGM mohla nějak poškodit systém (jak někomu tvrdili v servisu), pokud tam od výroby nebyla. A použít 70Ah namísto 60Ah může maximálně způsobit rychlejší degradaci baterky, která bude provozovaná nedobitá. Ale u 10Ah rozdílu bych tomu nevěřil.
Mimochodem, skoro bych si vsadil na to, že dřív odejde 48V, než 12V. Ale to jen hádám.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 19:21
od dibarbora
Keby bola pravda, že 48V aku má dožiť po 2-3rokoch, tak by majitelia značku :hyu: asi zničili.... tá krabica v kufri stojí niečo v rozmedzí 2500- 3500€...

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 29 úno 2024, 19:27
od XMira
A proto, alespoň KIA, dává záruku 7 let na všechny akumulátory, krom nízkonapěťových (48V, 12V). Prostě tomu věří ;-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 01 bře 2024, 08:19
od pecka411
Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.

20240301_074850.jpg
20240301_074850.jpg (47.76 KiB) Zobrazeno 859 x

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 01 bře 2024, 08:53
od Mexican
ako som pisal vyssie, vidiet aky je rozdiel medzi AGM a tou orgigo kyselinou co ukazal Pecka

kyselina 60Ah a 540A startovaci prud
AGM (exide) 60Ah a 680A startovaci prud

pocitam, ze v pripade vymeny za "prachy" bude ta AGMka lacnejsia nez kyselina v autorizaku :-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 01 bře 2024, 13:16
od Pozoris
Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ... :lol:

Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne #-o

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 01 bře 2024, 13:36
od Mexican
tak cez zimu je to vzdy viac, ja mam u Tucsona rozdiel fakt liter (najma asi kvoli zimakom)
Myslim, ze ak sa rad clovek zvezie tak tych 7,4 je pekna spotreba. Ono to asi pojde pod tych 7 dlhodobo, takze cajk :-)

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 03 bře 2024, 13:33
od Axel.Foley
Pozoris píše: 01 bře 2024, 13:16 Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ... :lol:

Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne #-o
V autorizáku tipuji cca 8000,- za AGM baterku plus práce.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 04 bře 2024, 19:14
od pecka411
pecka411 píše: 01 bře 2024, 08:19 Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.

Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.


20240301_074850.jpg
Tak potvrzeno od servisu, že baterka je obyčejná. Jak původní, tak nová. Žádná AGM.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 04 bře 2024, 19:38
od lumix
Tak mi to nedalo a šel jsem kouknout co máme ve FB 1,0 tgdi a je tam AGM Varta 70Ah a 608 A startovací proud.

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 04 bře 2024, 20:04
od idam.i
V litry takáto veľká baterka?😳

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 04 bře 2024, 20:10
od lumix
Jj, vpodstatě stejná jako mám v benzinovem 6 válci 2,8l

Re: Motor 1,5 T-gdi

Napsal: 04 bře 2024, 20:37
od dibarbora
Presne takú istú mám teraz v Tucsone a parametrovo rovnakú som mal aj v bývalej i30.. akurát značky Rocket.

Nedá sa porovnávať toto vybavenie pri aute s 48V sieťou a bez nej. V prípade, že auto nemá MHEV 48V systém, tak má integrovaný systém ISG(rekuperačné nabíjanie).. tam je nejaká forma konštrukčne posilnenej aku životná nutnosť (AGM/EFB). :hyu: /Kia našťastie preferuje AGM.

Keď má auto 48V motor/generátor + MHEV baterku v kufri tak na napájanie 12V palubnej siete musí byť vybavené DC/DC meničom 48V/12V... pri takomto riešení je stratégia nabíjania 12V aku zrejme riešená starosvetsky t.j. konštantné napätie.. tak stačí aj obyčajná zaplavená 12V batéria...