Stránka 19 z 24
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 29 úno 2024, 18:12
od Mexican
tak oni sa AGMky davaju casto do moto ako nahrada za klasiku. Je to modernejsia a robustnejsia technologia aj ked moto nastastie nemaju ISG/SS
v aute by som to videl tak, ze je to v zasade proste mierne kvalitnejsia baterka za mierny priplatok
Vyssi startovaci prud pri rovnakej kapacite sa vzdy hodi (najma v zime)
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 29 úno 2024, 18:25
od Pozoris
Právě o to jde. Novější technologie baterie, která naopak je konstruována na S/S s tím, že dobře snáší cyklické nabíjení vysokými proudy a samozřejmě i vybíjení a bezproblémové fungování pod 12v.
Osobně se mu jeví jako nejideálnější možná varianta ne kvůli S/S, ale spíše kvůli smartboxu/hw kitu u autokamer s parkovacím režimem, kdy samotný kit od Viofa má nejnižší hranici na 11.8V a logicky nejméně bude trpět ona AGM.
Sám u bývalé i30 1.0tgdi 4 roky baterie a z toho 3 roky parkovací režim na 12.0v / 12h bez dobíjení a se startováním na první šup.
Omluvte kdyžtak moji zaujatost pro AGM
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 29 úno 2024, 18:30
od XMira
Mexican: Souhlasím. Chtěl jsem tím říct, že výrobce šetří, kde může. Ale je blbost, že by AGM mohla nějak poškodit systém (jak někomu tvrdili v servisu), pokud tam od výroby nebyla. A použít 70Ah namísto 60Ah může maximálně způsobit rychlejší degradaci baterky, která bude provozovaná nedobitá. Ale u 10Ah rozdílu bych tomu nevěřil.
Mimochodem, skoro bych si vsadil na to, že dřív odejde 48V, než 12V. Ale to jen hádám.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 29 úno 2024, 19:21
od dibarbora
Keby bola pravda, že 48V aku má dožiť po 2-3rokoch, tak by majitelia značku
asi zničili.... tá krabica v kufri stojí niečo v rozmedzí 2500- 3500€...
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 29 úno 2024, 19:27
od XMira
A proto, alespoň KIA, dává záruku 7 let na všechny akumulátory, krom nízkonapěťových (48V, 12V). Prostě tomu věří
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 01 bře 2024, 08:19
od pecka411
Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.
Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.
- 20240301_074850.jpg (47.76 KiB) Zobrazeno 859 x
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 01 bře 2024, 08:53
od Mexican
ako som pisal vyssie, vidiet aky je rozdiel medzi AGM a tou orgigo kyselinou co ukazal Pecka
kyselina 60Ah a 540A startovaci prud
AGM (exide) 60Ah a 680A startovaci prud
pocitam, ze v pripade vymeny za "prachy" bude ta AGMka lacnejsia nez kyselina v autorizaku
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 01 bře 2024, 13:16
od Pozoris
Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ...
Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 01 bře 2024, 13:36
od Mexican
tak cez zimu je to vzdy viac, ja mam u Tucsona rozdiel fakt liter (najma asi kvoli zimakom)
Myslim, ze ak sa rad clovek zvezie tak tych 7,4 je pekna spotreba. Ono to asi pojde pod tych 7 dlhodobo, takze cajk
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 03 bře 2024, 13:33
od Axel.Foley
Pozoris píše: ↑01 bře 2024, 13:16
Počkám do letá na garančku a poptám se na výmenu za AGM. Kolik si řeknou a jestli to není náhodou nepřekonatelný problém v bateriové technologii při výměneně za klasickou ...
Jinak po 8 tisích km jsem nanejvíš spokojený. Hlavně ve sport režimu. Spotřeba se ustálila na 7.4 l/km. Třeba ještě klesne
V autorizáku tipuji cca 8000,- za AGM baterku plus práce.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 bře 2024, 19:14
od pecka411
pecka411 píše: ↑01 bře 2024, 08:19
Koukám, že jsem rozjel velkou diskuzi. Možná zbytečně, nevím proč jsem čekal, že všechna auta se start-stopem z poslední doby mají AGM baterku. A utvrdil mě v tom kolega shmaic o pár stránek zpět. Na štítku baterie, kam je vidět, nic o AGM napsané není.
Napsal jsem do servisu, jaký typ baterky tam byl a zda to měnili za stejný.
20240301_074850.jpg
Tak potvrzeno od servisu, že baterka je obyčejná. Jak původní, tak nová. Žádná AGM.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 bře 2024, 19:38
od lumix
Tak mi to nedalo a šel jsem kouknout co máme ve FB 1,0 tgdi a je tam AGM Varta 70Ah a 608 A startovací proud.
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 bře 2024, 20:04
od idam.i
V litry takáto veľká baterka?
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 bře 2024, 20:10
od lumix
Jj, vpodstatě stejná jako mám v benzinovem 6 válci 2,8l
Re: Motor 1,5 T-gdi
Napsal: 04 bře 2024, 20:37
od dibarbora
Presne takú istú mám teraz v Tucsone a parametrovo rovnakú som mal aj v bývalej i30.. akurát značky Rocket.
Nedá sa porovnávať toto vybavenie pri aute s 48V sieťou a bez nej. V prípade, že auto nemá MHEV 48V systém, tak má integrovaný systém ISG(rekuperačné nabíjanie).. tam je nejaká forma konštrukčne posilnenej aku životná nutnosť (AGM/EFB).
/Kia našťastie preferuje AGM.
Keď má auto 48V motor/generátor + MHEV baterku v kufri tak na napájanie 12V palubnej siete musí byť vybavené DC/DC meničom 48V/12V... pri takomto riešení je stratégia nabíjania 12V aku zrejme riešená starosvetsky t.j. konštantné napätie.. tak stačí aj obyčajná zaplavená 12V batéria...