Spotřeba
Moderátoři: frawd, Moderátoři
Re: Spotřeba
letos jsem už 2x jsem hodně spěchal abych oddálil průšvih s docházkou, takže jednou full HK Pha jednou full Chomutov Pha, pak se občas neudržím když jedu z Bratislavy, ale ve většině případech se snažím taky jezdit do (kolem) 120, , pozoruji, že motor už toliko netáhne a zvuk má jako by to jezdilo bez filtru, budu to muset dát prověřit, problémů jsem si vědom, taky ta spotřeba je nad 140 už neadekvátní, jsem po kontrole vůlí a prej OK přemýšlím, že to prodám a koupím si dachnu, ale jsem dost konzerva a většinu aut jsem vyprovodil až na hřbitov
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
- Reklama
Re: Spotřeba
Dachnou asi myslíš Dácii? Prodat to určitě půjde. Servisku máš oraženou, LPG, auto v záruce.... a půjdeš do http://www.dacia.cz/modelova-rada/dokke ... car-dokker a v naftě či LPG?
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Re: Spotřeba
ty co to montujou sou pro mě už moc opálený, takže bych se spokojil kdyby to montovali ty míň opálený tady v evropě, takže bych to viděl na logana myslím si, že tam asi vím do čeho půjdu, a jak jsem si všiml, tak v např v reklamní kampani o tom dealer nehovoří jako o nejskvělejší, nejbezpečnější, nejhezčí ... nej nej nej ... no prostě to neni hundai ... a dokonce ani nemaj blbý keci na malýho souseda z nošovic
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Spotřeba
Nechci ti do toho kecat, ale nechat se při rozhodování o tom jaké auto koupit ovlivňovat tím jak se mi líbí nebo nelíbí PR kampaň jednotlivých výrobců je hloupost. Při výměně Hyundai za Dacii mě tak nějak přichází na mysl rčení: "...z bláta do louže"
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Spotřeba
bude na čase vyzkoušet tu louži...
a že se málokdo nechá ovlivnit PR tomu moc nevěřím, v tomto případě je to bohužel antiproduktivní (teda v porovnání v rovině abstraktní a konkrétní)
a že se málokdo nechá ovlivnit PR tomu moc nevěřím, v tomto případě je to bohužel antiproduktivní (teda v porovnání v rovině abstraktní a konkrétní)
odesláno z křesla u televize
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
ix20 1,4 MPI LPG 5/2012
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Spotřeba
O tom že se málokdo nechá ovlivnit jsem taky nic nepsal. Psal jsem že nechat se ovlivnit je hloupost, a za tím si stojím. Ano, většina lidí se chová hloupě a iracionálně pokud se jedná o chování při nákupech.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Spotřeba
Aby mi moderátor nemohol nadávať, že nepíšem v tomto vlákne o spotrebe, tak uvediem:Kim-Hyun-Sen píše:O tom že se málokdo nechá ovlivnit jsem taky nic nepsal. Psal jsem že nechat se ovlivnit je hloupost, a za tím si stojím. Ano, většina lidí se chová hloupě a iracionálně pokud se jedná o chování při nákupech.
1. Priemerná spotreba od zakúpenia vozidla sa vyšplhala na 7,59 l (aj vďaka dovolenke v Chorvátsku s rakvičkou).
2. Rozdiel medzi spotrebou z tankovania a palubným počítačom je -5,63 %. Teda počítač ukazuje menšiu spotrebu, než je skutočnosť. Alebo stojany ukazujú väčší odber paliva... Prípadne kombinácia oboch faktorov.
A teraz k diskutovanej problematike. Ja by som sa Dácii nebránil, iba ak kvôli zinkovaniu karosérie. Neviem ako teraz, ale pred cca 2 rokmi keď som sa o ňu zaujímal som bol upozornený na to, že technológia zinkovania u Dácie je menej kvalitná ako u konkurencie. Malo by sa to prejaviť tak, že pokiaľ bude po ťukanci potrebná oprava karosérie v mieste bodového zvaru, bude toto miesto skôr korodovať. Nie som odborník, takže neviem posúdiť či to bola/je pravda. Ináč by som sa Renaulta nebál, mal som Thaliu a bolo to moje najlepšie auto z hľadiska výkon - cena (vzhľad neriešim). A počas cca 55 000 nabehaných km žiadny problém, ani vypálená žiarovka.
Ad iracionálne chovanie pri nákupoch. V práci som mal 4 roky Accorda. Auto to bolo spoľahlivé, s dobrými jazdnými vlastnosťami a slušnou spotrebou. Ale vždy keď som ho šoféroval ma štval nízky posed za volantom a najmä veľký stredový tunel o ktorý som si otĺkal pravé koleno. Preto som si pri výbere nasledujúceho služobného a potom aj súkromného auta zvolil síce menej renomovanú a lacnejšiu značku, kde som okrem technických parametrov zohľadnil aj subjektívny pocit, ktorý som vnímal na "pracovisku vodiča". Teda aby som sa po posadení do auta a pri jeho šoférovaní dobre cítil. Moja otázka je jednoduchá - ktoré z nasledovných správaní je iracionálne?
A. Kúpim si drahšie (nadobúdacia cena, náhradné diely, servis) a štatisticky spoľahlivejšie auto s perspektívou vyššej predajnej ceny ojazdeného vozidla, v ktorom sa subjektívne necítim dobre.
B. Vyberiem si lacnejšie auto, u ktorého je štatisticky o niečo vyššia pravdepodobnosť poruchy, ale v ktorom sa cítim podstatne lepšie.
Asi nemusím písať, že menej racionálna mi pripadá voľba A.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
-
- **
- Příspěvky: 144
- Registrován: 09 říj 2015, 11:05
Re: Spotřeba
Za iracionální chování považuju nechat se ovlivňovat (oblbovat) reklamou. Nevztahoval jsem to na výběr konkrétní značky.
Pokud člověk vybírá z nejlevnějších značek na trhu a má jasno co od takového auta může čekat, může to být naopak mnohem rozumnější a racionálnější volba než nákup vozu tzv.prémiové značky. Ta prvotní reakce byla na to, že mmv naznačoval že přejde k Dacii díky marketingu Hyundai, který mu nesedí.
Takže za sebe říkám, Nechte marketing marketingem, počítejte, měřte, porovnávejte, řiďte se reálnými daty a nemíchejte pojmy s dojmy.
Pokud člověk vybírá z nejlevnějších značek na trhu a má jasno co od takového auta může čekat, může to být naopak mnohem rozumnější a racionálnější volba než nákup vozu tzv.prémiové značky. Ta prvotní reakce byla na to, že mmv naznačoval že přejde k Dacii díky marketingu Hyundai, který mu nesedí.
Takže za sebe říkám, Nechte marketing marketingem, počítejte, měřte, porovnávejte, řiďte se reálnými daty a nemíchejte pojmy s dojmy.
i20 1.1CRDi (2015)
Re: Spotřeba
S tým nemôžem nesúhlasiť.
Tiež som toho názoru, že okrem soli je aj zdravý rozum nad zlato.
Pekný deň!
Vlado.
Tiež som toho názoru, že okrem soli je aj zdravý rozum nad zlato.
Pekný deň!
Vlado.
ix20Style * 1,4 l CVVT 90 HP * biely ako čerstvo napadaný sneh
Re: Spotřeba
nie je to len o PR a reklame. Podvedome lepsie hodnotime veci, ktore maju lepsi image. Ked si na seba das oblek za 1000€ - budes sa v nom citit lepsie, ako ak za fakticky rovnaky oblek das 100€. Preto si ludia kupuju Iphony. Su kvalitne, to je iste, ale pomer cena / vykon nie je idealny. Ale image je perfektny.
Ked som si kupil skodovku, ktora bola objektivne horsia ako predosle auto, a zaroven bola drahsia, tak som sa v nej citil lepsie.
Lebo mi okolie davalo najavo, ze mam "lepsie" auto.
A vyrobcovia to dobre vedia.
V ziadnej reklame sa neriesi spolahlivost, servisne naklady.. Vzdy sa riesi len image
Ked som si kupil skodovku, ktora bola objektivne horsia ako predosle auto, a zaroven bola drahsia, tak som sa v nej citil lepsie.
Lebo mi okolie davalo najavo, ze mam "lepsie" auto.
A vyrobcovia to dobre vedia.
V ziadnej reklame sa neriesi spolahlivost, servisne naklady.. Vzdy sa riesi len image
ix20, 1,4b, 2013
Re: Spotřeba
Zdravim dnes po tankovani do plna vypocitana spotreba 7,14 l/100km... trasy jazdim konstantne BA - HC 70 km z toho dialnica 55km, useky BA - TT 115-120km/h a TT - HC 130-140km/h, okresky a mesto podla predpisov. Palubny pocitac ukazuje 6,8l/100km, cize ukazuje s odchylkou 5% . Najazdene cca 4000km a aktualne zimne gumy Hankook i*cept RS 2 W452 195/65 R15 91H.
Re: Spotřeba
1.4 crdi
do 90km spotřeba tak 6,4 průměr...dálnice (140-160km) klidně i 9l/100km .
do 90km spotřeba tak 6,4 průměr...dálnice (140-160km) klidně i 9l/100km .
Spotřeba
ix20 1.4crdi 66kw, aktuálně najeto lehce přes 2000km (máme ji chvilku) a spotřeba dle palubního pc osciluje od 5.2 do 5.4l/100km. Od začátku na zimních kleber který teda na můj vkus hučí Jinak spotřeba podle dotankování sedí. Jezdí se převážně trasa 30km dlouhá a náklad je 4x 100kg chlapi + 30kg zavazadla.
Styl jízdy je defenzivní bez vytáčení 120,90,70,50km/h státovky/okresky/zatáčky/obce.
Auto zatím bez závad.
Prozatimní zjištění:
plus: topí mnohem rychleji než můj passat, na zadních sedadlech je neuvěřitelně moc místa a kuft je 2x tak velký než by člověk čekal
mínus: přejezd příčných nerovností např. retardérů je za trest, podvozek je hodně utažený, aby se auto nenaklánělo
-ohledně toho podvozku se někde píše že uskakuje v zatáčkách -k tomu bych dodal, že při běžný jízdě ne, ovšem když pojedu jako dobytek a silnice v zatáčce bude samá záplata tak ano - problém bych v tom ale neviděl..to auto není určený na řezání zatáček
Styl jízdy je defenzivní bez vytáčení 120,90,70,50km/h státovky/okresky/zatáčky/obce.
Auto zatím bez závad.
Prozatimní zjištění:
plus: topí mnohem rychleji než můj passat, na zadních sedadlech je neuvěřitelně moc místa a kuft je 2x tak velký než by člověk čekal
mínus: přejezd příčných nerovností např. retardérů je za trest, podvozek je hodně utažený, aby se auto nenaklánělo
-ohledně toho podvozku se někde píše že uskakuje v zatáčkách -k tomu bych dodal, že při běžný jízdě ne, ovšem když pojedu jako dobytek a silnice v zatáčce bude samá záplata tak ano - problém bych v tom ale neviděl..to auto není určený na řezání zatáček
Re: Spotřeba
Na plnou nádrž jsem nejvíc ujel 789km
Re: Spotřeba
Lidi, veškeré prostoje, když stojíte s běžícím motorem(křižovatky, čekání na manželku, ohřívání studeného auta..), vám auto spotřebovává palivo a kilometry nenaskakují....a 5% je fučRobot12 píše:Na plnou nádrž jsem nejvíc ujel 789km
Mám za sebou: ŠKODA 100, ŠKODA 120, WARTBURG COMBI, ŠKODA FAVORIT 2X, ŠKODA FELICIA, ŠKODA 1203, ŠKODA FABIA
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k
-A NYNÍ: HYUNDAI i20 1,2/75k